un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Ce părere aveți despre greva de la metrou?

20 Nov 2018  ·

GÂNDURI  ·

26 comentarii

Ce părere aveți despre intențiile celor din Metrorex de a face grevă miercuri pentru că salariile sunt prea mici? Este îndreptățită sau nu această grevă?

Un articol de astăzi din ZF vorbește despre un venit net mediu de 5.408 lei per lună. Așa o fi. Pare un salariu foarte mare, dar pe de altă parte am mai zis-o și cu alte ocazii, nu mi-aș dori să muncesc toată ziua în subteran, în aerul și poluarea aceea, și un salariu mare este normal pentru acest tip de activitate.

Pe de altă parte, angajații Metrorex pot ține oricând ostateci cei 600.000 de români ce folosesc zilnic metroul. Unde se vor opri grevele? Ce salariu îi va mulțumi vreodată? Momentan angajații cer o creștere de 42%, adică vor un salariu mediu net de 7.679 lei.

Mai mult, ce oferă angajații Metrorex în plus publicului călător față de acum 5 ani, să zicem, de vor salarii mai mari? Defecțiunile par a fi mai dese, iar incompetența pare generalizată. Ce scuză poate fi pentru scara rulantă de la Piața Unirii 1, care este defectă de 4 ani?

Sau pentru noii turnicheți al căror sens de deschidere, deși reglabil de la distanță în funcție de fluxul de călători, este mereu același indiferent de oră?

Sau pentru că, deși a trecut un an de la instalarea lor, cartele de metrou tot n-au fost tipărite cu sensul real de introducere a lor în acești noi turnicheți? Nu este moment în care să intru la metrou și să nu văd pe cineva că nu înțelege cum trebuie introdusă cartela sau să aud alarma sunând pentru că a introdus-o greșit.

Dar pentru incapacitatea de a vedea că, deși ani de zile traficul în stații precum Aurel Vlaicu sau Pipera a crescut constant, ar mai putea face o scară de acces pe acolo, încă o gură de ieșire la suprafață?

Sau pentru criticile aduse de Comisia Europeană, care n-a aprobat finanțarea integrală a liniei spre Otopeni pentru că autoritățile noastre n-au fost în stare să justifice proiectul? Și ați văzut că CE a trimis în februarie acele cerințe de clarificare a proiectului, dar acestea au fost făcute publice abia acum, după ce Asociația Pro Infrastructura a dat în judecată ministerul pentru a obține acces la document?

Și-mi aduc aminte de altceva: un prieten îmi povestea că o vecină de-a lui a tras sfori și a așteptat ani de zile ca să se angajeze la Metrorex pentru salariul mare primit acolo. Acesta era scopul ei în viață, să se angajeze la Metrorex pentru căldurica salariului mare și a postului care, la adăpostul sindicatului, nu va fi niciodată desființat. Asta era definiția vieții bune pentru acea femeie și, într-un final, își îndeplinise acest vis.

De ce este o viață bună? Pentru că deși postul ei era unul uzual, că nu conducea trenuri, ci era activitate de birou, Metrorex are o mulțime de birouri în subteran, împărțite prin diverse stații. O companie normală ar fi mutat birourile într-o clădire la suprafață și ar fi tăiat sporurile de subteran date angajaților ce n-au nici un motiv să lucreze sub pământ, dar Metrorex, care oricum nu este o companie profitabilă, ia bani de la bugetul țării și probabil că nu le pasă de astfel de lucruri.

Greva actuală pare un fel de “vrem salarii mai mari pentru că altfel blocăm totul, nu pentru că le merităm”. Sau credeți că oamenii le merită și doar șefii trebuie trași la răspundere pentru diverse probleme, iar lupta oamenilor cu acești șefi este îndreptățită?

asus s5507

    26 comentarii

  1. imi da o lacrima asa cand vad ca se plang bugetarii de salarii.
    dupa performanta prieteni.

      (Citează)

  2. Poate e doar o fenta ca sa argumenteze o viitoare crestere de pret la abonamente.
    V-am amenintat cu greva, dar nu o facem ca suntem baieti buni, dar uite, mai bagam 1 leu/per calatorie, sa fie bine.

    Vrem nu vrem, Metrorex e o relicva comunista. Ar fi fost bine sa fi fost si el privatizat prin 90 impreuna cu Sidex si alte nebunii de atunci.

      (Citează)

  3. Vad ca confuzi conducerea Metrorex cu angajații, adică cam ce ceri tu acolo ține de conducere.
    Nu știu voi dar cand e vorba de sănătatea si siguranța mea prefer oameni mulțumiți cu salariul lor

      (Citează)

  4. Salut! Ce sugerezi, să privatizeze Metrorex, să fie transportul (la fel de scump) ca în UK?
    Mulțumesc.

      (Citează)

  5. Un coleg de facultate ne zicea acum ceva ani că el vrea să se angajeze la Metrorex după ce termină facultatea, pe post de inginer ceva. Că e post călduț și ieși la pensie mai devreme sau cu spor de lucru subteran nu mai țin minte exact, dar zicea de ceva beneficii. Zicea că se dă șpagă ceva mii bune de euro să primești postul.

    La alegerile din 2016 a votat PSD, tocmai ‘ca să fie bine’. Acum un an s-a angajat într-un final.

      (Citează)

    • Dude lăsați vrăjeală ca ati auzit voi de la cineva. În fiecare an prin iarna pana în sărbători, asa de da examen pt locurile vacante. Anunțul se găsește pe site-ul ministerului transporturilor. E vrăjeală asta cu câteva mii de euro ca să te angajezi.
      Și apropo ăștia de la metrorex au nevoie de oameni noi, tehnicieni electrici în special pt ca personalul e deja bătrân majoritatea și vor sa iasă la pensie. Însă modul cum se comunica la noi necesitățile e o cutie a pandorei.
      Cunosc și eu pe cineva care lucrează la metrorex.

        (Citează)

    • Sunt absolut sigur că cele mai importante criterii pentru a fi angajat Metrorex sunt seriozitate și profesionalism. O observ de fiecare dată când intru într-o stație de metrou. Mai ales cele din Drumul Taberei.

        (Citează)

  6. probabil venitul ala mediu include si salariile conducerii, deci media pt palmasi e mai jos, dar probabil tot mare e fata de salariul mediu pe tara.

    e greu de spus daca nivelul actual este sau nu este suficient de mare, ca nu stim cum e sa lucrezi la metrou.

    judecand insa dupa performanta Metrorex-ului, evident ca nici o crestere nu poate fi justificata.

    judecand dupa impactul pe care il va avea greva, evident ca este un santaj ordinar care ar trebui sa fie ilegal (de altfel greva de avertisment a fost deja declarata nelegala)

    as fi inteles o greva pentru conditii mai bune de munca, dar asa e clar ca-i un santaj.

      (Citează)

  7. Nu merita nimic.
    Merita, de fapt, scaderile de salarii ce vor urma la urmatoarea criza. #25%gang

      (Citează)

  8. Tocmai s-a suspendat greva, pe motiv de schimbare ministru transporturilor.

      (Citează)

  9. Acum cateva zile era o mizerie de de nedescris pe peronul 1 de la Unirii, pare ca nu exista oameni care sa faca curat (si tot mai multi melteni folosesc metroul). Inca nu am ajuns Londra din urma unde clocaie soarecii pe peron, insa ne indreptam cu pasi repezi.

      (Citează)

  10. Simplu! Seful de sindicat am citit ca e fan PSD de mic (ca toti sindicalistii in general). Dragnea vrea sa ii scada din coada primarului general! Asa ca il pune pe sindicalist sa ceara ceva. Ministerul transporturilor (care bineinteles e tot la PSD) zice pas. Instanta spune ca greva e ilegala dar, atentie, – aici iti dai seama ca e Dragnea la mijloc – sindicalistul se pisa pe justitie si spune ca va face totusi greva (suna cunoscuta asta cu justitia?). Eu nu tin minte in ultimii zece ani sa fi facut cineva greva cand instanta a spus ca e ilegala! Mia tineti minte greva controlorilor de trafic ? Si aia aveau toti peste 12000 euro daca tin bine minte.

    Din razboiul asta DRAGNEA – VRANCEANU-FIREA – vor pierde bucurestenii teribil!

    Punct!

      (Citează)

    • Si mie mi se pare la fel. Radoi, liderul de sindicat, e ghioaga cu care PSD-ul loveste dujmanu’ de ani de zile. O greva bine facuta da Bucurestiul complet peste cap. Si totul se sparge de obicei in capul Primariei Generale, care in fapt nu poate face nimic.

      Sa nu fiu inteles ca o apar pe impostoarea numita Firea. Doar spun ca asa au cazut zarurile acum. Ghioaga Radoi e pusa acum de Dragnea sa ii aplice lui Firea o lovitura in moalele capului.

      Evident ca decontul final e tot la bucuresteni. Dar la ce scor teapan a avut PSD-ul in Bucuresti si la locale si la parlamentare, parca merita si bucurestenii un pic sa se bucure de alegerea facuta. Spun asta in calitate de bucurestean, sa nu creada cineva ca scriu din Cluj.

        (Citează)

  11. Big T:
    Sunt absolut sigur că cele mai importante criterii pentru a fi angajat Metrorex sunt seriozitate și profesionalism. O observ de fiecare dată când intru într-o stație de metrou. Mai ales cele din Drumul Taberei.

    Pentru ca sunt prompti si vin repede cu targa sa te scoata. Dar pe viitor fii si tu mai atent pe unde mergi.

      (Citează)

  12. Pe de altă parte, angajații Metrorex pot ține oricând ostateci cei 600.000 de români ce folosesc zilnic metroul.

    Orice greva vine cu aspectul asta. Dar ostaticii astia sunt ostatici doar de convenienta. 600k oameni ar putea face cereri de rambursare pentru ziua respectiva si la refuz actiuni in justitie impotriva metrorex.

    Mai departe cei 600k ar putea refuza sa isi faca abonament la metrou pana cand conducerea metrorex nu rezolva problemele sau “for good”.

    Ar pune presiune pe RATB/ sosele/primarii/ministrul transporturilor, dar cam asa schimbi lucrurile daca iti pasa.

    Personal nu am nicio problema cu cererile salariale, nu sunt administrator Metrorex nici nu lucrez acolo iar daca sunt lucratori angajati pe pile sunt sigur ca daca aia nu isi asculta pilele e ceva fishy, pentru ca in principiu ar putea fi redusi din schema, desigur, pentru a putea oferi celor ramasi salarii mai substantiale.

    Dar am o banuiala ca genul asta de miscare la metrorex nu are legatura cu salarizarea ci fix cu faptul ca sindicatul e un buton in mana cuiva, iar oamenii se bucura doar de inca o zi in plus de stat degeaba din care au ceva de castigat.

    Da – stiu din surse sigure ca te poti angaja cu spaga la Metrorex. Cu concurs si tot ce trebuie, desigur.

      (Citează)

  13. Honorius:
    Salut! Ce sugerezi, să privatizeze Metrorex, să fie transportul (la fel de scump) ca în UK?
    Mulțumesc.

    Da…dacă ai mers in UK cu metroul ai înțeles ca nu e același lucru…prefer sa fie ca pa ei… sa intru pe google maps și sa zic ca vreau sa ajung in punctul X și sa ajung exact in minutul in care google îmi spune…au și ei problemele lor dar hai sa nu comparam metroul de acolo cu ce avem noi… dacă nu ar funcționa o scara rulantă sau turnicheții la ei ar fi haos nu doar in stația respectiva ci peste tot…chiar am asistat acum 2 sapt la o greva in Londra la metrou la care au închis doar o linie și nu mai funcționa bine nimic peste tot…pentru ca totul se propaga…

      (Citează)

  14. nu prea sunt umblat pe afara, dar poate imi spune cineva cat costa o calatorie in Uk,Germania,Franta, eu vreau o tara ca afara si cred ca e bine ca se incepe de aici.sper sa faca 10 lei doua calatori la metrou. si 5 lei la stb calatoria, cu turnicheti la fiecare usa de intrare in stb si sa taie pensionarii de la gratuitate. btw n-am masina dar daca vreau o tara ca afara ma astept sa coste ca in afara,

      (Citează)

  15. n-am masina dar daca vreau o tara ca afara ma astept sa coste ca in afara

    Nu ma deranjeaza pretul calatoriei la metrou nici afara nici in Romania, nici daca ar creste costul aici ca afara – desi unii ar fi deranjati, dar e un principiu gresit sa pleci de la pret. Daca faci pretul calatoriei ca in UK si continui sa iei si bani din impozite pentru subventionarea Metrorex nu prea e ok, ca principiu.

      (Citează)

  16. Parerea mea e ca biletele de metrou sunt prea ieftine si ca trebuie sa se renunte la ideea de abonamente, sa platesti fiecare calatorie in parte.

      (Citează)

  17. Greva asta are 2 scopuri: banii din închirierea spațiilor comerciale de la metrou (care se duc la sindicat in acest moment, dar contractul respectiv e expirat) și făcut probleme noi pentru Firea, salariile sunt aproape irelevante.

      (Citează)

    • De fapt cererile de salarii sunt relevante. In sensul ca au cerut atat de mult, incat au fost siguri ca nu se poate obtine asa ceva. Deci greva se va face.

        (Citează)

  18. Dacă unul de la PSD îl sabotează pe altul fe la PSD și nimeni din alt partid nu poate profita, atunci bucureștenii nici nu merită metrou.

      (Citează)

  19. Metrorexu in mare parte este o organizatie mafiota. Nu patrunzi asa usor acolo. Si aia cu posturi scoase la concurs si publicate pe site e praf in ochi. Se angajeaza cine are pile. Si o mica mica parte se angajeaza si pe bune. Ca tre sa pastreze totusi si ceva aparente. Dar numa pe posturile grele.
    Sindicat jmecher, monopol pe transportu subteran si gata reteta succesului. N.are nimeni ce le face.
    P.a cautati cati angajati au companiile similare din alte tari, care au sute de km de retea. Si cautati si cati taietori de frunza la caini sint la metrorex ptr 70 km de retea.

      (Citează)

  20. Ala e salariu mediu, nu minim, nu maxim. Si e mult peste dublul salariului minim brut pe economie.

    METROREX primeste bani de la calatori, de la primarie, de la reclamele afisate, de la spatille comerciale. Deci bani au, sintagma ar fi cacalau

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus