►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
27 Nov 2018 ·
GÂNDURI ·
Sezonul acesta de Formula 1 mi s-a părut mai palpitant decât anteriorul. Poate că echipele au fost mai apropiate și a crescut concurența reală de pe circuit sau poate că diverși factori au făcut ceva mai interesantă lupta între Hamilton și Vettel, între Mercedes și Ferrari și Red Bull. Important este că mi-a plăcut.
Privind statisticile, Mercedes este la al cincilea campionat mondial câștigat consecutiv, din care patru cu Lewis Hamilton și unul cu Nico Rosberg. Lewis Hamilton are acum 5 campionate mondiale câștigate, dar cu un pic de noroc ar fi putut avea acum 7 titluri de campion: la debut, în 2007, a pierdut titlul mondial la doar un punct diferență față de câștigătorul de atunci (Raikkonen – 110 la 109 puncte), iar în 2016 a fost la 5 puncte diferență de coechipierul său Rosberg, cu 380 față de 385 puncte.
Un singur loc mai sus în câte o cursă și probabil ar fi fost campion mondial de încă două ori.
Revenind la sezonul 2018, nu știu dacă mai țineți minte, dar a început cu Vettel luând avans, iar apoi Hamilton a recuperat și l-a depășit pe neamț. Vettel a terminat pe doi, Raikkonen pe trei (o singură victorie–prima după 3 ani—dar cu evoluție constantă întreg sezonul), apoi Verstappen, Bottas și Ricciardo.
Pentru mine un rezultat uimitor a fost cel al lui Ricciardo: locul 6 cu 170 deși a terminat doar 13 din cele 21 de curse. Asta înseamnă o medie de 13,07 per cursă finalizată, un rezultat mai bun decât cel obținut de Bottas, care a terminat pe locul 5 cu un singur DNF în întreg anul! Extrapolând un pic, Ricciardo s-ar fi clasat pe locul 3 general dacă n-ar fi abandonat în nici o cursă și ar fi obținut aceeași medie de puncte.
Mi-a plăcut și de Verstappen, care-i agresiv și foarte rapid, dar și periculos ca pilot. Rămâne de văzut ce-i va rezerva viitorul, dacă o carieră de succes sau dacă va fi un alt Montoya.
Campionatul 2019 va veni cu schimbări mari. Aspectul monoposturilor va fi modificat, aripa față devine mai lată (dar mai simplă), aripa spate la fel. Modificările vor face depășirile mai ușoare, eliminând turbulențele aerodinamice generate de o mașină.
Red Bull va folosi motoare Honda. Alte modificări importante sunt la piloți. Alonso se retrage, revine Kubica, sunt o mulțime de transferuri între echipe, ba chiar și vreo doi debutanți. Găsiți lista actualizată aici, cu mențiunea că cel mai probabil Sergio Perez va face echipă cu Lance Stroll, al cărui tată a cumpărat echipa Force India.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
6 comentarii
27/11/2018 la 7:06 AM
Câteva gânduri:
Deși nu-mi place tare mult de Alonso, chiar mi-aș dori să ia tripla coroană (adevărata, nu ce zic unii șpicări de tv): LeMans, Monaco și Indianapolis 500.
L-aș mai fi ținut pe Raikkonen încă un sezon. Cred că ar fi contribuit serios la un presupus titlu la constructori pentru Ferrari și poate l-ar fi ajutat pe năcădăul de Vettel să câștige.
Kubica, pas. Nu știu care-i motivul pentru care concurează la anul, marketing sau altceva, dar nu-l văd în postura de-a conta pentru ceva.
Sper ca Honda să facă o figură bună la Red Bull, fie și numai pentru a le da celor 2 piloți material de luptă. E nevoie de încă o echipă care să încurce treburile pe-acolo.
Leclerc la Ferrari. Ca și când ai alerga cu pantofi mai mari cu 2-3 numere. Va fi distractiv. Sau nu.
GuestStar(Citează)
27/11/2018 la 9:37 AM
McLaren un nou sezon dezastru. Echipa se zbate intr-o mediocritate nemaivăzută. Sper ca anul viitor să contăm măcar în Q3.
cotos(Citează)
27/11/2018 la 11:30 AM
Lucrezi la ei?
GabrielG(Citează)
27/11/2018 la 10:06 AM
Mi se pare ca se merge prea departe cu aceste reglementari. Nu urmaresc F1, dar ma gandesc ca echipele nu mai au nici un motiv sa inoveze atata timp cat toate masinile sunt lafel.
Adrian(Citează)
27/11/2018 la 11:00 AM
Pai se vede ca nu urmaresti. Se inoveaza de la o cursa la alta, se testeaza in continuu pentru a castiga pana si un 0.1 s pe tur.
Nu arata nicio masina la fel cu cea a altei echipe.
E un regulament, dar fiecare echipa aseaza lucrurile intr-un alt mod, adauga elemente noi (se leaga de orice lipsa de reglementare pt asta). La fel si cu combinatia motor – sasiu.
mario(Citează)
27/11/2018 la 4:33 PM
Cat timp sunt ordine de echipa atat de pe fata si cat timp coechipierul se da la o parte doar ca asa trebuie, Formula 1 va ramane sub MotoGP din punctul meu de vedere. Poate viitorul va schimba ceva, desi nu cred pentru ca sunt foarte multi bani la mijloc si interese foarte mari.
Silviu(Citează)