►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 19 octombrie 2018
Espressoarele rămân dispozitive low-tech și asta îmi place la domeniul cafelei »
19 Oct 2018 ·
AUTO ·
Nu știam multe despre compania Goodyear, iar acum am aflat că a fost fondată în 1898 în Ohio de un american numit Frank Seiberling. Într-un moment surprinzător de altruism, acesta a numit compania după Charles Goodyear, un alt american ce inventase, cu vreo 50 de ani înainte, procesul de vulcanizare a cauciucului.
Anvelope Goodyear au echipat Ford T, primele mașini de serie, iar de-a lungul istoriei încă dețin recordul de curse câștigate în Formula 1, 368 la număr. Roverele lunare, cele cu care astronauții au mers pe Lună, aveau anvelope Goodyear.
A fost o conferință în București unde au prezentat trei noutăți: anvelopa conectată, cu senzori integrați, anvelopa pentru mașini electrice și un prototip de anvelopă pentru viitor, cu verdeață în interior.
Anvelopa cu senzori, numită Eagle F1 Asymmetric 3, are integrat un modul senzorial pe partea interioară, modul ce măsoară presiunea, temperatura și nivelul de uzură. Are un modul limitat de comunicație, cineva trebuie să stea cu o tabletă pe lângă ea pentru a aduna informațiile respective. Nu știu dacă include și o sursă de alimentarea sau mișcarea roții generează suficientă electricitate pentru a alimenta totul.
(acela este senzorul, montat pe interiorul anvelopei)
Este gândită pentru operatorii de flote, pentru parcurile auto de sute de mașini ce vin și pleacă des, iar un manager de parc auto nu are timp să cerceteze vizual toate anvelopele. Senzorii îi vor transmite automat situația anvelopelor, iar un software Goodyear va face predicții destul de bune privind când ar trebui schimbată acea anvelopă.
Practic, nu-i ceva musai gândit pentru consumatori, dar mi s-a părut interesant de observat că până și anvelopele pot fi, acum, dispozitive conectate.
Anvelopa EfficientGrip Performance pentru mașini electrice este, însă, mult mai reală. Vorbeam cu un prieten ce are un BMW i3 și-mi spune că zgomotul de rulaj, cel al anvelopelor în contact cu drumul, este acum cel mai deranjant, în lipsa unui motor zgomotos.
Modelul prezentat de Goodyear îmbunătățește astfel de lucruri. Nivelul de zgomot este micșorat, o mulțime de aspecte contribuind la acest aspect. Zgomotul este produs de deformarea cauciucului, de prinderea și apoi eliberarea aerului în “șanturile” anvelopei atunci când aceasta calcă pe sol, de forma ei ca obiect aerodinamic în rotație șamd. Se poate găsi un model de threading care să optimizeze acest lucru.
Apoi, anvelopa este gândită pentru cuplul motor mai mare al mașinilor electrice, astfel încât va rezista mai bine în timp, și pentru susținerea unei greutăți mai mari. Modelul ei, oferind o rezistență mai mică aerului, optimizează un pic și consumul total al mașinii.
Poveste lungă scurtată, dacă aș avea mașină electrică probabil m-aș interesa de astfel de anvelope. Cred că aș fi un pic de hypermileage freak.
Al treilea model prezentat, Oxygene, este un SF pentru viitor, nu ceva realizabil și implementabil acum la scară largă. Anvelopa este non-pneumatică, adică nu prinde aerul în ea, ci este un soi de fagure de cauciuc care oferă cam aceeași funcție. Cauciucul este printat 3D și provinde din surse reciclabile.
În interiorul anvelopei, cei de la Goodyear au pus plante. Mușchi de copac, de fapt, o plantă rezistentă, care nu are nevoie de cine știe ce condiții speciale pentru a crește. Forma anvelopei prinde apă de pe sol și o duce în respectivul mușchi de copac, iar acesta mai are și rolul de a face fotosinteză, absorbind CO2 și dând afară oxigen.
Mie mi se pare că sunt mai multe probleme decât soluții la mijloc. Ce faci când se usucă mușchiul, plantezi altul? Cum supraviețuiește acesta apei poluate de pe sol, care-i amestecată cu uleiuri și praf? Totuși, nu contează așa mult astfel de lucruri, Oxygene nu-i musai pentru toate climatele și, în fond, de ce n-am putea visa frumos la un astfel de viitor?
Găsiți anvelope Goodyear la eMAG, apropo, și la PC Garage.
« Știri despre tehnologie – 19 octombrie 2018
Espressoarele rămân dispozitive low-tech și asta îmi place la domeniul cafelei »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
5 comentarii
19/10/2018 la 1:39 PM
fac susu pe lichenii lor, sa prinda prima zapada si dat cu sare in bucuresti, sa vezi cum trebuie sa schimbi roata.
poate fur niste panselute de prin oras, ca oricum se planteaza intr-o veselie.
idea o fi excitare pt hipsteri, dar cam atat
Mihai(Citează)
19/10/2018 la 1:40 PM
unde a fost evenimentul ?
FaneManaCalda(Citează)
19/10/2018 la 2:26 PM
Si Continental face o anvelopa care are pe interior un fel de burete foarte dens care absoarbe zgomotul de rulare. Se monteaza pe Tesla S.
Andrei(Citează)
19/10/2018 la 7:06 PM
Efficient Grip Performance este o anvelopa excelentă chiar și clasică, u cu minuni prin ea.
eu din EU(Citează)
20/10/2018 la 10:15 PM
Aproximativ cati km poti rula cu anvelopa EfficientGrip Performance?
Bianu Gabriel(Citează)