►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Acum nu mai am motive să nu-mi iau mașină electrică, vorba unui prieten care mi-a arătat că la doi pași de mine au fost instalate stații de încărcare electrică a autovehiculelor. M-am dus și eu să le văd.
Fotografiile de mai jos sunt din noua parcare aflată între Parcul Tineretului și Palatul Copiilor (aia făcută pe un spațiu verde, dar care stătea abandonat și nu plâng după el, că oricum sunt două parcuri mari în zonă).
Sunt acolo trei stații normale de încărcare la care trebuie să vii tu cu cablu cu conector CCS, plus o stație mai mare și mai rapidă, cu trei posturi de încărcare cu trei tipuri de conectoare, CHAdeMO și Combo în curent continuu și acel CCS sau Type 2 sau cum se mai numește el în curent alternativ, deși văd că pe stație scrie Mode 3 pe acea etichetă mov.
Când am fost acolo chiar era o mașină a primăriei la încărcat, un Volkswagen e-Up. Am schimbat câteva vorbe cu șoferul ei și mi-a spus că încărcarea va fi în viitor gratuită pentru locuitorii sectorului 4, iar pentru alții va fi un card sau o aplicație (pe stație scrie ceva de aplicația Polyfazer) pentru taxarea încărcării. Un articol din Adevărul spune că stațiile au fost instalate pe final de decembrie și că tariful viitor va fi de 1,25 lei/kWh.
Mai mult, mi-a spus că în curând începe și instalarea primelor stații Enel X, că avizele sunt pe cale să iasă. Va fi una la intrarea în Parcul Tineretului, probabil la Șincai, alta pe la Budapesta. Vedem atunci ce-o fi.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
9 comentarii
15/01/2019 la 7:22 AM
Poate mai instalează și Tesla anul ăsta niște chargere că tot zicea Musk că vor să acopere și Europa. Plus Model 3 pe la 35-40.000 euro și începe să devină suportabilă achiziția unei electrice cu o autonomie bună.
Bogdan P(Citează)
15/01/2019 la 7:25 AM
Ar fi bine sa corectezi, cablu CCS e cam greu sa ai la purtator ca e gros si greu. Doar Type 2 poate. CCS/Chademo sunt standard de incarcare rapida DCFC la puteri mari si sunt atasate de statii.
Johnny(Citează)
15/01/2019 la 10:47 AM
De acum, orice mic spatiu verde va fi ocupat cu aceste monstruozitati de incarcare a masinilor electrice!
Kopa_Kopan(Citează)
15/01/2019 la 10:57 AM
Pai nu vezi ca le-au facut verzi?
Giani Mucea(Citează)
15/01/2019 la 11:09 AM
Jenant pretul pentru 1kwh. In Ro trebuie ca investitorul sa castige repede, eventual sa dea un tun. Daca eram statul roman stabileam acelasi pret pe kwh ca la consumatorul casnic. Cum poti avea o politica de stat care incurajeaza masinile electrice cu asemenea mentalitate? In mod sigur se pot atrage bani europeni pentru statii de incarcare. Din pacate o asemenea preocupare pentru puterea actuala ar fi o extravaganta.
Nicu(Citează)
15/01/2019 la 7:11 PM
(nea) Nicule vezi ca nu mai suntem in comunism. Statul sa stabileasca pretul? Pai ce treaba are statul cu chestia asta? Ca se stabileste un pret la consumatorii casnici sa zicem ca putem accepta, ca fara curent esti in evul mediu si a devenit o necesitate de baza. Dar masina electrica e un bun de lux, cel mult statul ar putea sa dea niste facilitati fiscale ca nu scoti noxe, dar sa stabileasca pretul pe care ti-l poate percepe o statie de incarcare? Ti se pare ca se imbogatesc unii repede din asta, deschide-ti si tu statie de incarcare si vinde la pretul corect, lumea o sa vina la tine daca e mai convenabil.
claudiupb(Citează)
15/01/2019 la 11:10 AM
Ce dragut, au sigla unei companii municipale care nu ar trebui sa existe.
Iar la treaba cu spatiul verde dupa care nu plangi: inteleg ce zici, si ai putea avea dreptate in cazul asta, dar e o chestie de principiu. Parcurile alea doua sunt atacate din toate partile de interese imobiliare. Daca accepti parcarea asta automat accepti si blocurile care s-au construit/se vor construi pe terenuri din parc, si balciul care s-a facut in Oraselul Copiilor, si in final si betonarea celor 20mp de gradina din fata blocului tau pentru a mai face 2 locuri de parcare “de resedinta”.
Avem deja prea putin spatiu verde, si noi in loc sa folosim fiecare petic la maxim tot incercam sa mai ciupim cate un pic, doar pentru iluzia confortului (parcare aproape), respectiv pentru bani.
Sorin(Citează)
15/01/2019 la 11:36 AM
Intrebarea e, am voie sa-mi parchez 3 litri TDI-ul pe locurile alea sau nu? Cam asta e tot ceea ce conteaza.
zetanu(Citează)
15/01/2019 la 5:27 PM
Acum ne trebuie masini pentru ele…
Soulseeker(Citează)