►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Într-un interviu luat de Fully Charged Show lui Eric Feunteun, directorul programului de mașini electrice la Renault, acesta spune:
We combined our affordable car knowledge with Dacia brand […] and our electric leadership and made a car together and this is the K-ZE.
Găsiți interviul aici, iar fraza de mai sus apare pe la minutul 5:00.
Modelul K-ZE despre care vorbește Feunteun este un crossover mic, fabricat în China pentru piața chineză, cea mai mare piață de mașini electrice.
Sunt curios dacă cei de la Dacia (sau de la centrul Renault Technology din România) chiar au participat cumva la dezvoltarea acestui model, dar este important oricum că numele brandului a fost menționat în legătură cu mașini electrice.
K-ZE-ul nu contează așa mult în acest moment. Indiferent dacă Renault îl va produce și prin Europa sau va dezvolta alte modele electrice, Feunteun a amintit de un punct crucial: mașinile electrice sunt scumpe în acest moment și cei de la Dacia ar fi cei mai în măsură să producă un model mai ieftin, mai ușor de permis, așa că poate vom vedea așa ceva la Mioveni.
O Dacia electrică ar putea fi pentru mașini electrice cam ceea ce au fost (și încă sunt) Sandero pentru mașini compacte sau Duster pentru SUV-uri. Ar putea fi un Duster electric, de fapt, sau poate un Sandero Stepway electric cu preț mult mai bun decât Renault Zoe; eu aș miza pe ceva bazat pe Duster.
S-ar putea produce în acest moment la Mioveni? Din câte știu eu, nu mai este loc pentru o nouă linie de producție. Dacă este bazat pe Duster, ar putea fi produs pe aceeași linie de producție, deși asta ar duce la alte probleme: mașinile electrice convertite din cele clasice nu sunt așa bune; ideal ar fi să gândești de la zero întreg modelul. Zvonurile din luna mai privind un model Grand Duster ar putea indica de fapt o astfel de orientare spre vehicule electrice.
Dacă este cazul de a le produce pe o linie proprie, atunci ar putea fi oprită producția de Logan, să zicem. Duster și Sandero se vând cel mai bine, Logan rămâne în urmă, iar fabrica din Maroc oricum produce un număr foarte mare de mașini Dacia, depășind producția de la Mioveni. 80% dintre modele Sandero vândute în Uniunea Europeană sunt produse în Maroc, unde e mai ieftin.
Situația ar fi bună pentru România. O mașină electrică va fi mai scumpă decât un Logan, așa că afacerile fabricii ar crește și, în plus, ar lucra la un produs de viitor, un domeniu în care vrei să te specializezi, ca fabrică auto, nu să cedezi producția în favoarea altei fabrici. Mașinile electrice sunt mai simple din toate punctele de vedere și nu au nevoie de linii de producție la fel de complexe, ceea ce înseamnă mai puțini angajați necesari pe linie, dar cu puțină strategie în spate, probabil că nu ar fi nevoie să asistăm la concedieri.
Sigur, ar fi în totalitate posibil ca Renault să ia “knowledge-ul” de la Dacia și să producă mașini în complet alt loc din Europa sau poate chiar în Maroc, la fel cum ar fi posibil ca întreg articolul meu să fie doar un science-fiction bun. Vedem în viitor.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
9 comentarii
02/11/2018 la 8:01 AM
Si eu as putea castiga la loto.
Gaelex(Citează)
02/11/2018 la 8:15 AM
Un titlu mai potrivit:”Dacia ar putea lucra la o masina electrica, insa nu o face”
Niste bosi Dacia/renault au infirmat acum ceva vreme o varianta electrica.
Ionutb(Citează)
02/11/2018 la 10:20 AM
A, dacă au spus-o boșii dacia/renault, e clar. Nu îmi vine în minte niciun motiv pentru care boșii nu ar dezvălui proiectele de viitor la care lucrează, de exemplu pentru a nu lăsa competitorii să știe la ce lucrezi, sau poate vrei să beneficiezi de elementul surpriză pentru a face treaba celor de la marketing mai ușoară.
mircea 2(Citează)
02/11/2018 la 12:00 PM
Cel mai potrivit titlu ar fi: “Toata industria auto ar putea lucra la masini electrice, mai ieftine si mai bune si mai frumoase si mai misto decat Tesla, dar nu o face pentru ca au alte lucruri mai bune de facut, ce e prostia asta cu masini electrice, noi trebuie sa alezam cilindrul ala mai bine sa mai stoarcem doi cai si trei grame de benzina la suta de kilometri” dar cred ca e prea lung.
Giani Mucea(Citează)
02/11/2018 la 10:22 AM
din cate stiu eu, nu prea e RENAULT TECHNOLOGY, ci mai degraba RENAULT TECHNOLOGIE (a la francais :) )
roka(Citează)
02/11/2018 la 12:12 PM
Lu Musk ar trebui sa ii fie frica!!
Mihai(Citează)
02/11/2018 la 2:14 PM
Masinile electrice sunt naspa. Nu mi-as lua una nici sa ma bati.
P.S. Si da am condus o Tesla ( P95D) , nu vorbesc aiurea.
Vader(Citează)
02/11/2018 la 4:44 PM
Dacia e orientata catre alt tip de client. Poate sa scoata si o electrica dar cui s.o vanda? In vest aia cumpara dacia ptr ca e ieftina. Iar o dacie electrica nu s.ar mai incadra la pret scazut. Ar fi mai ieftina decat concurenta, dar nu intr.atat de mult incat sa merite.
Iar in romania de azi electricele sint moft.
Si.apoi romanul e fitzos. Nu vrea sa fie vazut in dacie. E semn de saracie. Ptr el masina e mai mult decat o simpla unealta. E semn de statut social. Iar dacia…mneah.
BlackSkull(Citează)
05/11/2018 la 7:33 AM
Este o piata in plina dezvoltare, ce bine ar fi daca am avea un model micut de oras electric produs la Mioveni…
Niculae Bucur Ion(Citează)