►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Dacă vreți să știți cum stă averea voastră față de a restului planetei, Credit Suisse a făcut niște grafice. Se pare că 0,7% din populația planetei deține 45,9% din averea totală. Alți 7,9% dețin alte 39,7% din averea mondială.
70,1% din populația planetei are sub 10.000 de dolari avere individuală pentru un total de 2,7% din averea mondială.
Dacă vă întrebați unde stați voi, vedeți că este vorba de avere individuală, nu a gospodăriei. Adică poate aveți un apartament, o mașină și 3.000 de euro în cont, dar împărțiți astea și cu nevasta și copiii ca să aflați cum stați individual.
Ca să fie totul complet, 70% dintre oamenii Ultra High Worth Net Individuals (peste 30 de milioane de dolari avere) trăiesc în cele 10 orașe de mai jos:
sursa: Visual Capitalist via BoingBoing.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
26 comentarii
18/01/2019 la 3:13 PM
O singura observatie; Marea majoritate este o expresie pleonastica.
Andrei(Citează)
18/01/2019 la 3:18 PM
Hai să îți arăt eu cum face englezul diferența intre 40% și 85%: the overwhelming majority.
Cu plăcere.
Ipo(Citează)
18/01/2019 la 3:19 PM
Vezi să nu afle ANAF și PSD, deja au lansat ipoteza că o familie cu doi copii trăiește decent cu 2.600 Ron pe lună.
alex.petre(Citează)
18/01/2019 la 5:28 PM
40% e majoritate? o fi daca partile sunt 40%, 25%, 20%, 15%?
Octav(Citează)
18/01/2019 la 10:13 PM
Poate fi o majoritate de 85% din ceva.
Și poate fi o majoritate de 52% din ceva.
Despre prima majoritate putem spune că este mai mare decât a doua majoritate.
Deci “marea majoritate” este o expresie ce o putem asocia unei majoritați
mai mari decât altă majoritate, mai mică.
Singer(Citează)
18/01/2019 la 3:19 PM
of doamne, a transat asta pruteanu inca din 1995 :))
poti sa ai majoritate mica sau mare, deci nici poveste de pleonasm.
majoritate inseamna doar partea cea mai mare, dar de exemplu daca ai 5 parti, aceasta parte cea mai mare poate fi de minim 20.000001% si de maxim 99.999999%
:-)
Marean(Citează)
18/01/2019 la 3:53 PM
@ Radu – graficul se referă la “all adults” … trebuie să împărțim averea doar cu nevasta ca să vedem cum stăm individual.
Altfel, ai fi surprins câți dintre noi suntem under water (sorry pentru romgleza, nu-mi vine acum un sinonim în româna) din cauza diverselor credite. S-ar putea sa nu stăm chiar atât de bine.
Liviu(Citează)
18/01/2019 la 4:08 PM
Corect!
vladutz(Citează)
18/01/2019 la 4:11 PM
@Liviu : cuvantul/cuvintele ce le cauti sunt “sunt pe p***”
Prundus Daniel(Citează)
18/01/2019 la 4:35 PM
Pai scazi din valoarea bunurilor detinute toate creditele pentru a vedea averea neta. Daca ai un apartament care valoreaza 50000 de EUR si ai credit de 75000 de CHF, s-ar putea sa-ti iasa averea cu minus.
Conteaza, desigur, si rata de crestere/scadere a averii (diferenta lunara/anuala intre venituri + aprecieri si cheltuieli + deprecieri), asta te trage de obicei “under water”. Daca apartamentul tau are o valoare care stagneaza sau se depreciaza si platesti multa dobanda la un principal mare, s-ar putea sa ai o rata de scadere destul de accelerata.
Vlad(Citează)
18/01/2019 la 5:27 PM
Nu sunt de acord Radu.
Rilache(Citează)
18/01/2019 la 6:20 PM
:/ Mai intristat. Sunt doar in primii 7.9% din populatia lumii, adica niste sute de milioane de oameni sunt mai bogati/ o duc mai bine decat mine. Practic sunt o plevusca!
Catalinx(Citează)
18/01/2019 la 6:51 PM
Unii au fost alesi primari cu 40% sau mai putin. Altii au fost alesi deputati, senatori cu sub 20%.
Florian(Citează)
18/01/2019 la 7:12 PM
Cam mică bula cu care te raportezi la lume…sau… Parcă era dezastru… Nu mai înțeleg ce semnale vrei să transmiți…
Și te mai miri că pesedeu are mulți votanți.
Zilele trecute citeam despre un salariu în Cluuuj de 2000lei, că e puțin… Păi pedeleul, pardon ăștia portocalii, scuze… galbeni – una cu față de cal- cică nu trebuie salariu minim…
theSame(Citează)
18/01/2019 la 7:22 PM
Da, e putin, pentru ca dupa cum a postat cineva, salariul mediu in Cluj nu e totuna cu salariul mediu din Teleorman.
acolo unde primarul isi vede de treaba, cresc dupa un timp si salariile.
mac gregor(Citează)
18/01/2019 la 7:29 PM
De acord. Datorita intrarii in UE & diasporei ne-a crescut nivelul de trai.
Din pacate, mintea nu ne-a crescut inca la nivelul financiar la care suntem. Insemnand ca daca am fi in afara UE nu stiu daca am avea nivelul Bosniei.
mac gregor(Citează)
18/01/2019 la 7:44 PM
Mai am discuţia asta cu cineva care încearcă să mă convingă cât de bine o ducem. Vezi, Doamne, românii ar avea în momentul ăsta cel mai bun nivel de trai din istorie. Da, o fi adevărat, problema e că trăim foarte prost faţă de cum m-aş fi aşteptat să trăim la 30 de ani de la Revoluţie. E aceeaşi mocirlă de acum 30 de ani peste tot, indiferent câte mall-uri s-ar construi.
Bogdan(Citează)
18/01/2019 la 8:03 PM
Te contrazic. Uita-te la orice clip de acum 30 de ani, gasesti pe Youtube, si apoi o sa vezi cat a evoluat tara asta. Problema pe care o vad eu e ca tot ce-am castigat s-a realizat din inertie, mare parte prin intrarea in UE. Macar de-am fi la nivelul Poloniei, si tot ar fi bine.
Kopa_Kopan(Citează)
18/01/2019 la 8:00 PM
Noi ar trebui sa ne comparam numai cu cei care sunt mai dezvoltati, cu cei care au realizat mai mult decat noi, ca tara. Nu ne putem raporta la tari sarace din Asia sau Amrica de Sud. Pentru ca noi facem parte din Europa, avem (sau ar trebui sa avem) alte repere.
Kopa_Kopan(Citează)
18/01/2019 la 8:25 PM
“Nu mai înțeleg ce semnale vrei să transmiți…
Și te mai miri că pesedeu are mulți votanți.”
Poate dacă vrea să transmită că PSD-ul e rău fără să transmită că totul e dezastru/catastrofă iminentă. Ca să nu mai zic că nu tot ce a făcut PSD-ul e rău. Mulţi dacă ar fi să voteze strict după efectele resimţite ar alege PSD (taxe micşorate la antreprenori, pensii mărite, salarii medici mărite şi taxe mărite la corporaţii mari), dar aleg opoziţia pentru că e nevoie de un element de contrabalansare a PSD-ului.
Andrei(Citează)
18/01/2019 la 8:56 PM
Mersi, chiar aveam un moment prost acum.
root(Citează)
19/01/2019 la 1:55 AM
Da, 40 e majoritatea dacă n7 e absolută.
Ipo(Citează)
19/01/2019 la 10:15 AM
Ma simt singur acolo sus, fara voi.
Giovani(Citează)
19/01/2019 la 2:56 PM
“Poate dacă vrea să transmită că PSD-ul e rău fără să transmită că totul e dezastru/catastrofă iminentă.”
Ca o completare, ştirile despre dezastru/catastrofă iminentă nu fac decât să-i îndemne pe oameni să fugă în alte ţări încât nu mai rămâne nimeni să voteze. O abordare mai moderată ar ajuta să crească şi scorul opoziţiei care ar putea prelua din ce a fost bine şi ar putea şi opri din eventuale derapaje în ce priveşte statul de drept.
Andrei(Citează)
20/01/2019 la 12:23 PM
O mica corectie: “dar împărțiți astea și cu nevasta și copiii” nu se potiveste cu “all Adults by wealth range’
tudor(Citează)
21/01/2019 la 4:22 PM
Exista majoraitate absoluta, majoritate calificata, majoritate simpla…
ipo(Citează)