►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Sunt într-un food court la un mare mall, am scris articolul direct de acolo. Din ce observ, jumătate dintre tineri nu-și duc tava la gunoi după ce termină de mâncat.
Mi se pare nu doar o observație tristă pentru ideea generală că “generația tânără are principii mai sănătoase”, ci și un eșec sau măcar o dezamăgire legată de întregul lanț educativ.
Eșec al familiei. Dacă nu-i vezi pe mă-ta și tac-tu ducând tava la gunoi atunci când ești mic și te duc să-ți dea Happy Meal, cel mai probabil nu o vei duce nici tu când vei fi mai mare și mergi la mall cu colegii, în ora de filosofie.
Nu școala te educă în astfel de privințe, ci familia, și nici măcar nu trebuie să o facă în mod activ, ci prin puterea exemplului.
Eșec al propriei inteligențe. Te ridici de la masă, te uiți în jur, vezi că e plin de oameni ce așteaptă să se elibereze o masă, dar pleci fără să-ți pese, lăsând pe masă toată mizeria făcută după ce-ai mâncat.
Acesta este un semn că propriul creier nu se învârte, că nu-ți zice “stai, fă și tu un gest frumos, ca atunci când te dai din calea unei persoane grăbite!”
Eșec al societății. Instagram-ul te învață că ești o prințesă ce trebuie adulată de oameni de câte ori zâmbește la un selfie, arătându-ți unghiile făcute timp de două ore în trei culori cu sclipici. Cum să duci o tavă la gunoi cu astfel de unghii? Lasă că sunt unii plătiți să facă asta!
Da, dar aceia sunt plătiți să strângă doar după mârlani, nu după toată lumea.
Două ore mai târziu, încă sunt nervos din acest motiv.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
77 comentarii
11/02/2019 la 7:08 AM
probleme de cetateni grasi
ionut(Citează)
11/02/2019 la 10:12 AM
Aceeasi nedumerire am avut-o si eu intr-un food court dintr-o tara cu apa calda si rationamentul corporatistilor care ma insoteau a fost ca daca isi debaraseaza singuri masa in acel spatiu din mall, personalul angajat special sa efectueze debarasarea si igienizarea meselor devine inutil, iar administratia va renunta la serviciile firmei de curatenie. Practic prin comoditatea lor corporatistii castigau putin timp si totodata faceau o fapta buna cu “impact social” ;-) ceea ce justifica angajarea unor oameni care sa faca curatenie dupa ei.
Problema in mall-urile noastre este ca personalul angajat fie este mult subdimensionat ca numar in orele de varf, fie sunt mai lenesi, iar cand cele doua se combina apar problemele astfel ca esti nevoit sa iti faci singur curat in cocina dupa corporatistii social responsible cu politicilel lor de CSR de 2 bani.
Eu ma incadrez in persoanele care nu se gandesc la joburile altora si imi fac singur curat la locul festinului fie ca e acasa sau in deplasare ;)
Mihai Dobre(Citează)
11/02/2019 la 7:09 AM
Aici nu ai nimerit-o. Chestia asta cu du-ti tava e inventata de McD ca sa elibereze un post, al aluia care face curat. Cheltuieli mai mici pentru ei cu un angajat.
De asta nu duce tava.
Las-o ca sa fie cat mai multe de dus si sa reinfiinteze postul. A fost usor pentru ei, o campanie de “du-ti tava singur” si gata, o reducere de 2500 lei/restaurant sau cat or fi cheltuit/om cu tot cu taxe.
Deci nu-ti duce tava, lasa un om sa fie reangajat si sa faca doar asta. Nici la restaurant nu-ti duci farfuria, e cineva care strange dupa tine. De asta e mizerie la McD mai mereu, ala care ar trebui sa stranga si sa faca curat dupa clienti face de fapt si altceva, chestia cu curatenia e bonus. Si de multe ori nu e doar de dus tava, cineva trebuie si sa stearga cu o carpa masa dupa ce a plecat clientul.
cartus(Citează)
11/02/2019 la 7:14 AM
Dar de la tejghea la masă îți duci tava, deși McD au renunțat la posturile de chelneri? #deundetotaparidioțiiăștia
Ion Iliescu(Citează)
11/02/2019 la 7:36 AM
N-am inteles ce legatura are ca pleci de la casa cu tava si faptu ca nu iti debarasezi singur masa. Si stergi masa dupa ce iti debarasezi tava? Ah nu? Pai de ce?
Aproape de fiecare data ma asez la o masa la food court si e plina de firimituri si alte mizerii. De ce? Ca oamenii si-au dus tavile si masa arata ok de a se aseza altii la ea. Dar nu e. Nu mai bine lasi tava pe ea si obligi pe cei care se ocupa de curatenie sa o ia si implicit sa si dea cu o laveta pe ea apoi?
Si evident ca in plus e vorba de niste joburi care pot fi sau pot sa nu fie. In incercarea noastra de a fi cei mai buni din curtea scolii, privam un numar de oameni de un salariu.
John(Citează)
11/02/2019 la 9:08 AM
@cartus
Tu chiar crezi ca cei care nu-si duc tava o fac pentru ca militeaza pentru ideea ca restaurantele ar trebui sa angajeze mai multi oameni la curatenie?!
Hahahhaha
Marean(Citează)
11/02/2019 la 9:35 AM
@Marean
Exact! E doar o scuza :)
Catalin Tanase(Citează)
11/02/2019 la 7:10 AM
Consumi foarte multa energie cu o chestie care unora nu li se pare de o importanta atat de mare. Eu de exemplu as cere eutanasierea celor care stau gramada in fata usilor de autobuz, metrou si nu te lasa sa iesi din mijlocul de transport in comun.
Iar cu tavile, cred ca fast food-uri diferite au politici diferite. Unele au acele dulapuri / cosuri de gunoi pe care sa iti lasa tava, altele nu au. Se poate intampla ca acele cosuri sa fie bine ascunse sau sa fie pline si sa nu ai loc unde sa iti arunci resturile.
Societatea face progrese, totusi. Incep sa fie mai multi cei care stau pe dreapta pe scarile rulante astfel incat sa poti urca pe stanga daca te grabesti.
Gaelex(Citează)
11/02/2019 la 8:28 AM
Si daca-ti spun ca producatorii recomanda sa stam pe ambele laturi a scarii rulante (se uzeaza unifor anumite angrenaje si se blocheaza mai rar).
Cine se grabeste n-are decat sa treaca prin centru.
Alex(Citează)
11/02/2019 la 9:51 AM
Asa este Alex producatorii scarilor rulante recomanda mai exact sa stai pe centru cu picioarele putin departate in semiflexie pentru ca altfel… se inverseaza polii magnetici ai planetei.
Andrei(Citează)
11/02/2019 la 7:11 AM
Nu există strâns “doar după mârlani”. Ori strangi după toată lumea repede și eficient ori angajezi una rea de gură care ți-l face troacă de porci pe ăla ce dă să plece fără să ducă tava astfel încât ori nu mai vine pe la restaurantul tău ori când vine se conformează programului.
O fi fail în lanț pe partea de educație până la intrarea in restaurant dar macar acolo poți face educație, chiar dacă în văzul lumii.
Ion Iliescu(Citează)
11/02/2019 la 7:30 AM
Daca e aglomerat, duc tava la gunoi, ca altcineva sa poata gasi un loc la masa. Dacă nu, nu.
Mancarea la McDonald’s sau KFC nu e atat de ieftina ca eu sa muncesc pt restaurant. Intr-un restaurant normal strangi masa, speli vasele?!
Au personal platit pt curatenie, nu trebuie sa ma simt eu vinovat sau educat ca ei sa faca economie de personal si bani.
Ovidiu(Citează)
11/02/2019 la 7:35 AM
Eu nu imi duc tava din 2 motive: fiecare mall in care am mers am vazut ca are oameni angajati pentru a debarasa/curata mesele. Din propria experienta, masa care nu are o tava pe ea, nu este curatata niciodata. Daca iti duci tava la rastel, debarasatorii or sa stea pe facebook tot programul.
Cornel(Citează)
11/02/2019 la 1:56 PM
Cornel, n-o mai da filozofic dupa cires. Nu-ti duci tava pt ca esti un nesimtit si un prost crescut, care se crede mai presus fata de ceilalti. Tie sa iti fie bine, de restul de doare in vagin.
vio(Citează)
11/02/2019 la 7:49 AM
Cred ca morala este aceea ca ar trebui sa avem mai mult bun simt si sa fim constienti de faptul ca orice actiune de-a noastra are si o reactiune, indiferent de context.
Cristian(Citează)
11/02/2019 la 8:19 AM
asa e, cand vezi ca mesele sunt pline sau murdare, te duci in alta parte in afara mall-ului.
restaurantele sunt o afacere care fac profit, patronii lor stiu echilibrul intre a angaja/plati inca un om pentru curatenie si a lasa fraierii sa faca curat dupa ei pe banii lor.
ionut(Citează)
11/02/2019 la 7:52 AM
Eu nu inteleg cu lasa unii ca la porci dupa ei. Fimituri, sos. Adica tava aia e suficient de mare sa acopere lejer zona in care mananci.
Baltha Zerus(Citează)
11/02/2019 la 8:19 AM
Ce urmeaza? Sa ne facem senvișu, sa platim si sa ne eliberam singuri bon.
Mai da-i in plm cu mofturile lor. Nu le convine sau n-au umani sa debaraseze mesele, sa renunte la ele. Iei la pachet si papi pa strada.
BlackSkull(Citează)
11/02/2019 la 8:21 AM
Animalele au obiceiul de a-si marca teritoriul mictionand sau defecand. Cum au putza mica si nu-si permit sa si-o arate, animalele homo sapiens din specia homo sapiens sapiens își marchează teritoriul lăsând gunoi in urma lor, aruncând chistoace din masina, samd. Poate fac la fel in barlogul lor.
gogu(Citează)
11/02/2019 la 9:31 AM
+1
Anonim(Citează)
11/02/2019 la 8:30 AM
Să vezi la AFI Cotroceni ce e la prânz. Vin elevi, vin corporatiști, vin oameni să se lase admirați. E o lume pestriță. Și jos lângă patinoar și sus pe aleea restaurantelor sunt rânduri enorme. Și… ghici ce! Majoritatea din cei ce se ridică de la mese după ce au mâncat nu-și duce tava. M-am luat odată de unii și n-am rezolvat nimic.
Alx Max(Citează)
11/02/2019 la 8:41 AM
Recitim… si poate intelegem: “Te ridici de la masă, te uiți în jur, vezi că e plin de oameni ce așteaptă să se elibereze o masă, dar pleci fără să-ți pese, lăsând pe masă toată mizeria făcută după ce-ai mâncat.”
Cristi(Citează)
11/02/2019 la 8:42 AM
Zilele trecute eram făceam un tur într-un muzeu, la un moment dat o persoana din grup întreabă dacă poate atinge o operă, ghida intrigată ridică tonul spunând – it’s common sense!
Deși nu scria nicăieri sa.nunse atingă, dar ideea e aceeași – it’s common sense!
Stefan(Citează)
11/02/2019 la 10:40 AM
Măcar a întrebat înainte! :)
alunelu(Citează)
11/02/2019 la 8:45 AM
Va spun eu ceva mai dureros…am fost sambata la o petrecere de copii, o grupa de gradinita, copii de 5-6 ani. Din 25 copii si vreo 10 mamici, inainte de masa s-au dus sa se spele pe maini 6 copii . Dupa ce au mancat, nici macar aia 6 nu s-au mai dus, s-au mai dus 3-4. Si nu este prima data cand vad asta . Parinti care isi exprima pareri despre profesori , educatori, dar care nu isi invata copiii lucruri de baza …suntem intr-un mare rahat si ne stergem la gura cu maneca :)
Gigi(Citează)
11/02/2019 la 9:01 AM
in toata romania sunt prezente dovezi alte activitatii ”bizonului”: maldare de gunoaie din varful muntelui pana la mare si flegme pe toate categoriile de pavaje!
daddy(Citează)
11/02/2019 la 9:13 AM
La fast food e ca la veceul public sau veceul folosit in comun: bunul simt spune ca trebuie sa lasi masa exact asa cum ti-ar placea s-o gasesti. Cine nu isi duce tava e un toparlan si asta-i tot.
Totusi, mai trebuie facute 2 comentarii:
– copiii nu pot fi mai buni decat parintii si profesorii lor (adica, cei care ii educa)
– adevarul e ca nu scrie nicaieri sa-ti duci tava, ceea ce e ciudat, ca ar trebui sa scrie; eu imi amintesc ca “pe vremea mea” scria, dar acum nu am mai vazut; e bine sa scrie pt ca lumea e proasta si multi pur si simplu nu-si dau seama, adica nu o fac constient
Marean(Citează)
11/02/2019 la 9:47 AM
ar fi simplu, tava cu garantie. nu returnezi tava la casa, strange cineva dupa tine si lasi 5 lei.
Giovani(Citează)
11/02/2019 la 9:50 AM
Imi pare rau sa te dezamagesc, nici eu nu imi duc tava. Dar nu pentru ca sunt nesimtit sau cocalar, ci pentru ca nu vreau sa dispara un loc de munca. In plus au fost multe momente in care m-am asezat la o masa la care precedentii si-au dus tava, dar au lasat firimituri pe masa.
Daca o lasa pe masa, cine o debaraseaza sterge si masa.
Sunt deja enervat de robotii care fac tot felul de lucruri in locul oamenilor. Iau comanda, aia de fac pe casierii(unde scanezi singur produsele). Stiu ca reprezinta evolutie, dar din punct de vedere uman consider ca nu e bine.
Amazon checkout-free grocery e iadul pe pamant.
Cezar(Citează)
11/02/2019 la 10:00 AM
Man, eu te cred ca tu crezi ca neducandu-ti tava lupti pentru justitie sociala :-) chiar te cred, chit ca e absurd.
Problema este ca atat timp cat resturantele si ceilalti oameni nu stiu asta despre tine, pici automat in categoria “toparlan”.
Asa ca, pentru a iesi din situatia asta, este absolut necesar ca de fiecare data cand nu duci tava sa iti faci cunoscut motivul – fie sa tii un mic discurs, fie sa incepi o petitie, fie macar sa ai o pancarta cu tine. Sau nu stiu, i-ai scris macar parlamentarului tau despre asta?
Daca cele de mai sus ti se par absurde, atunci poate ca intelegi si de ce justificare ta este tot absurda.
Marean(Citează)
11/02/2019 la 1:09 PM
Tu iti cari tava singur de la punctul de servire pana la masa? Chiar asa de putin iti pasa de faptul ca un om si-a pierdut locul de munca din cauza ta? Eu unul doar platesc si las mancarea acolo, ma duc direct la masa, pentru a transmite un mesaj ca e nevoie de cineva sa-mi care lucrurile pentru ca eu ma cred la restaurant, nu la impinge tava.
Dragos(Citează)
11/02/2019 la 9:56 AM
Am scris și eu despre asta, prin 2017, pe FB. Au sărit șacalii pe mine.
https://www.facebook.com/ionutbunescu/posts/10204190346594211
Ionut Bunescu(Citează)
11/02/2019 la 9:57 AM
Intrebare pentru cei care lasa mizeria in urma ca sa “salveze” niste joburi:
Asa faceti si pe strada? Adica aruncati gunoaie pe jos ca sa “dati de munca” celor de la ADP (sau cine face curatenie pe strazi)?
Oameni inimosi, n-am ce spune!
Catalin Tanase(Citează)
11/02/2019 la 10:03 AM
Da da, si aia care umplu cararile muntilor de gunoaie tot de asta o fac, ca sa salveze locuri de munca.
M-a pus dracu anul trecut sa duc copiii la cascada urlatoarea, cica sa facem drumetie.
Mi-a venit sa vomit din 2 in 2 metri de la gunoaie, nu mai calc in vecii vecilor pe-acolo.
Marean(Citează)
11/02/2019 la 10:09 AM
+1
Buna, buna asta :)
zetanu(Citează)
11/02/2019 la 10:24 AM
Pe astia care gandesc asa ii banuiesc ca sunt tot aia care depasesc coloana si se baga-n fata, pe motiv ca ei optimizeaza traficu’!
Sunt inconjurat numa’ de oameni cu intentii bune! Ce sa mai, cu adevarat Romania e Gradina Edenului!
Sarakii aia din Vest ar trebui sa ia exemplu de la noi!
Catalin Tanase(Citează)
11/02/2019 la 10:57 AM
Va legati de niste prostii. False “probleme” de imbuibati. Exact asta cu tava era problema, nu ca nu va spalati pe maini inainte de a manca, si va stergeti cu servetele. Sau ca mergeti si va pisati si nu va spalati pa maini. In schimb, tava lasata pe masa – nenorcire!
Kopa_Kopan(Citează)
11/02/2019 la 11:03 AM
Pai pe principiul asta fiecare problema e o non-problema doar pentru că există altele mai grave :)
Catalin Tanase(Citează)
11/02/2019 la 11:11 AM
Dincolo de problema tavii – care tine de bun simt, cred ca toate aceste restructurari de job-uri se vor intoarce, mai devreme sau mai tarziu, impotriva noastra. Fara a fi implicat in vreun fel in hotia politica din Romania (“pleaca ai nostri, vin ai nostri’), cred ca lacomia marilor corporatii este o problema la nivel global. Mai devreme sau mai tarziu, taind posturi si creand somaj, acei someri nu vor mai putea consuma produsele corporatiilor in cauza, vor scadea vanzarile si vor intra intr-un cerc vicios. De fapt, si o spun din experienta personala, taierile de personal se fac in felul urmator: shareholder-ii vor bani mai multi de la an la an, sume pe care multe companii nu au de unde sa le scoată pe real. Atunci vine CEO-ul care gaseste solutia miraculoasa, gandita pe botul masinii, si pentru care el/ea isi ia un bonus cu muuuulte zerouri: sa mai dam afara din oameni. Nu il intereseaza ca restul vor munci dublu etc – il intereseaza sa isi ia bonusul si basta. Anul viitor “om vedea”….
Mihai(Citează)
11/02/2019 la 11:24 AM
E simplu: daca ai fost in stare sa-ti cari tava la masa, fa bine si ia-o de acolo cand termini (chiar daca e altul platit sa faca treaba asta). O sa te simti mult mai bine stiind ca esti politicos si educat. In plus asta se asteapta de la un self service.
Daca fiecare ar lasa masa plina de resturi, cati oameni crezi ca vor fi angajati sa curete dupa tine? Cat timp crezi ca vei astepta dupa o masa curata? Cat o sa coste in plus mancarea ta de fast food daca sunt mai multi angajati?
alzheimer(Citează)
11/02/2019 la 11:40 AM
Nu tin minte sa-l fi vazut vreodata nervos pe nuradu.
GabrielG(Citează)
11/02/2019 la 11:47 AM
Lasatu tăvii pe masa intr.un restaurant si aruncatu gunoaielor pe strada/munte e acelasi lucru in terteaca unora. Sublim.
BlackSkull(Citează)
11/02/2019 la 12:03 PM
nimic nu e acelasi lucru cu alt lucru, din punct de vedere filosofic.
lasatul tavii pe masa si aruncatul gunoaielor pe strada/ munte, desi nu sunt acelasi lucru (pentru ca nimic nu e acelasi lucru cu alt lucru) totusi au la baza exact acelasi mod de gandire, respectiv “ma doare-n cot de ceilalti, important e sa ma simt eu bine” sau, mai scurt spus “dupa mine potopul”.
stii ce zic sau tre’ sa fac un desen?
Marean(Citează)
11/02/2019 la 5:42 PM
ai un intelect sublim!
daca tot ai semnalizat!
daddy(Citează)
11/02/2019 la 5:48 PM
ai un intelect sublim!
daca tot ai semnalizat!
daddy(Citează)
11/02/2019 la 12:04 PM
Așa ies și eu la masă cu niște colegi iar unul dintre ei refuză să își ducă tava la loc. Și nu e vreun tânăr, se apropie de 40 ani..
Motivul e că cică i-ar fi spus un strângător de tăvi de la Băneasa Mall că rămâne fără job dacă oamenii își duc tava.
¯\_(ツ)_/¯
Claudiu(Citează)
11/02/2019 la 12:08 PM
Ah, și i-aș adăuga în aceeași categorie pe cei care pe cei care își aruncă geaca pe scaune și după aceea merg să comande. E plin mall-ul, nu ai unde să te așezi, dar la 20% dintre mese stau gecile ca să semnalizeze „ocupat”. Și stau așa vreo 15 minute cât oamenii stau la coadă.
Sigur, ai și varianta a te așeza pur și simplu la acele mese (am mai făcut), dar e neplăcut să stai nervos când mănânci și după aceea posesorul de geacă să se întoarcă să îți „bată obrazul” că i-ai ocupat locul.
Claudiu(Citează)
11/02/2019 la 12:07 PM
Eu sunt curios daca toti desteptii care lasa lucrurile pe mese arunca si gunoiul pe jos, eventual tot prin mall. Pana la urma angajatii astia carora le duceti grija asa tare, or sa aiba si mai mult de munca, posibil chiar administratorul sa decida ca e nevoie de mai multi!
Presupun ca tot voi sunteti aia care nu isi arunca singuri cutia de popcorn si paharul de suc cand plecati de la cinema, ca si acolo e cineva platit sa faca curat.
Eu propun si sa va asigurati ca nu nimeriti vreodata vasul WC-ului, sa fie nevoie de si mai multi oameni sa curete dupa voi.
Ce e trist e ca avand in vedere continutul general al blogului, cica audienta ar trebui sa fie un pic peste patura cea mai de jos a societatii. Daca astia suntem, situatia e trista rau.
Claudiu(Citează)
11/02/2019 la 12:25 PM
Te inseli cand crezi ca nesimtirea este o caracteristica exclusiva a “paturii de jos”. Nici banii, nici inteligenta si nici altceva nu se coreleaza cu prezenta sau absenta nesimtirii.
Fix astia care nu-si duc tava sunt “patura de jos” a societatii. Si tot printre ei se regasesc si unii dintre cei care vor “schimbare” sau sunt scarbiti de starea in care e tara.
Adevarul e ca, inainte de orice, suntem pur si simplu o tara de jegosi. Asta e calitatea materialului uman, cauzele sunt multiple si complexe, ce e important este ca nu se va schimba nimic in privinta asta in viitorul previzibil.
Marean(Citează)
11/02/2019 la 1:24 PM
Pai uite mai sus la comentariul user-ului BlackSkull:
“Lasatu tăvii pe masa intr.un restaurant si aruncatu gunoaielor pe strada/munte e acelasi lucru in terteaca unora”
El nu a inteles ce au in comun situatiile astea: lipsa bunului simt si a civilizatiei.
Si da, Marean zice bine, chiar suntem o tara de jegosi. Se vede asta peste tot. Genul asta de oameni nu pot fi educati prin vorba buna. Cel mai probabil ca asa au fost crescuti si li se pare firesc sa lase mizerie in urma lor. Atat de firesc incat isi gasesc motivari de genul joburilor salvate.
Apropo, in FMCG rotatia personalului este mare. Daca una dintre persoanele astea care strange mesele prin malluri nu ar mai avea de lucru, si-ar gasi cu usurinta intr-un supermarket pe o pozitie de lucrator comercial. Dar deh…cand in “terteaca” lor nu e loc de gandire critica e foarte usor sa ajunga la motive de genul asta ca scuza pt jegul lasat in urma
Catalin Tanase(Citează)
11/02/2019 la 1:27 PM
Iti iei si firimiturile odata cu tava? Faci dezinfectia mesei? Dacă nu, e irelevant daca iti duci tava sau nu, mizerie tot lasi.
nashu_mare(Citează)
11/02/2019 la 1:52 PM
eu sterg si masa daca am facut mizerie mare pe ea, gen am varsat ceva sau etc
nu pot sa spun ca masa ramane impecabila dupa mine, dar cu siguranta ramane in asa fel incat sa poata fi folosita de urmatorul fara probleme.
avantajul cand iti duci tava e ca angajatul care sterge mesele poate sterge mult mai rapid o masa sau poate sterge mai multe mese pe unitatea de timp daca masele sunt deja debarasate.
in definitiv, si de asta ar trebui sa-ti duci tava, pentru ca cel care vine dupa tine sa nu aiba mult de asteptat, pentru ca data viitoare ala care asteapta s-ar putea sa fii chiar tu.
nu ma dau inapoi nici sa sterg o masa murdara atunci cand vreau sa ma asez la ea, cu conditia evident sa nu mi se faca greata sa ma apropii de ea, ca se mai intampla si din astea.
de asemenea, mi se intampla frecvent sa duc eu la gunoi tava celui care a fost inaintea mea .
si fac lucrurile astea doua nu pentru ca as fi Mama Teresa, ci pentru ca vreau sa ma asez cat mai repede la masa, ca sa termin cat mai repede, ca eu mananc de obicei la fast food tocmai pentru ca sper ca o sa fie “fast”.
Marean(Citează)
11/02/2019 la 2:16 PM
dezinfectia mesei? facem operatie pe cord? tu crezi ca a dezinfectat cineva mesele alea de cand au iesit pe poarta fabricii? :)
Giovani(Citează)
11/02/2019 la 2:22 PM
Sigur, suntem în plina epidemie de gripă și curatam masa cu podul palmei. Măcar angajatul dă cu cârpă înmuiată în detergent.
nashu_mare(Citează)
11/02/2019 la 2:37 PM
curatam masa cu servetele din dotare, in nici un caz cu podul palmei, never ever.
Marean(Citează)
11/02/2019 la 4:58 PM
As pune pariu ca exista niste proceduri de igienizare trecute in autorizatia de functionare. Si cred ca includ si cine face debarasarea si curatenia meselor. Apropourile astea subtile cu “multumim” scrise pe cosul de gunoi sau “esti taran daca nu cureti masa” nu pot fi decat paralele cu acele proceduri de igienizare. Fie si pentru ca nu toata lumea cară servetele umede pentru curatat mese din restaurant. Sau ca respectivele capace ale cosurilor de gunoi sunt manevrate cu mâna.
nashu_mare(Citează)
11/02/2019 la 5:56 PM
Ma gandeam eu ca o sa zici ca nu toata lumea cara servetele cu el/ea.
Nici eu nu car, in caz de nevoie le folosesc chiar pe alea pe care mi le da cand iau comanda.
Marean(Citează)
11/02/2019 la 6:21 PM
Sincer, și eu fac asta. Dar nu asta trebuie sa fie norma. E cel mult din categoria tips&tricks sa eliberezi tu rapid un loc atunci când sunt multe mese ocupate. E din aceeași categorie cu a nu scoate un aparat de sub tensiune pentru ca eu știu care e plusul, minusul sau nulul și mă descurc să fac anumite operațiuni. Dar același lucru nu e sigur pentru sănătatea publicului larg.
Altfel, dacă șervețelul umed îl folosești pentru igienizarea mesei, ce folosești pentru igienizarea coșului de gunoi atunci când duci tava ta? Bine, răspunsul normal e ca te speli pe mâini, dar iarăși… vorbim de publicul larg.
nashu_mare(Citează)
11/02/2019 la 7:28 PM
La corporatia la care cu onor activez exista o cantina impinge tava. In 5 ani, nu am vazut nici macar o singura tava lasata pe mese, se pare ca toata lumea isi duce tava.
Suntem multi si in nici un caz nu suntem noi mai speciali decat restul populatiei.
Explicatia e ca mediul ii face pe oameni nici sa nu le treaca prin cap sa nu-si duca tava.
La mall in schimb se pare ca se schimba ceva. Eu mananc intr-un mall in care majoritatea celor care mananca in timpul saptamanii sunt tot corporatisti.
Nu e dezastru, dar sunt destule tavi lasate pe masa. De multe ori vad si cine le lasa, e vorba tot de corporatisti.
Marean(Citează)
11/02/2019 la 1:45 PM
In Medellin la supermarket erau angajati tineri care iti puneau cumparaturile in plase. Eu si cu un neamt eram uimiti de faptul ca cineva e platit sa faca asta.
Colegii columbieni in schimb ne-au schimbat perceptia cu: Macar asa sunt platiti sa faca ceva legal.
ion(Citează)
11/02/2019 la 10:23 PM
Și în Chile erau. E un serviciu oferit de supermarket, iar de obicei lumea lasă ceva bacșiș. Eu, plătind cu cardul, le-am zis că-mi voi împacheta singur totul.
nwradu(Citează)
11/02/2019 la 11:16 PM
Parca si in US.
Giani Mucea(Citează)
11/02/2019 la 1:51 PM
Se pare ca citesti doar ce iti convine.
A zis clar mai sus ca motivul principal este lenea. In acest caz insa lenea are niste efecte secundare foarte bune pentru angajatii de la curatenie.
azorel(Citează)
11/02/2019 la 2:37 PM
In general nu am nici o problema de principiu sa duc tava, asa ca fac in felul urmator: Inainte sa ma ridic, ma uit imprejur. Daca exista un loc unde pot sa duc tava, o duc. Daca nu, nu stau sa caut si plec.
Argumentul ca “nu duc tava sa nu-l dea afara pe Gigel” mi se pare cam tras de par. Gigel a fost dat afara de mult timp, acum a ramas doar Maricica sa faca burgherii si sa adune si mizeria. Si din moment ce Maricica se descurca cu treaba asta in 95% din timp, managementul nu-l va angaja oricum pe Gigel doar pentru aia 5% in care e mai aglomerat. Asa ca de ce sa ii fac viata mai grea?
Giani Mucea(Citează)
11/02/2019 la 3:06 PM
Băbăeț’, ce-ar fi sa creați mai multe joburi la C&A si H&M și să împrăștiați hainele de pe rafuri prin tot magazinul? Așa trebuie împachetate și aranjate din nou. Idem la Carrefour, pe lângă căruciorul cu ce aveți nevoie, luați un cărucior și umpleți-l cu vârf cu chestii random, apoi abandonați-l prin magazin, sigur o să mai angajeze 2-3 necăjiți să le pună la loc (pentru efect maxim, luați chestii de la vitrinele frigorifice, alea trebuie puse repede la loc și trebuie angajați și mai mulți).
alunelu(Citează)
11/02/2019 la 3:12 PM
Eu, în cele 2-3 vizite la fast-food pe an, nu duc tava. Mi-e prea lene să expun motivele. Dar mă distrează amploarea discuției, îmi aduce aminte de asta https://youtu.be/V4sbYy0WdGQ
Adevărata problemă mi se pare că există coadă pentru o masă liberă la Mec.
ipo(Citează)
11/02/2019 la 4:54 PM
Puțin colateral dar mi s-a părut amuzantă situația.
Prin vară eram în Promenada si mi-am luat o ciorbă de la food-court. Cum nu prea mi-a plăcut a rămas cam toată ciorba în caserolă. La sfârșit nu prea știam unde să debarasez tava pentru că nici nu voiam să umplu “pubelele” cu zeama mea așa că am rugat o doamnă care se ocupa de curățenie să debaraseze ciorba. N-a știut ce să facă și și-a sunat șefa pentru sugestii. Eu mi-am văzut de ale mele și am plecat să mai îmi cumpăr ceva dar peste câteva minute erau vreo 3 persoane în jurul ciorbii mele și nu știau unde să o arunce. :))
advb(Citează)
11/02/2019 la 5:15 PM
La Plaza Lujerului nu ai unde sa iti arunci tava. Au personal care se ocupa de stransul tavilor si sters masa.
clau(Citează)
11/02/2019 la 5:25 PM
Plina tara asta de cercopiteci! Dar au suficient neuron in tartacuta incat sa isi gaseasca justificari… Pe scurt, ca sa nu intindem pelteaua: in fast-food-uri, acolo unde ai in mod obiectiv posibilitatea sa faci asta, dupa ce termini masa pune mana si fa doua lucruri simple: 1. du-ti tava; 2. sterge masa dupa tine cu un servetel, daca ai facut mizerie, astfel incat sa o lasi decenta pentru cine urmeaza dupa tine. Nu te-a facut mama general, asa ca n-o sa iti pice mana sau gradul daca faci asta. Si chiar daca nu ai fost educat asa din familie, nu inseamna ca nu poti acum sa adopti un comportament civilizat. Better late than never!
Khal Drogo(Citează)
11/02/2019 la 5:44 PM
bineinteles, e vorba despre bleg skull
daddy(Citează)
11/02/2019 la 5:45 PM
m-am tampit din contactul ”telectual” cu bleg-skull!
daddy(Citează)
11/02/2019 la 10:49 PM
Iti dai seama unde am ajuns daca nu suntem in stare sa ne curatam propriile laturi… scarba!
varucu(Citează)
11/02/2019 la 10:59 PM
Nu, nu sunt propriile lături. Sunt ale aproapelui. Pentru care vaccinul e preventiv nu soluție.
nashu_mare(Citează)
12/02/2019 la 3:33 AM
ha ha ha, m-a amuzat articolul asta
eu sunt genul de om care nu isi duce tava si nici nu o sa o duca vro data!!!dar nici nu fac crize daca nu vad masa curata, ori le pun pe alta masa ori manac acolo peste alea.pentru ca nu ma intereseaza de altii! nu imi pasa nici de munca lui gigel! nici de cel care vine dupa mine.desigur eu sunt probabil un caz mai aparte…
nu deschid usa la tramvai daca e cineva dupa mine. EU imi deschid doar MIE usa nu si pentru altcineva care sa coboare sau sa urce, de obicei daca nu se deschide usa singura sau actionata de altcineva ma duc la o usa unde e deja deschisa.
eram in lift la work si cu mine in lift intra o persoana care statea langa butoane, se uita pe telefon si am asteptat vro 30-40 de secunde ca pers respectiva sa apese pe buton sa ajunga la parter.. auzi sa apas eu pentru pers respectiva eu apas doar pentru MINE.
fug de femei gravide sau mamici chiar fug.. stateam la semafor si vine o mamica cu carucior sa ma intrebe nush ce… si am fugit la propriu!!! am invatat ca mamicile au voie sa faca ce vor in tara asta si nu vreau sa am de a face cu asa ceva.in fine…
lasa sa se schimbe intai aia 19 milioane si pe urma se schimba si prost crescutul din mine, marlania din mine si etc.. stau si ma intreb cum de am ajuns asa…………sigur e o explicatie pe undeva da na acum poate e prea tarziu.
George(Citează)
12/02/2019 la 10:00 AM
Cand faci cunostiinta cu oameni eu zic sa incepi cu asta.
Giani Mucea(Citează)
12/02/2019 la 8:48 AM
pana acum duceam tava.
sorry dar cei care nu duc tava au argumente mai bune.
mac gregor(Citează)
15/02/2019 la 12:43 PM
Eu nu duc niciodata tava si nici nu o voi duce si o fac fix in ciudta tuturor romanilor jegosi pe care ii dizrespect si vreau sa le creez cat mai multa mizerie si greutate in viata :)
Alex(Citează)