►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Am jucat noul Call of Duty: Black Ops 4 în varianta beta, modul Blackout, cum numesc ei modul Battle Royale. Practic, Blackout este o clonă de PUBG. Nu mi-a plăcut.
Sau, mai bine zis, nu este un joc pe gustul meu, că altfel este bine făcut și are deja mulți fani. Mi se pare că au copiat PUBG și au eliminat exact elementele care-l fac pe cel din urmă interesant: jocul tactic, ce necesită gândire și folosirea din plin a sunetului, skillul la aiming, știința de a folosi terenul în avantajul tău șamd. E ca un PUBG făcut arcade.
Sistemul de joc este același: ești singur sau în echipă de doi sau patru oameni, te parașutezi din elicopter unde vrei tu pe hartă, aduni arme, atașamente, first aid-uri, muniție, armură și backpack-uri și scopul este să supraviețuiești cât mai mult. Cine rămâne ultimul în viață câștigă jocul și nu contează cum ajunge așa, dacă ascunzându-se undeva tot jocul sau omorându-și inamicii precum Rambo cu mitraliera la subraț.
Există deja clasicele cercuri ce restrâng teritoriul de joc, iar cine rămâne în afara lor pierde rapid din viață, plus drop-off-uri cu arme și alte bunătăți aruncate din avion pentru cine ajunge primul la ele. Spre deosebire de PUBG, Blackout este doar first-person și se joacă momentan în maxim 80 de jucători pe hartă, nu 100.
Harta este mare și pare realistă. Blackout are loc într-o zonă pustie de undeva din SUA, cu grupuri de câte 3-4 case și destul de multă industrie, toate unite prin drumuri. Există și o insulă, există și poduri unde se pot organiza ambuscade, plus zone ceva mai complexe (un castel mare, un port amplu etc).
Spre deosebire de PUBG, harta arată mult mai realist. E greu de zis în cuvinte de ce. Pur și simplu le-a ieșit mai bine “amenajarea” spațiului, felul în care au pus bolovani, drumuri, copaci, poduri șamd. Este o varietate mai mare în arhitectură, terenul pare realist în modul în care prezintă iarbă și pământ gol, existe zona împădurite, dar și unele ceva mai deșertice. Chiar le-a ieșit bine.
Engine-ul este foarte bine pus la punct. Personajul tău se mișcă perfect și aici se vede experiența celor de la Treyarch față de creatorii PUBG, care la vreo doi ani de la lansarea jocului încă au buguri de mișcare, iar uneori personajul nu reacționează fluent în situații complicate.
În Blackout, prin comparație, te simți ca un ninja. Sari, escaladezi, treci printr-un geam, sari de pe o terasă, alergi, intri la adăpost prin alunecare șamd exact ca Jackie Chan din filmele sale recente. Fluența mișcării este excelentă și asta contribuie mult la senzația de joc bine făcut.
Există o varietate mare de arme și accesorii pentru ele. Majoritatea sunt moderne, chiar futuriste, acțiunea având loc în viitorul apropiat. Momentan sunt slab explicate și e foarte greu să știi dacă merită să renunți la cea curentă pentru una nouă, găsită pe jos, dar poate că în jocul final vor rezolva asta. Și inventarul și modul de organizare a first aid-urilor și a atașamentelor active mi s-a părut un pic greoi, dar poate că în varianta finală vor fi modificate (momentan nu vezi pe același ecran ambele arme și atașamentele lor, ci le schimbi ca pe tab-uri). Important este că există și ar putea da jocului o adâncime, o complexitate necesară unui produs bine făcut. Ar putea…
Poți și să conduci diverse vehicule, dar spre deosebire de PUBG aici poți conduce și o basculantă mare, ba chiar și un elicopter, ceea ce e a fost o surpriză plăcută.
Jocul mi-a rulat bine de tot pe Asus GeForce 1060 cu 6 GB memorie video, procesor Core i5 Skylake, 32 GB memorie RAM. Am pus rezoluția pe Full HD și toate setările pe high și am avut mereu peste 60 fps, așa că mă declar mulțumit.
Aici grupez chestiunile obiective despre joc, nu acele elemente ce țin de preferințele personale.
În primul rând, mă așteptam la o grafică mai bună, mai fotorealistă. Așa cum este, nu-i o mare diferență față de PUBG, ceea ce nu face cinste seriei CoD. Noul Battlefield, din ce-am văzut la alții, va oferi o grafică mai bună și asta fără să activezi ray tracing și alte tehnologii disponibile în noile nVidia RTX 2080.
Texturile mi s-a părut banale, iar toate casele, ușile și zidurile par lucioase și perfecte, ca în desene animate. Lipsesc acele mici detalii ce dau realism, precum pete și alte elemente adăugate peste suprafețe mari texturate. Culorile sunt prea saturate.
Apa nu este foarte reușită, de la distanță pare o suprafață lucioasă destul de simplu desenată. Când intri în ea arată mai bine, dar este destul de puțină pe hartă, așa că nu contează așa tare. În beta n-am văzut nici vreme variabilă, toată acțiunea are loc într-o zi însorită de vară.
M-a enervat destul de mult view bobbing sau character bobbing sau cum se numește când imaginea tremură stânga-dreapta, simulând felul în care vede personajul atunci când alergi. Este mult prea pronunțat și nici nu poate fi dezactivat, ceea ce pe mine m-a obosit destul de rapid. În jocul Call of Duty normal este acceptabil, că acolo alergi puțin, tragi, mai are loc un moment artistic, o animație care ține de poveste sau de evoluția misiunii, iarăși alergi puțin, iarăși tragi șamd. În Blackout, însă, alergi non-stop.
Pe mine m-a enervat și vocea ce-ți spune prin radio că vine cercul peste tine și alte asemenea informații. Ideea într-un Battle Royale este să te simți singur pe plantație, într-o zonă părăsită, unde trebuie să supraviețuiești cum poți eliminându-i pe ceilalți ca într-un Hunger Games modern. În Blackout ți se vorbește atât de des prin radio încât dispare această senzație; pari a fi într-o misiune în care trebuie să elimini ceilalți 79 de luptători… ce au sărit cu tine din același elicopter.
Cum spuneam, au scos exact elementele tactice ce făceau din PUBG în joc în care trebuie să-ți folosești creierul.
În Blackout te poți vindeca oricând, inclusiv când alergi. În PUBG te poți vindeca doar stând pe loc, ceea ce dă o complexitate jocului, în special în lupte. N-am înțeles nici de ce health-ul maxim este 150, nu 100, dar asta ajută ca să nu mori de la primul glonț bine tras.
În Blackout vezi imediat de unde trage cineva în tine, fiind afișată pe ecran traiectoria gloanțelor de parcă s-ar folosi trasoare. În PUBG, una dintre principalele dificultăți este să-ți dai seama de unde trage cineva în tine și asta se face prin experiență și învățare progresivă. Noul Call of Duty pare să fi ales calea simplă, pentru jucătorii care nu vor un learning curve îndelungat, ci doar să împuște pe cineva.
Apoi, felul în care tragi este destul de arcade. Gloanțele au un spread haotic și, deși poți compensa pentru asta, am avut senzația că Blackout este gândit la modul “trage spre inamic de multe ori”. Cei care au jucat PUBG știu că acolo interesul mare este să țintești bine, să dai headshot, să compensezi traiectoria gloanțelor șamd. De fapt, în PUBG mai degrabă îți treci arma pe single-fire, nu pe auto, ca să poți controla cu atenție fiecare glonț tras.
Mai mult, luptele de apropiere în Blackout mi s-au părut ușor haotice pentru că luneta sau cătarea mecanică se supraaglomerează cu efecte vizuale. Când ai într-o secțiune de 2×2 cm pe ecran flash-ul armei inamicului și toate dungile ce reprezintă traiectoriile gloanțelor sale ce vin spre tine, jocul devine un fel de spray & pray.
Spuneam că harta pare golașă. Este mare ca suprafață, dar sunt și zone mari în care nu există case sau alte puncte de interes. Item-uri sunt multe, dar de obicei găsești atașamente sau muniție sau first aid-uri pe jos, iar arme ceva mai rar. Mi s-a întâmplat de câteva ori să trec prin 2-3 case și să nu am în continuare o armă în mână. Credeam că lecția aflată de PUBG în timp, că e nevoie de weapon spawn mai des și diverse puncte de interes, a fost remarcată de toți producătorii de jocuri.
Mi-a fost și foarte, foarte dificil să recunosc ce naiba găsesc pe jos. Muniția pare toată la fel, armele devin identificabile abia când ajungi lângă ele, armura de nivel 1 pare asemănătoare cu cea de nivel 2.
Apoi, sunt în joc niște power-up-uri foarte suspecte. Le iei cu tine în backpack, au vreo 2-3 activări și durează cam 2-3 minute per activare, timp în care îți dau diverse bonusuri. De exemplu, unul micșorează timpul de healing, altul îți semnalizează mai bine obiectele din jur. Problema este că sunt multe astfel de power-up-uri, inclusiv unele aproape magice: dacă despre unul ce face pașii inamici să sune mai tare, ca să-i auzi mai de departe, ce pot spune despre Paranoia, care-ți semnalizează atunci când un inamic te ia în cătarea armei?
Cum spuneam, prea arcade pentru gustul meu. Modul de joc ar trebui să-l facă accesibil mai multor jucători, dar cred că efectul va fi invers: cei care vor jongla bine cu looting, power-up-uri și arme bune îi vor domina puternic pe ceilalți
Sigur, jocul este în Beta și poate că aceste lucruri se vor schimba până la varianta finală, dar am senzația că producătorii tratează modul Blackout ca pe ceva bonus, suplimentar, când eu cred că va fi principalul mod de joc multiplayer. Lumea așteaptă de mult un joc asemănător cu PUBG (Fortnite sau Realm Royale, cu stilul lor cartoonish, nu le pot considera alternative la PUBG), iar Blackout avea toate șansele să fie acesta. În schimb, se pare că mai degrabă va concura cu Fortnite și probabil va fi pe placul celor ce vor să facă trecerea la hărți și arme ceva mai realiste.
Sunt și zombie în joc. Nu mulți, ci câțiva și grupați în anumite clădiri unde, dacă-i omori, poți lua loot mai bun, dar sunt și zombie în Blackout.
Jocul complet apare pe 12 octombrie și nu va avea o campanie single-player tradițională.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
5 comentarii
19/09/2018 la 11:39 AM
L-am jucat si eu in week-end. In mare parte sunt deacord cu tine. Mie insa grafica mi s-a parut draguta, mai appealing decat PUBG. M-a enervat ca se misca mult mai bine decat PUBG :)). Cand am intrat imediat in PUBG mi-am dat seama ce problema are, personajul parca se misca prin marmelada.. are un soft delay cand te intorci sau cand schimbi directia. In COD totul e snapy si instant.
Jocul este mai fast-paced (cel putin pana ajungi in ultimii 5, unde devine slow)
Nu prea am inteles armele.. am avut de cateva ori lansatorul de rachete si credeam ca e insta kill sau ceva.. am tras la 2m de tinta si ala nu a avut nimic.. ma asteptam la un spash damage ceva.. pacat ..
Oricum e bine. Concurenta aduce chestii bune mereu. Sa apara si modul de B5 si multe altele :D
gabi(Citează)
19/09/2018 la 1:29 PM
Nu stiu cand ati intrat in joc, dar la mine, care l-am incercat chiar cand i-au dat drumul, au aparut o gramada de bug-uri. A trebuit sa fac un update la driverul geForce si sa joc in fereastra ca sa functioneze corect totul.
Faptul ca au pornit beta cu o clona de PUBG nu cred sa ii ajute sa acapareze fani noi. De obicei erau destul de originali, sau se inspirau din titlurile proprii mai vechi.
cartus(Citează)
20/09/2018 la 1:24 PM
Singurul bug la mine a fost legat de alt-tab și probleme cu mouse-ul după asta.
nwradu(Citează)
20/09/2018 la 9:48 AM
Nu au pornit beta cu o clona pubg, acum o luna sau ceva de genul a fost si beta de multiplayer, pe care l-as numi cod cs:go. Deci e un joc trei in unu, cs:go, pubg, zombies.
Tom(Citează)
20/09/2018 la 1:24 PM
Da, cam așa.
nwradu(Citează)