►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
3 Dec 2018 ·
Vânzările de telefoane mobile de top, de la producătorii mari, scad.
Apple a micșorat producția de iPhone Xs, Xs Max și Xr. În paralel, încă de la ultimele rezultate financiare, Apple a anunțat că nu va mai face publice cifrele privind vânzările de telefoane, probabil pentru că s-ar fi văzut un declin și nu au nevoie de reacția bursei.
Apple e ok. Noile iPhone sunt mai scumpe decât generația anterioară, veniturile lor au crescut, profitul la fel, deși vând mai puține unități. Totuși, asta nu poate continua și în anii următori, că de obicei un preț mare micșorează și mai mult vânzărilor.
Samsung are probleme similare. Vânzările în 2018 au fost constant mai mici decât cele din 2017. În ultimul trimestru, au raportat vânzări cu 13,4% mai mici; în cel anterior, cu 10% mai mici. S9 s-a vândut mai slab decât S8, deși este un telefon mai bun.
Este tot mai evident că oamenii trec spre un ciclu de doi ani la reînnoirea telefoanelor. În plus, producători ce nu trebuie să susțină mașinării mari de marketing, de vânzare sau de cercetare-dezvoltare vin cu prețuri foarte bune. Este greu să concurezi cu Pocophone la 1.499 lei sau chiar și cu Huawei P20 Lite la 799 lei, cum l-a vândut eMAG de Black Friday.
Și nu-i vorba doar de Apple și Samsung. Vânzările totale de telefoane au scăzut cu 6%. Trei din top 5 au înregistrat scăderi, doar Huawei și Xiaomi au crescut, cei din urmă un pic mai modest, zice raportul IDC.
Personal mi-aș dori ca producătorii să conștientizeze acest lucru și să treacă și ei spre un ciclu de dezvoltare de doi ani. Am mai zis asta, dar parcă acum momentul este mai potrivit ca niciodată. Majoritatea fac invers, trag tare să inventeze niște funcții poate inutile doar ca să aibă ce prezenta publicului în fiecare an (pe câți oameni ați văzut folosind și apreciind animoji sau ARemoji sau cum se numesc ele pe Apple și Samsung?), ba chiar uneori chiar mai des: Sony a lansat în același an XZ2 și XZ3!
Un ciclu de doi ani ar permite producătorilor să se concentreze pe update-uri mai dese, pe îmbunătățirea și susținerea produsului pe durata sa de viață, timp în care și-ar micșora mult costurile prin eliminarea unui model intermediar la etapa +1 an. Din păcate pentru toată lumea, companiile sunt blocate într-o cursă în care, dacă nu menții ritmul cu concurenții, nu mai ești cool. Ritmul este de multe ori întreținut artificial și vânzările dovedesc asta, dar pare un cerc vicios din care nu se poate ieși.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
03/12/2018 la 6:51 AM
Astept telefonu cu douăj dă camere foto.
BlackSkull(Citează)
03/12/2018 la 7:09 AM
Producatorii spera la cumparatori idioti care sa isi schimbe telefonul la 6 luni.
Gaelex(Citează)
03/12/2018 la 9:46 AM
https://billionaire365.com/2018/10/23/samsung-might-implement-graphene-batteries-into-its-devices-in-2019-galaxy-note-10-might-be-the-first/
Asta ar fi o imbunatatire semnificativa…
geretus(Citează)
03/12/2018 la 10:45 AM
de parca ei nu au studii de piata sa vada daca li se merita sau nu :)
De vreo 5 ani deja schimbarile sunt minore, dar le merge, vezi la Apple cu seria S, acuma singura problema e ca sunt destul de scumpe si oamenii nu mai doresc sa investeasca asa multi bani intr-un telefon fiindca nu mai e la fel de cool sa ai ultimul telefon.
monciu(Citează)
03/12/2018 la 11:07 AM
Deja esti pretentios – astia nu sunt in stare sa faca update la versiunile de android.
Noroc ca am scapat de problema asta dupa achizitia de Pixel 3 XL.
Silviu(Citează)
03/12/2018 la 11:47 AM
Da, înțeleg, ăștia care vă jucați tot timpul cu telefoanele noi v-ați plictisit – aici intră și ăia mari precum the verge, gizmodo etc. Chestiile astea se văd în review-uri, că nimeni nu mai e impresionat de nimic și toți întreabă „who is this for?” ca mai apoi să nu recomande să faci upgrade dacă ai modelul de anul trecut.
Dar mai sunt ăia care au terminale de 2-3 ani și își vor lua unul nou. Pentru ăia chiar e un plus Face ID, un ecran mult mai bun sau că e mai mare sau mai mic. Și ăia sunt mulți, pentru că an de an vine câte o generație – simplist vorbind. În plus, toate presupunerile astea ale presei caută doar senzaționalism și prezintă o imagine deformată a pieței – nici nu e de mirare că Apple nu mai face publice anumite statistici.
În plus, aceiași review-eri de care ziceam o să fie primii care urlă că nu se scot modele noi, că n-o să mai aibă ce publica – au numărat în zile ciclul de update ca să sune mai dramatic. Cumva toată povestea asta de pe internet nu reflectă nicium ce vor/fac/cred utilizatorii obișnuiți dar cine să ia măsuri, ăia care fac bani din vizualizări?
dam167(Citează)
03/12/2018 la 11:50 AM
ai pus punctul pe i, ce saracie vor mai publica site-urile de gadgeturi si IT daca nu apar modele noi? Nu toti pot face video-uri cu matilda :P
monciu(Citează)
03/12/2018 la 11:51 AM
Dilema asta am avut-o înainte de Black Friday când am comparat Huawei P20 Lite cu Samsung S8, prețul era 800 pentru Huawei si 1.500 pentru S8, cât era oferta de Black Friday.
Avantajul S8 era procesorul grafic si GorillaGlass dar eu cum folosesc telefonul doar pentru Instagram, Email si WhatsApp am ales Huawei P20 Lite plus o husa si ecran de protecție.
Sincer nu as da 1.000 Euro pe un telefon după care sa plâng dacă mi-l fură la coada in supermarket.
george(Citează)
03/12/2018 la 12:32 PM
Mda :))) nu se gandesc nici unii ca vanzarile ar fi scazut din cauza pretului pus / impus de ei care este mai mare cu 30% vs generatia anterioara care s-a vandut foarte bine (sa zicem).
Deci sa-i lasam pe acesti producatori, sa-si planga de mila, ca la un moment dat se va ajunge la momentul suprasaturatiei pietei, si atunci sa vezi nebunie si scaderi . Acum inca nu-s pe minus, au vandut mai putin cu 15% dar la un pret cu 30% mai mare. Matematic ei sunt inca pe plus. Mare inovatie nu am vazut inca …. Doar zic .
Liviu(Citează)
03/12/2018 la 12:52 PM
Pornești de la o premisă oarecum greșită. Apple a “micșorat” producția pentru că vine Q1, în care vanzările scad față de Q4.
E normal ca pentru Black Friday, Cyber Monday și Crăciun să aibă nevoie de mai multe unități și apoi să scadă producția.
Q1 de anul acesta se măsoare YTD, nu MTD și pun pariu că vânzările o să fie cel puțin la fel sau mai mari decât Q1 2018.
În ceea ce privește un ciclu de 2 ani, la telefoane mobile acesta este dificil de realizat pentru că dispozitivele apar anual și pentru că operatorii GSM din US și alte țări încheie contracte pe un an. Așa sunt obișnuiți clienții, iar fidelizarea nu prea se poate face pe 2 ani pentru că pierd toți.
De aceea preferă să aibă incremental updates și, în cazul Apple, să vină cu noutăți și la iOS x.1.
Adrian Boioglu(Citează)
03/12/2018 la 4:04 PM
Ca să poți avea în vedere sezonalitatea, calculezi YoY și MoM respectiv, nu MtD sau YtD. Te-ai încurcat în acronime, cam jenant pentru unul care a lucrat în Tv.
Ipo(Citează)
03/12/2018 la 2:03 PM
Inca folosesc lagsungu’ note 4 (exynos) si am un rom customizat de nuga. Imi e suficient, dar, dupa ce am citit articolul asta, ma intreb: fac eu ceva gresit? ;mrgreen:
w41ru5(Citează)
03/12/2018 la 2:30 PM
“Apple a micșorat producția de iPhone Xs, Xs Max și Xr” – informații neconfirmate. Și anul trecut, tot prin decembrie am avut știrea aia de la Nikkei care anunțau că iPhone X e un fail total. A fost preluată peste tot, ba chiar a fost menționată ca motivul pentru care Apple ar opri producția iPhone X începând cu toamna lui 2018 (nu că ar urma să fie înlocuit de iPhone XR) Timp de aproape 6 luni, iPhone X a fost cel mai bine vândut smartphone (noiembrie – aprilie).
“veniturile lor au crescut, profitul la fel, deși vând mai puține unități” – nope. ultimele cifre arată o creștere de sub 1 milion de unități / trimestru față de același trimestru al anului trecut. Ok, nu e creșterea fulminantă de pe vremea iPhone 6, dar nu putem vorbi de mai puține unități livrate.
“Este greu să concurezi cu Pocophone la 1.499 lei sau chiar și cu Huawei P20 Lite la 799 lei, cum l-a vândut eMAG de Black Friday.” – Aici cred că merită un pic dezvoltată discuția, mai ales în cazul Pocophone. Da, are 845-ul sub capotă, dar la cât timp după ce a fost disponibil pentru marii jucători? Știu că e ridicolă următoarea chestie, dar m-am lovit de ea în repetate rânduri: există foarte mulți oameni care vor să aibă the latest and greatest, no matter the cost. Pocophone nu se află pe radarul lor. Qualcomm pregătește 855-ul, iar la CES 2019 e posibil să vedem primele modele cu el la bord. Până la terminarea MWC-ului vom vedea toți marii jucători având anunțate sau lansate terminale cu procesorul ăsta.
Legat de concentrarea pe ciclul de 2 ani, mi-aș dori să se întâmple asta din tot sufletul. Dar în momentul de față suntem într-un cerc vicios în care producătorii de componente scot anual noi chestii (procesoare, senzori de cameră), iar dacă te numești Samsung, Huawei sau Apple, nu prea îți permiți să lași piciorul de pe accelerație și să le permiți concurenților să aibă chestii mai bune decât tine.
Dan Pandrea(Citează)