►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
O știre de acum două luni spune că, într-un top făcut de o agenție australiană de siguranță și rating, Singapore Airlines este cea mai bine cotată companie aeriană a momentului, luând în considerare totul de la confortul clasei 1 și până la economy, plus lounge-uri și servicii adiționale. Qatar Airways a câștigat Best Business Class. Korean Air a câștigat premiul Best Economy. Wizz Air a luat Best Low-Cost european, iar Lufthansa a primit premiul pentru Best Long Haul european.
Nu știu cum o fi Singapore Airlines pe business, dar cu Qatar Airways am mers la business și, după cum spuneam în premiile nwradu, a fost experiența inedită a anului 2018.
Este ceva greu de descris în cuvinte și imagini; trebuie experimentat și, din păcate, este foarte dificil să mai zbori apoi Economy știind că, la 10 metri mai în față și după un paravan, alți oameni călătoresc în condiții mult, mult, mult mai bune.
Totul poate fi rezumat astfel: în clasa Economy, speri ca zborul să ajungă cât mai rapid la destinație, ca să te poți dezmorți și relaxa după 10 ore în acel scaun. Păcălești ceasul urmărind filme și încercând să dormi în ce poziție ai putea face asta. Pleci din avion bucuros că s-a terminat.
În clasa Business, îți dorești ca zborul să dureze mai mult timp. Ar mai merge un cocktail și niște migdale proaspăt prăjite sau poate încă un sandviș. Primești căști cu anulare activă de zgomot. Dacă te saturi de filme și catering, transformi fotoliul în pat și dormi. Îți dau ei chiar și pijama, una moale și confortabilă. Cursa aeriană face întreaga călătorie mai plăcută, pleci energizat din avion.
Pentru mine acesta a fost aspectul neașteptat: să îmi doresc, pentru prima oară, ca zborul să dureze mai mult timp pentru a putea dormi mai multe ore și apoi să iau un mic dejun în tihnă înainte de a începe ziua la destinație.
Qatar Airways a câștigat premiul și pentru Inflight Catering, adică cele mai bune servicii la bord. Nu zic, inclusiv la Economy se dau șervete calde și ai de ales între diverse variante de mâcare și băutură, dar la Business duc asta la extrem.
Nu-i vorba musai de preparate, ci de felul în care este pusă masa. Nu-ți pun sarea, piperul și untul pe masă, ci le așează în locuri bine prestabilite, exact ca la un restaurant cu pretenții. Le așează și le potrivesc aproape la milimetru. Mâncarea vine la fel, iar vinul de Porto este remarcabil, cum scrie în meniul pe care-l poți răsfoi.
Pentru clasa business uneori sunt oferte foarte bune. Multe companii, incluzând Qatar, fac un fel de licitație în momentul check-in-ului și-ți propun upgrade pentru o sumă de bani calculată după cine știe ce algoritmi au ei. E un motiv bun să te ambiționezi să câștigi mai mulți bani.
Acum sunt curios cum o fi la clasa 1 pe acele câteva avioane ce au așa ceva și unde este o lume exclusivistă. Am văzut fotografii cu cabine individuale, paturi late, limuzine care te iau și te duc la aeronavă, mâncare, băutură și cosmetice și mai de lux, dacă pot spune așa. În cuvintele cuiva de la o agenție de turism, First Class este pentru cei cu foarte mulți bani, dar care nu au avion privat.
Și poate cândva zbor chiar cu Singapore Airlines, să văd și ce-i pe acolo.
Am zburat cu Qatar Airways spre Bali, citiți cum a fost acolo:
sursa: AirlineRatings via CNN.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
22 comentarii
16/01/2019 la 11:41 AM
Îl urmărești pe Sam Chui? Este un youtuber binecunoscut în domeniul ăsta.
Mihai(Citează)
16/01/2019 la 11:54 AM
Mi se pare amuzant cum intr-un articol te intrebi cum de am ajuns atat de pampalai iar in urmatorul te extaziezi in fata ultra-confortului.
Fix de aia am ajuns atat de pampalai, pentru ca scopul vietiilor noastre a devenit confortul.
Nu feminismul pizdifica barbatii, ci fascinatia asta absurda pentru confort, confort, confort in absolut toate aspectele vietii, de la zburat cu avionul pana la aspirat acasa cu robotul.
Bine, intr-un fel e adevarat ca feminismul e vinovat, pentru ca nu a ajuns la timp la urechile mamelor noastre, care ne-au cocolosit cat au putut, ca asa au crezut ele, saracele, ca scopul femeii in viata e sa fie slujnica la barbat si la copii.
Asa ca au facut si ele ce s-au priceput, respectiv ne-au hranit cu lingurita pana la 10 ani si ne intreaba si la 40 daca am mancat, ne-au spalat sosetele pana la 30 de ani, ca ne cadea curul daca puneam noi mana, si ne-au invatat ca cel mai mare pericol la adresa sanatatii e “curentul”.
Rezultatul sunt niste barbati care nu-s in stare sa schimbe nici macar un bec, care nu pot iesi iarna afara fara manusi si care cred ca feminismul le submineaza “masculinitatea”.
(scuzati rantul, a se vedea si scandalul de ieri cu reclama la Gilette)
Marean(Citează)
16/01/2019 la 12:40 PM
exact
stefan(Citează)
16/01/2019 la 12:46 PM
apoi, e totusi de notat ca un zbor la clasa business e exceptional :)
dar da, obsesia pt confort e o boala f contemporana, ma declar de altfel infectat.
stefan(Citează)
16/01/2019 la 1:02 PM
Pai, cu totii suntem infectati de obsesia pentru confort, e foarte greu sa rezisti pentru ca e o masinarie de marketing de miliarde care asta face, incearca constant sa iti vanda confort si numai confort – de la all inclusive de 4 stele la clima “bizonica” in masina la plati cu mibilul, totul este despre confort.
Trebuie sa iti reamintesti constant ca aproape orice confort devine in timp o necesitate si deci implicit o servitute auto-asumata. Ajungem sa ne petrecem viata muncind ca sa castigam bani ca sa cumparam lucruri confortabile de care de fapt nu avem nevoie.
Marean(Citează)
16/01/2019 la 11:55 AM
sam a ajuns sa se prostitueze pt zboruri.
a ajuns un fake, si asta se vede in mai multe video-uri.
dar da, ma uit la el, dar incerc sa ignor multe mizerii din ce face
Mihai(Citează)
16/01/2019 la 1:28 PM
Am zburat la Business cu 5 companii aeriene până acum (cu unele de mai multe ori); e cum spuneau bătrânii noștri, nu tot ce zboară se mănâncă și nu orice “business class” e ca în pozele și filmele publicitare ale companiilor din Orientul Mijlociu sau Asia.
Companiile americane (am zburat cu United și American la business) au servicii discutabile. United are sistem cu 3 clase (first, business, economy), iar business e mai apropiat de un premium economy, cu scaune înghesuite, chiar dacă se pot transforma în paturi (la fel de înghesuite). American are un aranjament mai bun al cabinei, în linie cu partenerii din One World, dar când am zburat eu problema a fost cu însoțitorii de bord, cei mai acri și mai neatenți, chiar mai rău decât ce am văzut la economy la alte companii. Paranteză, Delta – altă companie americană – are cel mai bun serviciu la economy din câte am zburat.
La europeni e ceva mai bine, dar nu ca în poze. La KLM cabina e înghesuită iar serviciul e neutru. La Aer Lingus scaunele sunt înguste, deși cabina nu pare înghesuită. Senzația, când vrei să dormi, e că te-ai pus într-un sicriu (spooky), unică din cât am zburat. Spațiu ceva mai mare, fără înghesuială vizibilă, e la British Airways, dar acolo am zburat cu un 380 care are prin proiectare mai mult spațiu decât un 330 de exemplu.
Dan(Citează)
16/01/2019 la 2:46 PM
Am zburat si eu business inclusiv cu Quatar Airlines in cabinele modernizate (in general pe A350 si 787). Intr-adevar, companiile americane si din Europa sunt mai in spate ca au flote mai vechi, in general 777 sau A330 ce nu mai arata asa de cool.
Referitor la ce spunea Radu, e greu sa te intorci la economy dar faptul ca diferenta de bilet a in cazurile bune de 25% dar de obicei cam 40-50%, mie mi se pare o motivatie suficient de mare sa stau cuminte la economy si sa ma bucur de banii aia in alt fel. Dar intr-adevar, e frumos la business class mai ales cand si zbori pe rute foarte aglomerate ca n-ai loc nici sa mergi la baie si toti urla in jurul tau.
Eu am fost de fiecare data upgraded la business class mai ales la Qatar Airways, in unele luni cand zburam die fiecare data imi faceau upgrade, practic atunci cand imi valida biletul la boarding imi dadea un alt bilet si ma informa ca am fost upgradat (o aflai doar cand te urcai in avion:), alteori, nu. N-am reusit sa-mi dau seama care e algoritmul, sunt intr-adevar frequent flyer dar am avut colegi ce au zburat doar de cateva ori si au fost upgradati.
Poate ne lumineaza cineva care-i procesul sau daca e o simpla loterie :)
P.S. cand sunt obosit dorm oriunde, si pe scaunul din mijloc :)
Iulian(Citează)
16/01/2019 la 2:51 PM
Adevarat. Nu uita sa sufli in lumanare inainte sa te pui in pat la noapte.
GabrielG(Citează)
16/01/2019 la 3:20 PM
mmm, de fapt nu, o sa-i spun lui google home sa-mi stinga luminile :)
dar apropo de asta, chiar radea nevasta-mea de mine recent, zicea ca am pierdut atat de mult timp programan google home sa faca niste chestii la comanda vocala incat am consumat cel putin 2 ani de facut manual acele chestii :))
Marean(Citează)
16/01/2019 la 6:33 PM
Ce l-ai mai programat sa faca? Sunt in pana de idei :))
zetanu(Citează)
16/01/2019 la 7:45 PM
eu mi-am luat un Broadlink RM Pro (se integreaza cu Google) si practic orice priza cu telecomanda RF poate fi transformata in felul asta intr-o priza aproape smart, adica start/ stop din internet/voce, plus orice device care functioneaza cu infrarosu devine comandabil prin internet sau prin voce.
asa ca am mult de lucru: comand aerul conditionat, pornesc tv, receiver si player ca sa vad filme, plus am acvariu si acolo am jde mii de prize etc asta pe langa chromecast, la care imi porneste doar receiverul daca ascult muzica sau porneste receiverul si tv-ul daca vreau youtube/ netflix
ce mi-a mancat timp e ca Broadlinkul le vede prizele RF ca lumini si google nu prea stie sa faca diferenta intre lumini, adica ii zic “turn of cutare light” si le inchide pe toate.
dar parca de la ultima actualizare de aplicatie google home mi se pare ca s-a rezolvat problema asta cu luminile
in fine, pierdere de vreme :)
Marean(Citează)
16/01/2019 la 3:44 PM
Marean, e ciudat să spui că suntem “infectați de obsesia pentru confort” într-o țară în care jumătate din populație trăiește cu WCul în curte și, din multe puncte de vedere, in Evul Mediu 😊
cata(Citează)
16/01/2019 la 5:22 PM
Parca as dori sa plec cat mai repede in vacanta dupa ce am citit acest articol.
Cristina(Citează)
16/01/2019 la 6:28 PM
1) confortul excesiv e una, dar lipsa de confort în alte cazuri e prea de tot. La clasa Economy, prea tare te înghesuie uneori, efectiv n-ai loc de nimic dacă ești un pic mai înalt. Prea mare bătaie de joc.
2) e o diferență uriașă între chestiile astea din filmul de prezentare de la Quatar și “business”-ul de la Tarom. Acolo sînt niște scaune ceva mai confortabile (dar nu paturi sau pijamale sau mai știu eu ce) și mîncarea un pic mai bună si atît.
alias(Citează)
16/01/2019 la 6:35 PM
Exemplu al unuia de la noi care a făcut invers, a ales să câştige mai puţini bani (la Londra) pentru un trai idilic în munţi (Apuseni). Are totuşi baie şi boiler în casă în ciuda faptului că trăieşte “izolat”.
https://adevarul.ro/locale/ploiesti/romanul-lasat-londra-viata-linistita-intr-un-sat-munte-apuseni-majoritatea-celor-oras-traiesc-aidoma-roboti-1_5c330e59df52022f7556bfea/index.html
Andrei(Citează)
16/01/2019 la 8:20 PM
Pai baia si boileruo nu mai sunt “confort”, au fost atunci cand au aparut, adica exact xum am zis, aproape orice confort devine in timp necesitate.
La fel si curentul electric, asta apropo de lumanarea lui Gabriel G de mai sus.
Chestiunea este urmatoarea: oamenii au trait zeci de mii de ani fara curent electric, dar astazi v-ati gandit cat rezistati fara el, in caz ca da cineva o bomba la electrica sau vine un cutremur devastator?
Cat dureaza pana incepem sa murim de frig sau ne strangem de gat unii pe altii in caz ca nu mai avem curent electric?
Asta e capcana “confortului”.
Marean(Citează)
16/01/2019 la 8:38 PM
Nu inteleg, iti dau ei pijama, dar unde ti-o pui, unde te schimbi de haine?
Kopa_Kopan(Citează)
17/01/2019 la 9:00 AM
La aia de la economy?
Cici(Citează)
16/01/2019 la 10:31 PM
Bã, nu cã e scopul in viatã, pentru cã nu e. Da’ dacã nu poti mai mult, si in majoritatea imensã, cam 95% ele nu pot mai mult, mãcar ai grijã de bãrbat si copii. Sau stai dracului singura pana la 40-50 de ani, sa vedem cum iti e si cum te simti. Daca te simti.
IonP(Citează)
17/01/2019 la 10:46 AM
Am și eu o întrebare, să nu mor prost… Păturile sigilate pe care le primești în avion sunt de luat acasă?
Am primit de câteva ori și majoritatea le îndesau în bagaje.
Azorel(Citează)
17/01/2019 la 3:07 PM
Din experiența low cost europeană cel mai bine m-am simțit cu EasyJet.
Glumetzu(Citează)