un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Părerea mea despre noile iPhone Xs, Xs Max și Xr

13 Sep 2018  ·

TEHNOLOGIE  ·

57 comentarii

Trei iPhone-uri: Xs de 5,8 inchi, o îmbunătățire a modelului anterior (999 dolari), Xs Max cu ecran de 6,5 inchi (1.099 dolari) și Xr, de 6,1 inchi, varianta mai ieftină (dacă 749 de dolari poate fi numit ieftin). Toate trei au notch, apropo. În România vor fi disponibile din 28 septembrie, mult mai rapid decât mă așteptam. Specificațiile complete sunt aici, iar o comparație bună aici.

Mi s-au părut un upgrade uzual de la an la an. Apple a anunțat multe noutăți, dar nimic din ce n-am văzut până acum la alții. De exemplu, Xs și Xs Max sunt dual sim, dar cu ceilalți doi mari producători, Samsung și Huawei, făcând dual-SIM de mult pe flagship-urile lor. Mai mult, iPhone este de fapt nano-SIM plus e-SIM, iar în România nu cred că cel din urmă funcționează.

Mi-au plăcut câteva aspecte. Au trecut înainte concurenței la procesul de fabricație în 7 nm pentru chipsetul telefonului (A12 Bionic, acum), pe când Snapdragon 845 și Samsung Exynos 9810 sunt la 10 nm.

Mi-au plăcut și îmbunătățirile anunțate pe partea de foto-video, adică în special modul HDR mai complex, ce folosește puterea procesorului pentru a îmbina mult mai bine cadrele și a compensa umbrele și zonele prea arse. Sigur, asta rămâne de văzut în teste, dar alături de îmbunătățirile HDR, Apple a anunțat și trecerea la senzor cu pixeli de 1,4 micrometri și obiectiv F/1.8, ceea ce, din nou, nu m-a dat pe spate ca specificații, dar Apple are talent la reglat camere foto și nu m-ar mira să câștige iarăși în teste comparative.

Interesant că Xr (specificații tehnice), cu ecran de 6,1 inchi, este mai mic ca dimensiune totală decât un iPhone 8 Plus. Îi spunem mai ieftin, dar nu s-au făcut multe compromisuri: ecranul este LCD, nu OLED, are o singură cameră foto, dar nu inferioară celei de pe Xs (deși iese în afara carcasei… ceva de speriat), are același procesor A12 Bionic și specificații bune în general, inclusiv filmare 4K la 60 fps.

Xs și Xs Max (sună stupid, că mă tot gândesc la extra small când văd Xs) au două camere, una normală și una cu zoom 2x, ambele de 12 megapixeli și cu stabilizare optică. Apple a mai insistat pe îmbunătățiri legate de realitate augmentată și grafică îmbunătățită.

În ce privește prețul, s-a zis că Xs pleacă de la 999 dolari, dar asta pentru varianta cu 128 GB. Cea cu 512 GB… 1.449 dolari, adică în România ar putea costa în jur de 7.000 de lei.

Modelele mi se par reușite. Cred că se vor vinde foarte bine. Personal nu văd motive de upgrade de la iPhone X, dar de la generația 7 și 8 probabil că mulți vor trece la noile Xs și Xs Max. Nu vă faceți griji, Apple nu dă faliment; mai degrabă scoateți de la cutie meme-ul cu “vând rinichi”.

Ce m-a dezamăgit? În continuare, ca și anul trecut, în cutia telefonului este inclus un încărcător banal de 5W, nu unul rapid, deși telefoanele suportă încărcare rapidă. Dacă vrei așa ceva, trebuie cumpărat separat pe mulți bani. Și mi-ar fi plăcut ca Xs și Xs Max să vină în culori mai vii, nu clasicele negru-argintiu-auriu.

Apple Watch 4 este tot un upgrade fără nimic remarcabil. A fost lăudată noua funcție de EKG și faptul că detectează o căzătură, dar în principiu orice smartwatch mai complex, inclusivSamsung Watch sau Fitbit Versa, ar putea face asta. De ce nu o fac? Nu știu.

Au fost prezentate și mici îmbunătățiri pentru Homepod, dar nu cred că în România este cineva interesant de ele.

Mi s-a părut mie sau prezentarea a fost mai tehnică decât în alți ani? Acum au vorbit pe față despre procesoare, nuclee, viteze, rezoluții, ce-are prin interior șamd. În alți ani, detaliile tehnice erau destul de puține, iar în schimb se insista mai mult pe vânzări de toate tipurile. Acum au dat o singură cifră ce însă m-a dat pe spate: au avut 500 de milioane de vizitatori în magazinele Apple Store din lume în ultimul an!

asus s5507

    57 comentarii

  1. Xr dacă am reținut îl scot doar în octombrie, după ce fac puțină vanzare la astea scumpe.
    Și cum zici ca nu au făcut compromisuri la Xr când e tot un LCD banal single camera la 750 plus taxe, adică la fel ca Samsungurile care la banii aia au de toate?
    Părerea mea :)

      (Citează)

  2. Xs il citesc ca excess, adica exces de bani si de prostie sa cumperi telefon care era vechi ca tehnologie acum 3 ani.

    Sa vad ce se intampla cu preturile la SSD-uri si stick-uri USB acum ca au aparut mizeriile Apple.

      (Citează)

  3. Vedeta mi se pare ca a fost Apple watch series 4. E mult peste orice alt smart watch. Nu degeaba e cel mai vândut ceas din lume.

      (Citează)

    • Cu ce e peste un garmin fenix 5 de exemplu(Ca la baterie nu e peste, nici la acuratetea inregistrarilor activitatilor sportive, etc. Poate doar la partea de display sa fie peste..) ? Doar ca e cel mai bine vandut nu inseamna automat ca e si cel mai bun…

        (Citează)

    • fenix 5 e cam praf pe partea de conectivitate, citeste reviw-uri.

        (Citează)

    • Multumesc Giovani! Știam că pot să mă bazez pe tine. Nu am testat Fenix 5 dar eu sunt recunoscător celor de la Apple pentru că soția nu mă mai pune să-i caut telefonul prin toată casa de fiecare dată când îl pierde. Apasă pe Apple Watch și gata…l-a găsit. E una dintre cele mai bune investiții ale mele.

        (Citează)

    • The Gadgetist, cred ca totusi rezolvai aceasta spinoasa problema si cu o bratara Xiaomi de 200 de lei (100-150 la promotii)

        (Citează)

  4. Daca in trecut (pana la Iphone 6) existau ratiuni logice de a alege un Iphone (design, performante hardware/software, user experience, etc), acum nu mai exista aproape nici o justificare pentru a alege un produs Apple (poate doar ecosistemul lor)

      (Citează)

  5. Fanboys … Start !

      (Citează)

  6. Catalin Tanase

    13/09/2018 la 8:33 AM

    Realist vorbind, telefoanele sunt mișto, dar dpdv tehnic nu fac banii. Cine cumpără iPhone o face pentru statut.

    Al doilea motiv pentru care nu am avut niciodată iPhone este aroganța asociata brandului.

    Știu, vor sări unii care vor spune că platforma e mai sigură, dar chiar acum câteva zile citeam că “s-a descoperit” că cele mai populare aplicații din App Store fura datele utilizatorilor. Cine mai crede că având acces la aceeași mina de aur, Apple nu fructifică datele cum o fac Google sau alții, e cel puțin naiv și nu înțelege că firmele asta de aia sunt acolo, să facă bani

      (Citează)

    • Numai daca ar fi alte chestii intre “tehnic” si “statut”, ce bine ar fi, nu?

      de diferenta intre siguranta unei platforme si monetizarea datelor nu mai zic nimic

        (Citează)

    • Catalin Tanase

      13/09/2018 la 1:44 PM

      Ba da dragos, am scris chiar la finalul textului la care ai dat reply, nu ai citit tot? :)

        (Citează)

  7. Aceeasi Marie, cu alta palarie. Ca la Samsung. Cine are S8 nu trebuie sa upgradeze la S9. Nici macar cei cu S7, care folosesc telefonul doar pentru chestii banale si n-au mari pretentii la calitatea camerei foto (fratele meu are un S7 si inca face poze foarte bune. Comparativ cu un S9, la o prima vedere, nu e mare diferenta, pentru utilizatorul de rand).

    Eu am fost nevoita sa upgradez la S9 (de fapt m-a upgradat sotul, de ziua mea, ca eu asteptam sa se mai ieftineasca), pentru ca aveam un S5 NEO care incepuse sa se miste foarte greu si nici camera foto nu prea ma mai multumea. Dar, faptul ca m-am trezit cu telefon nou, chiar e o situatie speciala, aproape ca l-am certat pe al meu ca a cheltuit atat pe el si ca mai trebuia sa stea, macar pana la black friday :))).

    Dar chiar si asa, Iphone/ Samsung nu vor duce lipsa de clienti pentru ca, pe langa fanboys-ii care isi innoiesc telefoanele anual, sunt astia, ca mine, care au telefoane vechi de 2-3 generatii si au nevoie de un upgrade.La anul (+ urmatorii 3 ani), eu n-am sa schimb telefonul, dar astia cu S7/S8 il vor schimba. Si tot asa…

      (Citează)

  8. de ce te-a dat pe spate cifra de 500 de milioane de vizitatori in ultimul an? unii poate intra de 2-3 ori pe saptamana, altii poate si mai des. plus ca sunt tone de gura-casca, care se duc doar sa descarce un wallpaper Nokia sau Samsung pe telefoanele de prezentare.

      (Citează)

    • cred ca sunt destui care e duc acolo doar ca sa spuna ca au intrat intr-un apple store. sunt un fel de puncte de check-in sau de facut poze pentru diversi turisti

        (Citează)

  9. Iphone-ul e un produs premium, il cumperi pentru feel-ul pe care ti-l da cand pui mana pe el. E altceva fata de concurenta.
    Sa nu mai zic ca iOS-ul e departe de android si alte os-uri.

      (Citează)

    • Catalin Tanase

      13/09/2018 la 9:31 AM

      Spui asta pentru ca nu ai folosit un telefon cu Android curat si actualizari direct de la Google.

      Nu, ce gasesti pe Samsung nu e Android asa cum ar trebui sa fie

        (Citează)

    • De acord că iPhone e un produs premium, cu un ecosistem bine închegat și unde destul de rar se întâmplă ca lucrurile să nu meargă ca la carte. Să spui însă că iOS e departe de Android, însă, e o ditamai exagerarea. Îmi plac iPhone-urile, sunt programator pe iOS, dar folosesc Android în viața de zi cu zi pentru că iOS e pur și simplu prea limitat (artificial din păcate, căci capabil n-ar avea de ce să nu fie de lucrurile pe care le poate face Android). Pot să enumăr zeci de lucruri pe care le poți face pe un Android dar pe iOS nu pentru că acesta din urmă pare să meargă mai degrabă pe principiul “de ce ai avea nevoie să faci asta?” decât “există soluții pentru asta”.

        (Citează)

    • Il cumperi pentru “feel-ul pe care ti-l da cand pui mana pe el”?

      Pai nu pui mana pe el decat o data cand il scoti din cutie, ca apoi il invelesti intr-un cauciuc de rahat (husa de protectie) si o sticla groasa pe ecran. Lipsa de logica crunta pentru toti cei care isi cumpara iphone-ul pentru cat de frumos e el construit si ce materiale premium are.

        (Citează)

    • John:
      Il cumperi pentru “feel-ul pe care ti-l da cand pui mana pe el”?

      Pai nu pui mana pe el decat o data cand il scoti din cutie, ca apoi il invelesti intr-un cauciuc de rahat (husa de protectie) si o sticla groasa pe ecran. Lipsa de logica crunta pentru toti cei care isi cumpara iphone-ul pentru cat de frumos e el construit si ce materiale premium are.

      Depinde de preferintele fiecarui detinator, unii il folosesc fara huse.

      Te hazardezi sa acuzi lipsa de logica, doar nu-l cumpar pentru cum arata cu husa si folie pe el?

      De gustibus non est disputandum.

      Hai sa avem capacitatea sa agream ca unii au pareri/preferinte/alegeri diferite de ale noastre.

        (Citează)

  10. android “asa cum ar trebui sa fie” e ca vulturul plesuv ;)

    Catalin Tanase:
    Spui asta pentru ca nu ai folosit un telefon cu Android curat si actualizari direct de la Google.

    Nu, ce gasesti pe Samsung nu e Android asa cum ar trebui sa fie

      (Citează)

    • aia care, dupa revolutie iti spuneau “nu ai prins tu o Dacie din aia buna”, s-au mutat la telefoane :)

        (Citează)

    • Catalin Tanase

      13/09/2018 la 1:48 PM

      Serios Giovani? Si cam ce merge prost pe un Pixel sau pe un terminal inrolat in Android One, de iei la misto afirmatia mea?

        (Citează)

    • eu nu am spus ca ceva merge rau pe Pixel, dar nu mi se pare ca ceva merge rau nici pe cele mai noi Samsunguri.

        (Citează)

    • Catalin Tanase

      13/09/2018 la 6:11 PM

      Păi faptul că suportul încetează destul de repede și că în timp încep să se miște greoi…

        (Citează)

    • asta era valabil cu modelele mai vechi. eu am s7 luat acum 2 ani. are Android 8.0 si merge brici.

        (Citează)

  11. When you run out of ideas, make the screen bigger.

      (Citează)

  12. Catalin Tanase:
    Spui asta pentru ca nu ai folosit un telefon cu Android curat si actualizari direct de la Google.

    Nu, ce gasesti pe Samsung nu e Android asa cum ar trebui sa fie

    Și cum știu care telefoane au Androidul curat? Samsung e totuși un etalon, poate nu place tuturor, dar nu e nici de dat la o parte.

      (Citează)

    • Catalin Tanase

      13/09/2018 la 1:50 PM

      Pai e foarte simplu: ori e Google Pixel (care din pacate e la fel de scump ca iPhone), ori e un telefon inrolat in programul Android One.

      Samsung e etalon la ce vrei nu, dar nu si la experienta de utilizare a Androidului

        (Citează)

  13. Au reintrodus mufa de 3.5mm pentru casti?

      (Citează)

  14. Vitiligo_Guy:
    Au reintrodus mufa de 3.5mm pentru casti?

    Nu văi, firma scoate bani frumoși din kg de adaptoare :))

      (Citează)

  15. O mica eroare, varianta de baza e 64gb nu 128gb.

      (Citează)

  16. “Mi s-a părut mie sau prezentarea a fost mai tehnică decât în alți ani? Acum au vorbit pe față despre procesoare, nuclee, viteze, rezoluții, ce-are prin interior șamd.”

    Piata e deja matura, deci si cam plicticoasa. Acum ceva ani in urma, mai toti incercau sa prezinte functionalitati inovatoare, care nu existau la concurenta.

    Acum ne rezumam la megapixeli, megaherti si nanometri, ca ce altceva mai putem face?

    Greu de iesit cu altceva pe piata, dar parca piata asteapta din nou ceva revolutionar in materie de mobile, diferit de smartphone-ul actual.

      (Citează)

    • Nu cred că piața așteaptă, ci presa de tech. În ultimul an am citit/ascultat tot felul de baliverne care niciodată nu se văd în vânzări. N-are ce să fie revoluționar de la un an la altul, poate doar dacă compari modelele de acum vreo 10 ani. Mai nou sunt tot mai folosite mobilele pentru foto-video, iar cei ce le folosesc o să le cumpere pentru micile îmbunătățiri aduse an de an – e chiar logic să dai 1000 sau chiar 1100$ pe un telefon dacă prin asta elimini o altă cameră de pe lista de echipament (normal, cu stabilizare și toate artificiile posibile, nu doar ținut telefonul în mână).

      Eu unul țin de un telefon minim 3 ani, dar un fotograf care îl folosește zi de zi la filmat probabil că îi aduce un grad mult mai mare de uzură și poate că într-un an e ca al meu după 3.

      Piața, cum îi spui tu, nu stă toată ziua să analizeze benchmark-uri și nici nu se uită câtă memorie mănâncă fiecare aplicație ci are nevoie de anumite chestii care trebuie să funcționeze. Ca să nu mai spun de povești gen ”trebuie să fie mai curat SO decât la altele”, cum zicea Cătălin Tănase mai sus, care sunt convins că plictisesc pe majoritatea utilizatorilor. În plus, uită-te cum se vând toate chestiile inovatoare, gen laptopurile ălea cu ecran în loc de trackpad sau alte electronice la nivel de concept care ajung totuși în producție – cred că putem cădea de acord că vânzările reprezintă totuși aplecarea oamenilor pentru un produs.

      Ce spun eu aici nu înseamnă că trebuie să ne luăm toți aifoane dintr-odată, dar că anumite critici sunt pur și simplu irelevante pentru practica de zi cu zi – asta e valabilă mai nou pentru aproape toate electronicele. Nici măcar prețul nu mi se pare exagerat dacă vrei să folosești tot ce-ți oferă telefoanele noi. Dar chiar să le folosești, nu doar că vrei tu să ai ”ultima tehnologie” cum zic unii – un exemplu aici e video, pentru că poți folosi un DSLR pentru poze și telefonul pentru video.

        (Citează)

    • Catalin Tanase

      13/09/2018 la 1:56 PM

      @Dam167
      “Ca să nu mai spun de povești gen ”trebuie să fie mai curat SO decât la altele”, cum zicea Cătălin Tănase mai sus, care sunt convins că plictisesc pe majoritatea utilizatorilor”

      Asa e, chestiile astea plictisesc utlizatorii obisnuiti, de aia se si fac usor confunzii si comparatii cu Samsung, pt ca pentru cei mai multi cand zic Android zic Samsung.
      De asta cei care-si cumpara un Samsung si vad ca dupa un timp nu se mai misca ca la inceput cred ca e din cauza Androidului, fara sa stie ca un telefon care ruleaza versiunea nemodificata de Android nu sufera de problema asta. Eu inca mai folosesc vechiul Nexus 6P pe care-l am de trei ani si nu functioneaza greoi nici acum, lucru pe care nu-l pot spune si despre un Galaxy S6, de exemplu

      Dar deh, sa ne dam cu parerea si sa generalizam in necunostinta de cauza e foarte facil

        (Citează)

    • @dam167

      Te-ai cam inflamat cu iPhone-ul, eu vorbeam de toata piata smartphone, inclusiv de produsele Android. Si prezentarile ultimului Samsung tot plicticoase mi se par :)

      “Nu cred că piața așteaptă, ci presa de tech.[…]N-are ce să fie revoluționar de la un an la altul”

      Exact asta a facut Apple in 2007, a spart piata existenta cu un produs nou, revolutionar, produs de pe un an pe altul. Am citit ca in anii aia, cei de la Nokia faceau sondaje in draci la utilizator sa ii intrebe ce ar mai trebui schimbat/adaugat la telefoane si primea ca raspunsuri numai bazaconii. Nici atunci piata “nu astepta nimic”, dar a acceptat cu entuziasm noul produs.

      Eu de un astfel de produs vorbeam. De acord, nu e usor de gandit/facut asa ceva, tinand cont de nivelul de sofisticare atins pe produsele smartphone. Poate nici nu o sa vedem asa ceva in urmatorii 2-3-4 ani. Dar nici nu cred ca in 2030 dispozitivul mobil personal o sa fie tot un iPhone de 5-6 inch, dar cu rezolutie, procesor si camera mai bune decat acum si ca asta e tot.

      P.S. “e chiar logic să dai 1000 sau chiar 1100$ pe un telefon”. Sorry, pentru mine, in anul 2018, nu este. Asta e, suntem diferiti :)

        (Citează)

  17. cea mai mare inovatie de anul asta de la apple e pretul record. am o banuiala ca bulangiii ceilalti vor copia aceasta inovatie

      (Citează)

  18. “Au trecut înainte concurenței la procesul de fabricație în 7 nm pentru chipsetul telefonului (A12 Bionic, acum), pe când Snapdragon 845 și Samsung Exynos 9810 sunt la 10 nm.”
    Huawei a anuntat la IFA Berlin primul chipset bazat pe procesul de fabricatie 7nm, Kirin 980.

      (Citează)

  19. Giovani:
    de ce te-a dat pe spate cifra de 500 de milioane de vizitatori in ultimul an? unii poate intra de 2-3 ori pe saptamana, altii poate si mai des. plus ca sunt tone de gura-casca, care se duc doar sa descarce un wallpaper Nokia sau Samsung pe telefoanele de prezentare.

    Asta îmi aduce aminte de 1994-1995, când intram la Panasonic Technics de pe Ștefan cel mare în drum spre liceu ca la muzeu.

      (Citează)

  20. The Gadgetist:
    Nu am testat Fenix 5 dar eu sunt recunoscător celor de la Apple pentru că soția nu mă mai pune să-i caut telefonul prin toată casa de fiecare dată când îl pierde. Apasă pe Apple Watch și gata…l-a găsit. E una dintre cele mai bune investiții ale mele.

    Oh praise Jesus ca s-a invetat apple watchu ca altfel nu stiu cum dormeai noaptea daca trebuia sa cauti iphone-ul sotiei. the fuck man, grow up

      (Citează)

  21. Xs și Xs Max (sună stupid, că mă tot gândesc la extra small când văd Xs)

    Ca sa fiu tipicar, Xs si Xs Max trebuie citit 10s si 10s Max. Nu este Iphone ics este Iphone zece :)

    https://www.pocket-lint.com/phones/news/apple/142686-how-do-you-say-iphone-x-here-s-how-apple-wants-you-to-pronounce-it

      (Citează)

    • Hai ca esti tare! Da, cica ar fi X de la 10. Dar, atunci pana acum de ce nu am avut Iphone VII sau Iphone VIII? Poti sa ne spui la fel de inteligent cum ai incercat ?

        (Citează)

  22. ov1d1u:
    De acord că iPhone e un produs premium, cu un ecosistem bine închegat și unde destul de rar se întâmplă ca lucrurile să nu meargă ca la carte. Să spui însă că iOS e departe de Android, însă, e o ditamai exagerarea. Îmi plac iPhone-urile, sunt programator pe iOS, dar folosesc Android în viața de zi cu zi pentru că iOS e pur și simplu prea limitat (artificial din păcate, căci capabil n-ar avea de ce să nu fie de lucrurile pe care le poate face Android). Pot să enumăr zeci de lucruri pe care le poți face pe un Android dar pe iOS nu pentru că acesta din urmă pare să meargă mai degrabă pe principiul “de ce ai avea nevoie să faci asta?” decât “există soluții pentru asta”.

    Ai dreptate cate poate sa faca Android etc….dar te intreb : ai nevoie de toate acele lucruri sau de un telefon care nu se blocheaza?:)

      (Citează)

    • Catalin Tanase

      13/09/2018 la 2:00 PM

      E, vezi? :) Exact ce scriam si mai sus! Oamenii cred ca Android-ul este problema la un telefon, nu implementarea modificata a acestuia! :)

        (Citează)

    • Normal că Android o să se blocheze pe un telefon de 1000 de lei. Probabil și pe telefoanele premium se mai blochează, nu zic nu, așa cum și iPhone-ul pe care fac development își mai trage câte un reboot pe neașteptate, uneori fix când îți e lumea mai dragă. Și da, am nevoie de toate acele lucruri pe care le poate face Android și iOS nu – call recorder, back-up la SMS-uri într-un fișier de pe Google Spreadsheets, un profil de Tasker care îmi plătește automat taxa de pot de la Fetești atunci când detectează că trec pe acolo… dacă tot e să dau o căruță de bani pe un telefon mă aștept să poată face lucruri din astea pe care eu le consider chiar banale.

        (Citează)

  23. The Gadgetist:
    Multumesc Giovani! Știam că pot să mă bazez pe tine. Nu am testat Fenix 5 dar eu sunt recunoscător celor de la Apple pentru că soția nu mă mai pune să-i caut telefonul prin toată casa de fiecare dată când îl pierde. Apasă pe Apple Watch și gata…l-a găsit. E una dintre cele mai bune investiții ale mele.

    Am avut moto 360 v1 & v2(impreuna cu nexus 6p) apoi am trect la apple watch 1 & 2(iphone 7) apoi la fenix 3 si acum am fenix 5…si garmin are functia sa iti gasesti telefonul cu ajutorul ceasului…seria fenix este multtttt peste 99% dintre ceasuri la momentul actul….chiar si fenix 3 era peste apple watch 3….o sa vad cum se comorta si apple watch 4 dar nu cred ca o sa renunt prea curand la fenix…

    ps: te invit sa schiezi in Ucraina la bukovel la -20 de grade timp de cateva ore sau sa faci scufundari cu apple watch…faptul ca tu te bucuri ca iti poti gasi telefonul cu ajutorul ceasului spune totul despre ce pretentii ai tu de la un ceas…

      (Citează)

  24. Apple are fără doar și poate cele mai elegante produse. Materialele folosite pentru aceste produse sunt de o calitate impecabilă. Simți că este un produs premium.

    Apple va avea mereu un mare plus pentru că au software-ul dezvoltat de ei iar ecosistemul, este genial. La S8+ am stat 6 luni după Android Oreo ca să-l primesc. O glumă proastă. Așadar, skip Samsung. Dacă vreți Android și să vă jucați cu el, OnePlus este alegerea perfectă.

      (Citează)

    • Calitate impecabila? Hahaha, esti amuzant, safirul de pe Apple watch e de calitate inferioara chiar pe cel mai scump model, sunt teste pe yt, se zgarie mai repede decat la cel mai ieftin Tissot.

        (Citează)

  25. Catalin Tanase:
    @Dam167
    “Ca să nu mai spun de povești gen ”trebuie să fie mai curat SO decât la altele”, cum zicea Cătălin Tănase mai sus, care sunt convins că plictisesc pe majoritatea utilizatorilor”

    Asa e, chestiile astea plictisesc utlizatorii obisnuiti, de aia se si fac usor confunzii si comparatii cu Samsung, pt ca pentru cei mai multi cand zic Android zic Samsung.
    De asta cei care-si cumpara un Samsung si vad ca dupa un timp nu se mai misca ca la inceput cred ca e din cauza Androidului, fara sa stie ca un telefon care ruleaza versiunea nemodificata de Android nu sufera de problema asta. Eu inca mai folosesc vechiul Nexus 6P pe care-l am de trei ani si nu functioneaza greoi nici acum, lucru pe care nu-l pot spune si despre un Galaxy S6, de exemplu

    Dar deh, sa ne dam cu parerea si sa generalizam in necunostinta de cauza e foarte facil

    Eu înțeleg ce zici tu, dar tu arunci în cârca mea responsabilitatea de a avea un soft bun pe telefon. Adică îmi sugerezi elegant să-mi caut un telefon care să meargă bine, ori eu, consumator de bună credință, văd Android și zic că tot cam aia e. Problemele astea sunt și la Windows și la Linux, dar e normal ca majoritatea oamenilor să nu se priceapă, iar tu dai vina pe ei că nu le merge scula cum credeau ei – asta nu e ok și de-aia Apple câștigă teren încet și sigur.

      (Citează)

    • Catalin Tanase

      13/09/2018 la 3:09 PM

      Aici da, sunt de acord cu tine. Toti care si-au luat iPhone sunt multumiti de ele, chestie pe care nu o pot spune despre aia care au ales Android.

      Vinovat pentru asta e Google care a permis “terfelirea” sistemului de operare dupa bunul plac al fiecarui OEM, la care se mai adauga si fragmentarea din cauza actualizarilor intarziate, sau chiar din lipsa lor, treaba care nu se intampla la Apple.

      Programul Android One vine tocmai sa rezolve probleme astea, dar din pacate inca sunt putine terminale inscrise. Mai mult de atat, ma indoiesc ca producatorii majori precum Samsung vor adera la Android One si cu terminale din aceasi gama de pret cu iPhone

        (Citează)

  26. Si eu asteptam ca prostu’ un SE 2. Cred ca o sa investesc ceva bani in vechiul meu Samsung Alpha si inca nu-mi schimb telefonul.

    Oare chiar sunt singurul care are nevoie de un telefon mic, stabil, cu o baterie buna, o camera spate decenta, rama metalica cu un grip bun, manevrabil cu o singura mana si care sa incapa in buzunarul de la pantaloni ?

      (Citează)

  27. mi se pare ca va pierdeti in detalii cu toate discutiile astea asa zis tehnice despre nano metri sau “androidul e bun dar e prost implementat” etc etc

    stirea este ca un telefon mobil a ajuns sa coste 1500 de euro.

    prevad ca in 2-3 ani o sa folosesc din nou ultimul Nokia pe care l-am avut in 2007 si care in continuare merge.

    Adica, fuck this shit, I’m going home.

      (Citează)

  28. Alin:
    Cu ce e peste un garmin fenix 5 de exemplu(Ca la baterie nu e peste, nici la acuratetea inregistrarilor activitatilor sportive, etc. Poate doar la partea de display sa fie peste..) ? Doar ca e cel mai bine vandut nu inseamna automat ca e si cel mai bun…

    Exact @Alin

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus