►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
« Microsoft complică inutil lucrul cu unul dintre Skype-uri (sunt mai multe!)
Discuția săptămânală cu Matilda – episodul 24 / cele mai bune voci din muzica internațională »
DJI, producătorul de drone Mavic (cu o cotă de piață de două treimi, aș adăuga), a anunțat pe 18 ianuarie o problemă pe care o auzi mai rar: au pierdut 150 de milioane de dolari din cauza corupției interne.
Nu au fost date multe detalii, dar ar fi vorba despre un grup de angajați care au crescut prețul pieselor, diferența intrând în buzunarul lor. Nu-mi dau seama exact cum funcționa schema, dar bănuiesc că era un parandărăt clasic: s-au înțeles cu anumiți furnizori de subansambluri pentru DJI pentru ca aceștia să umfle prețul dincolo de ceea ce-ar fi putut fi negociat normal, compania plătea, diferența o împărțeau.
Gândiți-vă la modul următor: să presupunem că piesele unei drone costă 800 de dolari. Dacă te înțelegi cu furnizorii și aceștia cer 803 dolari, la un milion de drone vândute se adună 3 milioane de dolari cheltuiți inutil de companie și care ajung în buzunarul celor care s-au înțeles la preț. Din acest motiv, orice companie ce vinde volume mari are interesul să negocieze la cent orice cost și să se asigure că nu apare astfel de corupție internă.
E doar o presupunere de-a mea. Poate că angajații respectivi furau prin complet alte metode, cine știe. Probabil nu vom afla niciodată, compania nu are interes să facă astfel de informații publice, dar poate că vor mai apărea altele la tribunal.
În concluzie, însă, din astfel de motive se fac audituri interne, există proceduri stricte privind alegerea furnizorilor și controlul acestor procese.
surse: Venture Beat, Engadget.
« Microsoft complică inutil lucrul cu unul dintre Skype-uri (sunt mai multe!)
Discuția săptămânală cu Matilda – episodul 24 / cele mai bune voci din muzica internațională »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
22/01/2019 la 3:37 PM
Angajati + furnizori = love.
Acesta e doar un mic caz, probabil sunt multe iar oamenii cheie in procedurile de achizitie au cartile facute.
ionica(Citează)
22/01/2019 la 4:30 PM
Nu e neaparat ca furtul sa provina de la angajati, poate sa si de la top management/proprietari, vzi Gionee, care parea o companie de viitor: https://en.wikipedia.org/wiki/Gionee
ipo(Citează)
23/01/2019 la 10:54 AM
Atunci cine mai fabrica telefoanele pt Allview?
Florin(Citează)
22/01/2019 la 5:53 PM
Ne poți da și alte exemple/cazuri?
Rilache(Citează)
22/01/2019 la 7:35 PM
Vezi cazul CFR care cumpăra de la diverse firme ale directorilor șuruburi la 1000 de lei/ bucată. Cred ca știe toată lumea unde se află acum cfr-ul.
Beb(Citează)
22/01/2019 la 7:41 PM
vezi industria de publicitate/ media si alocarea bugetului de catre directorii de marketing in functie de afinitatile personale sau relatiile de prietenie, parandarat sub forma de excursii exotice, mai o gentuta, mai o posetuta etc.
Mihai Dobre(Citează)
23/01/2019 la 3:22 PM
Sunt foarte multe situatii care nu sunt neaparat cunoscute publicului larg si nu implica firme/institutii publice. In orice firma persoana de pe achizitii este intotdeauna tentata sa faca deal-uri de genul asta mai ales daca e platit prost sau dezinteresat. De asta, cel putin la firmele romanesti de dimensiuni mici/medii, achizitiile sunt facute in cele mai multe situatii de catre patroni. Insa pe masura ce firma creste patronul nu mai are cum sa se ocupe de treaba sta si implicit se expune riscului ca dintr-o data sa-i creasca costurile de achizitii.
geretus(Citează)
23/01/2019 la 10:51 AM
Lucrez in domeniul naval, iar cum a spus cineva mai sus, sefii de departamente si furnizorii sunt cei mai buni prieteni. Se intampla cred ca la toate companiile mari.
Victor(Citează)
23/01/2019 la 3:25 PM
Nu inseamna nimic :) . E jobul omului de vanzari sa-si faca o relatie prieteneasca cu clientul ( sau persoana cu care lucreaza). De aici si pana la hai sa facem o ghidusie pe care s-o impartim e ceva distanta ( desi uneori nu pare a fi).
geretus(Citează)
23/01/2019 la 4:00 PM
Si e si responsabilitatea si interesul sefului de departament sa tina relatia cu furnizorii. Cand alegi doar pe baza pretului cel mai mic, nici furnizorul nu este interesat sa faca afaceri cu tine. Sau taie din calitate. Sau iti livreaza cand se poate prioritizand clientii sai mai buni, inclusiv cei cu care are o relatie mai buna si care nu ii dau batai de cap.
nashu_mare(Citează)
23/01/2019 la 10:52 AM
Atunci cine mai fabrica telefoane pt Allview?
Florin(Citează)
23/01/2019 la 3:24 PM
De aia există firme de audit și în domeniul ăla.
Ipo(Citează)
23/01/2019 la 9:31 PM
Prostiile astea cu plimbat acte nu functioneaza. Auditul este o pacaleala. Dai bani altora pentru ceva ce ai putea sa afli si singur daca ai fi dispus sa deschizi ochii putin.
Dar nu prea exista multi manageri adevarati.
Gaelex(Citează)