►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Eu nu mă duc să votez la referendum și am scris mai jos o mulțime de motive pentru care sper ca legea în discuție să nu treacă.
Cea mai simplă cale pentru ca aceasta să nu treacă este boicotarea referendumului. Cei care vor să treacă legea trebuie să voteze Da. Cei care nu vor să treacă au două opțiuni la dispoziție, vot Nu sau neprezentare (abținere, cum uneori există opțiunea inclusiv pentru votul din Parlament). Sondajele spun că 85% votează DA, deci boicotarea este mult mai la îndemâna celor din tabăra NU.
Vreau să merg un pic mai departe, în anticiparea celor ce vor spune că boicotarea referendumului este o acțiune nedemocratică și că ar trebui să mergem cu toții la vot, indiferent dacă votăm Da sau Nu.
Nu, nu trebuie. Doar pentru că un nea caisă de la guvernare vrea să pună o întrebare poporului, nu înseamnă că eu trebuie să sar ca ars și să mă prezint la urne ca să-i răspund. Dacă mâine se va face referendum dacă pe pizza se poate pune sau nu ananas* sau orice altă prostie visată de parlamentari (care nu sunt tocmai cei mai competenți oameni), nu înseamnă că este “datoria mea democratică” să mă duc să votez.
Societatea democratică presupune că periodic votăm pentru cine va conduce țara, orașul sau parlamentul și acolo mi se pare că trebuie să votăm în număr cât mai mare, că așa este sistemul și altul mai bun încă nu s-a inventat. Acestea mă influențează puternic, așa că mă duc la vot.
Referendumul este însă o chestiune punctuală. Neprezentarea în acest caz transmite mai mult decât un Nu: este un mesaj de dezaprobare pentru întreaga acțiune, spune că respectiva chestiune nici nu trebuia discutată, iar cheltuiala imensă pe care o presupune nu trebuia făcută. Prin lipsa mea de la referendum comunic mult mai puternic că nu susțin în nici un fel această preocupare a parlamentarilor și a popilor și încercarea lor de distragere a atenție de la problemele mai importante ale societății.
Iată niște motive pentru care nu sunt de acord cu redefinirea familiei, ba chiar consider că întreaga discuție nu trebuia purtată:
1. În anul 2018, încercarea de a reduce drepturile administrative ale unor persoane în funcție de preferințele sexuale ale acestora îmi amintește de nazism. Trebuie să fim egali în fața legii, nu să eliminăm drepturile unor persoane pentru niște chestiuni care oricum nu ne influențează cu nimic viața. Nu acceptați ca unii oameni să aibă drepturi mai puține (deja au, dar nu înrăutățiți situația), că odată ce intrăm pe calea asta, nu se știe unde se poate ajunge!
2. Referendumul este o încercare de a distrage atenția de la chestiuni mai importante: modificarea legilor justiției, furtul generalizat, paragina țării, poliția aservită, jandarmeria incompetentă, Dăncilă ca prim-ministru șamd. Este la fel ca atunci când Dragnea a anunțat că-l urmăresc asasinii prin București, o petardă aruncată pentru a distrage atenția de la ce contează.
3. Costul referendumului este foarte mare. Cu aproximativ 40 de milioane de euro se puteau renova spitale sau orfelinate, se replantau păduri, se făcea educație sexuală, se implementau o mulțime de posibile măsuri ce n-ar fi lungit viața și ne-ar fi făcut viața mai bună. Referendumul doar face viața altora mai proastă.
4. Dacă pe homosexuali îi face mai fericiți faptul că se pot căsători civil, de ce să mă pun eu în calea acestei fericiri, mai ales dacă nu mă costă nimic și nu schimbă cu nimic viața mea? Serios, de ce vor unii să spună “nu mă, pe voi în particular vreau să vă văd suferind, lua-v-ar dracu!”? Ce te face să vrei să contribui la nefericirea altora, deși nu te costă nimic să-i faci fericiți?
5. Nu validați ura împotriva altor persoane. 99% dintre cei ce urăsc homosexualii nu au întâlnit niciodată unul, dar îi urăsc oricum, că le este teamă să nu fie violați pe stradă de vreunul sau cine știe ce altă închipuire izvorâtă din coșmarurile (sau fanteziile) lor. Cu lesbienele, însă, nu au nimic, ba chiar se uită cu plăcere la filmele de profil.
6. Biserica nu trebuie să se implice în legile țării. Nu mai suntem în Evul Mediu, nu suntem stat condus de preoțime. Este suficient că au avantajele lor fiscale și averi mari. Prin lege, statul român spune că Biserica nu se implică în viața politică, dar totuși politicienii fac jocurile Bisericii pentru că apoi, în campania electorală, preoții vor pune o vorbă bună pentru primarul sau deputatul de acolo.
7. Dragnea și Tăriceanu, care conduc alianța ce a decis în Parlament că este cazul unui referendum, n-ar trebui să dea nimănui lecții despre familia tradițională. Primul este un condamnat penal care și-a părăsit soția pentru o femeie cu vreo 30 de ani mai tânără. Al doilea este la a 5-a căsătorie. Nimic ilegal aici, ba chiar au tot dreptul să fie fericiți, dar nu să dea altora lecții de moralitate.
8. De altfel, nici Biserica Română n-ar trebui să țină nimănui prelegeri despre moralitate. Episcopul de Huși a fost filmat cu 8 bărbați diferiți, majoritatea elevi sau foști elevi ai seminarului teologic. Episcopul Buzăului și Vrancei este acuzat că a făcut sex cu Episcopul Slatinei. Pomohaci este în continuare neatins, deși făcea sex cu minori. Preoții îi urăsc pe homosexuali, dar îi iartă fără probleme pe aceia care poartă și sutană. Nu acceptați dublul standard!
9. Suntem pe primul loc în Europa cu cele mai multe nașteri și avorturi la fete de sub 18 ani. Violența în familie este la cote alarmante, o româncă este bătută la fiecare 30 de secunde, dar puține cazuri sunt raportate la Poliție. Școlile au WC-ul în curte, iar copiii nu au bani de mers la școală. Acestea sunt probleme reale pentru care nu se face nimic, dar prioritatea maximă a țării este să umble la chestiuni teoretice, care nu vor schimba nimic în bine.
10. De fapt, românii oricum nu sunt foarte tradiționaliști. Al doilea cel mai căutat termen pe Pornhub din România este “lesbiene”. Categoriile cu sex în grup sunt mult mai populare decât în căutările altor naționalități (sursa: start-up.ro).
11. Ar fi un pas în spate față de restul țărilor europene, cele pe care le admirăm și cu care vrem să semănăm. Linia s-a tras la România, momentan, iar toate țările din blocul ex-sovietic au probleme cu căsătoriile între persoane de același sex pentru că zeci de ani de comunism le-au insuflat un tradiționalism sălbatic.
By Silje L. Bakke – Own work. This file was derived from: Same sex marriage map Europe.svg, CC BY-SA 3.0, Link
12. Ar determina o emigrare și mai puternică a românilor. Eu aș pleca rapid dintr-o țară care-mi restrânge drepturile, dacă aș fi în situația persoanelor homosexuale, mai ales că emigrația este o chestiune de zile și puțină cheltuială. 3,4 milioane de români au plecat deja în ultimii 10 ani din țară. Anul 2017 a înregistrat cea mai mare emigrație din ultimii 8 ani, cu 219.327 de cetățeni, majoritatea până în 39 de ani, luând drumul străinătății (sursa – și asta oficial, că unii pleacă fără să anunțe oficial că emigrează). Dacă vreți o țară pustiită, în care rămân doar femeile cu batic în cap ce merg la biserică și se roagă să le dea Dumnezeu (și sfântul partid), mergeți la referendum.
13. Unde tragem linie? Unde se termină totul? După referendumul acesta, poate urma și unul prin care homosexualilor să li se interzică anumite joburi sau chiar și ieșitul pe stradă? Poate urma unul pentru interzicerea avorturilor, deși orfelinatele sunt deja pline? Sunt scenarii SF, dar naziștii au demonstrat până unde se poate ajunge trecând de la o măsură la alta. Trebuie dat de acum peste nas oricărei idei de referendum pe astfel de chestiuni. O posibilă validare a referendumului doar crează precedentul legal de a discrimina masiv pe oricine nu respectă cerințele Bisericii.
14. “Dar ce le vom spune copiilor când ne întreabă de ce doi bărbați se țin de mână pe stradă?”. În primul rând, doi bărbați sau două femei se pot ține de mână și dacă nu sunt căsătorite. Apoi, îi poți spune copilului adevărul. Unor bărbați le plac blondele, altora brunetele; unora le plac alți bărbați. Asta nu-i va schimba cu nimic viitorul, că preferințele sale sexuale sunt determinate de genetică, nu de ce vede pe stradă.
15. “Apără-ți copiii”. “Copiii tăi ar putea ajunge la homosexuali”. Nu, n-ar putea ajunge! În primul rând, cu sau fără referendum, homosexualii și lesbienele nu se pot căsători pentru că le interzice altă lege acest lucru. Adopțiile sunt complet alt subiect, cu o cale lungă până acolo și mă îndoiesc că le-ar fi aprobate cererile. Din câte știu, nici n-au fost astfel de cereri de adopție, ca să zici că trebuie legiferat ceva într-un sens sau altul.
Doi la mână, cu 40.000 de copii în orfelinatele din România, măcar de-ar avea loc niște adopții în plus. Cum e meme-ul acela? Doi tați sunt mai buni decât niciunul, două mame mai bune decât niciuna. Trei la mână, mai bine apărăm copiii de violența în familie, de infecțiile din spital, de sistemul educațional incompetent, de accidente rutiere șamd.
16. S-a mai făcut cândva un referendum și rezultatul acestuia nu a fost pus în practică. Mă refer la limitarea numărului de parlamentari la 300, pe când acum avem un număr dublu de căpușe. Camera Deputaților a respins oficial, recent, implementarea acelei decizii luate prin vot de poporul român. De ce m-aș duce la vot acum? Ca să le permit parlamentarilor să ia decizii ce-i dezavantajează pe alții, în timp ce cele ce-i dezavantajează pe ei sunt ignorate?
17. Căsătoria între persoane de același sex este oricum interzisă prin Codul Civil, articolul 277. Prin urmare, dublarea acestui articol cu unul trecut chiar în Constituție nu justifică 43 de milioane de euro cheltuite pentru referendum.
Art. 277
Interzicerea sau echivalarea unor forme de convieţuire cu căsătoria
(1) Este interzisă căsătoria dintre persoane de acelaşi sex.
(2) Căsătoriile dintre persoane de acelaşi sex încheiate sau contractate în străinătate fie de cetăţeni români, fie de cetăţeni străini nu sunt recunoscute în România.
(3) Parteneriatele civile dintre persoane de sex opus sau de acelaşi sex încheiate sau contractate în străinătate fie de cetăţeni români, fie de cetăţeni străini nu sunt recunoscute în România.
18. Coaliția pentru Familie minte de rupe. Mint în majoritatea mesajelor transmise public, prezintă tot felul de scenarii ireale. Acum trei săptămâni vă arătam cum o asociație de-a lor mințea în legătură cu vaccinurile. Personal am dubii că au 3 milioane de semnături valide și aș vrea să știu cine îi finanțează pentru a spune toate aceste minciuni ce dezbină poporul. Iată altă minciună de pe o reclamă pro-referendum:
(sursa)
19. Cine este Coaliția pentru Familie și de ce “trebuie” să mă duc la urne pentru că așa cer ei? Serios, cine conduce această organizație? Cine o finanțează? De unde sunt bani pentru milioane de pliante, de bannere stradale, pentru strâns semnături și făcut publicitate? Este o manipulare ca la carte și nu intenționez să-i dau curs.
20. Patriarhul Daniel îi critică pe cei ce îndeamnă la boicotare, acuzând “acțiuni de boicotare agresivă și denigrare injustă a referendumului”. Injustă?! Omul care conduce Biserica ce reprezintă religia ce îndeamnă să-ți iubești aproapele vrea exact opusul și spune că denigrarea este injustă? Un motiv în plus să stau acasă.
*Pizza cu ananas: inventată de un grec într-un restaurant din Canada, după experiența sa gătind preparate chinezești, care astfel a adăugat un ingredient din America de Sud și Africa pe un preparat italienesc și l-a numit pizza hawaiiană. Pizza cu ananas a devenit cea mai populară în Australia. Dacă asta nu este o lecție despre diversitate, nu știu ce este. (sursa Wikipedia / Reddit)
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
115 comentarii
01/10/2018 la 7:08 AM
Bravo, bine punctat.
gigi22(Citează)
01/10/2018 la 7:09 AM
Casatoria nu poate fi intre persoane de acelasi sex. La semafor se trece pe verde, nu pe rosu. Soarele rasare de la est la vest. Sunt cateva chestii in viata care sunt clar definite, nu trebuie sa vina cineva sa le expliciteze.
Iar homosexualii au deja prea multe drepturi rezultate din discriminare pozitiva. Sunt prea multe seriale, filme care glorifica o deviatie si ne scot noua ochii cu asta. Foarte bine, sa isi vada de treaba lor si sa ne lase in pace sa traim sub piatra noastra preferata.
Exista doar gay parade si se mediatizeaza ad nauseam, nicaieri nu exista straight parade q.e.d.
Gaelex(Citează)
01/10/2018 la 7:59 AM
Chiar ma gandeam, ar trebui precizata in Constitutie si aia cu semaforul. Cei cu bemve ursulet si cei cu numere de Bulgaria ar trebui sa nu aiba voie nici pe galben.
Ce o sa-i spun eu copilului cand o sa vada pe strada doi barbati intr-un Ford Escort din 1987 fortand trecerea pe galben? El invata la scoala numai de verde si rosu.
Nu ne putem lasa numai in baza Codului Rutier, daca vine Ciolos fiul lui Soros si da o ordonanta?
Sorin(Citează)
01/10/2018 la 8:36 AM
Sunt “clar definite” cică în viață, pentru că mai întâi a existat semaforul și apoi viața pe planetă.
Ce zici tu e ca și cum ai interzice bășinile și apoi să zici că e clar definit în viață, de parcă constituția unei țări te face pe tine să funcționezi altfel.
Și dacă s-ar interzice comentariile de căcat, cum ai de multe ori, nu ai putea veni cu altele, pentru că ăștia ești tu și așa gândești tu.
Teniescu(Citează)
01/10/2018 la 8:55 AM
Cred ca functionezi anaerob de crezi ca a intai a fost semaforul si pe urma viata pe pamant.
Maine se strang 3 milioane de semnaturi ca este permis sa iti faci nevoile in public. E libera exprimare, ce ai tu cu deviantii care vor sa faca asta? Sa le dam si lor voie sa traiasca, sa aiba drepturi.
Gaelex(Citează)
01/10/2018 la 9:28 AM
Tu privești căsătoria ca pe acel moment magic în care doi oameni se unesc în fața lui Dumnezeu și a societății și li se dă cu orez în cap la final, iar femeia își ia “ziua bună” și se duce să pună la cale casa și să se integreze în societate.
În lumea reală, căsătoria civilă nu înseamnă nimic altceva decât dreptul de a intra sub incidența unor legi sau reguli rezervate celor ce au acel certificat semnat de la starea civilă. De asta foarte mulți oameni nici nu se mai căsătoresc, că nu au nevoie de hârtia aia.
Nu este nimic magic la mijloc, nu-i “taina căsătoriei”, nu-i stâlpul societății, ci doar o procedură juridică, să-i zicem. Cum felul în care funcționează diverse instituții acordă importanță acelei proceduri, oricine ar trebui să o poată face, nu doar anumiți oameni, bazat pe criterii arbitrare.
nwradu(Citează)
01/10/2018 la 9:35 AM
Gaelex ești gata. Greșeala mea că m-am luat la discuții cu tine.
Teniescu(Citează)
01/10/2018 la 9:48 AM
@NW
1.” În lumea reală, căsătoria civilă nu înseamnă nimic altceva decât dreptul de a intra sub incidența unor legi sau reguli rezervate celor ce au acel certificat semnat de la starea civilă.”
-hai du afirmatia pana la capat:”.. pentru cei care urmeaza sa procreeze ”
2. Nu a trecut mult timp de cand te-ai insurat (casatoria e desueta, nu?). Nu mai retin daca a fost si dpdv religios? Unde vreau sa ajung: daca ai facut si cununie, punctele sustinute denota ipocrizie maxima.
Post… Nu mai retin cine sustinea ca dupa ce ajungem sa acumulam tot mai multe cunostinte ajungem sa negam pe barbosul din ceruri, iar dupa facultate, inevitabil, toti devenim (ultra)liberali.
Hai noroc!
theSame(Citează)
01/10/2018 la 9:54 AM
@theSame: păi și nu bărbosul i-a făcut gay pe gay?
Sau nu el? Dacă nu el cine? De ce nu scapă barbosul de gay dacă nu îi plac? Nu există bărbosul? Atunci despre ce vorbim?
Teniescu(Citează)
01/10/2018 la 10:07 AM
Eu am avut de ales la nunta ce traditii cultural artistice vreau sa am: nunta la biserica sau dansul gainii in restaurant? Am ales-o pe prima, ca implica mai multa lume (cel putin hora in jurul mesei e alcatuita din mai multi) si vine darul mai mare.
nashu_mare(Citează)
01/10/2018 la 10:09 AM
Si am acceptat sa fiu naș in biserică pentru ca am vrut sa il vad pe fiul meu spiritual cum imi pupă mâna.
nashu_mare(Citează)
01/10/2018 la 10:34 AM
@nashu MARE:
thumb up!
theSame(Citează)
01/10/2018 la 10:58 AM
Fac si brad de Craciun si cred ca principiile din spatele “Moșului” sunt valabile si “copiii” trebuie să fie “cuminți” în timpul anului, dar asta nu înseamnă că cred în Moș Crăciun. Sau, mai rău, dacă vine unul care susține că vorbeste în numele Moșului, o să mă amuz dar nu o să îi dau voie să decidă chestii pentru mine.
nashu_mare(Citează)
01/10/2018 la 12:13 PM
@Gaelex: în unele țări mașinile circulă pe dreapta, în altele pe stânga, chiar și volanul îl au diferit. În altele unitățile de măsura sunt mm, cm, km, în altele inch, feet… Poate înțelegi ideea, deși mă îndoiesc.
În altă ordine de idei: cam câți homosexuali sau lesbiene ai văzut, cum ți-au afectat viața și cum poate să-mi adopte copilul atâta timp cât eu și mama lui suntem în viață?!
Marian(Citează)
01/10/2018 la 7:51 AM
Nu votezi, nu contezi. Parca asa era, nu? “Imi plac” oamenii astia cu doua masuri care atunci cand merg la vot ii blameaza pe ceilalti care refuza sa voteze. In schimb, e foarte ok ca ei sa boicoteze un referendum, pentru ca de ce nu? E halucinanta dualitatea in care va scaldati.
gigi(Citează)
01/10/2018 la 7:59 AM
Nu draga. Neparticipare la un referendum este o forma legitima de a exprima o opinie politica. A zis-o curtea constitutionala, nu eu.
https://www.ccr.ro/files/products/H0003_12.pdf
Exprimarea unei opțiuni politice poate avea loc nu numai prin participarea la referendum, ci și chiar prin neparticiparea la acesta mai ales în situațiile în care legislația relevantă impune un anumit cvorum de participare. În acest fel, se poate crea o majoritate de blocaj raportat la numărul cetătenilor unui stat; în acest mod, cei ce aleg să nu își exercite dreptul la vot consideră că printr-o conduită pasivă își pot impune voința politică.”
Nu e ca neparticiparea la alegeri, pentru că poți să negi oportunitatea sau legitimitatea unui referendum, dar nu poți să negi faptul că trebuie să se țină alegeri.
Asa ca pot sa boicotez agresiv :-) cum zice jenant de fericicitul Daniel si sa fiu in continuare un om implicat civic.
Marean(Citează)
01/10/2018 la 8:13 AM
Scrie ai in articol, dar da-mi voie sa-ti desenez:
– daca nu se duce nimeni la vot la alegerile parlamentare, in afara de Dragnea, Tariceanu si Iohannis, alegerile vor fi validate cu 3 voturi. PSD va avea 67% din Parlament iar ALDE 33%. Degeaba simpatizezi tu UNPR, daca nu participi Oprea va trebui sa stea in trafic cu toti saracii inca 4 ani
– daca la referendum se duc exact aia 3 milioane de oameni care desigur exista, sunt vii si au semnat listele CPF fara nicio eroare, referendumul nu poate fi validat. E nevoie de inca vreo 2.5 milioane. Deci daca nu ma duc am macar sansa teoretica de a impiedica atingerea cvorumului.
Sorin(Citează)
01/10/2018 la 8:21 AM
Nene, matale incerci acum sa-ti jusifici ipocrizia.
Oricum ar fi, cu toata manipularea, fumugenele si intoxicarea din mass-media romaneasca, acest referendum o sa treaca cu tot cu boicotul vostru si atunci o sa realizati cat de insignifianti sunteti. Voi ati face un mare bine acestei tari daca ati pleca din ea.
gigi(Citează)
01/10/2018 la 8:43 AM
Incercati sa va justificati ipocrizia de care dati dovada.
Oricum, nu-mi fac griji. Chiar daca romanii nu au mai cunoscut o asemenea manipulare si intoxicare de la mineriadele din anii 90, sunt sigur ca acest referendum va fi validat deoarece majoritatea romanilor sunt oameni cu scaun la cap.
gigi(Citează)
01/10/2018 la 9:25 AM
Eu ti-am zis ce a zis Curtea Constitutionala cu ocazia referendumului de demitere a lui Basescu, in 2012, iar tu o dai in continuare ca-mi justific ipocrizia.
Nu ipocrizia mi-o justific, ci pozitia fata de acest referendum.
Si mi-o justific cu argumente legale si logice – ceva ce tu nu esti in stare sa faci, la tine e doar hate, hate, hate.
Marean(Citează)
01/10/2018 la 9:36 AM
Cred că confunzi cu alte discuții de pe Internet și nu înțelegi diferența între votul pentru cine conduce țara sau orașul și un referendum. Nici nu țin minte să fi blamat pe cineva că nu s-a dus la vot, ci poate doar mi-am exprimat regretul că nu sunt mai mulți oameni interesați de procesul electoral.
Oamenii ar trebui să se implice în procesul de vot atunci când subiectul îi interesează sau le afectează viața. Chiar dacă cineva nu știe mare lucru despre partidele politice și ce promite fiecare, consider că fiecare om ar trebui să depună un efort de a afla aceste lucruri și de a vota, deci, cine va conduce țara/orașul.
În plus, la un vot normal “pentru putere”, decizia o iau cei care se prezintă, indiferent de numărul lor. Cu cât se prezintă mai mulți, cu atât decizia este mai relevantă, mai precisă.
În cazul referendumului, poți fi foarte implicat și interesat, dar mecanismul său îți permite să nu te prezinți și totuși să contribui la decizia finală. Dacă neprezentarea este în interesul tău, nu te prezenta! La un vot electoral, în schimb, neprezentarea nu este niciodată în interesul tău.
TL;DR: oricine zice orbește “este vot, trebuie să te duci” înseamnă că nu înțelege diferențele între procesul electoral și diversele referendumuri pe alte subiecte.
nwradu(Citează)
01/10/2018 la 10:02 AM
Băi Mărean, tu ești băsist din-ăla înverșunat, CCR a scris aia ca justificare la mizeria pe care a făcut-o Băsescu în 2012. Altfel vă pute Curtea Constituțională…
Emil C(Citează)
01/10/2018 la 10:11 AM
CCR a spus chestia aia pentru ca e logica si pentru ca unii nu vor sa foloseasca logica. Cum sa nu fie logic ca, daca exista un prag, inseamna ca poti alege sa nu validezi un referendum prin participare?
nashu_mare(Citează)
01/10/2018 la 10:13 AM
@Emil C
interpretarile date de CC sunt lege, prietene, fie ca ne plac fie ca nu ne plac.
sa ma faci pe mine basist in 2018 este ridicol, nu stiu ce sa-ti raspund la asta – mai exista Basescu?!
Marean(Citează)
01/10/2018 la 10:15 AM
Da, si cica o sa voteze Da la referendum, deci Emil C e băsist.
nashu_mare(Citează)
01/10/2018 la 10:20 AM
hahaha, basescu voteaza “DA”? habar nu aveam.
Emil C, pune niste apa pe arsura aia, ca ti-ai luat-o intr-un mare fel… BASISTULE!!
:))))
altfel, e logic ca daca exista prag, este tocmai pentru ca sa poti sta acasa cand nu iti place intrebarea, dar na, m-am gandit ca ideea ca legea se respecta e mai usor de inteles pentru gigi si Emil decat ratiunea implicita a existentei pragului – se pare ca m-am inselat.
Marean(Citează)
01/10/2018 la 12:33 PM
Mărean și nașu’ lu’ Radu: diferența dintre noi e că eu n-am fost niciodată băsist, și nici nu mă duc la referendum. Oricum e amuzant cum vă bateți voi pe spate ce deștepți sînteți și de fapt sînteți niște copii ușor de fraierit.
Emil C(Citează)
01/10/2018 la 8:02 AM
Constutuția este fondată de creștini. Majoritatea creștin ortodoxă are dreptul legal de vot de a arăta că taina Sfintei Căsătorii a fost instituită de Mântuitorul Iisus Hristos. O minoritate nu poate dărâma o Europă eminament creștină!
Foxxx(Citează)
01/10/2018 la 9:17 AM
Dar cum o dărâmă? Cum ți se schimbă ție viața și cum se dărâmă Europa dacă homosexualii capătă niște drepturi civile suplimentare? BTW, în restul Europei deja le-au căpătat, iar acea zonă a continentului este mult mai dezvoltată decât zona în care nu le-au căpătat.
nwradu(Citează)
01/10/2018 la 9:53 AM
Cum adica cum o darama? Ii baga sula in c..oaste, cu toate obiceiurile astea indracite.
Radem-glumim, dar promovarea absenteismului de la referendum e oarecum condamnabila moral.
Probabil ca singurul aspect plauzibil e punctul doi, faptul ca referendumul e o non-tema, care distrage de la alte teme importante si ca prin absenteism poti trage un semnal de alarma asupra acestui fapt. Restul nu.
Iar principial situatia se desfasoara in felul urmator:
1) Exista un proiect de modificare a constitutiei. Fie el valid sau invalid in contextul european. Trebuie luat in calcul ca uniunea europeana, legile europene, sau statutul de stat membru in uniune nu sunt garantate. Maine alea se pot schimba, iar proiectia relativ la europa e relativa.
2)Daca statul iti propune o schimbare si ai o pozitie clara relativ la schimbarea propusa e etic gresit, dar ar putea si fi strategic gresit sa te deghizezi intr-un dezinteresat. Eu cred ca e fundamental gresit ca principiu si am sa ma prezint la vot. Daca statul vrea sa schimbe constitutia intr-un mod care nu-ti convine, e, dupa parerea mea, imperativ sa mergi si sa spui NU, BA! NU O SCHIMBA! La modul, sa se consemneze ca am zis nu. Ca tara.
Ar putea fi o strategie gresita, ca eu estimez ca nu e imposibil sa vina la referendum 5.6 milioane de alegatori si 4.7 sa spuna da, in conditiile in care cei ce vor sa spuna nu stau acasa. Este improbabil, dar nu imposibil.
3)Mascarea dezinteresului fata de tema poate avea efecte negative in proiectia poporului catre uniunea europeana “pe cate o admiram and stuff”.
Daca ai un referendum care arata de felul : Au fost 5 milioane de participanti iar 4 milioane au spus DA, chit ca referendumul nu trece, imaginea statistica ilustreaza faptul ca romanii sunt homofobi in procent de 80% ( ceea ce-i posibil sa fie vag adevarat oricum ), statistic vorbim. Da, noi aici stim ca am manarit statistica aia romaneste, prin neprezentare, dar imaginea de-afara cu presa potrivita se poate construi diferit fara prea mare efort.
4) Aia cu costurile si ce mai e? Corect, dar raul a fost facut. Banii sunt cheltuiti si cheltuielile nu se reduc cu absenteismul. Costul aberant de mare e pur si simplu inacceptabil indiferent de tema, iar asta e o chestiune aparte. Nu-i o problema de tipul costa prea mult pentru intrebarea pusa. NU. Costa prea mult pentru o intrebare, pentru un rahat de referendum , pentru ca-i voit organizat ineficient cu hartogarie si scurgeri de bani si cineva ar fi tras la raspundere politic pentru asta ( n-o sa se intample), dar daca nu politic macar pote se gasesc ceva probleme din sfera penalului, legate de organizare.
Mortul de la groapa nu se mai intoarce acum, distractia e platita, e pacat de sarmale.
Catalinx(Citează)
01/10/2018 la 10:00 AM
Si noi, astia care discutam, suntem crestini. Că așa am bifat majoritatea la referendum.
Nu, casatoria nu este crestina. Exista in toate culturile (sau cel putin in marea majoritate)
nashu_mare(Citează)
01/10/2018 la 8:10 AM
Stiam ca dubla masuara se va arata din nou intr-un articol. A venit vremea. 17 puncte contra – sunt punctele mele, e ok sa facem un lucru. Alta data aveau altii 20 de puncte contra, sunt ale lor, nu au nici un drept sa boicoteze o alegre sau un referendum. Argumentele mele sunt bune pentru ca sunt ale mele. Argumentele lor nu sunt valide pentru ca sunt ale lor.
Alexandrescu(Citează)
01/10/2018 la 9:37 AM
Vezi mai sus. Nu mai băga orbește placa cu “e un vot, deci trebuie să mergem”, ci caută să înțelegi diferența între procesul electoral și un referendum pe alte teme și ce impact are neprezentarea într-un caz sau în celălalt.
nwradu(Citează)
01/10/2018 la 8:30 AM
Un citat de la C Danilet:
… paragraful 42 din Decizia nr. 580/2016 a CCR spune clar că în Constituția actuală prin „căsătorie” se înțelege doar „uniunea dintre un bărbat și o femeie”, inițiativa de revizuire neacordând și nereducând vreun drept, ci fiind doar o precizare a sintagmei „între soți”.
Deciziile CCR sunt obligatorii, astfel că interpretarea dată de Curte este oficială și are aceeași putere ca și Constituția. Cu alte cuvinte, chiar dacă Constituția nu va fi revizuită în România nu este și nu va fi posibilă căsătoria între persoane de același sex.
https://www.ccr.ro/files/products/Decizie_580.pdf.
Zippo(Citează)
01/10/2018 la 9:41 AM
În principiu, referendumul nu schimbă cu nimic situația actuală, având în vedere ce-a zis CCR și ce scrie în Codul Civil.
Referendumul are însă rolul de a trece în Constituție valorile noastre ca societate și cred că ar fi o greșeală să le scriem pe acestea acolo. Dacă familia se întemeiază pe căsătoria liber consimțită între un bărbat și o femeie, îmi pare rău să aud că bărbații și femeile necăsătorite nu sunt o familie chiar dacă au și copii sau că un părinte singur nu este familie alături de copilul său.
Referendumul mai este, cum zic în articol, și o încercare de distragere de la lucruri mai importante, de a canaliza ura spre alți oameni, de a ne consuma timpul ca să uităm că cei ce l-au inițiat fură ca în codru șamd.
nwradu(Citează)
01/10/2018 la 10:18 AM
Nwradu: corect, o putem privi si ca o informatie statistica (viciata) referitor la numarul analfabetilor functionali din tara.
Zippo(Citează)
01/10/2018 la 8:34 AM
cu amendamentul ca, daca se face numarul minim de votanti, va trebui sa mergem si sa votam masiv ca sa contrabalansam.
Giovani(Citează)
01/10/2018 la 8:39 AM
Err, nu, pentru ca acest referendum nu poate fi respins la urne, nu avem cu cine.
In plus nu se va sti prezenta in timpul votului, pt ca nu se va folosi sistemul electronic de monitotizare, ca ei vor sa fure. Deci prezenta va fi cat va putea Dragnea sa fure.
Marean(Citează)
01/10/2018 la 9:16 AM
Nici măcar atunci nu trebuie. La cât sa duci scorul pe ultima sută de metri? Stai acasă! Chiar și dacă trece acum, referendumul ăsta nu schimbă nimic dar poate fi punctul de pornire pentru alte tâmpenii. Lasă-l să pară chinuit!
Mai ales ca nici nu se poate urmări prezența în timp real.
nashu_mare(Citează)
01/10/2018 la 9:19 AM
N-ai cum, peste 90% vor vota DA. Și dacă s-ar duce la vot toți 19 milioane, tot 90% DA ar fi la final.
nwradu(Citează)
01/10/2018 la 9:41 AM
Plus ce-a zis Nashu_mare.
nwradu(Citează)
01/10/2018 la 8:36 AM
Daca Romania era o tara dezvoltata din toate punctele de vedere, cu o democratie dezvoltata unde absolut toate problemele stringente erau rezolvate, aceste referendum era binevenit. Binevenit in recunoasterea oficiala a acestei comunitati, respectiv oficializarea unor drepturi, atentie nu vorbim de limitare.
Cum insa, suntem in tara in care suntem unde observam ca problemele reale ale romanului nu au fost nici pe departe rezolvate, avem acest maret referendum de la care nu stim la ce sa ne asteptam, vezi si intrebarea pervers formulata.
Prin urmare decizia pe care orice om(care isi intelege drepturile si libertatile sale si le si pretuieste) o va lua in privinta acestui referendum, este sa-l BOICOTEZE.
Vorbind strict de boicot, vreau sa fac niste precizari importante:
1.Votul nu va fi monitorizat electronic, ca la ultimele alegeri parlamentare
2.Referendum este valabil daca sunt prezenti 30% din populatia cu drept de vot, asta inseamna vreo 5,67 milioane de romani;
3.Voturile valide 25% din populatia cu drept de vot, in jur de vreo 4.72 milioane de romani;
4.Referendumul se va desfasura pe durata a 2 zile;
Acum vorbind pe cifre situatia sta asa, lupta se va da pe prezenta la vot(votul pe DA va fi unul covarsitor), absenteismul fiind solutia de boicot reala, insa dat fiind ca vor fi doua zile, aceasta prezenta poate fi atinsa, numai prin mobilizarea tuturor fortelor ce participa la joc. Practic avem situatia asa:
-Prezenta mai mica de 30% nu trece referendumul;
-Prezenta in prima zi de 10-15%, batalia se va da in ziua de Duminica. Batalia fiind pe faptul ca ar mai fi nevoie de 15%, din care minim 10% voturi valide. Ca si idee, simpla odata ce ne apropiem de 25% la prezenta, orice crestere de procent creste sansele ca referendum sa treaca.
Practic solutia de boicot este asa:
1.Sub nici o forma nu te duci sa votezi;
2.Urmaresti prezenta la vot, periodic, daca sambata in jurul orei pranzului, respectiv spre inserat, prezenta este de sub 10% stai acasa, trece de 10% urmaresti cu ingrijorare.
3.Daca printr-o magie cvorumul este indeplinit rapid(deja de sambata, sau duminica in jurul pranzului), inainte de inchiderea urnelor, atunci cea mai simpla solutie este sa iti anulezi votul.
Ca si pronostic referendumul probabil ca va trece, intrucat sunt implicati multi actori, respectiv se apasa niste butoane sensibile. Daca insa referendumul nu va trece vom avea o toamna interesanta.
Asdad2005(Citează)
01/10/2018 la 8:40 AM
Cu iertare, iti respect opinia, insa tot ce ai scris tu in alea 20 de puncte e un rahat propagandistic sustinut de lozinci idioate! Ai amestecat familia cu politicul, politicul cu problemele sociale, biserica cu intoleranta, un referendum consultativ (300) cu unul de rectificare a Constitutiei, teorii ale urii desi acest referendum nu aia presupune … si tot soiul de alte aberatii ale manipularilor puse intr’un context si 20 de puncte ce pot fi usor demontate rand pe rand nefiind sustinute de mai nimic realist in afara de presupuneri si fabulatii. Trist e ca din punctul meu de vedere, pozitionandu’te oricum in afara de neutru nu iti face cinste, dar nah, poate merita altfel! ;)
In concluzie, recomandarea mea pentru cititori este sa nu ia de bune tot ce scrie pe aici si sa se informeze fiecare pentru el insusi, iar de votat sa voteze cum le dicteaza constiinta si nu 20 de puncte ale cuiva.
ice4you(Citează)
01/10/2018 la 9:22 AM
“îți respect opinia”… “e un rahat propagandistic” sună ciudat :D
N-am amestecat eu familia cu politicul și nici biserica cu intoleranța. Cei care au inițiat modificarea Constituției au făcut-o, iar parlamentarii le-au ținut isonul pentru că vor voturi și preoții le aduc. Dacă legile ar fi respectate și mentalitatea oamenilor ar fi una normală, nimeni n-ar fi acceptat de la început ca familia să fie amestecată cu politica.
nwradu(Citează)
01/10/2018 la 12:31 PM
Incepusem sa-l citesc pe radu, imi parea echilibrat insa dupa articolul asta realizez ca e nu numai ipocrit cat cuprinde este si dezechilibrat in gandire. Ar face bine sa ramana la jucariile lui. In sfarsit, ce ne priveste pe noi. Good riddance, nwradu.
danield(Citează)
02/10/2018 la 11:31 AM
E bine să și explici de ce zici asta când vii cu o astfel de atitudine superioară.
nwradu(Citează)
01/10/2018 la 2:59 PM
“Votati dupa cum va dicteaza constiinta dar bagati-va capul in nisip si nu ascultati argumentele logice ale celorlalti”
Da, sigur e dupa constiinta fiecaruia sau este dupa cum vrei tu sa manipulezi intr-o anumita directie decizia persoanei de a se prezenta la vot?
“Ai amestecat biserica cu intoleranta”.
Biserica s-a pus de-a curmezisul cand Cuza a abolit sclavia. Cine e intolerant?
Biserica s-a pus de-a curmezisul cand dezincriminarea homosexualitatii a fost votata. Cine e intolerant?
Biserica te condamna la iad daca renunti la cultul lor. Cine e intolerant?
Exact, biserica insasi!
“Ai amestecat teorii ale urii”
Te rog explica-ne cine vine cu mizerii abjecte de tipul: “Homosexuali vor sa-ti rapeasca copii”? Cei care au promovat demersul.
Te rog explica-ne cine vine cu mizerii abjecte de tipul: “Daca nu e vointa majoritatii e automat dictatura minoritatii” in conditiile in care ei au strans 3 milioane de semnaturi din 19 milioane de romani cu drept de vot.
Te rog explica-ne cine vine cu mizerii abjecte de tiplu: “Familia este sub asalt daca autoritatile isi fac treaba si scot copiii din familii abuzive si lasa parintii fara drepturi”. Exact, tot mizerabilii de la Coalitia pentru Familie si asociatii lor.
Fondatorul coalitiei pentru familie a facut protest impotriva dezincriminarii homosexualitatii. In conditiile in care acest demers a ajuns pana aici, ce e de vazut altceva in afara de faptul ca un frustrat homofob vrea sa-si impuna acest punct de vedere in Constitutie?
Chiar sunt curios cum vei demonta cele 20 de puncte enumerate, mai ales ca sunt sanse mari ca raspunsurile tale sa fie de tipul: “Nu incita nimeni la ura, da da-i dracului de homosexuali ca sunt niste lupi care vaneaza copii!”.
Nu, nu sunt. Voi creati acest “Fear Mongering” la adresa lor. Si fix incitare la ura reprezinta asta oricat ati spune la inceputul frazei ca nu este.
1. Fie nu sunteti constienti de acest lucru.
2. Fie va bagati capul in nisip cand vi se arata ipocrizia si lungul nasului.
Tudor(Citează)
01/10/2018 la 8:41 AM
Sa nu uitam cine organizeaza referendum-ul. Cel care invia mortii. Asa ca stai acasa, iar la sfarsitul celei de-a doua zi, se uita dupa tine pe lista si te trec “prezent” si votat.
rdb(Citează)
01/10/2018 la 9:26 AM
care se prezinta la referendum – ma-sa’i “asistenta tv” a lu’ dracnea!
da – atat pot eu.
da – de atat stiti si voi!
abreviat(Citează)
01/10/2018 la 9:34 AM
Am scris si eu vreo doua articole pe tema asta, nu stiu cati au reusit sa le inteleaga, dar macar m’am straduit sa vin cu o opinie care sa contrabalanseze cumva numeroasele manipulari ce in mare au aceleasi puncte. Nu stiu cat accepti link’uri de genul asta, dar cei interesati il gasesc aici, pentru a nu ma mai intinde sa scriu odata ce am scris deja si acolo din punctul meu de vedere!
Pe final, daca link’ul ala nu e aprobat sau nu are nimeni rabdare sa citeasca dincolo de un titlu si o poza zic doar atat: Romania mai are nevoie de inca cel putin 30 de ani sa inteleaga macar ceva din Democratie si cum functioneaza ea.
ice4you(Citează)
01/10/2018 la 9:37 AM
O sa fiu eu avocatul diavolului: nu chiar asta e esenta democratiei.
ElZorab(Citează)
01/10/2018 la 9:42 AM
Dacă vrei să spui că esența democrației este să te duci la vot, indiferent de subiect și de faptul că inclusiv prin neprezentare iei tot o acțiune democratică, atunci cred că te înșeli.
nwradu(Citează)
01/10/2018 la 9:45 AM
Romania habar nu are ce e aia democratie, decum esenta ei! :) Tu nu vezi ca pe la noi inca e la mare cautare si promovare practica bolsevica a boicotului, ei fiind cei care au dus asta la rang de arta si dupa preluarea puterii evitand la maxim tot ce insemna plebiscit? :)
ice4you(Citează)
01/10/2018 la 10:17 AM
Salut, Radu,
Dacă ai găsi pe cineva capabil, chiar și aici pe blogul tău, ar fi interesant să lași dreptul la opinie unui om ce va vota da și să-i oferi un colț pentru el. Poate inclusiv ca prelungire a articolului.
Repet, cineva care să fie cât de cât capabil să formuleze niște idei, nu să vină cu minunata instituție a căsătoriei în biserică ca argument pentru care persoanele de același sex nu s-ar putea căsători la starea civilă, că e câh.
Mno, cam atât.
Razvan(Citează)
01/10/2018 la 10:24 AM
Ce mai discuții se genereaza pe tema asta… pt a ține poporul ocupat eu o să-i propun lui Dragnea să facă și un referendum pe tema “Windows este mai bun decît Linux?” și apoi peste vreo 2 luni “Mac vs. PC” :-)
alias(Citează)
01/10/2018 la 11:23 AM
Sa nu uitam si de traditionalul “benzina vs diesel” :)
Radu(Citează)
01/10/2018 la 9:03 PM
Android vs Apple
Ciprian(Citează)
01/10/2018 la 10:26 AM
Eu nu am nimic impotriva persoanelor gay, chiar daca nu pot sa zic ca imi dau cea mai confortabila stare – insa, inteleg ca nu mi se poate intampla nimic in preajma lor si nici nu sunt eu in masura sa ii judec.
Cred ca mai important e ca suntem departe de civilizatie cand femeile iau bataie la greu de la barbati, cand copiilor li se aplica o singura forma de partenting, palma, cand barbatului i se pare normal sa bea si sa stea cu maciuca in sus in timp ce femeia face tot in casa, iar lista de exemple poate continua.
Insa, ce mi se pare interesant este ca toata atentia monentan este pe “problema” persoanelor gay, insa ce va garanteaza voua ca acest mirific partid de la guvernare nu va da pe repede inainte toate cacaturile in parlamentul unde au majoritate, intrucat romanii au votat DA la intrebarea “Sunteţi de acord cu legea de revizuire a Constituţiei României în forma adoptată de Parlament?”. Ce va face sa credeti ca de lunea viitoare nu veti vedea in parlament limitate la minim puterile presedintelui? sau orice alt cacat pot baga ei la inaintare?
just saying….poate am inteles eu gresit acest referendum.
sind(Citează)
01/10/2018 la 10:55 AM
Eu as vota da din simple motive lingvistice. Vreau ca prin cuvantul ‘casatorie’ sa se inteleaga uniunea a doua persoane de sex diferit. Alta categorie de persoane ar trebui sa aiba alt cuvant care le defineste uniunea.
DIn punct de vedere legal toate uniunile ar trebui sa ofere aceleasi drepturi.
Mai este problema constitutiei si a codului civil. In principiu legile trebuie facute pe baza constitutiei. Noi avem acum un cod civil care restrange drepturi din constitutie. Asta este o situatie care din punct de vedele legislativ trebuie corectata ori prin referendum ori prin modificarea codului civil.
Casatoria nu a fost definita in constitutie cu scopul de a permite casatoria intre persoane de acelasi sex, a fost o greseala de exprimare, pe vremea aia nici nu se gandeau cei care au scris-o ca s-ar putea legaliza vreodata casatoria intre persoane de acelasi sex.
Marc(Citează)
01/10/2018 la 11:42 AM
@sind, chiar am recitit acum, cuvant cu cuvant, textul legii in discutie. Efectiv se face vorbire DOAR despre definirea familiei (casatoria intre barbat si femeie). Nimic mai mult, asadar putem vota linistiti cu toate ca intrebarea aia trebuia sa fi fost formulata cu totul altfel.
@nw, pareai mai … obiectiv! daca ai urmarit doar o inviorare a micii tale afaceri te dovedesti marunt, daca chiar crezi in ceea ce ai scris te compatimesc!
Oameni buni, haideti sa-i lasam pe homosexuali sa-si duca singuri grija!
Nu va mai erijati voi in aparatorii unor cauze cu care nu aveti nicio tangenta, doar de dragul de a va da cu parerea.
Cred ca homosexualii se strica de ras si mor de bucurie cand vad ce fierbere provoaca!
grobianu(Citează)
02/10/2018 la 11:30 AM
Bineînțeles, am vrut să fac trafic!
Vezi că într-o societate normală, oamenii care au mai multe (drepturi, bani etc) luptă și pentru cei ce au mai puține. Dacă-l lași pe fiecare să-și poarte lupta, nu iese nimic bine, că în sistemul democratic nici o minoritate, indiferent de tipul ei, nu are șanse.
nwradu(Citează)
01/10/2018 la 12:16 PM
În unele țări mașinile circulă pe dreapta, în altele pe stânga, chiar și volanul îl au diferit. În altele unitățile de măsura sunt mm, cm, km, în altele inch, feet… Poate înțelegi ideea, deși mă îndoiesc.
În altă ordine de idei: cam câți homosexuali sau lesbiene aț văzut, cum ți-au afectat viața și cum pot să-mi adopte copilul atâta timp cât eu și mama lui suntem în viață?!
@Radu: finanțarea vine din partea rușilor, aduți aminte când a fost patriarhul la ruși ca să primească ordine. La fel și ministrul Justiției, plus alți miniștri. Să nu uităm nici de Ponta, prieten bun cu Putin și Erdogan. Cam spre regimurile autoritare din Turcia și Rusia se îndreaptă România dacă îi lăsăm pe retrograzii ășția să distrugă democrația.
Marian(Citează)
01/10/2018 la 12:40 PM
Un lucru vreau să întreb, că văd că toată lumea e îngrijorată de soarta democrației: care e definiția termenului, că văd că nu vă plac votul, ce se votează, cine votează, faptul că se stabilește conducerea țării prin vot.
Tot ce răzbate din comentariile majorității de la acest articol (ca și la altele despre politică) e că nu e bine să se respecte rezultatul votului.
Eu deduc implicit că de fapt vouă nu vă place democrația.
Emil C(Citează)
01/10/2018 la 12:50 PM
Unde răzbate că nu e bine să se respecte rezultatul votului?
Rezultatul trebuie respectat insa votul trebuie sa respecte principiile statului de drept si drepturile omului. La fel cum nu poti decide prin referendum daca cineva e vinovat sau nu.
nashu_mare(Citează)
01/10/2018 la 1:14 PM
Iti raspund cu o intrebare citita pe facebook la cineva, zice asa:
“Apropo, cu ocazia referendumului, nu prajim si noi niste evrei? Suntem majoritari, o putem face.”
Marean(Citează)
03/10/2018 la 2:48 PM
democratia dupa emil: violul in grup e ok pentru ca 9/10 s-au simtit bine
radu: faci si tu ceva sa pastrezi datele de la comentarii?
animaloo(Citează)
01/10/2018 la 1:23 PM
Radu, ar trebui sa adaugi votul la comentarii; să fie ca alta dată :))
Kllaus(Citează)
01/10/2018 la 1:56 PM
Impreuna cu sotia ne-am luat un apartament prin programul prima casa. De ce 2 gheiuti sau 2 lesbi nu au posibilitatea sa aplice impreuna? Nu sunt tot cetateni ai acestei tari ce platrsc impreuna aceleasi taxe ca si mine? (cand am aplicat noi, banca accepta ca co-debitor doar sot/sotie sau rude de gradul 1)
Nu-s fanul homosexualilor, ce fac ei in dormitor e fix problema lor, dar de ce sa nu se bucure de aceleasi drepturi ca restul populatiei? Suntem o tara inapoiata si puternic influentata de BOR. Sper ca viitorii alesi sa aibe “sange in instalatie” si sa legalizeze casatoria intre persoane de acelasi sex, consumul de droguri usoare si prostitutia (totul intr-un mediu controlat). Lucrurile astea exista de la inceputul civilizatiei, iar guvernantii nostrii le ascund sub pres
pew(Citează)
01/10/2018 la 3:26 PM
Dacă dl Dragnea, stăpânul nostru, nu crede în referendum (vezi sictir 300), atunci nici eu nu cred. Nu e treaba mea ce fac homalaii, eu mă uit la filme. Două zile neîntrerupt.
motanes(Citează)
01/10/2018 la 3:35 PM
Drept să spun aș fi mai înclinat să-mi dau copiii pentru adopție unui cuplu gay decât unui preot sau unei familii “tradiționale” din Vaslui
aurel(Citează)
01/10/2018 la 9:09 PM
Au sanse mai mari sa supravietuiasca si sa nu fie abuzati intr-o familie de gay
kilroy(Citează)
01/10/2018 la 3:59 PM
@Radu, cand ai de gand sa scrii un articol cu tema “20 de motive ca sa mergem la referendum ? Asa, ca sa fii neutru, nu biased, zic.
IonP(Citează)
01/10/2018 la 4:07 PM
1. Pentru ca esti homofob
2. Pentru ca esti paranoic.
3. Pentru ca esti nostalgic comunist.
4. Pentru ca nu ai vazut homosexuali decat in filme.
5. Pentru ca ai vrea sa iti abandonezi copiii si exista riscul sa fie infiati de homsexuali.
Vrei sa mai scriu?
nashu_mare(Citează)
01/10/2018 la 9:27 PM
El a scris 20 de motive pentru a semna “fara penali”, insa daca nu ar aplica dubla masura multe dintre asa zisele argumente de aici ar fi anti argumente si acolo (ex: campanie sustinuta chiar de un partid penal). Sunt satul de cei care ne dau lectii de moralitate insa aplicata totul cu dubla masura.
Marius M(Citează)
01/10/2018 la 4:21 PM
Radu, desi cauti sa promovezi ideea de “egalitate pentru toti” (si privind din exteriorul problemei pe undeva ai dreptate), toate astea o’r sa zboare pe geam in momentul cand propriul tau copil va veni la tine de mana cu o persoana de acelasi sex, marturisind cum a infipt/primit inelul pe deget… o sa-ti inghiti toata retorica asta de “corectitudine politica” si vei asista mut si cu inima indoita la deznodamantul de “vis” desfasurat in fata ta… pentru ca pana si constiinta ta te va invata ca barbatul trebuie sa stea langa o femeie, nu langa un alt barbat.
Avem datoria sa ne protejam copii si sa ii invatam nu sa urasca oamenii cu alte preferinte, ci doar sa respinga pacatul homosexualitatii .
Silika(Citează)
01/10/2018 la 4:23 PM
Si ce alte pacate trebuie sa respinga? Sex fara sa fie casatoriti au voie?
nashu_mare(Citează)
01/10/2018 la 4:30 PM
Depinde cate pacate stii. Pe alea care le stii, e bine sa le respingi.
Pe alea pe care nu le stii, o sa le mai descoperi pe parcurs ;)
Silika(Citează)
01/10/2018 la 4:35 PM
Eu am pus intrebarea punctuala cu privire la sexul inainte de casatorie. Ar trebui sa il respinga?
Tot in categoria asta: exista o lista cu tipurile de sex permise? Si, daca da, de ce esti obsedat de cum face sex copilul tau?
nashu_mare(Citează)
01/10/2018 la 5:02 PM
Unele argumente chiar sunt puerile…hai sa iau de exemplu :
3 – uite pe ce se strica banii : https://m.adevarul.ro/news/eveniment/operatiunea-panseluta-sectorul-2-cheltuie-spatii-verzi-guvernul-referendumul-familie-1_5bb0edbbdf52022f7503ae1b/index.html
Crede-ma , cum nu s-au facut ani de zile spitale, nici daca nu era referendumul nu se faceau, ci se furau
7 – Eu merg la vot nu pentru ca imi spune mie Dragnea sau Tariceanu , ci pentru ca asa vreau eu…cum ar fi fost ca nemtii sa darame austrostrazile dupa ce le-a construit Hitler, doar pentru ca tipul fu un mare criminal ?
9 – nu tu decizi daca un referendum trebuie sa se faca, ci Constitutia , care spune ca e nevoie de 3 mil. semnaturi…nu de alta , dar Referendumul nu e facut sa rezolve asta…nu e un pic ciudat ca doar 1 mil au semnat Fara Penali ? . Si totusi, si acolo daca va fi referendum se va merge…
19 – nu te duci ca zice CpF, sau ca zice Patriarhul sau oricine zice…mergi daca crezi ca ceea ce faci este ok, si va ajuta institutia casatoriei…
astea sunt doar cateva argumente..dar ar fi pentru fiecare punct arg…
Ideea lui Razvan e buna, un guest post de ce unii merg la vot si voteaza DA
Dave(Citează)
01/10/2018 la 5:04 PM
O sa raspund in ordinea intrebarilor:
1) Este bine sa te feresti de relatiile sexuale inainte de casatorie.
Nu-ti dau clasicul raspuns cu “asa zice Dumnezeu”, dar sigur poti gasi pe google suficiente studii care explica cum sexul premarital influenteaza rata divortului, a adulterului, ca sa nu mai zic de rata avortului, mai ales in randul persoanelor minore, care trebe sa mearga odata cu curentul… “cine prinde 14 ani virgin, e fraier”.
2) Nu exista o lista. Dar, si aici se impart apele, dupa “preferinte”.
3) nu sunt obsedat, dar imi pasa de normalitatea copilului meu.
Silika(Citează)
01/10/2018 la 5:22 PM
Cu asta ai fost moartea pasiunii. Sexul la tine e de nevoie? Nu simti o placere? Poate nu simti pt ca nu ai testat marfa inainte. Rata avortului e crescuta la noi deoarece suntem prosti, lipsiti de educatie pt ca bagam banii in actiuni
de genul referendumuri stupide si inutile.
Ovidiu(Citează)
01/10/2018 la 5:30 PM
Toate chestiile astea se rezolva cu educatie sexuala: sa stie omul ce inseamna o boala cu transmisie sexuala, cum se propaga, cum se poate preveni transmiterea bolii, cum se poate preveni o sarcina nedorita, cum se poate obtine o sarcina etc.
Bine, toate in afara de chestia aia cu sexul premarital care influenteaza rata divortului. O fi corecta, ca nu stim care e exact influenta, ca mai degraba ar scadea rata divortului.
Dar si educatia sexuala este o chestie care se bate cap in cap cu “normalitatea copiilor” intr-o tara cu unele dintre cele mai multe sarcini la minore si in care “este bine sa te feresti de relatiile sexuale inainte de casatorie” (apud Silika) Bine ca exista Silika sa salveze copiii de la pacat.
nashu_mare(Citează)
01/10/2018 la 5:36 PM
1. Nu aveti copii, nu puteti face, îndelunga trandavie in fata ecranelor cu tub sau fara v-am dat hernie de disc sau alt necaz pe cap.. ce sa faceti ..va luati pisici sa ostoiti dorul de afectiune al sotiei..
Pe ce strică unii milioane de euro cand pe tine te doare spatele..
2. AI copii , poate unul băiat si adolescent care maine te anunta ca e gay din acela pasiv.. ca si fumatul.. incerci sa nu te gândești prea mult la asta … durerea de spate datorata muncii corporatiste de orasean pare problemă mai gravă..
Hmm … pe ce arunca unii banii cand japonezii sondeaza asteroizi, suedezii deja isi obliga slabutele biserici sa oficieze căsătoriile homo..
Si pe tine te doare spatele..
De ce s-ar mărita băiatul tau in Suedia cand catedrala mîntuirii neamului e aproape gata..
Hai ca se poate sunteti încă tineri …demografia inca arata bine..
– Populația urbană: circa 55,20%; Populația rurală: circa 44,80% (2014)
fata de 1918 cand populaţia rurală era de 79,8%, iar ce urbană – 20,2 % ..
Si țăranii aia tradiționaliști au facut o țară rotundă ca o pâine degeaba..
Petr@nius(Citează)
01/10/2018 la 5:40 PM
Sexul e si de nevoie si de placere si de ce vrei tu, dar doar in cadrul casatoriei… placerile nevinovate facute fara obligatii pot avea urmari de tot felul, le-am spus mai sus si mai sunt si altele.
Rata avortului e mare tocmai din pricina abandonarii principiilor lui Dumnezeu la nivel de individ. Nu e nici o alta filozofie.
Silika(Citează)
01/10/2018 la 5:42 PM
Stai linistit ca de educatia sexuala a copiilor tai se ocupa pornografia, nu trebuie sa-ti bati si tu capul sa le mai explici ceva.
Silika(Citează)
01/10/2018 la 6:22 PM
Păi normal, ca educatia in cadru organizat, cu specialisti, este câh. Scrie in Vechiul Testament ca oamenii trebuie sa nu fie educati.
Oricum, Silika, iti multumim ca ai trecut pe aici. Replicile tale si gandirea de care dai dovada, ca sustinator, arata exact de ce referendumul este un lucru rau, desi, in acest moment, fie ca trece, fie ca nu, nu schimba nimic.
nashu_mare(Citează)
01/10/2018 la 6:37 PM
Or fi si copii care fac educatie in cadru organizat, cu specialisti, dar in ce procent?
2%?
Sau tu te referi la ora de educatie sexuala cu diriginta? :))
Nu scrie nicaieri in Vechiul Testament ca “oameni trebuie sa nu fie educati”.
In rest, ma bucur ca am trecut pe aici, sunt un cititor frecvent al blogului ;)
De restu’ o sa te mai luminezi in timp, cand o sa decontezi pe propria piele mentalitatea de astazi.
Silika(Citează)
01/10/2018 la 6:48 PM
Te-ai obosit deja degeaba sa scrii, intrebarea era dresata lui @Radu, nu tie. In rest, multumesc pentru raspunsul tau plin de cliseele razboiului mediatic actual. Sa fii iubit, dar numai de persoane de sex opus tie.
IonP(Citează)
01/10/2018 la 6:55 PM
Stai putin, zici ca sunt false toate cliseele impinse de Cpf in razboiul mediatic pe care l-a pornit ea insasi si pe care le-a vomitat in spatiul public? Zici ca motivele ar fi altele pentru a merge la referendum ar fi altele decat cele bagate in fata?
nashu_mare(Citează)
01/10/2018 la 7:01 PM
Sutn clisee de ambele parti, prietene.
IonP(Citează)
01/10/2018 la 7:21 PM
Numai ca numa’ o singura parte a generat toata chestia asta. Aialalti nu au cerut nimic. Si acum, prin tine, ii cere publicului (si poate chiar si pării adverse) sa ii motiveze cerința. Logica a fost faultata, se vede si fără arbitraj video.
nashu_mare(Citează)
01/10/2018 la 7:21 PM
Problemele Romaniei pleaca intotdeauna de la romani evident. Orice tara e la fel de buna ca si oamenii ei.
Noi suntem praf pentru ca 90% dintre romani sunt: needucati, nesimtiti, jegosi. Dam spagi, facem evaziune(cat de mica), ne pensionam pe caz de boala, cerem ajutor social, facem copii pentru alocatie. Suntem saraci, dar dam banii la popi.
Noi suntem doctorii spagari, politistii corupti, jandarmii violenti, politicienii de rahat.
Noi suntem Romania si suntem la fel ca tara asta: de rahat.
Cezar(Citează)
01/10/2018 la 7:47 PM
Papusa, daca criminalul tau in masa ar exista si ar avea monopol pe moralitate, situatia ar fi maro de tot. Principiile aberatiei aleia sunt pur si simplu respingatoare conform nivelului de civilizatie atins de oameni.
Giani Mucea(Citează)
01/10/2018 la 8:48 PM
Hai s-o lasam balta, e pierdere de timp discutia asta.
IonP(Citează)
02/10/2018 la 11:54 AM
Da, pierzi timpul cu oameni care iti aduc argumente logice.
nashu_mare(Citează)
01/10/2018 la 10:13 PM
1.În unele aspecte ai dreptate..dar,
Despre ce este vorba la referendumul ? …nu despre intoleranța față de alții, nu despre fanatism religios, nu despre moftul politicului, nu despre manipulare.
Vorbim despre drepturile noastre de a ne putea păstra și exprima tradițiile și obiceiurile, singurele lucruri care ne-au mai rămas și despre îngrădirea și limitarea acestora.
Este vorba despre ADEVĂRATA intoleranță care poate apărea când LIBERTATEA de a susține MORALITATEA este SUPRIMATĂ prin LEGE…!!!
Este vorba de o eventuala încălcare legală a drepturilor mele și ale tale, drepturi obținute prin naștere !
2. Daca veni vorba de costuri..
Costul referendumului ajunge la apox.40 mil.Euro, însă puțini știu că Ministerul Educației a aprobat deja în buget suma de 72 de milioane de euro pe 2018 (proiectul este pe 5 ani) reeducării părinților și a profesorilor în spiritul ideologiei transgender (adică fiecare poate să-și aleagă genul)…pentru ce..?
Taz(Citează)
02/10/2018 la 11:53 AM
Banii respectivi sunt pentru reducerea violentei in familie, dar e mai usor sa dai un fake news.
nashu_mare(Citează)
01/10/2018 la 11:14 PM
Nevasta-ta ce părere are?
bbw(Citează)
01/10/2018 la 11:19 PM
Radu, o să îți dau eu un motiv datorită caruia cele 20 invocate de tine nu or să conteze: chiar tu ai afirmat că 85% din populație votează DA (nu prea pare să se împace cu ce ai spus spre final: “Personal am dubii că au 3 milioane de semnături valide”).
18.917.485 de alegători figurau la 31 august în Registrul electoral. Cam căți din cei 85% care ar spune DA trebuie să se prezinte la vot ca să fie validat? Sau tocmai ăia or să boicoteze?
gabi(Citează)
02/10/2018 la 11:33 AM
Eu am zis de ce nu mă duc eu. Sunt șanse mari ca referendumul să fie validat, nu-i așa greu să scoți 6 milioane de oameni la vot, mai ales cu astfel de subiecte. O mulțime de oameni așteaptă să le facă viața mai proastă altora, în loc să caute să o îmbunătățească pe a lor.
nwradu(Citează)
01/10/2018 la 11:28 PM
Ce de comentatori pe aici, asa subit… Vad ca cpf astia “are bani“, si de pliante, si de voluntari au si de postaci, e de bine.
Pe mine nu m-au convins cu macar un singur argument coerent…
Cand se combina prostia cu religia iese ce vedem aici… Vorbe multe, zero substanta.
Iar la alea 3 milioane de semnaturi am mari dubii ca mai mult de 30% au votat in deplina cunostiinta de cauza. Cum votul unui prost egal cu votul unui destept iar in genre #prosti > #destepti QED
Silvanus(Citează)
01/10/2018 la 11:34 PM
@ nwradu
realitatea e ca ai reiterat toate toate cliseele care circula pe facebook, ai facut-o cu spirit de jertfa , dar nu e nimic de care sa nu mai fi citit.
Atitudinea ta fata de referendum este previzibila pentru ca majoritatea postarilor tale sunt doar confirmari ale trendurilor mainstream. Un fel de hipster (wannabe) tocilar.
Probabil ca daca maine o sa fie la moda rahatul in chiflă, poimaine o sa faci un tur al rahatului in chifla.
G(Citează)
02/10/2018 la 11:40 AM
Te așteptai să nu merg la urne din niște motive total noi sau ce credeai că va fi aici? Mă deranjează aceleași lucruri care îi deranjează și pe alții. Mi se pare normal să fie așa. Dacă aș fi spus că nu mă duc la vot pentru că e virgula pusă aiurea în lege sau pentru că se toacă prea multă hârtie pentru buletine, atunci ar fi fost dubios, nu? Ar fi fost o copilărie, aș spune eu.
Nu e o rușine să fii de acord cu unele trenduri mainstream, arată că ești un om modern, iar eu așa mă consider. Nici nu este o rușine sa vorbești despre ele pe propriul site. Încurajez pe toată lumea să facă asta.
Tu ai o concepție greșită atunci când vrei ca eu să acționez conform așteptărilor tale.
nwradu(Citează)
02/10/2018 la 8:36 AM
Eu m-am oprit din citit la asta.
E manipulatoriu sa faci abstractie de faptul ca referendumul din week-end vine in urma a 3 milioane de semanaturi. 3 milioane de romani au semnat pentru modificare constitutiei. Buni, rai, educati, needucati, cu wc in curte sau in casa sunt cetateni cu aceleasi drepturi pe care le ai si tu. Spun asta din postura unuia care si-ar dori cat mai multe drepturi date oamenilor. N-as avea nicio problema cu legalizarea drogurilor usoare cum n-as avea nicio problema cu legalizarea prostitutiei. Pe cale de consecinta nu vad de ce doua persoane de acelasi sex nu s-ar putea casatori. Deci am o pozitie pe subiect, si e contrata majoritatii cetatenilor din aceasta tara. Asta nu inseamna ca voi incerca o metoda romaneasca de-a avea castig de cauza la acest referendum, si anume boicotul. Pentru ca e singura modalitate prin care cei care ar vota nu ar putea castiga, prin alipirea la acel procent semnificativ de oameni care nu sunt interesati de referendum, astfel incat lipsa cvorumului sa duca la nevalidarea referendumului. Mi se pare genul de smecherie tipic romaneasca, blamabila cand vine din partea unui politician sau a unui om de afaceri, dar perfect in regula atunci cand ne poate ajuta sa ne atingem obiectivul.
Spre deosebire de multi altii, asa cum sunt tolerant fata de persoanele atrase de persoane de acelasi sex, sunt tolerant si fata de cei care isi permit sa aiba o parere diferita de-a mea, parere ce si-o vor exprima la vot. Si sunt absolut in regula sa accept votul majoritatii, fie ca-mi convine sau nu. Cam asa functioneaza democratia.
zetu(Citează)
02/10/2018 la 9:34 AM
vik(Citează)
02/10/2018 la 9:36 AM
Marian Munteanu, ieri, despre miza reala a referendumului:
„Rezultatul referendumului din weekend va fi o declaratie de independenta fata de UE. Asta e miza. Ii rog pe compatriotii mei sa vina intr-un numar coplesitor la referendum”.
Incepeti sa invatati ruseste, voi astia care sustineti referendumul. Eu o sa ma car.
Marean(Citează)
02/10/2018 la 9:47 AM
vik(Citează)
02/10/2018 la 10:59 AM
Doar daca vrei sa bifezi toate motivele, sa bati vreun record de tampenie.
In rest, consider ca aia care folosesc cuvantul neomarxist in discutii de genul asta sunt si redusi nu numai paranoici.
nashu_mare(Citează)
02/10/2018 la 9:56 AM
vik(Citează)
02/10/2018 la 11:32 AM
Rusia finanteaza World Congres of Families, chiar luna asta a avut loc congresul lor anual la Chisinau, unde key speaker a fost o senatoare din Duma cunoscuta pentru initierea legii promulgate anul trecut de Putin prin care se dezincrimineaza violenta domestica “moderata” (adica poti sa-ti bati nevasta si copiii linistit, numai sa nu-i bagi in spital)
Rusia duce de mai multa vreme un razboi cultural cu vestul, prin care isi propune sa otraveasca si sa divizeze societatile estice in privinta valorilor liberale promovate de UE.
Legaturile CpF cu Rusia sunt documentate de multisor, da o cautare.
Organizatii la fel ca CpF au aparut in din 2012 incoace in mai multe tari est europene si au propus in toate acelasi referendum, deci nu-mi spune mie ca e o coincidenta ca au ajuns si la noi
deci nu, nu stau linistit, tot ce vedem acum este opera Rusiei, mijjlocita de conservatorii americani.
Marean(Citează)
02/10/2018 la 10:45 AM
Am urmarit restul comentariilor in speranta ca se mai prinde careva, ca exact articolul ala din Codul Civil citat in postarea asta nu este statuat in Constitutie, iar modificarea ceruta la Referendum nu ar face decat sa puna in acord acel Cod Civil si articolul 227 cu Constitutia, pentru ca altfel oricand poate fi atacat ca unul neconstitutional. :)
N’a fost sa fie din pacate, ca manipularea e mult prea mare, iar autorul articolului nu a tinut sa discute despre asta desi era elementar si just, daca se dorea ca postarea asta sa fie cu adevarat una de informare si nu manipulare! :)
In concluzie, asa cum ziceam mai sus:
“Romania habar nu are ce e aia democratie, decum esenta ei!” :)
P.S. Rog ca macar acest comentariu sa apara! :)
ice4you(Citează)
02/10/2018 la 10:53 AM
Cred că se regăsește destul de clar în articol ce-ai zis tu. De asta referendumul este inutil, că avem deja o lege. Și dacă respectiva lege poate fi atacată și eventual modificată în viitor, foarte bine, înseamnă că am ajuns la acel moment. Faptul că vor să o pună și în Constituție doar îngreunează acest proces.
Eu propun atunci să băgăm Codul Penal în Constituție, cu totul, ca să nu-l poată modifica Dragnea prin OUG.
nwradu(Citează)
02/10/2018 la 2:13 PM
vik(Citează)
05/10/2018 la 10:38 PM
O altă părere care răspunde la o parte din punctele enumerate:
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2065420910176512&id=100001258699614
Andrei(Citează)
16/10/2018 la 3:43 AM
Taz(Citează)