►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 24 septembrie 2018
Factori ce influențează viteza de net a operatorilor telecom »
World of Warcraft trecând de 10 miliarde de dolari încasări mi se pare o performanță de invidiat, dovedind încă o dată că jocurile video depășesc oricând filmele și serialele ca încasări, alături de care împart segmentul numit generic entertainment.
Totuși, performanța nu este chiar atât de rară. WoW și Blizzard intră într-un top 10 în care Nintendo apare de mai multe ori.
Pe mine nu m-au prins niciodată jocurile Mario, nu mi-a plăcut niciodată să sar în capul ciupercuțelor sau a țestoaselor, nici figura mustăcioasă a personajului. L-am considerat mereu un joc de copii, un fel de legendă vie a gamingului. Se pare însă că rezultatele financiare arată că mă înșelam: seria Super Mario a avut încasări totale de 14,7 miliarde de dolari, iar seria Mario Kart de 5,2 miliarde de dolari. În total, Nintendo a scos 26,7 miliarde de dolari din jocuri legate de Mario.
Pac-Man, a lui Bandai Namco, a avut încasări de 14 miliarde. Space Invaders a ajuns la 13,9 miliarde de dolari.
Majoritatea dintre voi probabil că ați auzit de jocurile de mai sus, dar nu le-ați jucat niciodată. Eu țin minte Pac-Man pe un 8086 (zic eu), la un prieten acasă, iar Space Invaders cred că l-am jucat o dată pe la mare, la o sală de jocuri pe un aparat arcade cu manetă și buton și jetoane, dar este posibil să fi fost o clonă.
Wii Sports, Wii Fit și Wii Play au avut încasări totale de peste 12 miliarde. Nu mă miră asta, inclusiv eu mi-am luat Wii special pentru Sports și am jucat tenis cu mare plăcere. La seria Street Fighter cu 11,2 miliarde de dolari nu mă așteptam. Majoritatea sunt strânși de Street Fighter II, jocul care a transformat seria într-una legendară, deși la noi în țară a prins mai degrabă Mortal Kombat.
Final Fantasy, Dungeon Fighter și Call of Duty sunt și ele în top cu peste 10 miliarde de dolari încasări. Nimic nu se compară însă cu Pokemon, care a generat încasări de 59 de miliarde de dolari din toate tipurile de entertainment dezvoltate în jurul conceptului.
Asta îmi aduce aminte de un episod din Așii Amanetului de pe canalul History, când cineva aduce la magazin o colecție de cartonașe pokemon și spune că are inclusiv unele foarte rare. Cheliosul este depășit de situație, cheamă un expert. Ăla găsește în colecție o carte unică în lume despre care spune că valorează 50.000 de dolari. E un cartonaș cu un soi de Phikachu desenat pe el și ceva text în japoneză despre nivel, putere și ce-o mai fi pe acolo; asta e tot, un cartonaș. Mai găsește pe acolo încă vreo 10 cartonașe foarte rare și scumpe. În total, evaluează colecția la 400.000 de dolari.
sursa: Wikipedia.
« Știri despre tehnologie – 24 septembrie 2018
Factori ce influențează viteza de net a operatorilor telecom »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
6 comentarii
24/09/2018 la 3:13 PM
Cred ca e totusi important de avut in vedere si perioada de timp pe care privim sumele astea.
WoW a facut 10 miliarde, dar de-a lungul a 14 ani. Nintendo face diverse jocuri Mario de 33 de ani.
Claudiu(Citează)
24/09/2018 la 3:14 PM
Interesanta lista:
1. FIFA are incasari mici vs ani de existenta, aici se vede cat conteaza microtranzactiile (lipsa lor)
2. Lineage: e jocul pe care l-am jucat cel mai mult pe PC (Lineage II), insa majoritatea pe servere neoficiale (dupa ce au fost sparti si au scapat sursele). Si aici e clara influenta microtranzactiilor: jocul de mobil (care nu are nicio legatura cu jocul original ca gameplay si care e free) tot a facut 1.3 mld. Iar Lineage II avea potentialul sa fie ce e WoW azi insa deciziile neinspirate de upgrade (C5 a fost cel mai echilibrat apoi au dat gres cu C6, C7, C8, etc), leakul surselor, ignorarea serverelor neoficiale, migrarea jucatorilor la WoW l-au tras in jos.
cris(Citează)
24/09/2018 la 7:25 PM
Complet de acord cu tine.
Adrian(Citează)
25/09/2018 la 11:35 AM
Eu am mai multe jocuri Mario pe Switch, sunt extrem de adictive și practic motivul pt care mi-am luat consola :-)
Stefan(Citează)
25/09/2018 la 4:55 PM
Imi aduc aminte cand eram pustan jucam Street Fighter II la o sala cu jetoane.
Ce ma intrigă e suma produsa de acest joc in conditiile in care multi au invatat jocul si il duceau la capat cu un jeton iar aparatul devenea neproductiv.
Asadar … cum D.zeu a produs atatia bani?😁
BC(Citează)
26/09/2018 la 9:03 PM
Si eu ma uit la Asii Amanetului, dar ai in vedere faptul ca cea mai mare parte a tranzactiilor sunt regizate, adica teatru. Daca treci peste asta, atunci este o emisiune foarte interesanta.
Si daca tot veni vorba, RIP Richard Harrison ( Old Man) !
Doru(Citează)