un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion DaysFinestorePC GarageevoMAGAltexFlancoVodafoneOrangeSevensins ◄◄

asus s5507

Cum sună 9 ani pentru un pod de 55 de kilometri peste mare?

1 Nov 2018  ·

GÂNDURI  ·

11 comentarii

Chinezii au inaugurat recent un pod lung de 55 de kilometri, construit peste mare, care leagă Hong Kong de Macau și de China continentală. A fost construit în 9 ani. Găsiți aici poze și clipuri, dar am pus mai jos unele spectaculoase de pe Shutterstock cu această construcție.

De fapt, este chiar mai complicat de atât. Pe partea continentală au construit o insulă artificială ca punct de plecare a podului. Urmează kilometri întregi de piloni și șosea suspendată, la un moment dat suficient de înaltă pentru a permite trecerea vapoarelor pe sub pod.

La kilometrul 22,9 au făcut o altă insulă artificială, iar de acolo șoseaua (6 benzi) intră în subteran, într-un tunel lung de 6,7 kilometri făcut pe sub mare, cu ieșirea pe o altă insulă artificială. Acea zonă este o rută maritimă foarte populară și n-au vrut să încurce traficul navelor cu piloni și nevoia de ghidaj atent pentru a preveni un accident.

Urmează o altă secțiune pe piloni, se ajunge pe o insulă artificială construită în Hong Kong, iar de acolo viaductul se continuă cu tuneluri și autostrăzi. Pe pod se circulă pe partea dreaptă în sensul de mers, în timp ce în Hong Kong și Macau se circulă invers, pe sistem britanic, așa că a fost construit inclusiv un sistem ce inversează benzile la capete.

Construit în 9 ani. Ca idee, Pasajul Basarab a fost construit în 5 ani (iar din 2011 încă nu i s-a făcut recepția oficială și nu-l întreține nimeni, dar asta e altă poveste). Podul Golden Gate din San Francisco a fost construit în doar 4 ani, în perioada 1933–1937. Străpungerea de la Nicolae Grigorescu spre Vitan, ce include un pod peste cei 10 metri lățime ai Dâmboviței, a început în 2010 și încă nu se știe când va fi gata, lucrările blocându-se din cauza unor cabluri de electricitate ce-au apărut din senin acolo acum câțiva zeci de ani. Metroul din Drumul Taberei ar putea fi gata în 2020, după 9 ani de lucrări. Autostrada A3 ar putea ajunge până în București în curând, fiind nevoie de 5 ani pentru a construi ultimii 3 kilometri.

Cam acesta este ritmul România față de ritmul altor țări. Nu vă mirați că suntem înapoiați la multe alte capitole.

Podul Hong Kong-Macau nici măcar nu este cel mai lung din China, au alte patru și mai lungi. În top este un viaduct, o autostradă construită pe piloni între Beijing și Shanghai, lungă de 168 de kilometri, finalizată în 4 ani de la începerea construcției.

Fotografii via Shutterstock, unde practic poți găsi imagini cu orice.

asus s5507

    11 comentarii

  1. Si-au doborat singuri recordul pentru cel mai lung pod prin mare. Precedentul avea 40 si ceva de km,facut in cam aceeasi bani si acelasi timp necesar ca pentru podul Basarab.

      (Citează)

  2. -arunca o privire la autostrada prin Florida Keys care are vreo 200km de au inceput constructia prin 1920 https://en.wikipedia.org/wiki/Overseas_Highway.
    -apoi la Brooklyn Bridge care a fos gata in 14 ani, au inceput lucrarile in 1869 https://en.wikipedia.org/wiki/Brooklyn_Bridge iar acum trec 144.000 de masini pe zi
    -barajul Hoover Dam care a fost gata in 5 ani prin 1935 si mai recent in zona un pod spectaculos https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_O%27Callaghan%E2%80%93Pat_Tillman_Memorial_Bridge

      (Citează)

  3. La ei se poate pentru ca nu au stat paralel si DNA.

      (Citează)

  4. Cred că senzația ce ți-o imprimă parcurgerea acestuia este unică…

      (Citează)

  5. Pentru români sună a șpagă, a bani frumoși, execuție 100 ani.

      (Citează)

  6. Acolo dacă furi din banul public ești trimis la închisoare pe viata, la noi primești bani de la CEDO iar Guvernul iți plânge de milă.

      (Citează)

  7. Niste comunisti.

      (Citează)

  8. Niste prosti chinezii, cu banii astia construiau 3 km de autostrada!

      (Citează)

  9. Cam tot ce e in Hong Kong e spectaculos: tuneluri (metrou, auto) prin munte si pe sub apa, pista de aeroport care e de fapt construita artificial pe apa. Pacat ca China le taie autonomia in fiecare zi (citeam recent ca au inchis ultima librarie care vindea carti interzise de regim).

      (Citează)

  10. Ce nu spune aproape nimeni si am aflat-o discutand cu oameni din HK este ca podul este construita prost. Exista multe incertitudini legate de el.

      (Citează)

    • Eu am discutat cu niste ingineri care au lucrat la pod și mi-au zis că e făcut bine.
      Chiar și președintele Chinei, ieri la o cafea, m-a asigurat că e lucrare bună.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus