un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Să nu devenim prea pămpălăi în chestiuni banale

16 Jan 2019  ·

GÂNDURI  ·

38 comentarii

Eu am făcut școala de șoferi și apoi am condus mulți ani o Dacie 1310 care nu avea nici un sistem activ sau pasiv de siguranță. Nu avea ABS, nu avea ESP, nu avea servodirecție, nici măcar nu regla automat turația motorului, ci-i trăgeai tu “șocul” la început, ca să se încălzească mai rapid. Anvelope de iarnă? Nu avea timp pentru așa ceva! Căldură? Poate după vreo 30 de minute, de la o aerotermă slabă; conduceam cu mănuși și căciula, iar parbrizul îngheța și pe interior.

Atunci era cazul să știi cum să pleci de pe loc cu un pic de balans față-spate, cum să folosești frâna de motor, cum să anticipezi bine traficul și situația de pe carosabil ca să reduci din timp viteza, că altfel deveneai sanie. Țin minte și că, acum vreo 10 ani, nu prea se deszăpezea pe străduțele mici din cartier, așa că se circula toată iarna prin șanțurile făcute de mașini, care uneori se umpleau de gheață.

Iernile mi se par mai blânde acum. N-am mai văzut de mult un strat gros de omăt (vorba poetului) și nici ghețușuri de amploare pe șosea sau pe trotuare, care alteori erau deliciul copilăriei (vorba poetului). Țin minte o iarnă, cred că cea din 2010, când dădeam la lopată în fiecare zi pe lângă bloc pentru a-mi deszăpezi un loc de parcare. La un moment dat era așa multă zăpadă prin București de a trebuit încărcată în camioane și dusă în câmp.

Situația actuală, cu anvelope de iarnă obligatorii și mașini ce au ABS și ESP și ierni banale este deja excelentă.

Cum am devenit între timp o societate de pămpălăi atât de mari încât se dă avertisment de vreme severă pentru că se vor depune 3 cm de zăpadă peste stratul deja depus de 5-7 cm?

Și nu-i vorba doar de avertismentul DSU. Văd și pe Facebook mulți oameni plângându-se că străzile nu sunt curățate pentru că încă se mai vede câte un pic de alb pe jos. Probabil că, în viziunea lor, deszăpezirea ar trebui să lase asfaltul curat ca vara, poate și cu panseluțe colorate pe marginea drumului. Dacă ninge 1 cm, deja este o calamitate, să-l cheme cineva pe Dwayne Johnson să ne salveze!

Este iarnă! Cade zăpadă din cer, așa cum se întâmplă de sute de milioane de ani pe planetă. Vorba altui poet, iarna nu-i ca vara, așa că stfu, asta este natura și hai să nu ne mai văităm la 5 centimetri de zăpadă, că nu-i ceva ce-ți distruge viața, ci doar un inconvenient normal al acestui sezon.

asus s5507

    38 comentarii

  1. Mie imi lipsesc iernile din copilarie, cand aveam 10-20-30 cm de zapada si ma duceam la sanius in 23 sau IOR.

    Iarna trecuta am prins o zi si m-am dus in 23, chit ca nu prea era zapada. In schimb era plin de imbecili care s-au reprodus si nu au invatat sa urce pe marginea partiei.

    Am fost dragut si nu i-am secerat, cum meritau de fapt toata specia lor de cretini. Copii lor nu au nici o speranta, vor fi mai retarzi decat parintii lor care ii invata minimul pentru a supravietui.

      (Citează)

    • *nu* ii invata minimul pentru a supravietui

        (Citează)

    • like

        (Citează)

    • cati ani ai bre? poate ne-am ciocnit saniile pe muntele din ior :))
      nici mie nu-mi vine a crede cum prima iarna cu carnet (2007-2008) am trecut-o cu o dacie break careia nu-i functiona incalzirea din luneta si nu aveam nici cauciucuri de iarna. ma duceam la fost gagica in berceni din titan si bagam goana (40-50 km/h) pe vacaresti ca sa se incalzeasca masina :)) cand plecam stergeam toate geamurile si speram sa ramana asa pana acasa :))

        (Citează)

    • Da, se pare ca avem amandoi dreptate, sunt de acord ca la cati bani se irosesc s-ar putea probabil face si asta. Dar asta nu inseamna ca e ceva normal, pentru ca in esenta ar fi bani irositi (daca am avea o administratie onesta si eficienta, that is).

      M-am uitat la Toronto, au o populatie de 2.7 mio, asemanatoare cu bucurestiul, desi o suprafata de 3 ori mai mare. Au 7100 km de trotuare si primaria deszapezeste 6000 km din ei. Sigur, acolo ninge, nu gluma, nu poti sa le ceri oamenilor sa deszapezeasca, plus ca densitatea de populatie e de 3 ori mai mica, deci implicit au trotuare care nu sunt in fata blocului nimanui.

        (Citează)

  2. Haha ;) Astia care ne-am plans poate nu am condus Dacie dar poate nici masini cu ESP nu avem iar ABSul nu te ajuta cu nimic pe polei. Problema a fost ca nu a cazut doar zapada pt 3 cm, ci pentru vreo 10-15. Problema a fost ca ningea de la 6.30 cel putin si alerta a fost data la 9. Oamenii cu copii la scoala pleaca de acasa mai devreme decat se trezesc altii iar dimineata e mai frig. Zapada abundenta, apoasa s-a topit partial la sol si a inghetat. Polei de 2-3 cm aprox. Alunecai si traversand strada in bocanci. Daca aveam o alerta macar la 7 pe telefon plecam din timp cu STB sau metroul si nu intarziam. Oricum am lasat masina in prima parcare aproape de scoala toata ziua desi ulterior s-a incalzit si s-a topit zapada. Preferam sa o las acasa decat sa imi complic viata. Si probabil si altii ar fi facut la fel daca ar fi stiut.

      (Citează)

  3. Am văzut și eu avertizarea aceea pe anmh, dar sincer am crezut ca e o greșeală de scriere, nicidecum că stratul depus va fi chiar de 3 cm. :-)
    Încet încet o să ajungem să nu mai ieșim din casă pt câțiva fulgi de zăpadă.
    E cam nasol pentru când vor fi căderi masive de zăpadă, tăntălăii vor ieși pe stradă și atunci să vezi câți sinistrați vor fi prin orașele mari

      (Citează)

  4. Pai cum am devenit atat de pampalai?

    Cu articole de genul “cel mai bun burger”, “cel mai bun ciorapel ca sa nu-i fie frig la baietel” si “cele mai performante izmene de toamna” :-))

    Eu am un vecin care mi-a zis senin ca e treaba primariei sa deszapezeasca trotuarele.

      (Citează)

    • Cu totii avem vecinul ala, mai precis 90% din vecini sunt vecinul ala.
      Dupa 2 ierni in care am dat zapada doar eu cu aceiasi 2-3 vecini (bloc de 200 de apartamente, locatari majoritar tineri, cam 150 m de trotuar public la strada, plus zonele de acces in bloc, plus accesul in parcare daca era zapada mare) sa stii ca incep si eu sa trec in tabara cealalta.

      Si la drept vorbind, la cati bani dam pe “salubrizare”, te-ai astepta ca, in loc de alea 10 pirande care vin cu maturile vara o data la doua saptamani sa agite praful, sa apara tot de la ADP sau de la Urban un om cu o freza de zapada care sa rezolve problema in 10 minute.

        (Citează)

    • pai, rezolva problema in 10 minute la tine, dar ai idee cati km de trotuar sunt in Bucuresti?
      nu prea am idee, as zice ca e de ordinul zecilor de mii de kilometri, in orice caz cam dublul nr de kilometri de strazi

      hai sa zicem ca sunt 10.000 de km de trotuar – la 10 minute per 150 de metri, ar fi nevoie de 462 de zile-om pentru a le deszapezi pe toate, presupunand ca s-ar lucra 24/24!!!

      si asta ar trebui facut de fiecare data cand ninge, deci de mai multe ori pe sezon!

      cu alte cuvinte, este IMPOSIBIL din punct de vedere fizic ca primaria sa deszapezeasca trotuarele din orice oras, oricate utilaje si oameni ar avea.

      dar altfel, da, eu am doar 10 apartamente in bloc si sunt singurul care deszapezeste, intr-adevar
      de fapt, intr-o iarna vecinul ala de mai sus si-a deszapezit iesirea din garaj si a pus mormanele de zapada fix pe trotuar, asa incat nu se mai putea trece deloc pe acolo :))

        (Citează)

    • Da, ar trebui să fie treaba primăriei să dea zăpada de pe trotuare. În situația de acum trotuarele de lângă spații virane și parcuri rămân înzăpezite. Diferite insule de circulație și refugii pentru pietoni sunt patinoar, stradutele de pe lângă instituții ale primăriei și ale statului nu se deszăpezesc, zonele de sunt trotuare “duble” unde pe mijloc sunt spații verzi sau parcări (de exemplu pe Magheru) se deszăpezesc in cel mai bun caz pe jumătate, iar stațiile RATB sunt curățate pe sărite. Ca să nu mai zic de zone de case unde stau bătrâni care nu pot da zăpada, sau locuri pe unde și magazinele curată o cărare de 50cm lățime.

      Da, probabil va costa ceva mai mult salubrizarea, dar sincer prefer asta decât slalomul de acum.

        (Citează)

    • Marean, nici eu n-am idee, o sa merg pe cifrele tale.
      462 de zile-om inseamna, rotunjind in sus , 60 de oameni cu 60 de freze intr-o zi de lucru de 8h.
      Adica 10 oameni la nivelul unui intreg sector. Adica aia 10 oameni pe care ii vad eu vara maturandu-si proprille chistoace pe doua-trei strazi.
      Plus 10 freze, adica 10000 de euro. Hai, cu adaosul de institutie publica 50000 de euro. Plus motorina care se fura, sa zicem 100000 de euro in prima iarna.
      Ai idee ce numar de angajati si ce bugete monstruoase au doar ADP-urile? Ca sa nu vorbim de contractele de miliarde ale Rosal/Urban/ce firma o mai fi la moda?
      Dar da, e mult mai usor sa plantezi panselute in noiembrie de toti banii.

        (Citează)

    • OK, nu pot sa editez, evident am calculat la ore-om :(
      Chiar si la zile-om, inseamna 80 de oameni / sector.
      ADP sector 6 are 379 de angajati, din care 145 la “intretinere spatii verzi”. (http://adps6.ro/despre-institutie/organigrama/)
      Daca ma uit pe geam nu prea vad spatii verzi in momentul asta (nici in general, dar asta e alta discutie). Oamenii aia presupun ca fac ceva iarna, probabil mai curata trotuare pe la institutiile publice, alei prin parc etc.
      Caut si bugetul si revin.

        (Citează)

    • nu stiu cum ai calculat 60 de oameni intr-o zi de lucru de 8 ore

      eu am calculat asa: 10.000 km * 1000 metri/km / 150 metri * 10 minute = 666.667 minute, adica 11.111 de ore de lucru

      daca ar fi vorba de 60 de oameni, fiecare ar trebui sa lucreze 11.111 / 60 = 185 de zile de cate 24 de ore, deci 185*3 = 555 de zile lucratoare

      60 de oameni cu 60 de freze intr-o zi de lucru de 8h inseamna 480 de ore, ori eu am calculat ca sunt necesare 11.111 de ore

      sa zicem ca am avea nu 60, ci 600 de oameni, asta inseamna ca fiecare ar trebui sa lucreze 55 de zile de cate 8 ore fiecare

      asa ca nu mi se pare fezabil, nici daca ar fi 5000 de km de trotuar

      si nu e fezabil nu din cauza costurilor, ci din cauza timpului necesar… las la o parte faptul ca nu poti sa angajezi sute de oameni doar pt deszapezire, ca in restul timpului ii platesti degeaba, fie ca esti primarie fie ca esti firma privata

        (Citează)

    • ok, e grea aritmetica asta, am gresit si eu la calculele de mai sus, sunt 185 de ore de om pt fiecare din cei 60, nu 185 de zile

      185 de ore inseamna 23 de zile lucratoare de cate 8 ore sau 8 zile daca se lucreaza round the clock dar atunci ai nevoie de 180 de oameni

      tot pare f mult, daca luam in calcul ca poate sa ninga frecvent, cel mai probabil nu o sa termini de deszapezit trotuarele ca sunt acoperite din nou

        (Citează)

    • OK, bugetul e halucinant:
      http://adps6.ro/beta/wp-content/uploads/2017/01/img190.pdf

      64 de MILIOANE DE LEI bunuri si servicii in 2017. Probabil au cumparat o multime de maturi si lopeti.

        (Citează)

    • Marean, pe scurt amandoi avem dreptate :)
      Tu spui ca nu se poate face cu resursele alocate actual activitatii respective, eu spun ca de banii pe care ii spargem ar trebui sa se poata.

      Daca impart alea 23 de zile ale tale, calculate la nivelul Bucurestiului, la 6 sectoare (adica presupun ca sunt de fapt 60 de oameni/sector) raman 4 zile.
      Deci cu mai putin de jumatate din oamenii pe care ii are ADP sector 6 angajati pentru munca “de jos” rezolvi intr-o saptamana.
      Iti trebuie 60 de freze, dar dupa cum am vazut mai sus, banii nu sunt o problema :)
      Daca vrei sa rezolvi in doua zile, pui 60 de oameni x 2 schimburi. Si tot iti mai raman 25 de oameni care sa ude gazonul in ianuarie.

      PS: am ramas pe calculele tale, oricum vorbim pur teoretic, din aia 145 de oameni probabil 50 sunt in CM/CIC/durere de basca in orice moment al anului

        (Citează)

    • Da, probabil ca la cati bani se irosesc, s-ar putea face si asta.
      Dar, in mod normal, adica daca am avea o administratie eficienta si onesta, ar fi o risipa. Uite m-am uitat pe net la Toronto, acolo intr-adevar administratia deszapezeste trotuarele (6000 km din cei 7100, apropo, deci estimarea mea cu 10.000 este pe-acolo) insa acolo ninge, nu gluma, si densitatea de populatie e mult mai mica (2.7 mio pe 600km patrati vs 220 kmp in Bucuresti), deci sunt kilometri de trotuare care nu sunt “in fata blocului” nimanui, asa ca e nerealist sa ceri populatiei.

      Insa la un oras asa dens ca Bucurestiul si cu zapada relativ putina, e de porc sa nu dai 10 minute cu lopata in fata blocului.

      Si mai e ceva: asta e un mod de gandire foarte pagubos pentru oras, respectiv “la cati bani fura astia, sa faca bine sa deszapezeasca si trotuarele” pentru ca la fel se poate spune si “la cati bani fura astia, sa faca bine sa stranga si gunoiul pe care il arunc eu pe strada” si asa mai departe.

      Si uite asa a ajuns Bucurestiul o jungla dpdv al respectului fata de celalalt si fata de spatiul public.

        (Citează)

  5. La câți bani se cheltuie cu deszăpezirea e normal sa ai pretenția să fie curat.
    Daca nu ai plăti taxe atunci da, ciocul mic. Dar se duc bani frumoși la firme de casa, iar un articol de genul e fericire pentru ei, deviază atenția.
    Când conduceai Dacie bănuiesc că nu erau așa multe mașini, șanse mici să derapezi in alta mașină.
    E mai periculoasa iarna de acum, când lumea s-a dezvățat, fata de acuma 20 ani când era normalitate.

