►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
8 Nov 2018 ·
AUTO ·
Mi se pare incredibil cât de rău poate fi stricată țara asta, pe atât de multe planuri, de indivizi care-și urmăresc doar interesul propriu și un sistem defect i-a pus în poziția de a avea putere.
Deputatul PSD Nicușor Halici, președintele comisiei juridice a Camerei Deputaților, explică de ce vrea ridicarea pragului de suspendare a permisului de conducere de la 15 la 45 de puncte:
E în natura umană, cu toţii greşim, oriunde şi în orice facem.
Dacă nu o facem cu intenţie şi atunci nu e repetitiv, totuşi, conducătorii auto să nu fie sancţionat ba mai avem o urgenţă, ba infrastructura nu ne permite. E vorba de contravenţii cu impact mai mic: centura, telefon, viteza până la pragul de 50 de km
Păi dacă e în natura umană să greșești, să eliminăm orice amendă, nu? Cu toții greșim!
Și uitați-vă la motivația acestei măsuri: uneori “avem o urgență”, când este normal să încalci regulile de circulație. Cum definim urgență? Eh, oricând, că viața e scurtă și nu are rost să circuli în limitele legii nici măcar când te duci la mall.
Remarcați și că domnul deputat consideră că nepurtarea centurii este o contravenție cu impact mic, deși România este țara cu cei mai mulți morți în accidente auto și numărul lor crește anual, deși tendința în restul Europei este inversă.
Deasemenea, viteză până la pragul de 50 km este considerat tot ceva minor. Eu aș spune că este o diferență dacă mergi în oraș cu 50 km/h sau cu 99 km/h, nu?
Nu și pentru deputați, că atunci când ți se pare că România este a ta și ar trebui să poți face ce vrei, te deranjează când te trage poliția pe dreapta să-ți înmâneze o amendă. Nu se potrivește cu imaginea de clasă conducătoare, de boier ca-n vremurile de altădată.
Și știți care este culmea? Că punctele expiră oricum după 6 luni. Dacă suspendarea permisului se va face tocmai la 45 de puncte, practic se dă liber la contravenții de orice tip, câtă vreme amenda sosită cu ele nu te deranjează, iar pe parlamentari bănuiesc că nu-i deranjează, că sunt plătiți regește.
Pentru depășirea cu 41-50 km/h a viteze legale se dau, pe lângă amendă, și 6 puncte de penalizare. Dacă se va face modificarea de mai sus, Poliția va trebui să te prindă de 8 ori cu astfel de viteze înainte de a-ți suspenda permisul.
Impactul celor 15 puncte oricum este mic și în prezent. Articolul de pe Digi24 spune că 3.000 de șoferi au rămas fără permis prin atingerea celor 15 puncte în primele 8 luni ale anului, ceea ce mi se pare foarte puțin.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
19 comentarii
08/11/2018 la 6:34 AM
Chiar mă uitam la toți ăia ce mor proiectați pin parbriz. De la bebeluși la cei ce stau pe scaunul mortului cum ar veni. Șoferii au rata de supraviețuire mai mare pentru că poartă mai des centura.
Ar fi bine la un accident să se spună dacă purta sau nu centura ca poate se mai responsabilizează lumea.
Îi văd mai ales pe ăia ce își lasă copiii în spate sa zburde pe banchetă ce spun relaxați că ce, nici ei nu purtau centură și uite că trăiesc. Fără să ia în considerare că pe vremea lor erau cam doar căruțe și tractoare :)
Într-un fel partea cu centura nu mi se pare gravă, să lăsăm selecția naturală să își facă treaba.
Iulian(Citează)
08/11/2018 la 6:50 AM
Strict vorbind de numarul accidentelor din tara, principala vina era neadaptarea vitezei urmata apoi de pietonii care traverseaza pe unde apuca. Anu asta si in anii care urmeaza va veni folosirea mobilului cand conduci, ca pieton vad 3-4 oameni zilnic conducand si tastand pe mobil.
Acum de ce se relaxeaza masurile? Realistic vorbind, fie politia rutiera nu face fata la volumul mare de munca, fie din datele avute pe anul acesta viteza nu mai e principalul factor de accident cum era in alti ani, nu pun in discutie motivul evident ca decizia asta a fost luata fara vreo consultare cu cineva din domeniu.
Desigur mai este si motivul evident ca neavand o infrastructura rutiera e mai simplu sa maresti din pix limitele de viteze ori sa micsorezi contraventiile si oamenii sa ii dea talpa.
In acelasi timp as cauta o statistica pe anu asta cu numaru de accidente grave si cauzele lor, dar si cele mai comune amenzi date de politia rutiera(viteza este la loc de cinste, fac pariu).
In rest am mai spus-o si o zic in continuare camere pe cele 3 mari drumuri ale tarii e85, dn1 si a1+drumuri de legatura si se pune de o mica revolutie ori Romania incetineste putin la propriu.
Asdad2005(Citează)
08/11/2018 la 8:54 AM
Da, neadaptarea vitezei la condițiile de trafic e principalul motiv al accidentelor. Știi ce e interesant la asta? Chestia asta nu presupune depășirea limitei de viteză. În topul cauzelor accidentelor, viteza excesivă e pe locul 4 sau 5. Cu toate astea, soluția găsită de poliția română este să mărească numărul de radare iar al legiuitorului de bine (nu asta din articol) sa mărească amenda pentru depășire de viteză.
Și după aia se întreabă de ce crește numărul victimelor pe șosele, când ei au tot luat măsuri.
nashu_mare(Citează)
08/11/2018 la 8:00 AM
Mie îmi părea că a zis că “ba infrastructura ne permite”, i.e. ai mașină bună și ești pe drum reabilitat, calci pedala nene nu stai că fraierul în limita de viteza indicată.
Eu sunt de acord cu relaxarea legislației dar să fie acoperite și domeniile conexe. Gen pro(a)st(ă) la volan în fața ta nu semnalizează pentru că ține telefonul la ureche. Te iei după el/ea și îi corectezi problema cu o bâtă de baseball dar fapta este exceptată de la vătămare corporală sau distrugerea proprietății.
Ion Iliescu(Citează)
08/11/2018 la 8:01 AM
Eu vreau amenzi pe sistemul din Finlanda, infractiunea si % aplicat la venitul net din anul precedent. Si un minim legal, desigur, bazat pe acelasi % aplicat la venitul mediu brut folosit anual pentru fundamentarea bugetului de asigurari sociale.
Si asigurare ca platesti amenda ca in SUA, confiscat vehicolul pana la plata amenzii si eventual si niste taxe de stocare.
Sa vedem atunci cine mai are chef de infractiuni cu amenzi de 1~10~25% din 500.000 lei si Audi-ul sau Mercedes-ul sau Ferrari-ul suport de gainat printr-o baza dezafectata a RATB.
Gaelex(Citează)
08/11/2018 la 8:01 AM
N-ai pus tu o dată un articol cu un video la impactul la accidente fără centura la viteze de până 30km/h și efectele erau foarte grave?
Nico(Citează)
08/11/2018 la 10:17 AM
https://www.isay.ro/de-ce-este-bine-sa-purtam-centura-de-siguranta/
ionica(Citează)
08/11/2018 la 8:13 AM
E destul de importanta. Daca nu ptr aia din masina, atunci ptr tine ca sofer al altei masini implicate intr.un accident cu o masina ai carei ocupanti n.au centura.
Caz ipotetic: mergi linistit si intra un prost in tine. Prostu nu are centura. Da cu capu de parbriz si moare. Ai de tras o gramada ptr ca e accident cu mort. Chiar daca nu e vina ta. Daca prostu avea centura poate scapa fara probleme si totu era doar un accident cu pagube materiale.
BlackSkull(Citează)
08/11/2018 la 8:46 AM
Mi se pare o porcarie. Nu porti centura, e clar ca nu le zici nici celor din masina sa o poarte, eventual lasi copiii intre scaune sa se uite in fata. La o frana brusca sau accident iti intra cu capul in consola. Si altele.
N-ar fi o problema mare nici atingerea celor 45 de puncte DACA POLITIA SI-AR FACE TREABA.
Parerea mea e ca numarul mare de accidente rutiere si de dobitoci la volan are doua cauze mari si late:
– lipsa infrastructurii: nu toata lumea isi permite sa mearga 2h pentru un drum de 100km, prin 15 sate cu carute si prostii pe drum. Asa ca merge in general mai tare decat trebuie, nu da prioritate tuturor pietonilor (daca nu te grabesti si vezi ca unul sta pe trotuar sa traverseze, opresti si il lasi, daca te grabesti esti atent doar sa nu puna piciorul pe trecere) si unde e drum mai bun o calca peste limita legala.
Daca ar fi autostrazi si drumuri macar cu doua benzi pe sens peste tot, unde sa nu eviti carute si vaci, ai putea face un calcul mai exact cat iti ia sa ajungi in punctul X si conduci mai relaxat
– lipsa de implicare a Politiei: mai auzi la tv cateodata ca in nu stiu ce intersectie a avut loc o actiune a politiei si s-au luat 150 de permise in 3 ore. Pai stati 24 din 24, sa vezi ce frumos se circula pe acolo. Actiunea politiei se rezuma la ascuns dupa curbe si in boscheti cu radarul, si gata, au rezolvat problema. Ia cand te plimbi prin oras si vezi ca ala de langa tine arunca chistocul pe jos, da-i o sirena in cap, trage-l pe dreapta si da-i amenda. Ar trebui sa dea amenzi pe banda rulanta pt faruri oprite pe drumuri europene, pt folii aiurea pe stopuri ca nu le vezi nici pozitia aprinsa si de-abia vezi frana, pt folosirea proiectoarelor aiurea, pt faruri reglate in copaci, xenoane aftermarket care bat aiurea etc. Mai pod da si amenzi la administratorii drumurilor daca astea nu sunt conforme. Putini stiu asta, pentru ca nu o aplica niciodata.
Dupa ce stii ca politia nu a iesit in trafic sa se plimbe, eventual cu tigara in mana si telefonul la ureche (vad cazul asta des), sau e in drum spre un tufis sau parcare unde ascund masina si baga radarul, ci sa isi faca treaba si sa faca drumurile un loc mai sigur, atunci se civilizeaza si oamenii.
Nici in vest nu se nasc aia civilizati, ci se civilizeaza cu reguli si amenzi, in timp ce infrastructura exista sa nu iti rupi masina mereu si sa ajungi cam in acelasi timp in fiecare zi dintr-un punct in altul.
rdb(Citează)
08/11/2018 la 10:06 AM
Motivul cu “lipsa infrastructurii” este cea mai mare mizerie pe care o poate spune cineva pentru a justifica felul in care se circula.
Va garantez ca daca noi am avea infrastructura buna, s-ar merge si mai animalic decat acum si numarul accidentelor ar creste, pentru ca romanul in trafic este un animal caruia nu-i pasa de nimic, nici macar de el insusi (de aia nu poarta centura)
Este evident ca daca am avea autostrazi calumea, toata lumea ar apasa pedala cat se poate de mult, si este evident ca daca am avea orase cu strazi mai largi sau cu sosele suspendate sau cu parcari sau alte rahaturi, traficul ar fi la fel de congestionat.
S-a dovedit deja de zeci de ani ani ca in orase solutia pentru fluidizarea traficului nu este sa faci accesul masinilor mai usor, ci mai dificil. Daca il faci mai usor, nu vei reusi decat sa atragi si mai multe masini, asa incat sistemul va fi tot timpul congestionat, aproape indiferent de capacitatea lui absoluta (putem discuta despre exceptia numita America, dar doar la ei este suficient spatiu, si nici acolo in toate orasele).
De altfel, logica elementara spune ca daca infrastructura e proasta, atunci solutia este sa devii cat mai putin dependent de ea, nu sa maresti dependenta investind si mai mult in infrastructura .
Eu de exemplu nu mai merg cu masina la munca din anul de gratie 2008, pentru ca infrastructura e proasta si neuronii mei sunt prea pretiosi ca sa0i ard enervandu-ma in trafic. De asemenea, daca tin neaparat sa merg la munte, merg cu trenul sau nu pe Valea Prahovei – pentru ca infrastructura e proasta.
Daca macar un sfert din cei care se plang de infrastructura proasta ar face la fel, s-ar crea in cativa ani suficienta presiune pe autoritati ca sa investeasca in solutii alternative si sustenabile, respectiv transport public si biciclete pentru orase si trenuri in afara lor.
Realitatea e ca suntem niste animale si ca amenzile mari sunt singurul lucru care ne poate tine cat de cat in frau ca sa nu ne omoram unii pe altii in trafic.
Marean(Citează)
08/11/2018 la 11:24 AM
Nu ne mai facem bine, domnilor!
3000 de soferi sunt putini nu pentru ca punctele sunt multe (alea 15), ci pentru ca politaii nu-si fac treaba.
Iar politicianului ii doresc sa simta pe pielea lui (sau a celor din masina lui) importanta purtarii centurii.
Exact ca in cazu’ babalaului caruia i s-a spart casa: vrea pedepse mai dure pentru cei care patrund in locuintele altora. De ce? Simplu, pentru ca i s-a intamplat chiar lui.
GabrielG(Citează)
08/11/2018 la 11:30 AM
Ok, sa lasam masina acasa, atunci. Trebuie sa scot copilul/copiii de la gradinita la amiaza, sa ii duc acasa si sa ajung inapoi la lucru, toate astea incercand sa ma incadrez in pauza de masa, ca sa nu stau seara sa recuperez prea mult.
Cu ce sa fac asta? Cu autobuzele? Hahahahaha
As merge cu bicicleta sau pe jos (chiar am mers de mai multe ori), ca fac maxim o jumatate de ora la pas normal. Dar cu bicicleta mi-ar fi frica prin trafic, si mai am si copii de carat dupa mine.
La fel cum ti se pare porcarie lipsa infrastructurii mi se pare mie lasatul masinii acasa si mersul pe jos, in lipsa unui transport in comun bine pus la punct. Si nu e treaba mea sa pun transportul ala la punct. Eu pot vota cum consider, mai departe nu am cum sa influentez astfel incat sa se simta ceva.
rdb(Citează)
08/11/2018 la 11:40 AM
eu duc copii cu bicicleta la gradinita de 5 ani de zile, chiar si astazi l-am dus pe asta micu’ – atat timp cat nu ploua, frigul nu e o problema, ca de aia exista haine.
deci se poate, asta vreau sa zic.
am ales o gradinita intr-o zona situata intre casa si munca, tocmai ca sa pot face schema asta.
de fapt, am cautat chiar si locuinta intr-o zona cu piste pt biciclete si acum pe drumul la munca am can 70% piste sau parc – restul de 30% ii merg pe stradute putin circulate, chiar daca ocolesc, sau la nevoie pe trotuar, cu eforturi mari de a deranja cat mai putin lumea.
de luat il ia nevasta cu masina, e adevarat, altfel nu avem cum.
tocmai de aia, ca stiu cum e, nu sustin ca toata lumea poate renunta la masina – insa sustin ca un procent semnificativ din cei care merg la munca doar ei singuri intr-o masina, eventual cu 1 copil, ar putea sa faca asta.
chestia e ca daca tu nu o faci, ala nu o face, lucrurile vor ramane la fel.
Marean(Citează)
08/11/2018 la 12:07 PM
Si cred ca e evident pt toata lumea ca o sursa majora de congestie in bicuresti, daca nu principala sursa, sunt parintii care-si duc copiii la scoala/ gradinita. Cand nu e scoala, traficul e mult mai ok.
Asta e o chestie interesanta, pt ca arata cum probleme din educatie au impact unde nici nu te astepti, adica in trafic.
Daca lumea ar avea incredere in scolile de cartier, daca nivelul invatamantuluu ar fi cam acelasi in toate scolule, nu ar mai trebui sa strabata orasul cu masina pentru a duce copiii la scolile alea bune pe care e bataie, deci traficul ar fi mai mic.
Tara este stricata profund, eu cred ca iremediabil.
Marean(Citează)
08/11/2018 la 11:51 AM
L-am auzit ieri pe imbecilul asta la radio, mi s-a parut ireal cum bagatelizeaza niste cauze principale pentru accidentele din ultimii ani. Astia ne vor praf pe toti. Dar ce sa zic, e o metoda de a rezolva problema traficului, mai scapi de participanti :D
Rep(Citează)
08/11/2018 la 11:53 AM
Bravo. Eu nu am curaj sa ma bag cu bicicleta, mai ales cu copil in ea, prin trafic. Si asa dau de dobitoci care imi taie calea si nu dau prioritate, daca as fi cu bicicleta n-as rezista.
Cat despre locatie, la mine a fost simplu – in zona aia era o singura cresa, plina, si nicio gradinita, asa ca oricum era la mama naibii orice gradinita. Recunosc, n-am ales locatia dupa cat de departe e gradinita.
rdb(Citează)
08/11/2018 la 1:34 PM
Ce te aștepți de la un “Nicușor” ?
Kllaus(Citează)
08/11/2018 la 1:44 PM
Totusi sa fii oprit si amendat pentru ca n-ai centura in oras mi se pare absurd. Repet, ma refer in oras, unde mergi de ici colo cu nici 40 la ora ca n-ai cum mai repede.
JeanValjean(Citează)
08/11/2018 la 3:38 PM
Iata o idee interesanta: amenzi date pe baza inregistrarilor celorlalti participanti la trafic. Probabil nu va trece, dar mama mama cata treaba as avea…
http://m.hotnews.ro/stire/22802417
Marean(Citează)