►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Acum câteva luni am scris despre spălătoria do it yourself de la un Lukoil din zona mea. Am văzut atunci nu doar că mulți cititori spală mașina la spălătorii de acest tip, unde faci tu munca, dar că sunt mai multe în București. Le mulțumesc celor care mi-au recomandat una numită Ready 2 Wash din zona Filaret, aproape de mine, unde am fost mai mulțumit de rezultate și unde voi merge de acum înainte, în loc de Lukoil.
Spălătoria Ready 2 Wash (sau Speli-singur.ro, că nu mi-e clar care este numele) este pe strada Cuțitul de Argint 20, colț cu Mitropolit Veniamin Costache, lângă o stație Petrom care nu știu de ce se află acolo, în mijlocul unui cartier de case. Sunt trei posturi de spălat mașini (unul nu funcționa când am fost eu) și spălătoria pare destul de populară: am avut de stat la o coadă de 3 persoane, iar în total erau vreo 8 mașini acolo, în cele 30 de minute petrecute de mine.
Sistemul este asemănător cu cel de la Lukoil: cumperi jetoane cu care activezi diverse etape ale spălării. Un jeton costă 2,5 lei și se cumpără de la vendomate. Nu poți lua un jeton. Fie dai 5 lei pe două, fie 10 lei pe 4 jetoane. Dacă vrei trei… ghinion, cumperi 4 și ții unul pentru data viitoare. Vendomatele acceptă doar bancnote de 5 și 10 lei și nu dau rest.
Sunt patru programe de spălare:
Nu este nici un angajat al spălătoriei prezent acolo, dar instrucțiunile de spălare sunt scrise mare și pe înțelesul tuturor pe panouri mari. Șamponul mi s-a părut mai bun decât la Lukoil, a acționat mai bine pe mașină. Peria “spumantă” este și ea mai bună, are perii mai lungi și mai moi, dai cu ea mai cu curaj pe caroserie.
Cu ceară n-am dat, am trecut direct la clătire. Ei spun că apa este demineralizată și nu lasă urme pe mașină chiar dacă nu ai cârpe cu care să o usuci. Așa o fi. Presiunea este mare, furtunurile lungi, sistemul ușor de utilizat. Undeva în rampă sunt și cârlige de care să agăți covorașele în caz că vrei să le speli cu jetul de apă.
Programele se comandă dintr-un aparat pe care există și un timer. Nu mai știu cât ține un jeton, cred că 60 de secunde 100 de secunde ține un jeton, iar cronometrul oricum este imposibil de văzut în timp ce speli mașina.
Un panou de acolo recomandă două jetoane pentru o mașină puțin murdară. Eu m-am dus cu una puțin spre mediu și am folosit 4 jetoane, dar așa este când ai SUV, e o suprafață mai mare de spălat. Dacă aveți o mașină mică (gen Corsa sau Fiesta) probabil că vă puteți descurca cu 2 jetoane (șampon și clătire) dacă sunteți iuți de mână, dar pentru o mașină mai mare sigur veți dori 3 sau 4 jetoane.
Cum spuneam, eu am folosit 4 jetoane. Șampon cu primul, perie cu al doilea (am frecat diverse zone de interes), două jetoane pentru clătire, ca să scot toată spuma de pe mașină. Update: Dacă folosiți clătire după șampon, primele 15 secunde sunt pierdute, că prin furtun încă iese apă cu mult șampon. Poate că o ceară între șampon și clătire n-ar fi o idee rea.
Rezultatul final a fost mai bun decât la Lukoil. Mașina părea mai curată din primul moment, șamponul pare mai puternic la luat mizeria. Nu știu dacă este meritul apei osmozate sau al șamponului, dar nu am avut pete pe caroserie la final și 3 zile mai târziu mașina arată foarte bine, fără pete de uscare.
Mai bun rezultatul, dar nu perfect. În continuare aveam insecte pe botul mașinii, plus ceva urme de noroi pe bara spate, unde poate că am ratat să frec bine cu peria, dar mă așteptam să acționeze șamponul și presiunea apei.
După ce spălați mașina, sunt două locuri de parcare la aspirator (n-am folosit) și încă vreo 4 locuri în spălătorie și pe trotuarul din fața ei pentru cei ce vor să o usuce. Eu am tras-o acolo la soare, am scos o cârpă și am profitat de faptul că urmele de insecte erau înmuiate și le-am șters pe toate cu cârpa, a fost destul de ușor. Morala este să mergeți cu o cârpă bună sau multă hârtie la voi, mai ales dacă vreți să uscați mașina.
R2W pare a fi un concept străin de spălătorie DIY fără personal și cred că cea de pe Cuțitul de Argint este singura din București. Au și site-ul speli-singur.ro și o aplicație de mobil prin care n-am înțeles prea bine cum poți face să plătești de acasă jetoane și nici nu știu dacă voi cerceta în amănunt asta. Trăgând linie, însă, voi veni aici în viitor, nu la Lukoil, că iese mai bine mașina. Probabil că dau 10 lei pe 4 jetoane, folosesc 3 pentru spălare și unul pentru aspirator și aia este.
Cum se folosește ceara, apropo? Când dau cu ea, ce beneficii are?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
56 comentarii
05/10/2018 la 6:57 AM
Nu mai da cu peria pe caroserie. Sunt foarte mulți clienți care dau cu ea pe jante și intră nisip și pământ in ea. Apoi tu dai cu peria pe caroserie.
Marius(Citează)
05/10/2018 la 7:06 AM
La o masina noua ar trebui sa vii cu peria ta de acasa sau cu o carpa moale. Dar fara ele nu se spala bine
ionut(Citează)
05/10/2018 la 8:01 AM
Interesantă ideea cu nisipul și pământul, nu mă gândisem la asta. Mi-am închipuit mereu că apa și spuma ce ies din perie ar da afară astfel de particule.
nwradu(Citează)
05/10/2018 la 7:05 AM
Cred ca Romania e singura tara din Europa unde vendomatele nu dau rest. In rest, am vazut ca venomatele dau peste tot rest. Mentalitate de patroni care vor sa mai ciupeasca si ei un ban in plus.
IonP(Citează)
05/10/2018 la 8:05 AM
Nu, sunt multe vendomate simple și prin străinătate.
Am lucrat cândva la niște vendomate la muncă. Pentru a da rest, trebuie să le pui și eliberator de bancnote și eliberator de monede, pe lângă acceptoare. Apoi, în funcție de cât de complex este acel acceptor/eliberator și câte sertare are rezultă numărul și tipul de bancnote diferite pe care le poți băga.
Aici nu mi se pare o problemă decât dacă mergi cu 50 de lei. Asta e, îți schimbă cineva prin zonă. Adevărata problemă este imposibilitatea de a plăti cu cardul.
nwradu(Citează)
05/10/2018 la 7:32 AM
Aspiratoru-i de tătă jena. Niște unii (suspectez că votează cu puterea, dar nu sunt sigur) au înfundat duza de aspirare și niște alții (tot cu puterea cred că votează, dar nici aici nu mi-s sigur) au avut grijă să o și deformeze un pic. Plus că e anemic rău de tot – zici că-i o credincioasă de pe centură ce e la sfârșitul programului de rugăciune, așa de slab ”trage”.
Spălătoria e meh… ca de altfel toate astea DIY. Dacă nu aduci tu ceva suplimente de-acasă (gen soluție de insecte și burete) – îi dejaba.
George(Citează)
05/10/2018 la 8:05 AM
Adică aspiratorul nu ia pietricelele de pe jos și ce se mai strânge în mașină?
nwradu(Citează)
05/10/2018 la 9:24 AM
Da. Aspiratorul ăla care funcționa (că parcă unul nici nu mai mergea) nu putea aduna nimic. Aia e… CSF? Ncsf!
George(Citează)
05/10/2018 la 7:53 AM
Eu o spăl la curte cu un Karcher K4 full control. Super-eco, doar cu apă deocamdată. Șterg cu cârpa și iese good enough.
The Gadgetist(Citează)
05/10/2018 la 8:06 AM
La curte da, dar de multe ori tot ai nevoie de niște șampon pe ea.
nwradu(Citează)
05/10/2018 la 9:25 AM
Out of sheer curiosity – unde se duce apa ce curge de pe mașină?
George(Citează)
05/10/2018 la 11:21 AM
@George, în pământ, acolo unde se duce și apa de ploaie care cade pe mașină. Omul a zis că folosește DOAR APĂ, deci care-i diferența?
Ciuby(Citează)
05/10/2018 la 12:05 PM
Pentru ca, in principiu, in afara de detergenti, dai jos si grăsimi de pe masină.
nashu_mare(Citează)
05/10/2018 la 2:18 PM
@nashu_mare, aceeași întrebare: care-i diferența față de atunci când plouă?
Ciuby(Citează)
05/10/2018 la 3:15 PM
Singurul loc unde ploaia poate curata atata mizerie si grasimi apropiat de un dispozitiv cu presiune este pe autostrada cand se circula cu viteze mari. Si acolo apa de ploaie este captata in iazuri speciale (sau spun normativele).
Pana la urma e curtea ta, nu stiu de ce ai vrea sa iti infunzi canalul cu grasimi spaland repetat masina.
Dar da, si ploaia strange ceva uleiuri. De aia, imediat dupa ce ploua, e foarte periculos sa circuli cu motorul, ca se formeaza o pelicula alunecoasa la suprafata asfaltului, deasupra apei practic.
nashu_mare(Citează)
06/10/2018 la 10:16 AM
Mi se pare că spălătoriile trebuie să aibă un aviz de la mediu privind apa cu chimicale pe care o deversează în canalizare, deci problema există.
Acum, că în curtea sa omul face ce vrea… așa este. Dar nashu are dreptate, e posibil să-ți strici diverse pe acolo pe termen lung.
nwradu(Citează)
05/10/2018 la 8:10 AM
Mai poti incerca si pe Bulevardul Energeticienilor, acelasi pret.
Eu acolo ma mai duc si pentru o fisa primesti si servetele daca nu ai venit cu ele de acasa.
Nu au insa perie, dar jetul mi se pare puternic si spuma mult mai concentrata decat la LukOil.
Costin(Citează)
05/10/2018 la 9:50 AM
E bine de știut pentru cei din zonă, dar eu nu merg așa departe pentru o spălătorie.
nwradu(Citează)
05/10/2018 la 8:39 AM
eu am spalat masina zilele trecute la o spalatorie langa plazza dr taberei si aia folosesc in loc de spuma un detergent lichid care nu face deloc spuma. au zis ca spuma contine soda caustica, lucru care duce la matuirea farurilor si a lacului de pe vopsea in timp.
am dus masina ultra jegoasa si au dat direct cu detergentul asta tip ceara apoi cu clatire si a iesit impecabila. de obicei la alte spalatorii dadeau cu spuma, apoi o frecau cu peria sau chiar cu o matura :D
costa 20 de lei spalarea ext…. zic ca merita incercat
Alexandru(Citează)
05/10/2018 la 9:09 AM
Frecau cu matura? Dar ce duci la spalat? Un tractor?
Nu i-as lasa sa dea cu matura pe masina nici daca ar fi gratuita spalarea.
Andrei G(Citează)
05/10/2018 la 9:52 AM
Mie nu-mi pasă atât de tare de mașină încât să mă duc la o spălătorie specială pentru asta :D
nwradu(Citează)
05/10/2018 la 8:48 AM
Nici macar nu trebuie sa fie mizerie pe perie dinainte. Particulele de praf de pe masina ta actioneaza ca un smirghel cand freci cu peria.
add(Citează)
05/10/2018 la 9:07 AM
Se presupune ca le-ai eliminat la pasul 1…
crispus(Citează)
05/10/2018 la 12:08 PM
Pai, dacă le-ai eliminat, de ce mai freci cu peria?
nashu_mare(Citează)
06/10/2018 la 10:20 AM
Pentru insectele de pe parbriz și faruri și bară, dai pe jante, găinaț etc. Peria este opțională, în fond.
nwradu(Citează)
05/10/2018 la 9:22 AM
Era bine daca aveam tractor :)) Am o masina de vreo 2000 de euro, amarata
Alexandru(Citează)
06/10/2018 la 10:20 AM
Solenza Clima?
nwradu(Citează)
05/10/2018 la 9:39 AM
Eu am folosit spalatoria asta(firma) in Targu-Jiu. Am avut ceva drumuri pe acolo si cum oltenii nu au chef de munca(am fost la 4 spalatorii si am primit raspunsul “Iau pauza de masa, Boss”,”iti dau doar un jet asa pe ea si gata”) am dat de spalatoriile astea (au multe in targu jiu). La inceput am fost reticent insa mi-am luat inima in dinti si am incercat.
De obicei iau 6 jetoane si le folosesc cam asa:
– Prespalare cu apa (sa iau praful si ce e pe la aripi si praguri)
– Spuma (care e foarte slaba si subtire) – la spalatoriile normale au spuma din aia de sta pe masina 5 minute si curata tot, aici e o zeama subtire si abia dilueaza votantii lu’ Dragnea (mustele moarte)…dar se duc pana la urma la jet
– Clatire cu apa simpla
– Ceara x2
– Clatire
Dupa toata operatiunea asta, nu mai sta apa pe masina aproape deloc, si nici praful nu se mai depunde/lipeste
Eu pastrez masina destul de curata si nu e nevoie sa insist la spalare, ar merge si cu 4 jetoane, dar imi place sa insist cu ceara :))
In Targu Jiu spalatoriile astea au si cate 8 posturi de spalare, si ai timp sa lasi sa se inmoaie jegul pentru ca nu se fac cozi
Alex(Citează)
05/10/2018 la 11:04 AM
Am deja cativa ani de cand imi spal masina la o spalatorie similara (as spune chiar identica – cred ca exista un producator care vinde kitul complet, avand in vedere ca s-a umplut tara de spalatorii care arata identic). Pot sa-ti confirm: NU folosi peria cu spuma. Ai fi socat sa vezi pe unde o baga romanii : roti, noroaie crunte (gen masina adusa de la offroad si spalata cu peria). Initial nu mi-am pus nici eu problema, dar dupa ce am simtit in mana mea cum trag o zgarietura pe capota de la o pietricica ramasa in perie, m-am linistit.
2: apa demineralizata este cea mai mare inventie (masina mea e neagra, metalizat): nu e nevoie de carpa!! – nici nu se recomanda avand in vedere ca e posibil sa lasi o portiune de tabla peste care sa nu treci cu jetul de apa (daca se uda nu mai vezi ca a ramas praful/nisipul pe portiunea respectiva). Ghici ce se intampla cand vii cu carpa peste portinuea respectiva.
3: din aceleasi considerente (sa nu uzi masina toata, pentru ca nu mai vezi pe unde ai trecut cu jetul de apa) la spalare se spala intotdeauna de jos in sus (respectiv mergi cu jetul de apa paralel cu solul: intai pragurile, apoi tot cate “o linie” orizontala pana ajungi la plafon.
4: la clatire se merge exact invers: incepi cu plafonul si vii paralel cu solul in jos, pana la praguri
5: exista in comert solutii (pulverizatoare) impotriva insectelor (gen sticla cu solutie de spalat geamurile) cu care dai pe masina (unde consideri ca e necesar, nu peste tot) inainte sa te apuci de spalat: am vazut ca multi scot fas-fasul si dau pe masina in timp ce asteapta la coada. Practic, solutia inmoaie/dizolva insectele/petele/mizeria lipita de tabla/jante. Cand intri la spalat, se curata frumos, doar cu jetul de apa.
6: repet din nou: NU e nevoie de carpa!!! nu ramane nici o pata (cu conditia sa fi fost spalata corect/sa nu curga jeg de la diverse imbinari dupa ce ai terminat spalarea) chiar daca masina se usuca in soare puternic.
7: la aspirator recomand “igienizarea” capului furtunului cu un/doua servetel(e) umed(e) (din nou, ai fi surprins sa vezi pe unde baga romanii furtunul cu care tu ar trebui sa freci inclusiv tapiteria). Cat despre puterea aspiratorului, e foarte ok, daca nu ai ghinionul sa-l fi infundat cineva inainte cu servetele, ambalaje, etc. :)
8: practic in tot procesul, masina nu ar trebui (nici nu e nevoie) atinsa cu altceva decat apa/sapun/solutie insecte/jante
9: sunt constient ca rezultatul poate sa difere in functie de consumabilele folosite de cel care detine spalatoria (da, sapunul/detergentul de la programul cu jet de apa cu spuma nu este spuma activa, respectiv nu e atat de puternic, dar dupa cum spuneau si altii, asta e chiar un lucru bun: spuma activa de provenienta indoielnica (si te asigur ca poti numara pe degete patronii de spalatorii care folosesc consumabile “de firma”) ataca in timp ornamentele cromate, plastice, etc.)
Mishu(Citează)
06/10/2018 la 10:22 AM
Aha, mulțumesc. Chiar nu înțelegeam de ce la șampon se recomandă să mergi de jos în sus. Mă gândeam că invers e mai bine, că se mai scurge și el natural și ajunge în mai multe părți ale mașinii.
nwradu(Citează)
06/10/2018 la 10:25 AM
Ia să caut și eu una, să fie în mașină. Am văzut că au la spălătoriile normale ceva așa, dar credeam că se găsesc prin distribuitorii de echipamente și consumabile.
nwradu(Citează)
05/10/2018 la 11:15 AM
Salut Radu,
Poți încerca și la Omv, apa pentru prima etapă (spălarea) este caldă spre fierbinte, ceea ce ajută mai mult la îndepărtarea insectelor și a murdăriei. Am fost și eu la spala-singur, însă Omv îmi este mai aproape și da, ambele sunt peste ce oferă Lukoil.
+ de acord cu restul, nu folosi peria pe altceva in afară de jante, asta dacă nu vrei să ai zgarieturi/web marks pe caroserie. Folosește prosoape din microfibra pentru uscare.
George(Citează)
06/10/2018 la 10:23 AM
Și aici mi s-a părut apa ușor călduță. Nu știam că și OMV are do it yourself, credeam că sunt din acelea cu role.
nwradu(Citează)
05/10/2018 la 11:36 AM
Interesanta idee, dar nu mi se pare utila daca trebuie sa aduci de acasa alte lucruri. Faptul ca nu da rest sau ca nu se poate plati cu cardul este absurd. Pana la urma este bine ca avem si aceasta optiune. Spune-mi “zgarcitule”, insa as prefera sa o spal in fata blocului cu galeata, buretele si o carpa.
Soulseeker(Citează)
08/10/2018 la 6:57 PM
Eu nu aduc nimic de acasă și totuși iese bine. Adusul de acasă este pentru perfecționiști. În fața blocului este ilegal să o speli, că dai toate chimicalele în canalizare. Dincolo de asta, nu va ieși niciodată la fel de bine precum cu 2 jetoane aici.
nwradu(Citează)
05/10/2018 la 11:48 AM
Mai e una, la intrarea pe Aurel Persu din Str. Turnu Magurele (in vecinatatea Carrefour Grand Arena). Nu au perie, dar parca e mai puternic jetul. Si au mai multe cabine si mai multe aspiratoare. Eu merg la ambele, dar aici, la Cutitul de Argint ma duc numai daca pot pleca un pic de la serviciu pana la pranz. In rest e aglomerat si e cam inghesuita. Marele avantaj e ca poti sa-ti speli masina si la 9-10 seara, daca ai fost ocupat rau peste zi…
Vlad M(Citează)
05/10/2018 la 11:59 AM
Ne-am dat dreacu, suntem toti niste ecologisti acum. Apa se duce in pamant, unde sa se duca? Americanii isi spala masinile cu apa si spuma pe driveway si nimeni nu comenteaza nimic, noi aici suntem culmea ecologismului, nu putem sa spalam cu apa si spuma eco ca poluam mediu. In curand nici sa ne basim nu o sa mai putem fara sa platim o taxa. Americanii, rusii, arabii merg cu motoare de minim 2 litri si maxim oricat e tehnic posibil, V6-uri si V8-uri, noi mergem cu SUV-uri cu 1.0 si 1.2, sa nu poluam. Toata nebunia asta cu ecologismul fanatic ne-a luat mintile. Mai sunt aia cu electricele, “nu dom’le, asta e viitorul!”, dar faptul ca se polueaza in draci cand faci baterii nu-l spune nimeni.
zetanu(Citează)
05/10/2018 la 12:14 PM
Da, să vezi ce misto e când e curtea ta si vezi ca iti moare gazonul sau nu vrea sa creasca…
nashu_mare(Citează)
08/10/2018 la 11:22 AM
Pui pavaj, daca nu mai creste gazonul. Cat de greu este sa faci un sistem de drenaj catre canalizare ?
Dupa care, celor care vor sa comenteze ca e rau ca intra detergenti si grasimi in canalizare, le pot indica faptul ca lumea foloseste detergenti pentru spalatul rufelor, vaselor, detartranti mai chimicosi de-atat pentru chestiile sanitare de prin baie, pentru vesela si aparate de gatit, iar uleiuri se scurg in canalizare de la gatit – da, chiar si in cazul in care faci ce trebuie si golesti uleiul uzat in ceva recipient, tot ramane destul pe tigai, oale , friteuze, care se duce in canalizare. Daca aduni cate apartamente sunt intr-un bloc care gatesc si spala rufe si vesela zilnic, masina de la curte e non-problema.
Toata treaba e sa ai un pic de grija sa nu iti poluezi propria curte.
In plus, eu la tara spal rabla pe pamant plan. Iarna tot creste, acolo unde n-o ajung gainile si nici nu-i vorba de gazon.
Detergentii pe baza de soda caustica nu-s atat de caustici pentru mediu, de fapt.
Deci, daca vrei sa protejezi natura, folosesti curatare pe baza de solutii caustice ( soda) , nu surfactanti. Da, astea iti fut un pic vopseaua si farurile se matuiesc in timp, dar mentii curtea , canalizarea, mai putin poluate, daca asta te preocupa,
Catalinx(Citează)
05/10/2018 la 12:38 PM
Ok, dar… de ce?
Daca ai nevoie de 4 jetoane si dai 10 lei, la fel te costa sa te duci la o spalatorie normala.
Claudiu(Citează)
05/10/2018 la 1:06 PM
La 10 lei ti-o spala careva in scarba, fara atentie la detalii si dureaza si o vesnicie.
nashu_mare(Citează)
05/10/2018 la 12:53 PM
De ce ai face asta cand cu 20 lei rezolvi si interior si exterior la o spalatorie “normala” in timp ce te relaxexi cu un Cico?
Tibi(Citează)
05/10/2018 la 2:39 PM
Poate nu vreau sa ma relaxez juma de ora pana imi vine randul si inca juma de ora pana o spala, asta in caz fericit.
Poate nu vreau sa am incredere in carpele folosite la stergere, care, de multe ori, sunt clatite pe ciment cu jet apoi folosite pe masina mea.
Dupa cateva spalari DIY, crede-ma ca o speli mai bine ca pustanii angajati la spalatorii.
mArius(Citează)
05/10/2018 la 3:19 PM
Plus ca eviti si interactiunea cu ei.
nashu_mare(Citează)
05/10/2018 la 5:04 PM
Eu din toate motivele: nu pierd la fel de mult timp, evit interacțiunea și cheltui și mai puțini bani. Cu 10 lei total nu spăl nicăieri mașina.
nwradu(Citează)
08/10/2018 la 11:28 AM
@Tibi: Ca unii dintre noi suntem satui de milogi cu mana intinsa la bacsis, care altfel fac munca de rahat si in dorul lelii.
Nu conteaza cat costa spalatul, am fost la 25, la 30 si la 45 de lei, tot de niste milogi cu mana intinsa dau. Ai zice ca macar daca pretul e mai mare, aia de acolo primesc salarii.
Nici nu-i vorba de bani.
Eu nu-s fan DYI, adica o spal DYI acasa, dar daca-s in Bucuresti as prefera sa merg undeva la o spalatorie automata care ma rezolva repede si fara sa vad gigei cu mana intinsa, macar pentru exterior.
Doar ca si la alea automate am vazut ca-s operate de niste oameni care mai fac ei o prespalare manuala si au relativ aceeasi atitudine.
Serios, exista vreo chestie din asta unde dai banul si faci treaba automat, fara gigei?
Nu ma deranjeaza ca e cu perii ca imi zgarie/matuie vopseaua si alte manele.
Vopseaua e garantata pe rabla 10 ani, daca se strica si mai vreau sa tin masina o revopsesc si gata. N-am fite de posesor de Rolls Royce.
Catalnx(Citează)
08/10/2018 la 7:04 PM
AGIP-ul de la Timpuri Noi avea spălătorie cu perii. De ceva vreme i-a cumpărat MOL și nu știu dacă au păstrat-o așa sau au schimbat spălătoria.
Mai este spălătoria Tunel lângă Promenada Mall http://www.tunel.ro/
Or mai fi și altele.
nwradu(Citează)
05/10/2018 la 3:03 PM
Când nu mai văd ca lumea prin geamurile laterale mă duc la o splălătorie automată („tunel”). Intru pe o parte și ies în 10 minute pe partea ailaltă cu mașina curată și uscată.
Da, poate mai rămân două particule de jeg pe ici, pe colo și poate că ar fi mai bine pentru vopsea să o spăl eu de mână în 50 de ape folosind doar bureți soft pentru mașini sensibile. Who cares.
VOC(Citează)
05/10/2018 la 3:18 PM
Dacă e problema de geamuri, nu e mai simplu sa le speli tu cand pui benzina? E si gratis si nici nu zgaraie vopseaua cu periile.
nashu_mare(Citează)
05/10/2018 la 3:21 PM
A, problema nu e de geamuri. Geamurile sunt doar indicația pentru mine că toată mașina e nițel cam jegoasă. :D
VOC(Citează)
05/10/2018 la 6:17 PM
Ciudat ca nu se da bon la aceste fise,poate vreau sa decontez la firma,evaziune fiscală. Am sunat la ANAF si femeia nu auzise de astfel de spălătorii.
Stef(Citează)
08/10/2018 la 6:59 PM
Nu e ciudat, lucrurile vândute prin vendomate sunt exceptate de la obligația de a da bon fiscal. Poate ai observat că dacă iei o cola de la un vendomat din stradă, nu-ți pică și bonul, ci doar băutura.
Ciudat este că ai citit articolul și te-a deranjat acest aspect al bonului și ai sunat la ANAF să întrebi și ei n-au știut de asta! Mă mir că n-au știut, dincolo de pasiunea ta telefonică…
nwradu(Citează)
05/10/2018 la 10:26 PM
Dimineață eram chiar încântat de mașina mea curată. Apoi am parcat sub un copac și acum este plină de punctulețe lipicioase și probabil trebuie să o spăl din nou, că mă enervează rău când arată așa geamurile. Fmm de copaci cu cine a vrut spațiu verde!
nwradu(Citează)
06/10/2018 la 7:41 AM
De vreo 2-3 ani apelez tot mai des la astfel de spălătorii atunci cand o curat doar pe exterior. Numai faptul ca totul durează maxim 5 minute este un aspect foarte important.
Cu doua sau trei fise ai rezolvat problema (aproximativ 7,5 lei).
Atunci când vreau s-o curat interior-exterior apelez cu încredere la o spălătorie normala. Dar sub o ora si minim 35 de lei nu am cum sa scap. Mai degrabă timpul pierdut ma enervează, ca suma nu ar fi ceva exagerat.
Alex(Citează)
06/10/2018 la 1:36 PM
Nici eu nu înțeleg de ce în Ro NU sînt majoritatea spălătoriilor tip “tunel”. Am fost în Belgia în așa ceva și a durat vreo 3 minute sau mai puțin, fără să ne dăm jos din masină. Mi se pare cea mai bună soluție pt omul normal care vrea să-și spele mașina în ideea că peste 1-2 zile oricum va ploua pe ea.
Pt cei cu “fițe” care vor mai mult să-și expună mașina decît să și-o spele, sînt destule locuri. Pt mine și mulți alti oameni normali, cu mașini relativ vechi, mașina este un bun de consum, nu îmi “iubesc mașina”, nu-mi pasă că a rămas un pic de jeg pe vreo aripă sau mai știu ce. Oricum după cîțiva Km jegul ăla se depune la loc. Doar să nu fie atît de murdară că nu mai vezi prin ea sau nu ți se mai văd numerele, semnalizatoarele etc.
alias(Citează)
19/01/2019 la 6:39 PM
Poate pentru că nici pentru cele existente nu este cerință atât de mare. De multe ori sunt nefolosite.
Lumea preferă spălătoriile tradiționale.
Andrei G(Citează)