      (Citează)

    • Si asta e adevarat, ieri de exemplu era gheata pe jos, ningea destul de puternic, am prins un Uber care nu avea centuri functionale in spate, rotile se invarteau in gol la jumatate din plecarile de pe loc si eu eram cu copiii, ii duceam la scoli. Imi venea sa-l strang de gat pe taximetrist. De Firea nu mai vorbesc.

      Cel putin cand e prima zapada mai serioasa dobitocii de soferi nu isi adapteqza stilul de condus si riscul de accidente in nenorocitul asta de oras e mai mare.

        (Citează)

  6. Plecand de la exemplul tau personal cu Dacia 1310, de ce ti-ai luat suv cu garda inalta si cutie si clima automata? Ca sa iti fie mai bine, mai comod in trafic.
    Cred ca sunt oameni care nu sunt deranjati neaparat de un strat subtire de zapada, insa cred ca si-ar dori un efort mai mare din partea autoritatilor pentru a ne fi mai bine tuturor.
    Da, ai dreptate cand spui ca natura isi urmeaza cursul, insa asta nu inseamna ca noi ca si populatie nu putem face altfel lucrurile incat sa evoluam. Altfel am ramane ca in poza pusa de tine cu munti de zapada de 2 m in care nici macar suv-ul tau nu va putea inainta.

      (Citează)

  7. Ai dreptate in ce spui acolo Radule.. dar.. vezi tu tehnologia avanseaza, vremurile se schimba. Daca la Dacia aia 1300 nu prea contau ABS-ESP etc. la cate masini sunt in trafic acum, cam sunt necesare aceste sisteme. Cat despre faptul ca lumea se plange de zapada.. la cata tehnologie exista si cate “investitii” s-au facut in primarii si la cat de mari sunt taxele parca ti-ai cam dori un pic ca strazile sa fie mai curate. Daca ar fi sa imi zic eu “off”-ul problema este ca romanii nu mai au simt civic, nu prea mai pun mana la treaba sa ajute si ei. Sa vad cum oamenii din bloc ies sa curate un pic din jurul cartierului, sa se mai ajute pe unul pe altul sa fie treaba buna. Toti prefera plansul de pe canapea..

      (Citează)

  8. Nu prea mai avem zapezi așa mari, dar ne-am obișnuit cu viscol în martie. Alte vremuri…

      (Citează)

  9. Cred că uiți că circulația autoturismelor era interzisă când ningea, deci faze de-astea cu mers prin zăpadă erau rarisime nu cotidiene.

      (Citează)

  10. imi aduc aminte cum din cauza zapezii, m-am oprit la rosu in mijlocul intersectiei :))
    aveam un oltcit, cred ca 1999 sau 2000 era anul.

    La o curba, am tras de volan stanga si am facut involuntar 2 cerculete, efectiv masina a inceput sa se roteasca :)))

    senzatii tari, anii 2000.

      (Citează)

  11. apropo de subiect, avem un tip din Vaslui (asistat social) care a sunat la 112 ca sa i se deszapezeasca aleea, pt ca nu putea sa ajunga la magazin cu masina.

    you really cannot make this shit up.

    https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/un-vasluian-asistat-social-a-sunat-la-112-si-a-cerut-sa-i-se-deszapezeasca-aleea-din-fata-casei-pentru-ca-nu-poate-ajunge-la-magazin-1065058

      (Citează)

  12. Bine spus. Si daca tot suntem pe tema asta: si hai sa nu ne mai ducem copiii la scoala cu masina, cand scoala e la cateva sute de metri de casa. Ca o sa ajungem sa primim avertisment de vreme severa cand adie vantul.

      (Citează)

  13. Cum zicea si @eBogdan spiritul civic e pe cale de disparitie, si toata lumea vrea sa se faca, nu sa contribuie si el.
    Cei care se plang de zapada pe alei/trotuare, ia puneti mana pe lopata si dezapeziti cat tine blocul/casa voastra. Daca majoritatea ar face asa, atunci peste jumatate din trotuare ar fi curate si nu s-ar mai plange nimeni de iadul alb.

    Ma uit la cei cu case care parcheaza masina in strada/trotuar ca le este lene sa dea zapada din curte sau de pe toata lungimea casei sau locul lor de parcare si apoi se plang ca se circula greu aiurea si ca autoritatile nu fac nimic, dar tocmai ei incomodeaza traficul.

    La porumb(ca sa citez din alt scriitor) unde stau momentan in fiecare an intrarea in bloc si aleea pana la parcare si magazin a fost permanent curata/circulabila. Fara sa ne vorbim intre noi, am curatat zapada. Daca eu veneam acasa si era depusa zapada, dupa ce curatam locul meu de parcare mai dadeam si cateva lopeti ca sa am acces facil in bloc, treba de maxim 10 minute. Apoi dimineata observam ca cei care plecau mai devreme dadeau si ei 2-3 lopeti ca sa curate accesul. Sincer vazand ca si altii fac parca si mai tare esti impulsionat sa faci si tu. Iar daca altii nu fac, fiti egoisti, ganditi-va ca dezapeziti sa fie voua bine nu la ceilalti.

    Si de fiecare data si la cea mai mica zapada sunt masini care merg foarte incet si incurca traficul fie din cauza ca nu sunt echipate corespunzator fie din cauza ca soferii nu sunt obisnuiti sa conduca pe acest tip de vreme. Macar pentru prima categorie s-ar putea lua masuri, iese Politia si hop amenzi si certificat suspendat ca nu ai masina echipata corespunzator, si sa vezi ce se elibereaza strazile.

      (Citează)

  14. E mișto când vezi că unul se supăra pe alții că au devenit prea pămpălăi dar găsești poze pe net așa .
    https://imgur.com/a/ffXPNrL
    Ps
    Poza din postare este găsită pe net și este fără drepturi de autor.
    Știu că acest comentariu nu o să apară.

      (Citează)

    • Petru e atât de nesigur pe el încât simte nevoia să se ia de lucruri banale făcute de alții pentru a se simți el mai ‘bărbat’. El nu ia în brațe mascote din hypermarket, că e bărbat adevărat, el agață fetele cu mostre de șuncă și salam.

        (Citează)

  15. Digresiune tehnica.
    Dacia era o masina din era in care electronica era la minim pe auto. In afara de lumini, pornirea (cand s-a facut circuit special pentru scanteie la bujii a fost un avans al tehnologiei :) ) si probabil cateva ceasuri pe bord, totul era mecanic. Nu exista calculator de injectie. Prin urmare, nu are cine sa iti regleze amestecul de combustibil cu aer in motor.
    Iar socul asta facea de fapt. O parte din gazele de ardere sunt recirculate si amestecate cu aerul care intra in motor pentru a imbunatati eficienta motorului. Cand motorul e rece, imediat dupa pornire, si temperatura aerului care intra in motor e mai mica. Prin urmare, cantitatea de substanta (moli de oxigen :D ) e mai mare, densitatea aerului fiind mai mare iar cilindrii ramanand la fel indiferent de anotimp. :P Pentru ca proportiile necesare pentru o ardere buna sa fie respectate se tragea socul, care nu facea decat sa traga de acceleratie permanent in jos (simteai la pedala) ca sa introduca mai mult combustibil in amestec si sa refaca raportul dintre aer si combustibil. Pe masura ce motorul se incalzea gazele recirculate cresteau in temperatura si ridicau temperatura aerului care intra in motor. Deci aer mai cald si mai putin. Ca sa nu ti se inece motorul (si eventual sa se opreasca) din cauza cantitatii prea mari de combustibil din amestec trebuia sa asculti motorul si pe masura ce mergeai si motorul se incalzea, cand vedeai ca scade turatia mai impingeai de soc la loc cate putin pentru a pastra proportiile pana cand motorul ajungea la temperatura nominala, caz in care socul trebuia impins total la loc. Totul la ureche. Totul la feeling. :) Masinile astea de acum de iti trag singure frana de mana in rampa aproape ca sunt o insulta pentru skill-urile unui conducator de dacie. :D
    Mai stiti la ce folosea avansul? :D

      (Citează)

  16. Dacă ai poze pe net în care arăți că nu mai ești în tabăra “durilor” nu văd de ce te-ar deranja “pămpălăii”.
    Apoi atacul la persoană când nu știi nimic despre el (nici măcar o poză pe net când agăț gagici cu parizer) arată josnicia de care dai dovadă.
    Great succes, l-ai învățat minte pe Petru…

    Big T:
    Petru e atât de nesigur pe el încât simte nevoia să se ia de lucruri banale făcute de alții pentru a se simți el mai ‘bărbat’. El nu ia în brațe mascote din hypermarket, că e bărbat adevărat, el agață fetele cu mostre de șuncă și salam.

      (Citează)

  17. Dacia am condus si eu. Nu mint, putin timp, ca trebuia sa dau a 4-a direct din a doua. Nu-mi intra mie in a 3-a nici batuta. altora le intra din prima. mie deloc. nici in marsarier.
    Si acum 15 ani sa zic, nu avea maica-mea roti de iarna si alte zdranganeli. Bine, pe strazi erau de 2 ori mai putine masini ca acum…

      (Citează)

  18. Nu mă pot abține deseori să mai comentez la postările pe facebook pe grupurile de trafic, unde se plânge câte un nene de 19 ani că e autoritățile nu își fac treaba, că drumul nu e deszăpezit, bla bla, și când mă uit în poză…se vede lejer negrul de asfalt, și doar pe margine e zăpadă pusă…

    De fiecare dată iese cu scandal, vreo 30% explicând că băi, sunt condiții de iarnă, mergi mai încet, e chiar ok drumul (și chiar era).

    În schimb mai mult de 50% urlă că da, că se fură, că autoritățile au fost surprinse, că nu știu ce.

    Băi pe cuvânt, dacă asta e generația cu care încercăm să schimbăm românia, nu mă mir că ne fac psd-iștii la fiecare alegeri. O generație de pămpălăi care așteaptă totul de la stat, cu ce e diferită de generația de pensionari care la fel, așteaptă totul de la stat? Pensionarii măcar îi mai înțelegi că așa au trăit toată viața.

    Evident, nici unul nu răspunde la întrebarea dacă are lanțuri (fiind postări din drumuri județene, de munte câteodată) dacă e pregătit de iarnă, bla bla.

    Ăștia nu știu ce s-ar face în canada sau rusia, ar muri jumate la prima iarnă, unde sunt alte condiții pentru a porni operațiunile de deszăpezire. Și așa, la ce cantități cad acolo e aproape imposibil să vezi negru asfalt oricât s-ar deszăpezi.

      (Citează)

    • @manu144x, cei din generația de care zici nu-s doar pămpălăi ci și indolenți și mulți chiar nesimțiți. Și da, generația de pensionari de care pomeneai a contribuit din plin la “formarea” acestora, așa cum îi vedem acum.

        (Citează)

  19. Chiar ieri prin București ora 7.30, anvelope de iarna BF Goodrich 2017, aveam 10km/h. Unul oprește în fața mea la semafor, aveam 25-30m distanță, ușor în pantă, apăs frână, intră ABS , mă duc sanie in ăla. Nu doar că nu am încetinit, am prins viteză. Gheata ca pe patinoar. Noroc că avea cârlig in spate. Eu am strâmbat număr și am crăpat bara in locul cu impactul. Ne-am văzut de treabă. Am și filmare.

      (Citează)

  20. First car…. Dacia 1300 primită gratuit de la un prieten; aveam 3 chei diferite pt cele 4 portiere și bineînțeles cheie pt portbagaj și alta pt rezervor. :))
    Și acum daca nu are Distronic + și AirMatic parca strâmb din nas :))

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus