►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
M-am plimbat cu Matilda și trotinetele noastre electrice prin zona Nordului a orașului, pe lângă Herăstrău, ca să vedem cum trăiesc oamenii bogați.
Nu știu când au avut timp să facă atâtea blocuri pe acolo, dar clădirile în sine arată bine, apartamentele par spațioase, cu suprafețe vitrate și terase de mari dimensiuni, așa cum te-ai aștepta de la clădiri noi și unde apartamentele costă sute de mii de euro.
Problema este între clădiri. Trotuarele, acolo unde există, sunt blocate de mașini. Poate că proprietarii n-au vrut sa dea 20.000 de euro pe un loc în subteran sau poate că toți au multe mașini și nu sunt suficiente parcări. Acolo unde nu există trotuare—și sunt destul de multe astfel de străduțe—te întrebi cum se poate ca un cartier nou să nu aibă așa ceva.
Spațiul verde este foarte limitat. Practic, majoritatea spațiului verde apare în zonele încă neconstruite, diverse parcele pline de bălării și șobolani aflate printre aceste blocuri de lux.
Într-un loc, cineva parcase ca un idiot, după cum spunea un afiș lipit de parbrizul său. Dacă nu vă prindeți care este problema, cei care intră sau ies din acea parcare subterană nu au loc să vireze în stradă din cauza acelui Seat galben.
Dar cea mai tristă situație este cea din imaginea de mai jos. Nu știu cât a costat un apartament acolo, dar proprietarilor respectivi li s-a construit un alt bloc chiar în față, lângă geam, luându-le toată lumina.
Și poate că acea construcție era ilegală sau dezvoltatorul n-a mai avut bani. Este abandonată de multă vreme (conform panoului, construcție începută în 2015, trebuia finalizată în 2017), o ruină bună pentru șobolani. Așa e zona Nordului.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
17 comentarii
05/11/2018 la 7:16 AM
Planificare proasta, economii facute prin partile esentiale, umblat cu cioara vopsita… romanism deja clasic.
Gaelex(Citează)
05/11/2018 la 7:32 AM
În general am impresia că unii nu cheamă poliția locală pentru că și ei parchează la fel de idiot și nesimțit astfel încât au o jenă să îi reclame pe alții.
Zona aia e faină datorită proximitații parcului și cam atât. Cred că e pentru bogați din ăia ce nu au avut bani sau relații sa să cumpere în Primăverii, Dorobanți
Iulian(Citează)
05/11/2018 la 9:05 AM
Degeaba chemi locala. Ei pot amenda soferul doar dacă e la mașină. Conform hotărârii ICCJ, nu au dreptul să caute proprietarul în baza de date. Și, uite așa, mai avem o instituție inutilă.
Cipper(Citează)
05/11/2018 la 8:09 AM
Trec des prin zona, e sinistru ce e acolo dpdv al aglomerarii. Probabil lumea nu e deranjata de lipsa trotuarelor pt ca merge exclusiv cu masina.
Marean(Citează)
05/11/2018 la 8:13 AM
Pai si tu ai bani sa traiesti pe acolo. :)
Kopa_Kopan(Citează)
05/11/2018 la 9:46 AM
Te invit in Mamaia Nord, sa vezi acolo spatii lasate intre blocuri si inca nu au terminat.
Dan(Citează)
05/11/2018 la 9:56 AM
cumparati case desenate ca e bine :)
Giovani(Citează)
05/11/2018 la 9:56 AM
trec aproape zilnic prin zona aia de vreo 3-4 ani, ca e in drumul meu, si intr-adevar e destul de sinistru din punctul de vedere al aglomerarii, s-a si construit mult in ultima vreme (numai eu stiu vreo 4 blocuri care nu erau acu’ 3 ani)
trotuare nu au pentru ca locuitorii nu merg pe jos sau cu bicicleta ca saracii, ei merg doar cu masina, deci nu e de mirare.
dar sa va zic ceva interesant: lumea de acolo e mai politicoasa in trafic decat majoritatea… de multe ori opresc in masinile lor scumpe din propria lor initiativa ca sa trec eu strada cu bicicleta.
or fi si multi expati sau poate banii aduc intr-adevar o anumita seninatate, respectiv nu mai esti atat de incrancenat si nu vrei sa sari la gatul oricui… :-)
Marean(Citează)
05/11/2018 la 10:12 AM
Intr-un episod din ‘România te iubesc’ se spunea că o construcție trebuie sa fie la o distanta minimă din jumătatea înălțimii blocului, cam greu sa o proiectezi din pix și sa greșești asta.
george(Citează)
05/11/2018 la 10:21 AM
cand imi cautam apartament am fost si in zona aia, desi scumpa.
problema principala e ca n-ai trotuare, ce rahat faci cu un carut cu copil?
nu poti sa dai o galagie de bani si sa n-ai macar trotuar.
add(Citează)
05/11/2018 la 10:23 AM
Cei mai multi care cumpara in zona respectiva o fac pentru a inchiria mai tarziu asa ca nu prea ii intereseaza de trotuare sau parcare, ti se arunca in față că este o zona rezidentiala de top, 20 minute pana in centrul orasului, departe de zgomot si poluare etc.
Multe firme cumpara astfel de apartamente pentru a le inchiria cand vin in Bucuresti colegi din alte orase sau țări, ieși mai ieftin decât cu un hotel.
vlad(Citează)
05/11/2018 la 10:33 AM
Merita sa stai doar fix pe nordului, nu pe stradutele din spate si sa ai neaparat parcare subterana. Eventual si paznic, ca altfel in weekend iti blocheaza vreun dobitoc intrarea in parcare. Exceptie fac doar cateva stradute, de exemplu Aron Cotrus. Daca reusesti sa prinzi si in strada cu fundatura, “ai avut noroc in viata”, cum zice un clasic.
Eu la banii astia as merge pe blocuri noi spre zona centrala, de ex pe langa parcul Ioanid / Gradina Icoanei, ca tot au inceput sa apara.
dragos(Citează)
05/11/2018 la 11:00 AM
eu am cumparat de curand un apartament langa parc. am ajuns la aceeasi concluzie pe care a enuntat-o dragos: in zona doar soseaua nordului merita luata in calcul. degeaba se construiesc blocuri noi ( vida, gafencu49 etc) daca nu o sa ai lumina… sau poate ai lumina acum (vreun teren viran langa bloc) dar peste un an doi probabilitatea sa apara un bloc la 6-10m de al tau este foarte mare, deci tot acolo ajungi. la fel probleme mari la accesul / iesirea cu masina din bloc, de ex la gafencu este sens unic si stai dimineata la 7.30 20min ca sa iesi in nicolae caranfil. trist
max(Citează)
05/11/2018 la 11:15 AM
Pai daca romanii cumpara oricum orice, fara a avea mari pretentii. Mi s-ar fi parut normal ca pe o strada nou construita, blocurile sa aiba aceeasi arhitectura, fix asa cum vezi prin tarile civilizate.
Amy(Citează)
05/11/2018 la 11:31 AM
Scuza oamenilor e, in general, ca in restul Bucurestiului e si mai rau. Deci hai sa platim 250k+ EUR pentru a locui intr-o alta ghena, mai selecta.
#idioti.
Acum, serios, arata-mi o zona din Bucuresti unde zona si locuintele arata decent, iar preturile sunt cinstite pentru ce te-astepti.
Orasul asta e o japca.
Orbu(Citează)
05/11/2018 la 7:53 PM
Nu exista ieftin si bun. Baga un ochi si vezi cat e un apartament in centru in Viena sau Amsterdam. Diferenta fata de centru si periferie e chiar mai mare ca la noi.
dragos(Citează)
05/11/2018 la 12:02 PM
Nah ca vad ca sunt singura “bogata” care te citeste :). Ce sa zic, eu stau de vreo 9 ani, adica de cand il am pe fi’miu in zona aceea, pentru ca practic sunt prea saraca sa platesc aceeasi bani pe metru patrat in Pipera, sau Bucurestii Noi…sau in vreun bloc comunist in zona “centrala”. E adevarat ca am cumparat dupa criza, deci un pret de 2,000 eur/mp, pretul asta fiind cel final, inclusiv cu doua locuri de parcare, dintre care unul in subteran, ca atat am mai gasit disponibil. Decizia am luat-o dupa ce am mers zilnic timp de 3 luni vara cu nou-nascutul in Parcul Tineretului, cu masina pentru ca locuiam pe Nerva Traian, si apoi am ajuns intr-o zi de marti in Parcul Herastrau pe partea cu roata (Parcul Copiilor) si mi s-a parut practic alt oras. Proabil are de a face cu faptul ca nu exista acces la fel de usor catre zona aceasta a parcului Herastrau cu metrol si nici densitatea poulatiei in zona nu se compara, chiar si cu constructiile noi din ultimii 3-4 ani.
In zona sunt strazi si strazi…s-a construit haotic, dar asta nu schimba faptul ca din punctul meu de vedere strazile care sunt deja “inchise” din punctul de vedere al constructiei sunt ok, chiar si fara trotuare. Nici in zone in care a existat un plan de urbanizare, cu pre-parcelare facuta pentru tot lotul, de exemplu Paradisul Verde, nu am vazut prea multe trotuare…este zona rezidentiala, toata lumea circula incet, nu am vazut prea multi cu suta la ora pe strazile acelea. Iar copilul ajunge cu bicicleta/ trotineta/ pe jos in cam 3 minute, de doua ori pe zi, in parc/ la tenis/ la inot. Iar eu ajung foarte usor in centrul orasului cu masina la orice ora.
RNG(Citează)