un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Paragina din țară lovește din nou

13 Aug 2018  ·

GÂNDURI  ·

16 comentarii

Duminică, undeva lângă localitatea Cârcea din Dolj, un viaduct s-a prăbușit sub greutatea unui tren marfar, mai multe vagoane căzând în râpă.

Știrea asta ar trebui reținută și discutată pentru mai mult timp, dar în contextul actual va fi îngropată sub discuții despre Jandarmerie. Știrea trebuie reținută pentru că:

Mecanicul locomotivei era beat. 0,72 mg/l în aerul expirat, deja i se face dosar penal. Întrebarea este, desigur, câți alți mecanici mai gustă un lichid de îmbărbătare înainte de a ghida trenuri de sute de tone pe șine? N-ar trebui ca acest episod să ridice semnale mari de alarmă în compania Grup Feroviar Român, care opera trenul respectiv, în CFR, pe șinele cărora se întâmplă totul, în Poliția Feroviară și oricine altcineva este legat de domeniu?

Pe ăștia nu îi verifică nimeni?

Viaductul a cedat. L-am ascultat pe prefectul de Dolj spunând cu seninătate că toată lumea, de la nivelul administrației și până la al CFR-ului, știa că viaductul este șubred și are nevoie de reparații, dar problema era ignorată. Se pare că circulația era interzisă pe un fir de mers, cel cu probleme structurale, dar mecanicul beat sau o eroare de semnalizare au făcut ca trenul să intre pe acolo și să se ducă pe copcă.

Mă întreb câte astfel de probleme de infrastructură sunt în România. Câte poduri neconsolidate, câte viaducte vechi și șubrede, câte macazuri înțepenite, câte bariere nefuncționale or fi în țară? Și apoi să discutăm și de infrastructura rutieră și ce-o fi pe acolo.

România practic nu a construit infrastructură nouă după 98, că micile bucăți de autostradă apărute între timp sunt mai degrabă eforturi simbolice, mai ales având în vedere că unele s-au surpat și au stat închise luni întregi. Tot ce avem ca infrastructură este vechi și probabil puțin consolidat.

Dacă trenul respectiv nu era un marfar, ci unul de pasageri și câteva zeci de persoane mureau în accident, cum credeți că ar fi sunat știrile și declarațiile celor de la putere? Câte anchete ar fi fost, câte discuții despre reguli nerespectate, fonduri insuficiente, lucrări făcute prost, spitale incompetente șamd?

Victime n-au fost, dar de ce așteptăm să apară pentru a purta astfel de discuții?

sursa foto: Digi24.

asus s5507

    16 comentarii

  1. Viaductul respectiv era in lucru, sina de pe firul respectiv era demontata, trenul nu avea ce sa caute acolo. Desi poate nu pare faptul ca mecanicul era baut e cea mai mica problema desi probabil el va fi scos vinovat.
    Acum sa intram putin in detalii, in momentul in care se incep lucrari la un fir de cale ferata macazele care ar putea directiona trenul pe acolo sunt blocate mecanic, in cazul asta nu s-a intamplat treaba asta. In al doilea rand la calea ferata daca treci pe rosu exista un sistem de siguranta (INDUSI) care are tocmai rolul de a frana trenul de urgenta, nici asta nu s-a intamplat.

    Daca vrei sa te documentezi uite aici se discuta fix despre cazul asta: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=803.msg208328#msg208328

    Intr-un final situatia este mult mai grava decat pare la prima vedere, cauzele sunt sistemice, se neglijeaza siguranta circulatiei in mod constant

      (Citează)

    • Exact, deşi aparent vina n-ar fi sistemul, pentru că şina era închisă, iar omul era beat, în practică şi eu zic că de fapt tot vina sistemului este 100%:

      1.În primul rând cum s-a urcat ăla beat în tren. Cum n-a observat nici un coleg, nimic, şi l-au acoperit. Oare şi alţii vin beat la servici şi se acoperă?

      2. Exact cum zici, dacă linia era închisă, nici beat, nici treaz, nici orb, nici surd, trenul nu trebuia să aibă cum să ajungă pe linia aia. Blocat mecanic permanent macazul. Ar fi trebuit să fie proceduri standard, aplicate imediat, şi cu oameni care să răspundă direct de blocarea respectivă. Poate chiar şi sudată, ca să nu se trezească ceva nebun să le schimbe.

      3. Vină morală şi un pic mai neclar e că dacă nu se fura, acel viaduct era refăcut demult, într-un interval de timp demn de secolul 21, nu lăsat aşa ani de zile.

      4. Şi tot dacă nu se fura, în orice altă ţară există sisteme care opreşte imediat orice locomotivă trece pe roşu la un semnal. E tehnologie de anii 80…

        (Citează)

    • Intre timp a aparut si raportul preliminar al accidentului. Radu poate ar fi bine sa il adaugi la articol.

      https://www.agifer.ro/images/rap-prelim-ro/2018-22-Malu-Mare-Banu-Maracine-12-08-2018.pdf

        (Citează)

  2. Viaductul era in proces de reparatie, nu avea nici macar cale ferata de rulare pe el. https://imgur.com/a/rrJy7C6
    “”Mecanicul era beat””
    E de o importanta redusa faptul asta. Mecanicul nu isi controleaza singur parcursul, nu e vina lui ca a ajuns pe linie inchisa. Locomotivele nu au volan sa schimbe directia si nici alte mijloace sa controleze macazurile. De asta sunt responsabili impiegatii de miscare de la pupitrele de comanda a centralizarii din gara.
    Pana la alcoolemia mecanicului, ma intreb i-au dat parcurs pe linie inchisa, cum naibii nu fost oprit de inductorii de autostop care trebuie pusi la liniile închise… (daca erau pusi)

    Abia apoi e vina mecanicului ca nu a fost capabil sa citeasca ordinul de circulatie si ca era baut.
    *unele locomotive au ceva ce arata a volan pe pupitru. E echivalentul pedalei de acceleratie si ii spune graduator.
    Eu cred ca aici e 99% vina cfr-ului si apoi vina mecanicului. Mecanicul putea sa faca infarct si trenul nu ar fi trebuit sa poate patrunde intr-o zona unde nu exista nici cale ferata.

      (Citează)

  3. Grup Feroviar Roman nu este compania lui Gruia Stoica, cel care urma să privatizeze în 2013 CFR-ul, asta chiar în vremea “impecabilei” guvernări Ponta?

      (Citează)

  4. Atentie, este doar o chestiune de timp pana un accident CFR major se va produce !
    Aceasta institutie este doar o umbra din cea careia i se spunea “a doua armata a tarii” inainte de 1989.
    Exista un dezinteres total, companii concurente gen TFC care inchiriaza linia au pretul biletului la jumate, iar CFR-ul nu are vagoane suficiente desi cerere exista.

      (Citează)

  5. Sincer, e o bataie de joc ce se intampla cu transportul feroviar in tara asta… In 90 eram in top 10 tari europene ca marime. Nu era totul roz dar se putea dezvolta de acolo si cu modernizarea si electrificarea. E adevarat ca viteza medie a trenurilor era mai mare pe vremea regelui vs. azi in anul centenarului… 300 de km in aproape 6 ore e o mare realizare

      (Citează)

  6. Tinand cont de conducatorul beat, macaze, sisteme de alerta ce nu au fost functionale si care au dus la un tren cazut intr-o rapa, fara victime.

    Este posibil sa fi fost planificat totul? La cat era asigurat transportul? Avea marfa in totalitate la bord? Nu cumva se pune o schema smechera in carca unuia beat? Daca si mai rau conductorul primise ispre o sticla de tarie cadou stiind ca are antecedente?

    Nu dau cu parul….conspiratii alea alea.

    Oricum trenul e tren….conductorul daca are linie de 60km pe 60km/h poate sa se pise la toaleta 15 min. Nu sta cu punga la maneta.

      (Citează)

  7. Radu, mai ai putin si sustii ca trenul a deraiat si podul a cazut din cauza PSD. De fapt e un complot al lui Liviu Dragnea sa se intample ce s-a intamplat, pentru ca mecanicul e de fapt consatean cu Dragnea. De fapt si de fapt totul e din cauza PSD. Nu au fost si altii la conducere, doar PSD si ei au facut ceea ce au facut. Rau va mai spala creiele propaganda asta. Pacat.

      (Citează)

  8. Iti dai seama ce nivel intelectual ajunge mecanic pe locomotiva si cat de interesant este job-ul, sper. In fata unei asemenea plictiseli normal ca se imbata ca porcu’ inainte sa urce in cabina.

    Si de ce era doar 1 mecanic, de ce nu erau 2?

      (Citează)

  9. Procent mare din mecanicii cu vechime sunt alcoolici.

      (Citează)

  10. Mecanicul respectiv asculta ordine de la impiegatul de miscare, care la randul lui executa ce ii spune controlorul de trafic. Un vagon de pasageri are 10-15 tone si unul cisterna are 50-70 de tone, ca si cum ar fi restricionat accesul pe un pod pentru masini sub 3.5 tone si apoi trece unul cu tirul de 20 de tone.
    Radu ai in general articole bune si argumentate nu stiu de ce in acest caz ai sarit asa repede la concluzii.

      (Citează)

  11. numai mie mi se pare ca incep sa fie “scapari” aici pe blog? Radu e inginer. Ori a devenit superficial si scrie fara sa se documenteze, ori … Nu este primul articol care suna a “propaganda”.

      (Citează)

  12. Paragina din “inserează aici numele țării” lovește din nou, ediția pe Italia: https://www.bbc.co.uk/news/live/world-europe-45182675 – pod de autostradă prăbușit sub trafic. Nu suntem noi mai speciali.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus