un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Știri despre tehnologie – 12 septembrie 2018

12 Sep 2018  ·

ȘTIRI  ·

18 comentarii

Pe lângă: mai jos este textul unei apel telefonic făcut de 11 septembrie 2001 dintr-unul din avioanele prăbușite. Sunt surprins cât de calm părea omul și ce atent și-a ales cuvintele transmise soției sale.

La muzeul 9/11 din NY este și un receptor telefonic pe care-l poți ridica și asculți înregistrarea acestui apel.

asus s5507

    18 comentarii

  1. In Australia…Dar ‘mno, tot cu vampiri e si p-acolo

      (Citează)

  2. In legatura cu mesajul din UA 175: pana la acea data, de obicei zborurile deturnate mergeau in Cuba, unde se cereau bani iar pasagerii erau eliberati. Asa ca ideea era ca daca stai cuminte, scapi cu viata.

    La cel de-al patrulea zbor, UA 93, din motive inca nestiute, cei care urmau sa deturneze avionul au intarziat putin cu fapta (40 de minute fata de 30 – ceilalti), asa ca in momentul in care avionul a fost deturnat, multi (inclusiv pilotii) au aflat ce s-a intamplat cu celelalte avioane, si ca nu vor scapa cu viata. Asta desi noul pilot a zis ca au o bomba si vor ateriza nu stiu unde, nu le-a zis adevaratul scop. Asa incat pasagerii s-au organizat si au spart cockpit-ul cu caruciorul de mancare/bautura si au fortat pilotul sa puna avionul cu nasul in jos si sa se prabuseasca.
    Deci la primele zboruri deturnate mesajele erau in general calme, stiau ca se poate intampla ceva urat dar aveau speranta ca totusi vor scapa, iar la ultimul cei care au lasat mesaje sau au vorbit cu altii la telefoane (parca doi pasageri au reusit sa prinda semnal din avion) erau mai sumbre.

      (Citează)

    • Da, la ultimul zbor stiau clar ca urmeaza sa fie prabusit avionul asa ca s-au organizat pasagerii. Tot respectul pentru americanul obisnuit, de rand, au decis sa infrunte situatia in termenii lor.

        (Citează)

  3. Tocmai ma pregăteam să îți scriu ca e trasa de par asta cu apelul deoarece din avion nu se poate vorbi dacă e in aer. M-am uitat mai atent la poza, e vorba de un mesaj/sms.

      (Citează)

    • Existau asa numitele “GTE airphones”, telefoane in avion pe care le puteai folosi daca faceai swipe cu un card, adica telefoane cu plata. Ele au fost folosite mult in cazul acestor 4 zboruri. Din ce stiu, utilizau reteaua de comunicatii a avionului ca sa faca apelurile astea. Poate ma insel.
      La first class era cate un telefon de-asta pe fiecare loc.

        (Citează)

    • Si e un receptor ca să asculți un SMS. Face sens.
      Era mesaj … vocal. Si nu e singurul mesaj de genul lăsat de oamenii din avioanele alea.
      Sub ce piatra ai fost în ultimii aproape 20 de ani?

        (Citează)

    • da, citeste SIRI sms ul!

        (Citează)

    • Depinde la ce altitudine esti, si de ce antene sunt prin zona eu am trimis un mesaj pe la 2000 de m.

        (Citează)

  4. Văd că deja avem “experți” după 17 ani

    eu din EU:
    Tocmai ma pregăteam să îțiscriu ca e trasa de par asta cu apelul deoarece din avion nu se poate vorbi dacă e in aer. M-am uitat mai atent la poza, e vorba de un mesaj/sms.

      (Citează)

  5. Urmeaza niste cresteri monstruase de pret la procesoarele Intel.

    Dar macar SSD-urile vor fi mai ieftine, si memoriile DDR4 se duc dupa ele.

      (Citează)

  6. Dragii moșului, mâine, “expertul”, are doua zboruri. Unul cu lufthansa și unul cu Austrian. Ma interesez dacă după 17 ani, se poate folosi vreun telefon în avioane (cu excepția apelurilor gen pe whatsapp) . Revin. Ca poate vorbesc prostii

      (Citează)

  7. @rdb. Vorbești de raportul FBI în care se spune ca s-au folosit GTE împreună cu telefoanele mobile? Avionul zburând la 35.000 de picioare. Și ca tipa a fost sunat de 3 pana la 5 ori de soț, de pe mobilul propriu? Îmi pare rău dar în cazul în care nu era un telefon prin satelit (habar nu am când au început sa se folosească) chiar nu e nevoie sa fii expert în asa ceva, trebuie doar sa te urci o singura dată într-un avion. După 17 ani de evoluție tehnologica eu nu am reușit sa dau un mesaj de la 900m altitudine.

      (Citează)

  8. @eu din EU: Eu da. Chiar am testat și, în funcție de zone și vreme, merge și WhatsApp-ul până pe la 2000-2500 de metri. Nu la Otopeni, aci de la 200-300 de metri în sus nu mai prind nimic, decât FM.

      (Citează)

  9. @eu din EU: Nu am citit raportul FBI. Am fost interesat de evenimente, dar nici asa. Stiam ca s-au folosit “airphones” de catre Brian Sweeney si inca doua persoane, din partea de spate a avionului.
    Pe wikipedia scrie ca telefoanele astea au inceput sa fie folosite in 1930 la first class, apoi in timp s-au extins si la “economy seats”. N-am incercat sa sun din avion, n-am avut niciodata o asa urgenta.

      (Citează)

  10. Din categoria “nu tot ce zboara se mananca”:

    https://imgur.com/a/Ru9hcbX

      (Citează)

  11. @CatalinX da, mesaje scurte si chiar SMS-uri se pot trimite, mai ales cand avionul nu are o viteza prea mare. Ca sa (incerc) reproduc ce scrie intr-unul din acele rapoarte: se spune ca undeva la 9:30 a fost deturnat avionul iar la 9:28, cand avionul se afla undeva la 11.000m deasupra solului oamenii sunau acasa de pe telefoanele mobile proprii. Cand citesc asa ceva am mari dubii ca restul celor scrise in raport sunt veridice.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus