►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Un consilier PSD din Consiliul Județean Vrancea a zis să fie el miștocar și, întrucât terminase toată treaba de la muncă și județul Vrancea este un fel de Singapore al României, a avut timp și de alte activități, precum distribuirea pe Facebook a unui trucaj foto în care președintele Iohannis este îmbrăcat în uniformă și cu cască de nazist.
Pare o tâmpenie căruia nu i-ai da mare atenție, dacă ai vedea-o pe net, deși venind din partea unui consilier județean te întrebi dacă nu o avea și altceva mai bun de făcut sau măcar o metodă mai bună de a se băga în lupta politică. Ulterior omul, probabil sfătuit de un avocat, a șters postarea și a și demisionat din postul de consilier și din partidul PSD.
De ce a făcut rapid acestea? Pentru că:
Parchetul Galați s-a autosesizat și a deschis dosar în cazul consilierului PSD din CJ. […] Constantin Guguianu este cercetat pentru încălcarea articolului de lege ce interzice ”răspândirea sau vânzarea, prin orice mijloace, ori confecţionarea de simboluri fasciste, rasiste sau xenofobe”.
Adică a aflat că distribuirea însemnelor naziste este infracțiune. Mai exact, legea 217/2015 modifică OUG 31/2002 astfel:
Art. 4. – (1) Confecționarea, vânzarea, răspândirea, precum și deținerea în vederea răspândirii de simboluri fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe se pedepsesc cu închisoare de la 3 luni la 3 ani și interzicerea unor drepturi.
(2) Cu aceeași pedeapsă se sancționează și utilizarea în public a simbolurilor fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe.”Art. 5. – Fapta persoanei de a promova, în public, cultul persoanelor vinovate de săvârșirea unor infracțiuni de genocid contra umanității și de crime de război, precum și fapta de a promova, în public, idei, concepții sau doctrine fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe, în sensul art. 2 lit. a), se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 3 ani și interzicerea unor drepturi.”
Dap, omul riscă acum închisoare de la 3 luni la 3 ani. Sigur, este un dosar penal deschis și mă îndoiesc că până la urmă va fi urmărit penal sau, dacă va fi urmărit, va ajunge la închisoare, dar treaba asta arată că uneori mai bine stai în banca ta și găsești alte metode să te dai deștept.
sursa: Hotnews.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
23 comentarii
15/01/2019 la 2:29 PM
Pai nu a murit?
In alta ordine de idei, chestia asta cu inchisoarea pentru raspandirea de simboluri de orice fel nu mi se pare ok.
Giani Mucea(Citează)
15/01/2019 la 2:46 PM
Interesant, si Ceausescu a fost condamnat pentru genocid.
ipo(Citează)
15/01/2019 la 4:59 PM
Si toti diliii aia de la Noua Dreapta cu Legiunea marsaluiesc cu insemnul ala…
Si daca ii pui mustata de Hitler lui Donald Duck?
Cacat, asta e clar de prost gust, dar e in acelasi timp clar satiră.
nashu_mare(Citează)
15/01/2019 la 2:57 PM
Nu ți se pare ok, dar fiind PSD putem face o excepție și chiar sa intre la bulau.
Oricum urmează grațierea deci scapă repede
Mihai(Citează)
15/01/2019 la 3:04 PM
Incerc sa nu imi modific principiile in functie de trib. Nu e ok chiar daca e PSD.
Giani Mucea(Citează)
15/01/2019 la 3:48 PM
Ca e din PSD nu conteaza, si oricum va fi probabil PNL la alegerile urmatoare.
Circumstanta agravanta e ca are o functie publica, deci implicit o vizibilitate mai mare decat Gogu79 care posteaza svastici pe reddit.
Sorin(Citează)
15/01/2019 la 2:58 PM
Salut! A făcut cineva pușcărie în România pe legea asta?
Sau oameni suntem și toți merg la reeducare (see what I did here?) post factum?
Honorius(Citează)
15/01/2019 la 3:18 PM
Legea aia ar tb desfiintata.
Indiferent cine e acuzat.
mac gregor(Citează)
15/01/2019 la 4:08 PM
Dai si niste argumente?
alunelu(Citează)
15/01/2019 la 4:27 PM
In primul rand e PC si acum stim ca panta asta e gresita, gratie americanilor care ne-au aratat ce se intampla daca o iei pe panta asta. Desteptul invata din greselile altora, nu se arunca dupa ei in fantana.
Doi, comunismul a facut la fel de multe victime, dar nu e interzis. Tricourile cu tipul insarcinat de guvernul cubanez sa ucida prizonieri politici sunt cool, nu-i asa. Che Guevara facut exact ce a facut si Himmler, in tabara nazista.
Trei, ca ajungem in situatia asta de desene animate de care e vb in articol, in care daca postez o poza cu sa zicem Marian Vanghelie cu mustata de hitler risc puscaria.
mac gregor(Citează)
15/01/2019 la 4:28 PM
da, si eu sunt curios de argumente.
eu de exemplu sunt impotriva legii care sanctioneaza (cu puscarie) defaimarea insemnelor nationale, adica “fapta săvârşită în public prin care se exprimă dispreţ pentru însemnele României”, pentru ca nu mi se pare normal sa nu am voie sa ma pis simbolic pe tara mea, de exemplu, dar in cazul nazismului & Co e vorba de o familie de ideologii care au dus la moartea a milioane de oameni, asa ca eu zic ca e ok.
Marean(Citează)
15/01/2019 la 6:12 PM
Nu văd nici un motiv pentru care cineva ar putea admira sau promova nazismul, așa că prezența legii nu mă deranjează în vreun fel.
E vorba și de amploarea problemei. Dacă Che Guevara ar fi admirat de tot felul de ciudați care ar face tot felul de mitinguri și acte extremiste, chiar terorism, în numele său, să-l interzică și pe acela, din partea mea.
Legea există pentru că încă este nevoie de ea. Nu pentru noi de aici, care nu dăm doi bani pe trucaje foto sau simboluri, ci pentru cei care cred cu adevărat în nazism chiar și acum.
nwradu(Citează)
15/01/2019 la 4:50 PM
Asta e ca ala care atunci cand au aparut scanerele color si-a facut la misto doua copii la o bancnota de 50 mii lei.
Dintr-una si-a facut tigara si a fumat-o sa castige un pariu si pe a doua a pus-o in buzunarul hainei pentru un eventual alt pariu. Acasa nevasta-sa i-a dat haina la curatat si a luat ea bancnota, crezand ca e buna, cu care si-a luat pachet pentru servici. In final vanzatoarea s-a prins si a chemat politia care l-a anchetat pe ala ca pe un cap al unei “mari retele” de falsificatori. :)
JeanValjean(Citează)
15/01/2019 la 6:13 PM
Nu văd nimic în neregulă cu asta, câtă vreme ancheta nu s-a lăsat cu urmări prea grave.
nwradu(Citează)
15/01/2019 la 5:17 PM
aberezi – interzicerea simbolurilor naziste nu are nimic de-a face cu PC, in Germania de exemplu sunt interzise inca din perioada razboiului rece, adica cu mult inainte de PC
las la o parte discutia despre PC, mai precis faptul ca orice tolomac care se simte el nedreptatit pentru ca nu poate spune cu toata gura lucruri rasiste, misogine, anti-imigranti etc sare in caruta anti-PC, gata ati identificat raul suprem, se stie ca nu vrem sa fie si la noi ca la americani
in primul rand, tu quoqe (ce-are sula cu prefectura)
in al doilea rand, tot in germania de exemplu, sunt interzise si organizatiile comuniste si eu n-am nimic impotriva sa fie interzise si la noi
asta nu-i un argument, e doar o re-afirmare intr-o forma diferita a dezacordului tau cu aceasta lege.
altfel spus, mie nu mi se pare nici o situatie de desene animate (mai ales ca nu ma afecteaza cu nimic) – sunt destul de sigur ca nu va pati nimic dpdv penal idiotul ala, dar de cercetat trebuie cercetat.
Marean(Citează)
15/01/2019 la 5:48 PM
Sa n-o mai intindem mult:
Nu sunt de acord cu interzicerea a nici un fel de insemne de nici o culoare. In numele Revolutiei Franceze de ex s-au comis masacre ale populatiei civile. Ei sunt iertati pentru ca au castigat. Aliatii au bombardat Dresda cu bombe incendiare in al doilea razboi mondial. 800.000 de civili morti intr-o singura saptamana. Ei sunt iertati ca sunt ai nostri, ceea ce e firesc si normal.
Sunt de acord cu interzicerea oricaror organizatii care prezinta un pericol concret si prezent la adresa cetatenilor (violenta politica, impiedicarea liberei exprimari a celor cu alte pareri, terorism, etc). Restul nu e treaba politiei. E treaba istoriei.
mac gregor(Citează)
15/01/2019 la 5:49 PM
am un comment intrat la moderare.
mac gregor(Citează)
15/01/2019 la 7:03 PM
mersi pentru deblocare, asta era.
mac gregor(Citează)
15/01/2019 la 8:16 PM
pai, istoria are prostul obicei de a se repeta, si recrudescenta extremismului de dreapta este o realitate atat in Europa cat si si in America.
Eu sunt de acord ca o astfel de interzicere a simbolurilor nu poate impiedica aceste miscari, dar macar e o masura impotriva normalizarii discursului urii.
Una e sa stim ca gruparile neo-nazi exista in subteran si alta e sa vedem zvastici (si restul) pe ziduri – macar din respect fata de morti, daca nu de altceva.
ce zici tu de revolutia franceza si de aliati e pe langa subiect, pentru ca alea nu sunt ideologii, sunt lucruri care s-au intamplat si sunt inchise, n-ai nimic de interzis acolo, doar de recuperat adevarul istoric…
Apropo de adevarul istoric, noi romanii inca nu ne asumam pogromul de care am fost responsabili (Iasi, Odessa etc), asa ca si din punctul asta de vedere e o idee buna sa interzici simbolurile fasciste, legionare samd (exista inca multi simpatizanti ai Legiunii, apropo)
Marean(Citează)
15/01/2019 la 9:32 PM
Problema cu interzisul simbolurilor e ca oamenii isi vor crea alte simboluri. Pe care vei fi obligat sa le interzici pentru ca exista deja precedentul.
Nu, ideea e stupida.
Giani Mucea(Citează)
15/01/2019 la 9:03 PM
Sper sa ajungem la un moment dat sa traim intr-o lume in care dreptul la libera exprimare sa fie absolut.
E o marlanie crunta interzicerea arbitrara a exprimarii.
sin(Citează)
15/01/2019 la 10:39 PM
Ok Sin, sa o tuf pe maica si pe tot neamul tau.
Cezar(Citează)
16/01/2019 la 1:09 PM
Ce-ai incercat aici Bobitza? Te-ai dat destept?
Iugas(Citează)