►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 2 octombrie 2018
Dacia anunță Android Auto, Apple CarPlay și un nou motor 1.3 TCe pentru Duster »
Cei de la BMW au fost ocupați și acum anunță roadele muncii lor: noul BMW seria 3 și un update pentru BMW i3 care-i urca bateria de la 33 la 42,2 kWh, ceea ce înseamnă o creștere de aproape 30% a autonomiei, plus un update important pentru sistemul BMW Cockpit.
Design-ul exterior cred că va fi pe placul tuturor. BMW a îmbunătățit o formă deja excelentă și n-a introdus nici un element controversat, ce-ar putea crea discuție. Îmi plac farurile, atât LED-urile ce creează un contur luminos arătos, cât și întreg blocul cu acea ușoară intruziune a barei între cele două grupuri luminoase. Proiectoarele și stopurile auxiliare din spate vin cu o nouă formă, un fel de T răsturnat.
Sunt multe linii și contururi pe caroserie, toate contribuind la un aspect sportiv. Coeficientul aerodinamic este de 0,23, foarte bun, iar ampatamentul a crescut cu 41 mm; împreună cu scăderea greutății totale cu 55 kilograme și creșterea rigidității șasiului, toate contribuie la o stabilitate mai bună, alături de amortizoarele îmbunătățite. Lungimea totală a mașinii a crescut cu 76 mm, deci așteptați-vă la loc mai mult pentru pasagerii din spate.
Și interiorul vine cu modificări plăcute. Față de generația anterioară, ecranul tactil din centru a fost mult mai bine integrat în consolă și nu mai arată ca o tabletă ieșită prea mult în sus (comparați cu fotografiile mele de la 330e). Butoanele de control al climatizării sunt mai mici, interfață este mai compactă, ceea ce mi se pare o idee foarte bună, iar butoanele de control al muzicii au și ele o amprentă redusă, fiind mai “plate”. Per total, mi se pare că noul seria 3 dă mult mai bine impresia de spațiu pentru șofer și pasageri.
Zona dintre scaune a renunțat la asimetria generației anterioare, dar păstrează în mare același design și inclusiv o manetă de schimbător de viteze chiar și pe modelul automat. BMW n-a vrut să treacă doar la butoane în această zonă. Din ce văd în fotografii, s-a trecut doar la butoane pentru controlul farurilor, unde în mod clasic era un comutator rotativ.
Pentru confortul pasagerilor, opțional este disponibilă sticlă antifonică și pentru ferestrele laterale, iar trapa din plafon este cu 10 cm mai lungă, un detaliu important pentru când vrei să ieși pe acolo cu o șampanie în mână.
Amănuntul care mi-a plăcut cel mai mult este că ceasurile digitale din bord nu mai sunt rotunde, ci au o formă de hexagon incomplet ce se potrivește mult mai bine cu întreg design-ul interior și exterior al mașinii. Astfel de mici detalii contribuie mult la un design unitar.
Tehnologia include faruri laser ce bat la 530 de metri, covor luminos în jurul mașinii (ca să vezi și noaptea ce-i în jurul ei), noul Cockpit, sistem audio Harman Kardon cu 16 difuzoare și amplificator pe 7 canale, Active Cruise Control cu recunoașterea semnelor de circulație și adaptarea automată a vitezei, plus menținerea benzii (practic, autonomie de nivel doi), detecția și evitarea pietonilor, un HUD mai mare, camere 360 de grade șamd. În principiu, cam ce ați văzut deja pe BMW X3.
Anunțul oficial vine și cu alte detalii:
BMW își denumește seria i3 după capacitatea în amperi-oră a bateriei, deși consumul mașinii electrice se exprimă uzual în kWh per suta de kilometri și mi s-ar părea mai utilă exprimarea directă a acestei cifre.
i3 este la al doilea upgrade de baterie. Primul i3 avea 60 Ah, cel curent are 94 Ah și acum va fi disponibil modelul de 120 Ah.
În kilowatt-oră, primul avea baterii de 22 kWh, următorul de 33 kWh și cel nou va fi disponibil cu 42,2 kWh.
Cu noile baterii, autonomia reală a mașinii urcă spre 260 km. E o cifră bună, dar mă așteptam la mai mult, având în vedere că noul Kia Niro scoate 500 km, distanță testată în mod real de oameni ce au avut la dispoziție mașina. Sigur, compar mere cu mere, Niro este un SUV de dimensiuni mai mari, BMW i3 un monovolum de oraș și împrejurimi, dar mi se pare că trebuie menționat la ce nivel sunt mașini din aceeași zonă de preț, că o comparație cu Tesla Model X ar fi exagerată.
i3 120 Ah vine și cu faruri LED adaptive, o nouă culoare pentru interior și câteva modificări minore pe afară. În viitor va fi disponibil și un pachet sport ce va modifica suspensia, va introduce jante de 20 de inchi și anvelope mai late.
Sub acest nume se ascunde de fapt interfața mașinii cu șoferul. De fapt interfețele, că sunt mai multe.
Principala noutate este introducerea asistentului digital ce răspunde la “Hey BMW”, așa cum și Mercedes a implementat în MBUX. Asistentul poate răspunde la un nume dat de șofer și răspunde la diverse comenzi, inclusiv indirecte de tipul “mi-e frig” atunci când vrei să crească temperatura în habitaclu.
Interfața grafică a fost și ea schimbată, oferind acum mai multe posibilități de configurare, mai multe tile-uri, fotografii șamd. Să sperăm că-ți vei putea face un fel de dashboard care să afișeze exact elementele care te interesează pe tine ca șofer.
O altă interfață modificată este cea din bord, despre care vorbeam și mai sus la BMW seria 3.
Sistemul de operare al mașinii (ajuns la versiunea 7) suportă acum și update-uri de la distanță. Un telefon mobil va fi folosit pentru asta – aplicația BMW Connect te anunță că este disponibil un update, acesta este descărcat în telefon și de acolo în mașină.
Când vorbim de asistenți inteligenți și sisteme de operare, o astfel de metodă de upgrade chiar este necesară.
Mai uitați-vă o dată la mașină, dacă tot am filmat-o la IFA. Detaliile le găsiți pe site-ul oficial BMW.
« Știri despre tehnologie – 2 octombrie 2018
Dacia anunță Android Auto, Apple CarPlay și un nou motor 1.3 TCe pentru Duster »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
9 comentarii
02/10/2018 la 12:22 PM
Ha. A scazut puterea la 20d, wltp presupun.
add(Citează)
02/10/2018 la 2:06 PM
Nu a scazut nimic.
318d este cel cu 150cp, capacitate 2 litri.
320d are 190cp iar in viitor posibil sa adauge si 325d cu 230cp (cum au facut la X3).
Acelasi motor de 2 litri in diferite configuratii.
AdrianG(Citează)
02/10/2018 la 3:06 PM
ma uitasem la cel pe benzina care are 184. ma gandeam ca i-au taiat un pic din putere.
altfel e cam prima data cand nu creste puterea la motorul ala cu un nou seria 3. macar cu un calut mai mic.
add(Citează)
02/10/2018 la 12:27 PM
Kia Niro nu este hibrid?
Madalin(Citează)
02/10/2018 la 1:22 PM
Nope, KIA Niro EV este all-electric.
zetanu(Citează)
02/10/2018 la 12:38 PM
i3 tot seamana cu o vaca, pacat ca si-au dat si ei seama pana la urma si acum incearca sa cosmetizeze, dar o fac pe bani buni, cum ziceai si tu.
altfel, abia astept ca peste 2-3 ani sa ruleze neamtu destul o seria 3 si sa ne-o arunce noua, sa ne mai bucuram de ea cativa ani.
Mihai(Citează)
02/10/2018 la 3:08 PM
mie imi place i3. e diferit. doar pretul ma incurca la masina aia.
add(Citează)
02/10/2018 la 2:10 PM
Per ansamblu imi place evolutia, exceptand spatiul de depozitare din fata schimbatorului care pare ca iese prea mult in evidenta. Se putea sa fie un pic mai discret.
Au renuntat la maneta de la frana de mana, probabil ca urmatoarea generatie va scapa si de schimbator care nu prea isi mai are locul pe acolo.
Frumoasa masina, sunt curios cum va arata noul M3.
AdrianG(Citează)
03/10/2018 la 11:44 PM
Am fost azi pasager in masinuta aia. Frumos, silentios, eco- nimic rau pe linia asta, dar cam incomod si spatiu cam parca nu de ajuns pe locurile din spate, dar si portbagajul pare cam aproap de compact asa.
Presupun ca de 2 adulti cu maxim 2 copii fara buletin e in regula.
Catalinx(Citează)