►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
M-a speriat un proiect de lege care a fost deja aprobat la Senat, iar Camera Deputaților este for decizional și va fi în curând supus la vot și acolo.
Proiectul face mult mai simplă achiziționarea unei arme letale. De exemplu, anterior cei condamnați la mai mult de 1 an de închisoare nu puteau deține arme letale, acum doar cei condamnați la închisoare pe viață nu mai pot obține una. Cum vine asta? Condamnat pe viață nu înseamnă că petreci toată viața în închisoare? Cum ar putea cei de acolo să obțină o armă de foc?
Mă mir că nu fac o lege care să spună că doar persoanele decedate nu au voie să cumpere arme.
Se schimbă multe alte lucruri. Armele de foc nu mai trebuie ținute în seif, ci pot fi păstrate oriunde în casă. Aștept știrile cu copii împușcați din greșeală sau adolescenți ce au furat pistolul părintelui și s-au împușcat prin cluburi sau prin trafic. România oricum avea o problemă la acest capitol, acum ar putea avea una și mai mare. Mai mult, numărul cartușelor ce pot fi deținute crește de la 50 la 100, că na… poate te atacă un grup mare de răufăcători sau de zombie și trebuie să te aperi cu vreo 10 încărcătoare, nu cu 5.
Update: alte prevederi: nu mai este necesar cursul de instruire, poți refuza testarea psihologică, încălcarea regimului armelor nu mai duce la retragerea dreptului de a deține arme. Detalii: Profit.
Mă tem că vom ajunge ca în SUA, unde mai multe arme înseamnă mai multă violență și mai multe crime. Orice țară are nebunii și inconștienții ei. Măcar să nu le punem arme și în mână.
Și de unde a pornit acest proiect de lege? Ce nevoie va rezolva acesta, de ce erau cerute astfel de modificări? Nu știe nimeni. Unii spun că prea mulți senatori și deputați au fost sancționați pentru nerespectarea regimului armelor și munițiilor. Așa o fi.
Știrea asta vine la puțin timp după inițiativa unui deputat care ar fi făcut practic imposibilă suspendarea permisului de conducere, că uneori pe aleșii noștri îi mai deranjează și poliția rutieră și ar vrea să modifice și legea aceea.
Dacă vă plac armele de foc, mergeți la un poligon și încercați-le acolo. Nu aveți nevoie de ele și acasă.
sursa: Digi24.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
29 comentarii
29/11/2018 la 7:18 AM
Armele si gloantele sunt foarte scumpe in Romania pentru ca are monopol firma unui securist pe ele. Deci nu o sa isi poata lua oricine, doar persoane cu ceva bani, sa se poata apara de saracii care cer justitie.
Gaelex(Citează)
29/11/2018 la 10:53 AM
Ba o sa-si poata lua, ca sigur vor ajunge arme ieftine in tara de pe la rusi, ucraineni, etc. N-o sa mai fie ca acum, 20-30 magazine specializate in toata tara. Orice smecher va putea sa deschida magazin de arme, va fi ca explozia magazinelor de etnobotanice din urma cu 8-10 ani, daca va mai aduceti aminte.
Kopa_Kopan(Citează)
29/11/2018 la 7:37 AM
Ce ar fi sa limitam nr. si lungimea cutitelor din casa, eventual fiecare sa se tina intr-un fiset…
Recunosc, ii invidiezi pe cei din state ca isi pot procura usor arme de autoaparare.
Sunt multe cazuri in romanica cand proprietarii se uitau pe geam cum hotii treceau agale cu vaca/porcul/calul din batatura fara ca, de frica, sa nu intervina.
Eu as permite fiecarei gospodarii posibilitatea de achitie a unei arme :)
Alex(Citează)
29/11/2018 la 11:00 AM
Mai omule, si daca iti fura porcul si il vezi ca a fugit, a sarit gardul, doar nu te apuci sa tragi cu pistolul in el! Arma trebuie sa fie numai pentru AUTOAPARARE!
Kopa_Kopan(Citează)
29/11/2018 la 11:09 AM
SI daca vreau sa-mi iau un M134? Dar un M61? unde tragem linia?
C(Citează)
29/11/2018 la 11:24 AM
@Kopa_Kopan
Pt. AUTOAPARARE militez si eu, sa fie CLAR.
Alex(Citează)
29/11/2018 la 7:43 AM
Pistol cu glont (9 mm) gasesti nou incepand cu putin peste 1000 lei. Chiar si unu cu salariu minim isi poate lua.
Mai costisitoare sint costurile ptr obtinerea permisului. Da’ nici alea nu.s de speriat. Cu un credit de nevoi personale tot romanu isi ia pistol.
BlackSkull(Citează)
29/11/2018 la 8:36 AM
Programul “prima arma” plus vouchere de la primarita
Andrei of B(Citează)
29/11/2018 la 11:23 AM
“Buna ziua, as dori sa obtin un credit de nevoi personale”
“Sigur! Ce doriti sa achizitionati?”
“O mitraliera”
GabrielG(Citează)
29/11/2018 la 9:11 AM
@Alex: Si ce te face sa crezi ca aia care treceau cu agale cu vaca/porcul/calul din batatura nu o vor face la fel si dupa ce proprietarul va avea arma? Va fi cumva interzis hotilor sa aiba arma? A nu se intelege ca sustin hotii / hotia, ci doar ca inarmarea oamenilor nu este o idee buna.
Andrei(Citează)
29/11/2018 la 10:33 AM
Andrei,
Ceea cea am scris e un fapt real, sotie cu 3 copii, sotul plecat peste hotare.
Incearca sa fii in aceeasi postura. Cu ce te aperi?
Sunt multe batranici in SUA care pot manui armele foarte bine, de ce oare? De nevoie si pt. ca au voie!
In caz de un razboi terestru, fiecare american stie sa isi apere proprietatea, la noi daca arati o arma o iau toti la fuga (chiar fiind ea si de jucarie)
Alex(Citează)
29/11/2018 la 1:14 PM
“In caz de un razboi terestru, fiecare american stie sa isi apere proprietatea, la noi daca arati o arma o iau toti la fuga (chiar fiind ea si de jucarie)”
Boss, in caz de razboi cu apa sau carti de joc, fiecare roman stie si el sa isi apere proprietatea. Plm, daca pui conditii stupide normal ca se intampla cum vrei tu. Problema e ca in realitate inamicul nu se conformeaza capacitatii tale de aparare. Asa ca tine tu strans Glock-ul ala cand iti cade un JDAM in cap, gigele.
Giani Mucea(Citează)
29/11/2018 la 9:27 AM
In .ro inchisoare pe viata inseamna maximum 25 de ani de privare de libertate.
Sa tii arma in seif cand ea e pentru aparare era cea mai mare cretinatate posibila.
Daca ar rezolva si treaba cu apararea in caz de pericol sa nu se mai faca anchete cretine si sa fii acuzat de crima cand intra unul peste tine in casa si il impusti, atunci chiar ar fi o treaba.
Mai e mult pana ajungem pe drumul cel bun, dar asta e un pas in fata.
sin(Citează)
29/11/2018 la 10:17 AM
Tu nu intelegi ce a facut PSD. Orice puscarias inchis pentru jaf va putea sa isi cumpere arma. Data viitoare, or sa fie 6 votanti pesedisti inarmati contra omului din casa.
mac gregor(Citează)
29/11/2018 la 9:28 AM
“Inchisoarea pe viata” nu e pe viata, se poate obtine liberarea conditionata:
Art. 99
Condiţiile liberării condiţionate în cazul detenţiunii pe viaţă
(1) Liberarea condiţionată în cazul detenţiunii pe viaţă poate fi dispusă, dacă:
a) cel condamnat a executat efectiv 20 de ani de detenţiune;
b) cel condamnat a avut o bună conduită pe toată durata executării pedepsei;
c) cel condamnat a îndeplinit integral obligaţiile civile stabilite prin hotărârea de condamnare, afară de cazul când dovedeşte că nu a avut nicio posibilitate să le îndeplinească;
d) instanţa are convingerea că persoana condamnată s-a îndreptat şi se poate reintegra în societate.
alunelu(Citează)
29/11/2018 la 9:48 AM
Cum nu stie nimeni de unde a pornit? Citeste proiectul de lege si o sa vezi ca pot sa detina arme iarasi si persoane carora le-a fost suspendat recent acest drept, ba chiar si cei carora le-a fost furata arma. Desigur, asta in cazul foarte putin probabil sa existe astfel de persoane.
Skyler(Citează)
29/11/2018 la 9:50 AM
Misto, deci dintr-o tara de rahat se transforma intr-o tara si mai de rahat.
Giani Mucea(Citează)
29/11/2018 la 9:56 AM
Da, se schimba modificarea dar in fapt e mai rau. Pana si armele neletale gen airsoft sau replicile sunt supuse notificarii. Cine crede ca are acces mai facil la pocnitori se inseala.
Vali D(Citează)
29/11/2018 la 10:04 AM
Dacă îți place vinul mergi și încearcă-l la bar, nu ai nevoie de el acasă. Te temi de libertate? De libertatea altora, desigur.
Ce nu știu domnii deputați e că faptul că vor ei liber la arme că au fost sancționați și plm, le creste și lor riscul de a-și fura o boabă în ceafă și ar putea să nu merite efortul (pentru ei).
Altfel, în clipa în care se liberalizează armele, va trebui să am și eu una după ușă. Una pentru fiecare adult din casă, gen.
“Dacă ai o armă la fiecare 12 inși tre’ să facem cumva să îi înarmăm pe ceilalți 11” – MAD la nivel de cartier.
100 de cartușe “50 cal BMG” cre’ că sunt suficiente.
Nu, nu îmi plac în mod deosebit armele.
Sunt doar niste unelte.
Catalinx(Citează)
29/11/2018 la 10:12 AM
Dain. Infractorii din parlament sunt deranjati ca trebuie sa respecte tot felul de legi, asa ca, in mod logic, le schimba.
Marean(Citează)
29/11/2018 la 10:28 AM
Legea curenta a armelor e imbecila, sunt de acord cu relaxarea ei, deși da, ea trebuie reglementată.
Penalii ar trebui excluși de la deținere, dar cetățenii buni platnici, fără cazier, nu înțeleg de ce sunt constrânși.
Sunt momentan posesor de “neletala”, mi-as lua “letala” în secunda doi daca trece proiectul.
Nu sunt scandalagiu, nu am de gând sa fac nimic rău cu ea, dar vreau sa am dreptul sa ma pot apăra pe mine și pe ai mei. Cetățeanului bun platnic din RO ii lipsește acest drept astazi.
PS: “eu mi-am văzut mereu de treaba mea, și n-am avut nici o problema cu nimeni”. N-ai avut pana intr-un moment, când o sa ai. Pt momentul ala vreau sa dețin o arma. Pt acel unic moment când îți poate salva viață.
Dacă nu va veni niciodată, no harm done. Dacă va veni, vezi mai sus.
Silas(Citează)
29/11/2018 la 10:36 PM
Problema e că nu toată lumea se comportă responsabil. Dă-i unui frustrat un pistol și te-ai trezit cu o sumedenie de posibilități neplăcute. În momentul în care tot românul va avea acces practic nerestrictionat la arme (condamnați, necondamnați, bolnavi mintal), vom fi cu totii mult mai puțin în siguranță.
Matilda(Citează)
30/11/2018 la 9:42 AM
Perfect de acord, tocmai d-asta am și zis ca trebuie făcut un screening temeinic, si sub nici o forma n-as inarma un recidivist sau pe cineva cu cazier. Dar pt oameni sănătoși la cap și responsabili nu vad nici o problemă.
Ca fapt divers, sunt câteva zeci de mii de posesori de arme în țară azi (letale + neletale), de cate incidente ai auzit? Cred ca sunt câteva cazuri. Mai des auzi de polițiști, jandarmi sau militari care o iau razna când au acces la arme decât de civili.
Sunt conștient ca orice sistem din lumea asta nu e infailibil și ca vor mai fi scăpări, dar eu unul mi-as asuma aceste excepții…
Silas(Citează)
29/11/2018 la 11:05 AM
Asta e din cauza imbecilului ala din Girugiu , Badalau care dormea ca porcu in cotet si hotii au intrat frumos la parter si l-au usurat de una , alta inclusiv de arma din dotare.
Daca tot o sa fie cu legea junglei mi-as dori ca macar unul din ala care-si ia arma sa-i viziteze si pe astia cu ideile astea fantastice.
Sa se descarce arma accidental de 5-6 ori asa
Silvanus(Citează)
29/11/2018 la 11:28 AM
Frumoasa instigare. Ce urmeaza? Sa intram in Parlament si sa asteptam “sa se descarce” armele si acolo?
GabrielG(Citează)
29/11/2018 la 11:48 AM
Ceea ce vreau sa spun e ca pana sa isi cumpere sotia cu cei 3 copii un pistol, hotii / infractorii vor fi avut deja unul… Si, ce te faci atunci? Iesi sa tragi dupa ei, poate, daca ai noroc nimeresti unul si ceilalti 2 te impusca / omoara. Ai castigat, nu?
Asta cu invazia terestra, scuza-ma, dar e maxima… In ziua de azi nu prea se mai poarta razboiul terestru… Vezi prin orientul mijlociu unde ii bombardeaza pe-aia de uita cum ii cheama de ani de zile, si la un moment dat poate vin si “terestru”… Chiar daca ar fi vorba de un razboi terestru (contra USA / Romania) tu chiar crezi ca babuta sau oricine poate face o diferenta cu un pistol / semi-automat fata de o masina blindata?
Andrei(Citează)
29/11/2018 la 10:27 PM
Și această soție cu 3 copii este condamnată, refuză să facă instruirea și are nevoie de mai mult de 50 de gloanțe odată?
Matilda(Citează)
29/11/2018 la 11:06 PM
si care e problema?
e normal sa ai arma, uite in america.
se poate, functioneaza, deci hai jet.
Mihai(Citează)
30/11/2018 la 5:47 PM
Oh no, it’s retarded
Giani Mucea(Citează)