►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Interzicerea înmatriculării autovehiculelor cu volan pe dreapta este un lucru bun, dar în practică puține se vor schimba pe șoselele noastre.
În primul rând, ordinul se va aplica după ce Marea Britanie va ieși din Uniunea Europeană, ceea ce pare un proces de durată, că britanicii sunt niște moșmondiți care au aflat că Brexitul nu-i paradisul promis de politicienii ce i-au convins să voteze Leave.
Așadar, mai sunt vreo doi ani în care pot fi înmatriculate aceste autoturisme. Britanicii știu asta, așa că își vor vinde rablele mai ieftin. Românii și toți ceilalți din Uniunea Europeană știu asta, așa că le vor cumpăra și înmatricula până atunci.
În al doilea rând, dacă Bulgaria nu ia o măsură similară, astfel de autoturisme se vor putea înmatricula în țara vecină fără probleme. Este deja plin de astfel de mașini în România cu număr bulgăresc, că-s taxele mai mici, iar Poliția Rutieră este ocupată să servească PSD-ul în loc să-i verifice la acte și timpul de ședere în țară.
În al treilea rând, tot ce-i deja înmatriculat pe România rămâne pe poziție și vorbim de zeci de mii de automobile. Articolul sursă spune că doar în ultimii doi ani au fost înmatriculate 25.000 de astfel de autovehicule, adică o medie de 34 în fiecare zi.
Cumpărarea mașinilor cu volan pe dreapta mi se pare un aspect fascinant al psihologiei umane. Adică vrei mașină și vrei una ieftină, dar în loc de ceva normal, să zicem un Peugeot din 2006, preferi un BMW din 2003, cu volan pe dreapta. Cum faci depășiri cu el? În ce cercuri te învârți astfel încât o rablă aruncată de britanici, cu volan pe partea cealaltă și înmatriculată pe Bulgaria, te face totuși să pari cool?
sursa: Profit. sursa foto: mașină cu volan pe dreapta de pe Shutterstock.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
37 comentarii
18/08/2018 la 8:09 AM
Sa fie masina de “valoar€ bo$$” ce conteaza unde e volanu?
Dorin(Citează)
18/08/2018 la 8:27 AM
Si la McLaren cu volan pe minloc ce facem? 😁
ionică(Citează)
18/08/2018 la 8:29 AM
Mașinile din Anglia sunt și mult mai ieftine decât celelalte SH-uri din Europa. Pentru ca nu sunt foarte mulți dispuși să își cumpere mașină cu volanul pe partea greșită, nu le pot exporta decât prin Africa. Germanii au piață în Europa de Est.
Dar sunt mulți români MAI deștepți decât aia care sunt deștepți doar sa își cumpere sh de Germania în detrimentul unei mașini noi.
nashu_mare(Citează)
18/08/2018 la 8:29 AM
În Malta și Cipru mașinile au volanul pe dreapta. Ambele fac parte din Uniunea Europeană. Deci pentru a respecta principiul liberei circulații în interiorul Uniunii nu se vor interzice niciodată aceste mașini. Terminați odată cu discuția asta habarnistică ce tot apare.
Cristi(Citează)
18/08/2018 la 10:05 AM
Nu a zis nimeni ca n-ai voie sa intri cu masina in tara, insa nu e normal sa o folosesti pe termen lung si mai ales sa o inmatriculezi, intr-o tara in care toate masinile au volanul pe stanga.
Madalin(Citează)
20/08/2018 la 12:38 PM
“Ministerul Transporturilor a aprobat proiectul care interzice înmatricularea mașinilor cu volan pe dreapta importate din afara UE”
alunelu(Citează)
18/08/2018 la 8:32 AM
Ce e ciudat e ca in UE raman 3 state (2 mici e drept) cu volan pe dreapta, Irlanda, Cipru si Malta. De ce trebuie acceptate cele ce vin din UK dar nu si cele din statele mentionate?
Alex(Citează)
18/08/2018 la 8:40 AM
Radu a scris iar un articol fără o minimă documentare.
Cristi(Citează)
18/08/2018 la 10:17 AM
Ar putea fi puse ca excepții. As vrea sa îl vad pe ala care aduce o mașină din Cipru în România. Plus ca s-ar termina repede mașinile de pe insulă.
nashu_mare(Citează)
18/08/2018 la 11:18 AM
nashu_mare, te contrazici doar de dragul contrazicerii. Exista fery zilnic Limassol – Atena. Deci e posibil sa aduci masini chiar si din Cipru.
Ok…cum am zis si Cipru si Malta sunt mici, dar ce te faci cu Irlanda?
Alex(Citează)
18/08/2018 la 12:06 PM
Știu ca sunt. În Cipru în zona turistică, singura mașina inmarticulta în alta parte decât în insula, era de București. Bineînțeles, cu volanul pe stânga. :)
nashu_mare(Citează)
18/08/2018 la 12:07 PM
Meh virgulele…
Dar nici Irlanda nu prezintă același potențial ca UK.
nashu_mare(Citează)
18/08/2018 la 8:35 AM
Discuția nu se poartă aici între marca accesibila (Peugeot) vs. marcă de top (BMW), ci între BMW din 2003 cu volan pe stanga vs. BMW din 2010+ cu volan pe dreapta…
În rest. total de acord cu tine. Dacă mi-ar sta în putere, aș interzice complet intrarea în țară a mașinilor cu volan pe dreapta sau aș restricționa eliberarea rovinietei pentru ele la maximum o luna/an.
seba18(Citează)
18/08/2018 la 9:04 AM
Nu inteleg, daca tot o iei ieftin, sunt care iti muta volanul pe stanga cu 1500-2000, depinde de masina. Si cand muta, ma refer tot, inclusiv faruri, stergatoare etc…
Eu(Citează)
18/08/2018 la 9:49 AM
Pe o strada intre blocuri la mine in zona zace un MG cu numar de Anglia. Nu l-a mutat nimeni de unde e parcat de luni de zile.
Din partea mea, masinile astea ar trebui ridicate si confiscate, pentru ca pun in pericol viata participantilor la trafic.
Gaelex(Citează)
18/08/2018 la 10:04 AM
Oare in Anglia sunt romani care isi aduc rablele din Romania cu volan pe stanga?
Madalin(Citează)
18/08/2018 la 10:14 AM
Nu, ca își pot lua cu 500 de lire ceva rabla de acolo. Probabil dau tot atât pe drumul cu rabla de aici (mâncare + cazare)
nashu_mare(Citează)
18/08/2018 la 1:24 PM
oglinzi periscop
curs obligatoriu cum fac si soferii de tiruri cu permis de RO cind profeseaza acolo
deci mai bine solutii decit interziceri
daniel(Citează)
18/08/2018 la 1:49 PM
Mașinile britanicilor sunt ieftine pentru că sunt bogaț’ și își permit să le schimbe des. Cam la fel de des ca și nemții.
Oricum, contează prea puțin pentru ei dacă se interzice înmatricularea rablelor lor în România/Europa de Est . Cele mai multe vechituri importate de la ei ajung la noi pentru piese de schimb SH, iar asta nu știu cât și cum poate fi limitat.
@Gaelex : Cu ce îți pune viața în pericol în trafic o rablă cu volan pe dreapta parcată, cât să justifice confiscarea lor?
In plus treaba cu pericolul volanului pe dreapta pe șosea e umflată.
Eu am condus o rablă ca aia și nu prea îmi e ok, dar asta că nu sunt obișnuit cu schimbător de viteze pe stânga, mi-e la fel de greu să conduc așa mașină la ei.
Vizibilitatea in cazul unei depășiri, da, e redusă și da, trebuie să te asiguri mai atent, însă pericolul vine de la modul cum conduci mașina.
Dar nu vad o problemă în a conduce responsabil o mașină cu volan pe dreapta. Da, dacă ești descreierat sau agresiv, periocelele sunt un pic mai mari, dar nu-i mașina de vină. Dezavantajul poziției poate fi compensat de atenție și precauție.
Pe principiul ăsta, o depășire cu o mașină cu remorcă/rulotă tractată este semnificativ mai periculoasă, dacă o faci in aceiași termeni ca și când ai conduce un hot hatch, de exemplu.
La fel și o depășire cu un camion încărcat.
Catalinx(Citează)
18/08/2018 la 3:02 PM
Și luminile sunt calibrate pe LHD? Oglinzile? Nu sunt ok rablele de UK decât pe dezmembrare, când aveam Volvo S40 phase one era un business, altfel cred că ar trebui interzise RHD circulație.
Ipo(Citează)
18/08/2018 la 3:46 PM
Calibrarea luminilor se face cu o vizita la service. Dacă nu se pot calibra ar trebui să nu treacă o chestie care se numește în România ITP. Pe care nu ar trebui s-o treacă oricum nici parte din aia cu luminile proiectate pentru cealaltă parte a drumului și Becali este nicicum .
Oglinzile sunt ok . Dacă mai trebuie, îți mai pui. Ai condus vreodată o mașină cu rulota/remorca după ea?
Nu că îmi pasă prea mult dacă le interzic . Mie îmi trecea prin cap să merg până în UK cu rabla din Romulania, dar nu merită efortul.
Catalinx(Citează)
18/08/2018 la 6:53 PM
Nu știu ce oglinzi ai tu la mașină, dar ale mele sunt asimetrice stânga dreapta la Volvo sau Honda.
Ipo(Citează)
18/08/2018 la 9:24 PM
Eu am unele imense, pentru care nu ar conta dacă ar fi asimetrice, dar la mașina pe care am condus-o și care avea volan pe dreapta , erau mai mici și nu știu sigur dacă erau asimetrice că moda asta de făcut oglinzi aiurea a apărut de curând , dar oricum știu că erau ajustabile și îmi păsa foarte puțin de simetrie.
Oglinzile nu sunt pentru a te asigura pe contrasens când depășești , iar în spate , cred că orice șofer de mașină veche , din alea înainte de senzorii de unghi mort, știe că nu te asiguri doar in oglindă, te uiți cu ochiu tau in spate, stânga dreapta , dacă te miști mai mult de 1 metru în lateral ( shoulder check ) .
Catalinx(Citează)
18/08/2018 la 11:25 PM
Bine, te las, că văd că te încăpățânezi. Eu pe Volvo din 98 aveam oglinda dreapta mică și stânga curbată. Cred că la fel era si pe un Mercedes 250 d din 87, dar nu pun mana în foc.
Ipo(Citează)
19/08/2018 la 8:11 AM
Înțeleg ce spui, dar cred că deranjează mai puțin decât îți închipui partea asta.
Eu am condus un pic un Jag X-Type din 2002 cu volan pe dreapta și nu știu să spun dacă oglinzile erau asimetrice că nu am observat vreo problemă. Nu era al meu.
Mai mult, am avut Mondeo (cu volan pe partea corectă) , cam ca ăla de îl avea Radu și după ce i-am spart oglinda din stânga am cumpărat alta SH de pe o mașină adusă din UK . S-a potrivit sticla la fix. Dacă o fi fost curbată diferit nu m-am uitat, dar se vedea destul de bine.
Posibil să fie foarte deranjant la Volvo, dacă zici tu, nu am condus deci nu stiu. La Mercedes e ok, cred, căci cunosc cativa oameni carora le-au fost furate oglinzile (era la moda in anii 200x) și le-au înlocuit cu SH-uri din UK.
Catalinx(Citează)
18/08/2018 la 2:00 PM
Intrebarea este daca in Marea Britanie se inmatriculeaza masini cu volanul pe stanga? Raspunsul este DA, dar cu destul de multe conditii:
https://www.angliamea.ro/despre_anglia/auto_moto/inmatricularea-automobilului-in-marea-britanie-188
JeanValjean(Citează)
18/08/2018 la 3:03 PM
Aveam pretentii de la nashu_mare…
GabrielG(Citează)
18/08/2018 la 5:36 PM
Si eu, dar atât timp cât avem o infrastructură proiectata pentru volan pe stânga (nu zic de mcdonald’s drive in, zic de lipsa autostrăzilor) mi se pare ca ar fi o posibilă soluție de a pastra ordine în trafic. Una e sa ai o rabla cu care sa mergi la pescuit, alta e sa ai una care sa meargă pe șosele.
Limitarea la importuri intracomunitare are efecte pe termen lung. Mâine-poimâine ii vine vreunuia ideea sa aducă japoneze pe vapor. Sa concuram Africa, gen.
Ah, și mutarea volanului de pe dreapta pe stânga mi se pare un risc mult prea mare pentru siguranța pe șosele. Ce poate merge prost atunci când umblă niște semiamatori la sistemul de direcție, modificând-l substanțial? Dar cum se comportă o mașină astfel modificată în cazul unui accident?
nashu_mare(Citează)
18/08/2018 la 6:31 PM
Funny stuff la capitolul ăsta, că tot ai amintit de DriveIn: am un coleg la job cu mașină cu volanul pe partea greșită, care pentru a intra în parcarea firmei are mereu cu el un selfie-stick, în capătul căruia a pus cardul de acces…
seba18(Citează)
18/08/2018 la 6:56 PM
Ref schimbare volan și comenzi stanga dreapta, sunt curios cum se procedează cu airbag-urile
Ipo(Citează)
18/08/2018 la 7:28 PM
niciodata, mi se pare o tapenie sa fie interzis.
Vrem sa fim in UE sa calatorim doar cu buletin, dar sa interzicem accesul cu masini inmatriculate in UE ca au legislatie mai relaxata.
Problema se poate rezolva ca asigurarea sa aiba reperezentare in romania.
wd(Citează)
18/08/2018 la 8:17 PM
Nu e vorba de acces, e vorba de inmarticulare.
nashu_mare(Citează)
18/08/2018 la 11:27 PM
UK nu e UE, s-a votat codul penal, of, mamă dragă
Ipo(Citează)
18/08/2018 la 11:57 PM
Nu prea sunt de acord cu opiniile lui Radu, mai ales ca multe comentarii au ajuns in spam, dar azi are dreptate.
Ca m-am introdus, acum cuprins:
Cat timp umblii in tara MEA cu o masina fara acte (da, sunt cu asigurari la imprimanta, si talonul e doar de forma) de ce iti eliberez rovigneta mai mult de o luna?
Acum mai nou sunt si camere ce ce alimenteaza la bricheta (se monteaza sub oglinda si au un mic display, gen navigatie) dar cand un amator o are pe mana, e pericol din orice pozitie.
Ne-am umplut de volanul dincolo ca se combinau baietii puneau cate 150 lire si ieseau ieftin cu drumul catre casa, masina neavand nici un act, practic radiata.
Si dezmembrarile a umplut parcul auto roman, dar cum nu mai merg, au ramas cu ele.
Cand se schimba volanul, se schimba pedalier bord directie tot, nu se sudeaza tije ca la scoala de soferi.
Cum sunt si masinile de franta, cartea mazgalita cu pixul, masina radiata, asa sunt toate.
Cele pe bulgaria, asigurari false, cele din uk cu nr de uk, nici un act. Cele cu nr de bucuresti vaslui constanta etc, au itp luat pe spaga, rar la fel.
De ce nu se face o asigurare speciala pt ele?
Media de varsta e 25 ani si sub 50k kilometrii, au 3000 minim, injectie, fuge bine bine, sub 1000$.
Astea-s argumentele.
Sunt incoerent ca-s obosit dar sper ca ati prins ideea.
Cymber(Citează)
19/08/2018 la 12:09 AM
e destul de evident ca masinile cu volan pe dreapta sunt un pericol atunci cand sunt conduse intr-o tara cu circulatia pe stanga, dar eu altceva voiam sa zic:
Radu, tata, fratele meu, mai spun o data ca sistemul tau de filtrare a comentariilor este aberant. E clar ca nu te uiti la comentariile care intra in aprobare, dar comentariile care totusi trec le citesti? Cred ca nu, ca daca le-ai citi ai vedea cata lume se plange de chestia asta.
Daca nu ai un plan special de a indeparta comentatorii de pe site, eu zic ca tre’ sa schimbi ceva la filtrele alea.
Robo(Citează)
20/08/2018 la 7:37 AM
Sunt mașini mai noi cu volan pe dreapta dar înmatriculate in România
Nico(Citează)
09/01/2019 la 9:02 AM
Locuiesc de 5 ani în UK și pot spune ca am avut posibilitatea sa fac multi km prin Europa dar nu am avut absolut nicio problemă.Cei care fac accidente cu mașini de UK fiți siguri ca sunt șoferi prosti.
Toby(Citează)