un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Curieratul este la fel peste tot

15 Oct 2018  ·

GÂNDURI  ·

21 comentarii

Știți clasicele discuții despre cum sunt curierii în România, nu mai intru în detalii. Dacă e să mă întrebați pe mine, în marea majoritate a cazurilor problema este la omul care deservește o anumită zonă, nu la companie în sine. De exemplu, omul de la Fan Courier din zona mea este extraordinar, în timp ce prieteni de-ai mei, din alte zone sau orașe, sunt la cuțite cu curierii lor.

Companiile au și ele partea lor de vină: nu cer niciodată feedback de la clienți, nu au suficienți operatori telefonici, nu dau POS-uri curierilor șamd. Per total, însă, este un sistem funcțional, comparat cu alte țări.

Apropo, mă aștept ca situația să se înrăutățească. În ultimul an, aud din toate tipurile de industrii că nu se mai găsesc oamenii de angajat, că toți pleacă din țară sau refuză să muncească pe salariile oferite. Asta duce, pe termen lung, la o rotație mare a oamenilor (din care unii sunt incompetenți încă din start), ceea ce înseamnă că puțini angajați sunt eficienți în meseria lor, că nu apucă să capete experiență.

În străinătate, însă, pare a fi mai rău. Citeam discuțiile de pe Reddit și pățaniile unor oameni din SUA cu diverși curieri de la ei. Unul se plângea că curierul i-a lăsat coletul în stradă, în fața blocului, deși pe pachet scria codul de la interfon și ar fi putut măcar să-l lase în interiorul clădirii; coletul a fost furat la 5 minute după ce curierul l-a lăsat acolo. Mi se pare ridicol că să lași coletul în fața blocului (sau la parter în interiorul său) este o metodă acceptabilă de livrare!

Discuțiile continuă ca la noi: “ferește-te cât poți de FedEx, sunt incompetenți” și “ba nu, la mine FedEx sunt ok, ferește-te de DHL”. Procedura acolo (și în multe alte state) este ca curierul să nu te sune niciodată. Dacă te găsește acasă, bine, dacă nu… ghinion, lasă coletul în fața ușii sau poate la un vecin sau poate vine altădată cu el.

Am pățit și eu asta în România cu DHL. M-a căutat un curier, nu eram acasă, a plecat. Mă sună apoi cineva din centrala lor și mă întreabă când pot fi găsit în ziua următoare. Îi spun: “dar nu mai bine mă suna curierul dumneavoastră pe mobil, ca să-i spun că mă poate găsi peste o oră sau să-l redirecționez spre altcineva care poate prelua pachetul în blocul vecin?”. Răspunsul: “nu, nu este procedura noastră să sunăm clienții”.

Bine, dar să dai un telefon clientului te costă cam un cent pe minut, pe când să bați drumul din nou până la acesta, a doua zi, mult mai bun. Procedura aia pare proastă, dar nefiind banii mei, nu mi-a păsat prea tare. A doua zi m-a sunat oricum curierul de pe telefon; mi-a spus apoi că este mobilul lui personal, dar preferă să sune decât să conducă pe străzi și să urce până sus la apartament poate de pomană.

Înapoi pe Reddit, altul se plângă că curierul nici măcar n-a sunat la interfon. N-a putut să intre în scară, și-a lipit stickerul cu “te-am căutat și nu erai” pe ușă și a plecat mai departe. Altul povestește că a plătit 120 de dolari taxă de magazie pentru că pachetul a stat la curieri vreo 10 zile.

Un prieten din Germania mi-a povestit pățania lui. A comandat ceva de pe Amazon Franța și pachetul n-a fost livrat din DHL, ci prin ceva numit AmazonLogistics. Poate o fi un curier de-al lor, poate o fi acel sistem tip Uber unde Amazon livrează cu oameni obișnuiți pe care-i plătește foarte, foarte prost pentru asta.

Omul de la AmazonLogistics nu l-a găsit acasă și nici n-a lăsat vreun semn că l-ar fi căutat. După câteva zile de așteptare, prietenul meu se uită online la AWB și apare cu “s-a încercat de 3 ori livrarea și am renunțat”. Sună-i… dacă ai cum. AmazonLogistics nu avea date de contact, a trebuit să sune la Amazon Franța, să le explice în franceză situația și apoi cei de acolo am contactat Amazon Germania și partea lor de livratori cu mesajul “mai încercați o dată livrarea”.

În final i-au lăsat coletul la un vecin. Dacă ai noroc, îți spune și vecinul acest lucru.

Asta de mai jos este din altă pățanie:

(sursa: Reddit)

Apropo, prietenului meu din Germania îi interzice firma să comande online pe adresa ei. Probabil n-au chef să-și strice aspectul frumos al recepției cu curieri ce aduc 50 de colete în fiecare zi. Asta mi-a adus aminte de ceva auzit pe la o conferință la noi: o firmă de curierat are un om dedicat doar pentru clădirea Sky Tower de pe Barbu Văcărescu, om care întreaga zi livrează doar comenzile angajaților și companiilor de acolo.

asus s5507

    21 comentarii

  1. La noi macar partea cu sunatul inainte e buna. Desi mi s-a intamplat odata sa-mi livreze un curier (GLS, parca) un pachet din UK si sa nu sune inainte, asa ca nu m-a gasit acasa. L-a lasat unei vecine dar mi-a lipit pe usa un bilet cu nr apartamentului la care a lasat coletul.

      (Citează)

  2. Serviciul de sunat destinatarul inainte trebuie platit de expeditosi costa 1 Euro la DHL. Am interfon la scara si desi aveam numarul trecut pe colet nu au sunat pe mobil. De asemenea au preferat sa nu gandeasca deloc si sa nu formeze numarul apartamentului pe interfon si au amanat livrarea pe saptamana urmatoare.

    Problema mare cu DHL este trecutul prin vama al coletelor care vin din afara UE, nu dureaza mai putin de o saptamana. Recordul curent este 10 zile, pentru cel mai simplu import posibil, marfa de un singur fel cu un singur cod tarifar.

      (Citează)

  3. De abia aștept să înceapă să livreze cu drone.

      (Citează)

  4. Cel care se plange ca Fedex i-a lasat actele si cheile masinii exagereaza, putea sa ceara semnatura la primire, dar costa 1-2 $ in plus.
    Platit la UPS 100$ pentru un plic cu un document sa ajunga in 24 de ore, plicul trimis din nordul Californiei a fost trimis pana in Kentucky, apoi a ajuns dupa 4 zile in Sudul Californiei ca a fost furtuna pe coasta de est.
    AmazonLogistics au si angajatii lor ca au duba cu Amazon dar si livrează cu oameni obișnuiți, angajatii aduc pachetul pana la usa, ceilalti il arunca la intare in cladire.
    Ai grija de curierul tau, cand e cald oferai o apa rece, mai cate un suc si atunci curierul te va tine minte si nu vei avea probleme cu el, mai nasol daca se schimba frecvent.
    Dureza in medie 1 minut sa faci un apel, asta inseamna 1-2$/pachet la o medie de 300 pachete pe zi, costa vreo 10.000 $, curierul oricum e pe ruta, la un pret de 1$/oprire chiar daca 10% nu sunt prezenti, te costa doar 1000$/luna sa revii.
    Solutia ar fi sms/whatsup cu 60-120 minute si apoi cu 5 minute de a ajunge, care ar putea fi implementate automat.

      (Citează)

  5. Nene câte probleme am putut să am cu curierii in Franța, mai ales cu Amazon Logistics. Am in medie 2 livrari pe săptămână cu Amazon, nu poți să alegi cu cine vin, uneori e posta franceză (preferabil), uneori sărmanii care lucrează la Amazon Logistics. În unele cazuri poți să alegi, de obicei aleg livrarea într-un birou de poștă, macar acolo știu că îl găsesc când vreau….
    Apoi în Franța se poate și mai rău, mă gândesc mai ales la TNT și DPD. Cu oamenii care lucrează acolo ai 50% șanse să te înțelegi la telefon, asta dacă te suna cineva.

      (Citează)

  6. Am comandat un birou pliant de la un partener Emag, livrare Urgent Cargus. A doua zi dimineata (marti) era in depozitul de la mine din oras. Vineri era tot acolo, asa ca am sunat la numarul scurt. Dupa 10 minute mi-a raspuns o doamna, i-am zis problema, a sunat ea la depozitul din Sibiu si nu i-a raspuns nimeni. A dat mail sefului punctului de lucru si a primit autoreply ca e in concediu, asa ca mi-a promis ca da mail pe adresa punctului ca sa-i roage sa imi livreze cat mai repede. Sambata l-am primit cu o masina neinscriptionata, cand i-am zis ca era la ei in depozit de marti mi-a raspuns “ce vedeti dvs. pe site nu e adevarat, nu avea cum sa fie marti in depozit”. Concluzia: nu stie stanga ce face dreapta.

      (Citează)

  7. Noi (adica eu si consoarta) in general nu am probleme cu curierii, si ii folosim de cel putin 3 ori pe saptamana. Sigur, mai sunt probleme, dar procentul e mic.
    Ne-am imprietenit cu curierul care vine cel mai des la noi.

      (Citează)

  8. Noi stam destul de bine fata de alte tari.
    In Belgia de exemplu, daca dai o comanda de pe Amazon (.fr sau .de) coletul iti este lasat la fel, in curtea interioara a cladirii sau undeva la parter. Curierul nu te suna, nu ti-l aduce niciodata la usa si nu semnezi nimic. Uneori te trezesti ca produsul comandat nu mai vine si contactezi support-ul, doar ca sa afli ca acel colet este declarat pierdut si ca iti vor trimite altul. Alteori, on the good side, se sesizeaza ei ca nu ti-a ajuns coletul si ti-l mai trimit o data (chiar daca ti-a ajuns deja) si te mai trezesti cu un produs in plus.
    Pe de alta parte, Amazon are un customer support excelent, iti ramburseaza banii sau iti trimit acelasi produs din nou si iti ramburseaza contravaloarea transportului, daca ai neplaceri. De asemenea, daca faci retur la un produs (de ex prin UPS) te costa aprox. 50 de euro, le atasezi chitanta pe mail si iti ramburseaza intreaga suma pentru transport.
    Chiar daca sunt problema de curierat, support-ul lor este foarte eficient in rezolarea problemelor.

      (Citează)

  9. Apropo de ce zice Robert mai sus, da, Amazon plateste super prost curierii (de unde si calitatea mizera a servicilor) in schimb baga bani la greu in customer support.
    Cred ca am primit pina acum cel putin 50 de euro in coduri cadou, cate 5 euro pentru fiecare reclamatie facuta la o livrare ratata.

    de exemplu acum 2 saptamani un curier nu a vrut sa urce sa imi lase un pachet (costa 10 eur pachetul), am facut un mail la amazon, 5 euro rambursat.

    e stupid, asa pierd mai multi bani decat daca ar face livrari corecte, care nu necesita apoi reclamatii si rambursuri

      (Citează)

  10. Atentie ca nu toti sunt angajati la firmele de curierat. Cei care sunt angajati au salariu fix (indiferent de cate colete livreaza) si tind sa fie mai grijuii cu locurile unde lasa coletul, daca persoana nu e acasa (nici vreun vecin) iau coletul si mai incearca o data a doua zi. Cealalta categorie e a acelor care doar colaboreaza cu firmele de curierat si sunt platiti in functie de cate colete livreaza (!), de aceea le lasa pe unde apuca, numai sa scape de ele ca sa isi ia banii.

      (Citează)

  11. Locuiesc în UK. Aici nu am avut niciodată vrei problemă. În 8 ani am avut mii de colete mici sau cutii mari. Paturi, canapea, frigider. Au fost și șoferi romani și englezi. Toți foarte buni. Problema mare e cu firmele de curierat românești pe traseul România -UK și retur. Pentru ei sistemul door to door înseamnă să te întâlnești cu ei în apropiere ca sa îți dea coletul. Execrabili.

      (Citează)

  12. Fan courier (sau epantofi impreuna + fashion days) ar trb sa-si deschida un hub la Westgate la cate pachete livreaza zilnic aici.

    Iar curierului cred ca urmeaza sa-i dea si badge de acces pentru ca vine mai des la birou decat oricare alt angajat :)))

      (Citează)

    • Asa este in general la toate cladirile de birouri. Dar mi se pare foarte convenabil pentru ei. Stau relaxati pe un scaun/fotoliu cu o cutie mare de pachete langa ei si dau telefoane….

      skandalouz:
      Fan courier (sau epantofi impreuna + fashion days) ar trb sa-si deschida un hub la Westgate la cate pachete livreaza zilnic aici.

      Iar curierului cred ca urmeaza sa-i dea si badge de acces pentru ca vine mai des la birou decat oricare alt angajat :)))

        (Citează)

  13. Daca vrei sa fii cel mai bun prieten al curierului, cand trimiti un colet fa tu awb ul (printeaza-l) si fa rambursul coletului pe card, asa o sa fie cel mai bine pentru toti

      (Citează)

  14. dhl in germania nu mi-a adus un pachet. Norocul meu era ca imi chemam la firma, unde veneau mai multe pachete, deci eram sigur ca le primeam.

    aici in suedia m-au sarit de un pachet. Bine, cand lucreaza astia cu PostNord trimit pe adresa de acasa si aia imi lasa direct la magazinul de cartier.
    Daca vine cu dhl/ups sau alte mizerii trebuie sa merg 5km minim

    unui coleg i-a venit laptopul dupa lupte seculare.

      (Citează)

  15. nashu_mare:
    Cum ai ajuns la costul ala de 2 dolar pe apel?

    curier cu masina pe drum te costa 100-160$/ora asta in SUA. Daca dureaza 1 minut sa sune.

      (Citează)

  16. Interacționez cu cel puțin un serviciu de curierat săptămânal aici în Mallorca și nu am avut niciodată probleme în ultimii 5 ani deși vin mereu firme diferite pentru că Amazon trimite cu cine apucă și vin pachetele prin toate firmele de curierat existente.
    Așa că generalizarea asta e cam trasă de păr.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus