►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Acțiunea nuvelei Catastrofa, de Liviu Rebreanu, are loc în timpul Primului Război Mondial, în luptele pentru recucerirea Transilvaniei. David Pop este un român din Transilvania care se înrolează în armată, ajunge ofițer și, în timpul războiului, este mutat la comanda unei secții de mitraliere pe frontul din zona Făgăraș, unde ajunge să lupte împotriva românilor din cealaltă tabără.
Treaba asta îl zdruncină și nu știe ce să facă. Nu vrea să omoare alți români, dar trebuie să-și facă datoria, ceea ce simte că l-ar absolvi de orice vină morală. În plus, dezertarea sau refuzul ordinelor reprezintă trădare și ar avea consecințe aspre. Diverse discuții cu alți români din armata austro-ungară nu fac decât să-i crească tulburarea, mai ales că ofițerii de alte naționalități îl privesc deja cu suspiciune.
În ziua luptei, privește încremenit prin binoclu cum armata română înaintează spre poziția lui. Când începe atacul, face singurul gest care-i vine din automatism: dă ordin să se tragă. “Și mitraliera începu să latre brusc, ca un câine slobozit din lanț. Valul ce se ridicase se trânti iarăși la pământ. Câțiva se rostogoliră înapoi zvârcolindu-se sau încremeniți. Lui David i se păru că aude gemete și înjurături. Mașina urla mereu, neobosită, răgușită doar puțin, setoasă de sânge.”
Atacul durează câteva ore. David Pop cedează nervos în fața gândului că a ucis atâția români din lașitate. Un contra-atac cucerește poziția sa, soldații săi sunt morți, David este capturat de români și cere îndurare, spunând “Datoria…” și “Frate… român…”.
Răspunsul vine rapid:
Plutonierul îi auzi vorbele și se întoarse sălbatic:
— Ne omorâși cinci ceasuri cu mitraliera și acuma mai zici că ești frate?… Grijania și anafura ta de câine!
Cu patul puștii, cu amândouă mâinile îl trăsni peste cap.
Moare acolo, trupul îi este aruncat la o parte “ca o zdreanță netrebnică”, iar armata română pleacă mai departe.
De nuvela acesta, citită prin liceu, mi-am adus aminte zilele acestea privind declarațiile celor din Jandarmerie. Colonelul Sebastian Cucoș ne-a spus “Colegii mei vă asigur că și-au făcut datoria“, după ce întâi a mângâiat tricolorul și a privit vreo 10 icoane aduse pentru conferința de presă.
“Prea ne-am învrăjbit român contra român… prea ne-am amărât”, a spus în alt moment cu voce îndurerată.
“Vă asigur că oamenii în uniformă își merită respectul nostru și al dumneavoastră”, a declarat la final. Mai lipsea, după frazele despre datorie și respect, să spună că frați români sunt și ei.
Maiorul Laurențiu Cazan, coordonator pe 10 august, a declarat șase zile mai târziu într-un interviu la TVR că “Nu am plecat de la început să gazăm oamenii, noi am avut o acțiune ca urmare a violențelor împotriva noastră“.
A continuat apoi cu “Îmi cer scuze față de toate acele persoane care au avut de suferit în mod gratuit“. Bine că spune asta după ce, ca-n povestirea de mai sus, i-a tocat pe protestatari câteva ore cu bătaie și gaze date fără motiv, de inclusiv au scos cetățeni străini dintr-un taxi și i-au bătut sau, cu altă ocazie, au zdrobit telefonul unui reporter de la Hotnews care filma acțiunile jandarmilor.
Servilism politic, duritate nejustificată pentru a băga frica în protestatari, oameni bătuți fără motiv, incompetența a 1.000 de jandarmi (o mie!) bine înarmați și pregătiți de a izola și extrage câteva grupuri de huligani când tensiunea creată chiar de jandarmi degenerează în violență — și tot ei sunt amărâți și nu înțeleg ce are lumea cu ei.
Puteți citi Catastrofa aici (PDF).
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
94 comentarii
17/08/2018 la 6:37 AM
Ieri la stop duba albastra de-a jandarmeriei. Nu am facut gesturi obscene, nu am scuipat pe ei. M-am uitat cu dispret direct in ochii lor, m-am asigurat ca au vazut si am trecut mai departe.
Toti sunt la fel, dar nu trebuie sa fim si noi la fel de gunoaie ca ei.
Gaelex(Citează)
17/08/2018 la 7:02 AM
Sunt convins că au tras pe dreapta si au plâns îmbrățișati ore întregi.
edelweiss(Citează)
17/08/2018 la 7:59 AM
Poate au crezut ca ii provoci la o liniuta, zi mersi ca nu iti dadura cu spray pe luneta!
Adi(Citează)
17/08/2018 la 9:52 AM
Trebuia să ridici mâine în aer :))))
ionică(Citează)
17/08/2018 la 7:41 AM
Azi au programare la psiholog
Morrissey(Citează)
17/08/2018 la 7:58 AM
Direct la IML s-au dus să-și scoată certificate.
Vali(Citează)
17/08/2018 la 8:32 AM
E foarte nasol sa te crezi mare scula pe bascula si un aragaz cu 4 ochi sa te aduca la realitate, ca esti doar un gunoi.
Gaelex(Citează)
17/08/2018 la 9:01 AM
Când or să îți înfigă pulanul în clavicula sau un cot căzut o să îți mângâie diafan bărbia si când o să cazi cu genunchii în x, uita-te în ochii lor,o să vezi compasiune si râuri de lacrimi.
edelweiss(Citează)
17/08/2018 la 10:33 AM
Nu suntem in razboi si nici in piata aia nu a fost o lupta ca in razboi. De fapt, oamenii aia doar ei stiu de ce au protestat acolo. Sa compari cu ceea ce se descrie in Catastrofa de Rebreanu, inseamna ca propaganda de spalat mintile a USR – PNL si cine o mai face a ajuns realmente pe culmi nebanuite. Nu te mai lauda ca esti un om rational si ingineresc, pentru ca nu e asa. Filtreaza si tu lucrurile, nu face comparatii de acest gen, cu lucruri de necomparat.
IonP(Citează)
17/08/2018 la 10:51 AM
“nu face comparatii de acest gen, cu lucruri de necomparat”
de ce? e o problema de a intelege o analogie?
cum adica “doar ei stiu de ce au protestat” ? crezi ca e un secret ca protestul e impotriva jigodiilor din guvern si din coalitia psd-alde in frunte cu tembelii aia doi?
crezi ca mai functioneaza mizeria aia cu “protestatarii nu stiu despre ce modificari e vorba, habar nu au de ce protesteaza” lansate de limbrici ca Iordache, Nicolicea sau Serban Nicolae sau altii de valoarea lor?
Ender(Citează)
17/08/2018 la 11:08 AM
Cand nu se pot spune lucruri concrete trebuie sa se fabuleze. In orice tara civilizata protestatarii care nu plecau din jurul celor agresivi ajungeau victime colaterale, jandarmii nu au cum sa stea si sa incaseze fara raspuns. Ne dorim o tara ca afara insa cand trebuie sa ne comportam ca afara brusc ne place in Romania. S-a anuntat protesc cu violente, ceea ce s-a si intamplat, iar multi s-aubduc cu copiii dupa ei, pentru ca mai apoi sa se vaite ca au fost gazati copii lor.
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 11:25 AM
Am poposit 5 minute pe antena 3 aseară. Și Ion și Marius M repetă fix ce grohaiau aia la una din emisiunile lor infecte. Cuvânt cu cuvânt. “nimeni nu știe de ce au protestat oamenii acolo”, “protestatarii au fost violenți”, “cu mult timp înainte de protest era anunțat pe rețele sociale ca vor fi violente, ca vor sa facă revoluție”.
Ăștia 2, Ion și Marius, sunt ori prosti, ori ticăloși.
Costin(Citează)
17/08/2018 la 11:30 AM
@Costin: Nu exista “ori”, sunt ticalosi si atat.
alunelu(Citează)
17/08/2018 la 11:38 AM
Pai zi ma tu, de ce irosesti sansa sa ne dai peste bot cu argumentele tale concrete? La articolul precedent am zis acelasi lucru si mi s-au insirat 5 ineptii.
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 3:44 PM
“La articolul precedent am zis acelasi lucru si mi s-au insirat 5 ineptii.”
Am stat sa ma gandesc daca sa-ti mai raspund acolo, dar cum debitezi treburi aiurea aici, hai s-o fac aici.
Ce ai spus la ultimul tau raspuns? Ca argumentul meu cu mutilarea partiala a pilonului 2 este fake news.
Ia fa un calcul aritmetic te rog la cati bani intra pe luna in pilonul 2 dupa reducerea procentului? Intra mai putin.
Tu vrei sa ne spui ca un calcul aritmetic clar este “fake news”?
Uite tabla inmultirii: https://arves.ro/image/catalog/Papetarie/tabla%20inmultirii.jpg
Marius M: FAKE NEWS!
Fix asa suna argumentul tau. Doar pentru ca latri foarte tare “fake news” nu iti face argumentul valid si calculele legate de pilonul 2 invalid. Si cand toate contra argumentele tale bat in aceeasi idee, te rog, nu mai abera ca noi scoatem ineptii.
Doar pentru ca urli/latri la noi “fake news” si alte aberatii de tipul asta nu reusesti sa dovedesti ca argumentele noastre nu stau in picioare.
Mai baga o fisa…
Tudor(Citează)
17/08/2018 la 4:50 PM
“Am poposit 5 minute pe antena 3 aseară. Și Ion și Marius M repetă fix ce grohaiau aia la una din emisiunile lor infecte. Cuvânt cu cuvânt.[…] Ăștia 2, Ion și Marius, sunt ori prosti, ori ticăloși.”
Ori papagali.
mac gregor(Citează)
17/08/2018 la 11:05 AM
Palatul Victoria e considerat obiectiv militar de grad zero, iar jandarmii trebuie sa-l apere cu orice pret! C-asa-i in armie, ordinul se executa nu se discuta.
De la inceput s-a vazut ca nu-i un miting pasnic, pe la 15, 30 deja se lua cu asalt obiectivul, se impingeau gardurile, se imbranceau cu jandarmi!
Oamenii sanatosi la cap(care citisera indemnurile la violenta din zilele care-au precedat razmerita) ar fi trebuit atunci sa plece si sa nu ia parte la asa ceva. Ca n-au facut-o e treaba lor, si-au asumat riscul de-a fi gazati, loviti, udati! Asa e peste tot in lume, nu te desolidarizezi la timp, patesti nasoale!
Intre timp, asa de-un pamplezir, citeste si legea 60/1991.
ps. cand vad atatea schelelaieli patetice de la “curajosii” care voiau sa intre ei in Guvern, sa faca rivulutie, s-o calce in picioare pe Dancila, si acum se plang c-au facut buba si-au plans fara voie, chiar m-apuca rasu’!
Sabin(Citează)
17/08/2018 la 11:23 AM
Cine a anuntat violente, pui de dac? Propaganda PSD-ista, ca sa justifice interinterventiile violente ulterioare ale jandarmilor?
Cand toata lumea a mai fost si pana acum cu copii in Piata Victoriei impreuna cu alti oameni civilizati si a vazut ca toti ceilalti au protestat pasnic si au strigat “fara violenta!”, de ce ti-ai face griji ca o sa te bata jandarmii ca pe snitele si o sa-ti gazeze copilul?
Tu ai fost vreodata in Piata? Nu imbracat in alb, s-o vezi pe Simona, ci asa, de capul tau, sa iti mai revendici niste drepturi.
tetele(Citează)
17/08/2018 la 11:32 AM
Cred ca te-ai uitat la alt protest, jandarmii au dat cu gaze dupa ce asupra lor era ploaie de sticle si pietre. Liderii vostrii sustin ca nu se mai poate pajnic ca pana acum pajnic a fost si nu s-a materializat nimic. Asazisul organizator al protestului din 10 august este sub control judiciar pentru instigare la violenta.
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 11:40 AM
“Liderii vostri” – e bine ca stim cum ne pozitionam :)
Nu mi-ai explicat cine a anuntat violentele, ci doar cum au raspuns jandarmii la loc.
Cine e “asa-zisul organizator al protestului”, daca nu sunt indiscret? Unul care la televiziunea de partid a instigat la violenta? Serios?! Cine a auzit de el? Cine se ia dupa el?
Pot sa ma autointitulez si eu Imparatul Suprem al Romaniei si Indoneziei, asta nu inseamna ca toata lumea ma va privi altfel decat ca pe un dement.
tetele(Citează)
17/08/2018 la 11:41 AM
*cum au raspuns jandarmii la ele/
tetele(Citează)
17/08/2018 la 11:47 AM
“Așa-zisul organizator” care a declarat chestii la Antena 3. Bă, de câte ori ai văzut tu protestatari #rezist la Antena 3? Spălatule pe creier!
nashu_mare(Citează)
17/08/2018 la 11:49 AM
M-am convins, e prost, nu ticălos.
Costin(Citează)
17/08/2018 la 12:01 PM
Mariusica, m-ai facut sa fac niste research pe “adevaratul organizator al protestelor”. Fii atent aici ce descoperi pe profilul lui de FB:
– posteaza aceleasi mizerii periodic (fimulete “care i-au taiat respiratia”/”l-au lasat mut” etc. cu niste pseudo-talentati cantand sau whatever)
– (aproape) niciun post referitor la proteste inainte de iunie 2018
– anti-vaccinist
– posteaza porcarii cu dacii, energiile, etc.
– posteaza fake news de se plictiseste
– face teste gen “ce animal esti cand te enervezi” :)
Primarul din Videle (de unde e) zice ca e dus cu pluta https://www.g4media.ro/primarul-din-videle-despre-ovidiu-grosu-autointitulat-adevaratul-organizator-al-protestului-diasporei-mi-s-a-parut-un-om-care-gandea-diferit-in-raport-cu-realitatea.html
Dap, pare fix genul pe care toti protestatarii #rezist l-ar urma. Are aura de organizator suprem.
tetele(Citează)
17/08/2018 la 12:20 PM
Am facebook-ul plin de share-uri date banuiesc de mai marii rezistenti care indeamna la violente. Nu in mod direct ca asazisul organizator, insa se deduce clar ca trebuie recurs la violenta altfel rezultatul va fi 0 ca sinla protestele anterioare. Cum vrei sa ti le dau ca imi intra la moderare si acolo raman?
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 12:31 PM
Vezi tu, aici e problema. Nu exista “mai marii rezistenti”. Nu exista lideri. Nu exista o structura organizationala. Nu exista tricouri albe. Nu exista autocare. Nu exista ordine venite de sus.
Exista cutit la os si dorinta de dreptate. Unanima. Exista un simt civic care spune ca nu e OK sa arunci cu c_c_turi (la propriu, am vazut titlu la Antene pe tema asta) in alti oameni si ca e de preferat sa nu lasi covor de gunoaie in Piata cand pleci.
Se mai gaseste cate un amarat sa propuna sa aprinda toti lanterna de la telefon la ora X si primeste niste sute de like-uri pe o pagina de eveniment pe FB. Asta e marea organizare.
Sfatul meu (presupunand ca esti doar spalat pe creier de propaganda, nu si prost) ar fi sa mai lasi televiziunile care iti ofera concluziile pe tava si sa incepi sa culegi informatii despre fapte din toate sursele, apoi sa le pui cap la cap singurel, fara dom’ Gadea.
tetele(Citează)
17/08/2018 la 1:37 PM
Daca voi aberati cu lucruri banale si usor verificabile, cum sa se poata discuta cu voi? Nu vedeti nici macar lucrurile evidente. Cum se face ca protestele astea “spontane” au data stabilita cu mult timp inainte? Cum se face ca aceleasi persoane sunt mereu primele la orice protest (Malim Bot, Dide, Sandi, etc). Te contrazice logica banala.
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 2:30 PM
OK, explica-mi argumentat, te rog, cum am aberat si cum nu se poate discuta cu mine. Te-am injurat? Te-am lasat vorbind singur?
Te-am intrebat cine a anuntat violentele, nu mi-ai raspuns.
Te-am intrebat daca ai fost in Piata Victoriei, nu mi-ai raspuns.
Te-am intrebat cine se ia dupa Ovidiu Grosu (“asa-zisul organizator”), nu mi-ai raspuns.
Ti-am zis ce mizerii am gasit (documentat, cautand cu ochii si mouse-ul) pe timeline-ul lui si ca nu este organizatorul acestui protest, ai schimbat subiectul.
Ti-am explicat cum functioneaza marea organizare a acestor proteste #rezist, imi spui ca nu vad lucrurile evidente.
Niste persoane (Malin Bot, Penisache asta de zici tu ca e El Lider Maximo, altii) sufera de grandomanie si au (poate) mai mult acces la expunere media. Hai sa nu fiu extremist si sa zic ca nu se uita nimeni in gura lor, dar eu unul nu cunosc un singur om cu capul pe umeri care sa-i vada ca pe niste lideri.
Protest spontan a fost pe 31 ianuarie 2017, apoi in zilele cand s-au petrecut alte mizerii. Cine a zis ca pe 10 august a fost protest spontan?
Daca tot vorbesti de logica banala (ma astept s-o stapanesti daca o aduci in discutie), explica-mi si mie te rog unde am incalcat-o. Ce silogism n-a fost corect? Unde am aberat?
Daca esti un postac, atunci faci o treaba destul de buna, nefiind agresiv in tonalitate, insa folosind tehnici de diversiune cunoscute (e.g. whataboutism, acuzi lumea de ceea ce faci tu – schimbi subiectul). Dar esti un postac, adica un ticalos care indoaie opinia publica inspre partidul pe care-l deservesti si care nu deserveste binele obstesc.
Daca nu esti un postac (ticalos), si nu esti spalat pe creier de propaganda, atunci, vorba cuiva, ramane doar ca esti prost.
Eu am incredere in oameni, asa ca presupun ca esti doar afectat de propaganda, devenind o trompeta a acesteia. Leac pentru care ti-am propus sa te informezi (din mai multe surse) si sa vii cu argumente.
Daca nu este cazul de asa ceva, atunci inseamna ca nu te duce capul sa intelegi niste argumente logice si sa combati, cel mult, premisele argumentarilor (desi, repet, nu cred ca esti prost, la cat de calm te exprimi) SAU esti un ticalos.
Daca vrei sa porti o discutie, poarta discutia in cauza, nu una care-ti este tie favorabila. Te astept cu argumente, nu cu lozinci.
tetele(Citează)
17/08/2018 la 11:30 AM
Erau 6 dube sias pe Kiseleff, și vreo 15 băieți cât ușa în civil stăteau de vorba la lângă ambasada Rusiei, fara sa ii socotesc pe aia in civil din piata. Daca fiecare dintre rinocerii aia lua câte un agresiv de gat se liniștitea treaba.
Rezultatul e ca aveam 4 dosare penale vs ‘instigatori’ și câteva amenzi la hoha. O farsa. O farsa ce ar trebui sa se concluzioneze minim cu niste treceri in rezerva, dar in mod normal cu niste condamnari.
alxzen(Citează)
17/08/2018 la 11:52 AM
Bă nesimțitule, s-au aruncat gaze (rachete care zburau și apoi explodau iar bucăți din ele cădeau în capetele oamenilor) fix în mijlocul pieței și celor 100 de mii de oameni (pe puțin), acolo unde nu exista picior de violență. S-au gazat oamenii din fața de la Antipa, unde media de vârstă era de vreo 50 de ani.
nashu_mare(Citează)
17/08/2018 la 11:54 AM
Minciuni. La A3 nu s-a zis asta, deci nu exista.
Costin(Citează)
17/08/2018 la 12:14 PM
Ia da un link sa vedem si noi ca esti admin aici. Eu am propagandisti pe facebook cu hashtag si nu am vazut vre-un filmulet cu ce zici tu, in schimb au dat poze de la proteste din strainatate la greu si le dadeau ca fiind de la noi. La A3 am aflat ca dadeau fiecare poza ce deja o stiam si eu, urmat se articolul original. Ce sa-i facem daca googlr te lasa acum ca sa cauti si dupa imagine…
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 12:20 PM
Ce link? Am fost acolo. Ma faci mincinos?
nashu_mare(Citează)
17/08/2018 la 12:35 PM
Si vrei ca sa te credem e cuvant? Dintre toti aia care stateau pe jos in fata jandarmilor cu telefoanele in mana si isi luau bastoane, nu a filmat nici unul nimic? Probabil jandarmeria a sesizat ca li s-au descarcat bateriile la toti si au profitat de moment, asa se explica si de ce propaganda a trebuit sa se foloseasca de poze de la alte proteste.
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 12:43 PM
Eu nu filmez, chiar discutam cu Radu ca mi se pare aiurea sa faci live când nu ai net. Dar ar fi ajutat acum.
Oricum, am prietena la 40+ de ani cu fața vânătă din cauza grenadelor ăstora luată în mijlocul pieței. Nu are nici ea link. Are în schimb certificat medico-legal și plângere depusa la parchet. Am un prieten lovit la girafă în față din cauza căruia fac și Ministerul de Externe neamț investigație, ca filma pentru Deutsche Welle.
Îmi pare rău că nu i-ai văzut tu la Antena 3 și nici nu ai văzut chestiile astea pe Facebook. Partea buna e ca nu trebuie sa te convingă pe tine ci au urmat calea legală.
Mai fă-mă o data mincinos!
nashu_mare(Citează)
17/08/2018 la 1:09 PM
@nashu_mare: n-are sens sa iti pierzi vremea incercand sa convingi jegurile. Au reusit sa-si suprime perfect disonanta cognitiva. Pentru ei protestul a fost violent (desi sub 0,1% din protestatari au fost violenti pana la primele gaze, daca poti considera aruncatul cu sepci si pet-uri violenta) jandarmii nu au aruncat cu grenade cu gaz (desi exista oameni care aveau bucati de grenade in picior), oamenii nu trebuiau sa vina cu copiii la proteste violente (desi tocmai faptul ca au venit cu copiii arata ca protestul a fost considerat pasnic de la inceput de toata lumea) iar jandarmii nu au venit pregatiti de violenta (desi au venit echipati si pozitionati pentru violenta si au declansat-o atunci cand nu a venit din partea protestatarilor).
Nu ai ce discuta cu gunoaiele.
Giani Mucea(Citează)
17/08/2018 la 1:26 PM
Argumentul cu poze de la alte proteste e de-a dreptul retard, ce il opreste pe postacul X (PSD) sa puna o poza de la alt protest ca apoi postacul Y si Z (PSD si ei) sa foloseasca acest lucru ca argument suprem?
Si da, confirm ce zice nashu mare si altii ca el, am fost si eu de fata…
Oricum, @Marius M asta pare un postac ordinar, urmeaza cuvant cu cuvant instructiunile de la partid. Nici nu merita sa ne obosim cu el :)
Radu(Citează)
17/08/2018 la 2:04 PM
De fapt, am văzut o singura poza de la alte proteste, poza care mi-a apărut doar o data în TL, dată de cineva care dă link-uri din ce scrie insalubrul ăla de PAH, deci as, zice ca pozele alea, dacă au circulat, au circulat în bulele pesediste.
nashu_mare(Citează)
17/08/2018 la 2:58 PM
Si de unde stii ca doar aia a fost de la alt protest? Eu am vazut ca cea cu jandarmul ce lovea cu piciorul avea o uniforma diferita, insa despre celelalte am aflat de la antena3. Au avut emisiune de 3 ore in care au demascat fake news pe banda rulanta. Interesant ca aflu acum de la voi ca propadanda anti pds e facuta foi de psd ca are cumva efect de bumerang. Mai am o singura curiozitate, de ce nu sunteti suparati pe huliganii care au pornit violentele, ci doar pe jamdarmi?
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 11:39 PM
@Marius M, ce nu înțelegi tu este că noi am fost acolo. Ce circulă pe Facebook / Antena 3 e doar zgomot de fond.
Te invit la următorul prost să vii până acolo, doar să observi sau să stai de vorbă cu oamenii. Nu se ia nimeni de tine că nu strigi ‘m**e psd’ sau dacă iți expui civilizat ideile. O să înțelegi că realitatea nu e aia de la TV/Facebook.
Big T(Citează)
17/08/2018 la 11:40 PM
protest*, lol.
Big T(Citează)
17/08/2018 la 1:07 PM
Sinistru individ e acest Marius M.
Dar eu nu cred ca e postac. Adica, daca au ajuns postacii si aici, pe un blog relativ nisat, we are fucked.
Cred ca Marius M e un true believer, spalat pe creier de antene & co.
Eu de exemplu nu am putut sa fiu la protest, ca nu eram in Bucuresti. Dar, din ce am vazut la TV si pe net, imi dau seama ca trebuie sa fii complet spalat pe creier ca sa nu iti fie evident faptul ca jandarmii au actionat complet nejustificat si disproportionat si ca sunt sute de oameni agresati si raniti fara sa fi fost nici o secunda violenti.
Marean(Citează)
17/08/2018 la 1:58 PM
Adevarul e întotdeauna la mijloc.Si multimea a gresit ca nu s-a detasat mai mult de cei violenti, dar si jamdarmeria a gresit ca nu i-a izolat de la inceput si a recurs la violente impotriva tuturor.Chestia cu au raspuns pentru ca au fost atacati nu tine.Nu raspunzi cu asemenea forta pentru ca dau unii cu miste sticle de plastic sau te înjura.Jandarmii se presupune ca sunt pregătiți pt asta.Pe huliganii aia care au dat cu pietre si au dat foc de ce nu i-au fugarit ? Daca tot zic ca se asteptau la violente pt ca se anuntase pe retele sociale de ce nu au fost forte de ordine si pe strazile secundare in asa fel incat huliganii aia sa nu poata fugi ? De ce nu i-au saltat pe toti in dimineata aia, ca banuiesc ca ii cam stiau ? Jandarmerita aia chiar daca mu are probleme cu coloana si chiar daca poate a participat si ea la evacuarea pietei tot nu se justifica modul in care a fost agresata.Aia nu sunt oameni si nu merita sa ramana in libertate.
Deci ori a fost totul organizat ori sunt prosti.Ambele variante sunt grave.
Eu cred ca au mers pe ideea lasa sa intre astia sa faca scandal sa avem noi motiv sa golim piata numai ca nu a iesit chiar asa.
Si da este adevarat ca din cauza evenimentelor nu se mai stie de ce s-a protestat, care sunt cerintele.Trebuie sa venim cu lucruri concrete.Nu doar sa plece guvernul.De ce sa plece ? Ce sa se intample dupa ? Cine sa vina? Altii crede cineva ca sunt mai buni ? Intradevar Viorica si alti ministrii de acolo chiar nu au ce cauta dar asta nu e suficient.
Ma apucasem la un moment dat sa fac o lista dar am renuntat.Cred ca trebuie sa o reiau.
Catalin(Citează)
17/08/2018 la 2:13 PM
desi n-am fost prezent, jur ca ma apuca nervii citindu-i pe retarzii astia doi.
animaloo(Citează)
17/08/2018 la 2:48 PM
Mi-as face probleme daca ai avea ceva bun de zis la adresa mea si mi-as face de 10 ori cruce daca ai scrie ceva inteligent.
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 2:53 PM
pai, inteligent ar fi sa iti zic in ce mod sa faci sex cu mama ta. Dar, la radu nu vorbim urat.
Esti ultimul papagal. ai zeci de filmulete cu ce a fost acolo. Ai in pana mea, un taxi oprit si batuti toti din interior. si tu o arzi cu aceleasi tristeti anteniste. Ma mir ca nu ai zis de jandarmerita batuta.
animaloo(Citează)
17/08/2018 la 3:01 PM
Foarte inteligent, mai baga, arata lumii cat de tare esti!
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 3:09 PM
Jandarmerița moartă și cu cervicala ruptă. Și despre pungile pline de pipi și rahat cu care s-au aruncat în jandarmi. A fost măcel!
nashu_mare(Citează)
17/08/2018 la 3:07 PM
Relaxați-vă, a zis Norica ca înregistrările cu jandarmi bătând cetățeni sunt Photoshop. https://www.notabn.ro/norica-nicolai-despre-imaginile-cu-protestatarii-batuti-au-fost-trucate-pe-calculator/
nashu_mare(Citează)
17/08/2018 la 4:11 PM
Nu sunt facute in Photoshot, sunt doar luate de la alte proteste. Multumit acum?
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 4:12 PM
Nu, ești și tu la fel de penibil ca Norica
nashu_mare(Citează)
17/08/2018 la 3:11 PM
Acest citat rezumă de fapt conversația:
nashu_mare(Citează)
17/08/2018 la 3:24 PM
Fata de tine in care rogi sa fi crezut pe cuvant ca nimeni nu a surprins momentul cand se aruncau cu grenade lacrimogen in mijlocul sutei de mii de protestatati, nici macar realitatea, digi24, b1… antena3 vine macar cu probe, la fiecare poza arata pagina articolului original si data acestuia. Au aratat si cum intervin jandarmii din tarile occidentale, mult mai agresivi in comparatie cu noi.
P.S. astept de 5 ore sa-mi dati dintii jos din gura cu argumentele voaptre pentru care guvernul trebuie sa pice urgent. V-am ridicat mingea la fileu, ce mai asteptati?
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 3:31 PM
Mariuse, du-te breh si canta la alta masa, serios acum…
Nu vezi ca nu convingi pe nimeni, ba mai rau o sa inversunezi oamenii si mai tare impotriva PSD. :)) Eu inteleg ca esti platit la post, dar pana mea, deja ai trecut la nivel de cascadorii rasului, o sa te certe sefii aia ai tai ca nu respecti scenariul de la partid.
Ca sa iti faci o idee un postac serios (nu un babuin ca tine) ne-ar fi luat prin invaluire cu fineturi ceva gen: “nici mie nu imi place de psd, dar sa stiti ca de data asta jandarmii au avut dreptate, au fost si violente, sunt si ei oameni”. etc etc
Pe cand tu micky mouse, vii si o direct dai cu antena3 si nu stiu ce fake news care se invart in capul tau tulburat :)) Cam ce te astepti acum, sa intram toti diseara si sa ne uitam 3h la antena3? :))) Pe bune acum, atat de prost sa fii?
Radu(Citează)
17/08/2018 la 3:35 PM
Bine ma, va las ca sa postaciti frumos aici, nu va mai deranjez eu cu argumente. Da-le incolo de argumente.
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 3:47 PM
@Radu
Pai omul vrea sa ma convingă pe mine, care am fost acolo, ca realitatea e alta, că a văzut el la Antena 3 niște fake news.
Literalmente, a zis ca a văzut 3 ore de fake news la Antena 3. Tot la Antena 3 a fost și “liderul” mișcării din strada. Acolo suntem cu discuția, FFS!
nashu_mare(Citează)
17/08/2018 la 3:47 PM
Bre Mariusica, bre, la ce doamne iarta-ma mai ceri argumente cand matale nu esti capabil sa vii cu ele cand ti le cere lumea?
Ma lasi colea cu ochii in soare si te duci sa ceri argumente la alta masa? Pai e frumos sa raman asa, si facut aberant si cu banii luati? Nu-ti place sa stai la discutii? Nu ma mai iubesti? Ce ramane din relatia noastra frumoasa?
Sau matale-ti plac doar “argumentele” alea care se termina cu “asa e, ai avut dreptate, acum am vazut lumina, slava dezchizatorilor de ochi care este ei Antena 3”?
Uite filme, uite abuzuri https://www.facebook.com/myrecorder/videos/1756417671140768/
Da’ pune mana si uita-te pana la sfarsit. Si vino matale dupa aia cu argumentele pe care le pretinzi.
tetele(Citează)
17/08/2018 la 3:56 PM
Asa, care sunt abuzurile jandarmilor in film??? Ca le da cu spray celor care forteaza gardul si arunca cu ce apuca catre jandarmi? Aici se vorbea de grenade aruncate in mijlocul multimii de catre jandarmi, asta speram ca sa vad, dar cred ca o sa raman doar cu speranta.
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 4:12 PM
Bre nea Mariusica, te-am rugat explicit sa te uiti pana la sfarsit, bre. Bag seama ca stii sa citesti. Ai probleme cu vederea? Iti recomand un optician, ceva, daca e cazul.
Ia sa aruncam noi un ochi pe la minutul 10:25, asa. Sa vedem ce se intampla.
Sau pe la 12:06, cand baiatul ala din planul 2 isi ia un scut in mufa fara sa fi facut nimic, apoi e calcat efectiv in picioare de cordonul de jandarmi.
Mai vrei? Mai avem, da’ madam Norica zice ca si astea “e” fake news, ca cica i-a desenat cineva pe carioca pe aia care stau cu mainile ridicate si isi iau pulane peste ochi. Uite:
https://adevarul.ro/news/eveniment/video-protestatari-pasnici-mainile-ridicate-loviti-jandarmi-1_5b6e9fa7df52022f754345e6/index.html
Mai vrei? Mai avem…
tetele(Citează)
17/08/2018 la 4:14 PM
Eh, stai ca mi-a intrat comentariul in moderare de la prea multe linkuri, cred. Poate s-o indura Radu sa ti-l si arate.
tetele(Citează)
17/08/2018 la 4:16 PM
Tu incerci ca sa ne convingi pe noi ca nu e ce am vazut in filmuletele cu desfasurarea evenimentelor ci trebuie sa te credem pe tine. Hotnews, ziare com nu au surprins acele momente crancene? Sute de protestatari cu telefoane, nu a surprins nimeni ce zici tu???
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 4:18 PM
http://epochtimes-romania.com/video/ce-s-a-intamplat-la-mitingul-diasporei-din-10-august-2018—2999
Ia da tu frumos de la minutul 9 incolo si explica-ne ce kkt au facut protestatarii pasnici de sa-si merite gaz lacrimogen in freza? Exact, nimic.
Dar tu tine-o pe a ta, ca abuzurile jandarmeriei sunt pixelul albastru. Nici cand ai filmarea bruta in fata nu vrei sa recunosti ca argumentele tale sunt false si diversioniste.
Mai facuse cineva treaba asta candva. Il chema Banicioiu. A spus ca spitatele romanesti au tot ce e necesar ca sa aibe grija de victimele de la colectiv. La scurt timp dupa cand o serie de jurnalisti i-au citat propria afirmatie: “Nu mai rastalmaciti!” La fel si tu. Cu dovada-n fata, nu si nu.
Tudor(Citează)
17/08/2018 la 3:13 PM
Exceptionala paralela cu nuvela Catastrofa a lui Rebreanu !
Nu stiam de ea, decat Padurea Spanzuratilor mai bine s-ar insista pe ea, cele 17 pagini se citesc mult mai repede decat un roman.
JeanValjean(Citează)
17/08/2018 la 3:40 PM
Giani Mucea(Citează)
17/08/2018 la 3:42 PM
Papushe, ti s-au demontat “argumentele” mai sus. E clar ca nu esti prost ceea ce inseamna ca esti mizerabil. Las-o balta.
Giani Mucea(Citează)
17/08/2018 la 3:46 PM
Unde ma? Am intrebat si la articolul de acum doua zile, pauza argumente. Sper ca nu luam de bune aburerile fara argumente.
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 3:56 PM
Am citit ce s-a scris si intervin foarte rar. Parerea mea este ca ii dati “apa la moara” lui marius m si nu ar trebui sa ii mai raspundeti. Ignorati-l. Si lasati-l sa urmareasca latrinele in continuare ca sa fie informat. Nu ai ce sa dialoghezi cu un asemenea specimen.
Mihai(Citează)
17/08/2018 la 4:05 PM
De acord, de-aia am consumat doar 15 secunde sa ii raspund, o singura data.
Ideea e ca populatia se imparte in 3 grupuri: doua ferm pozitionate de-o parte si de alta a baricadei si unul indecis. Tinta sunt aia indecisi si pentru aia trebuie consumat efort. Daca se uita la antena 3 pentru ca demonteaza fake news, e prea tarziu.
Giani Mucea(Citează)
17/08/2018 la 4:09 PM
Prietene daca nu te uiti si la antene nu poti spune ca esti informat. Eu cand deschid facebook-ul sunt inundat de fakenews, daca nu am si alte opinii ca sa fac o comparatie ajung ca sa iau de bun toate mizeriile.
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 6:22 PM
@Marius M, tembelica ma mai uit din cand in cand la antene cu titlu de divertisment, deci lasa gargara ieftina ca stim despre ce e vorba. Si pot sa spun ca sunt acolo niste fracturi logice de numai un dezaxat ca tine le poate intelege.
Ex 1: la proteste a fost miscarea antifa (care este o miscare anti-fascista) care cumva si-a calcat pe toate principiile si s-a alaturat protestatarilor fascisti (cum au fost numiti luni la rand protestatarii anti-psd la A3). Wtf?!? :)
Ex 2: dezinformare ca la carte, jandarmi morti care nu mai sunt morti ci grav raniti care de fapt au doar niste contuzii. Daca nici asta nu e fake news….
Dar nah, tu tine-o pe a ta, si pregateste-te sa iti iei cateva palme de la sefii tai, probabil ca datorita idioteniilor tale de azi ai obtinut efectul invers si ai convins cateva zeci de oameni sa continue cu protestele. :)))
Radu(Citează)
17/08/2018 la 4:17 PM
Un time lapse frumos care arată la secunda 40 cum fuge toată lumea din piață, chiar și cei din partea opusă gardurilor. Presupun ca din cauza spray-urilor de mână, nu a grenadelor aruncate în adâncime. Ca asa sunt spray-urile de mână, au efectul de a alunga lume pe sute de metri.
nashu_mare(Citează)
17/08/2018 la 4:17 PM
Adică asta
https://youtu.be/bo2JtoFUaLY
nashu_mare(Citează)
17/08/2018 la 4:30 PM
Uite, nea Mariusica, daca-ti trebuie mai explicit https://www.youtube.com/watch?v=Ml-BQSAmkw4
Si de la televiziuni, asa cum iti place matale. De la alea care indreapta camera si unde nu-ti place matale.
tetele(Citează)
17/08/2018 la 4:31 PM
Ti-ai cam dat singur cu tesla. Desi cu greu se intelege ceva din filmuletula ala, totusi se vede ca faci fake news (incredibil, tocmai tu?). Daca se aruncau grenade in mijlocul multimii se facea gaura in centrul ei, insa in acel timelapse se observa ca multimea se retrage dinspre gardul de protectie.
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 4:49 PM
Mulțimea începe sa se împartă de pe acolo unde erau cele doua mașini ale televiziunilor, după care se eliberează toată jumătatea aia de piață înspre Ion Mihalache, că nu or fugi înspre garduri. Ești un sinistru.
nashu_mare(Citează)
17/08/2018 la 4:52 PM
Ulterior, la secunda 55, cu luminițele, aia din fățărnicie nu mai fug, rămân acolo și fug doar aia din spate.
nashu_mare(Citează)
17/08/2018 la 5:32 PM
Si la secunda 55 tot de la gard incepe resfirarea, poate nu la fel de liniar ca la secunda 40, dar nu-ti probeaza deloc argumentele. Ceva in care sa nu te chioresti ca sa intelegi ce sa intampla de fapt acolo ai?
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 5:41 PM
“Daca se aruncau grenade in mijlocul multimii se facea gaura in centrul ei,”
pentru ca au aruncat intr-un singur loc, nu?
E super amuzant cand cineva explica altcuiva “bah, crezi in ce ai trait sau in ce am vazut io la a3?”
animaloo(Citează)
17/08/2018 la 6:06 PM
Deci a fost ploaie de grenade! In primul rand orice proiectil care zboara mai mult de 50 metri te lasa lat daca te loveste in cap. In 2012 cand jandarmeria tragea cu un tip de grenada lacrimogan si l-a lovit pe acel protestatar in genunghi i se mai tinea piciorul doar in piele. Sa ne imaginam ce se intampla acum daca jandarmeria chiar lansau grenade in mijlocul multimii, cati erau in stare grava in spital si necesitau operatii de reconstructie faciala. Deci voi ati fost la proteste si zburau grenadele pe langa voi ca la razboi? Cool!!
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 6:37 PM
Stai asa, deci ceri dovezi ca s-au aruncat grenade, vezi timelapse in care se vede clar ca s-au aruncat grenade in mijlocul multimii (fum, multimea dispersata temporar) si apoi zici ca nu dom’le, nu a fost “ploaie de grenade”? Hahaha troll retardat.
Giani Mucea(Citează)
17/08/2018 la 6:56 PM
Inca ai televizor cu tub acasa? Eu nu vad nimic clar acolo, e facut de la distanta mare cu poza la intervale mari de timp si redate foarte repede, zona la care se face referire tine 1-2 secunde. Problema cea mare eu o vad la logica, s-a spus ca s-au dat cu grenade in mijlocul multimii deci undeva la vre-o 50 de metri. In aceste conditii grenadele se trag, nu se arunca. Fiind trase pot nimeri pe oricine in cap si desfigura, ori n-am auzit de vre-un caz de spitalizare grava, nu am vazut nici o secventa clara care se indice lucrul acesta, sunt toate inciciile logice ce indica o minciuna. Acum la cate minciuni au fost legate de protestul asta, una in plus e apa de ploaie.
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 4:20 PM
“Prietene daca nu te uiti si la antene nu poti spune ca esti informat’
deci, practic, daca esti prezent intr-un loc nu esti esti informat daca nu te uiti si la antene…
practic frati-miu si inca zeci de prieteni care au plecat cu ochii umflati sunt fake news.
Mi-a placut aia cu “dar pe huligani de ce nu sunteti suparati”. E ca si cand io i-as da lu radu o palma si el te-ar rupe cu bataia pe tine si, cand te plangi de radu, nasu mare sa iti raspunda “da pe animaloo de ce nu esti suparat, trebuia sa te delimitezi de el”. Asta in conditiile in care tu nu ma stii si nu m-ai vazut niciodata
animaloo(Citează)
17/08/2018 la 4:37 PM
Exemplu pe masura inteligentei tale. Dar daca esti cu Radu in masina si el face semne obscene trecatorilor, iar apoi te opreste politia si iti da amenda, tu pe cine blamezi? Dupa logica ta pe politist ca ti-a dat amenda.
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 5:41 PM
Mi se pare haios cum toți postacii PSD de meserie au numele de formatul “Prenume inițială”. Dar toți, fără excepție..
Andrei Serbanescu(Citează)
17/08/2018 la 6:29 PM
Cand injur psd sunt ok, cand zic nasoale de hashtagisti sunt postac pds. Halal logica. Mie totusi imi convine ca sa consideram ca eu sunt postacul ala psd, dar in cazul asta care este eticheta vostra corecta, atat timp cat eu va demostrez ca nu aveti argumente ci doar injuraturi si minciuni? Astept inca cu interes asgumentele alea solide de darmat guvernul.
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 6:04 PM
Latrinele sunt sterse din televizor, la fel ca trinitas, lumina, ghitatv, taraf si alte asemenea. Nu sunt inundat pe facebook ca nu am cont. informatiile le poti lua si de la fata locului .. nu numai din fata monitorului.
Si … in primul rand … nu ma jigni … NU sunt prietenul tau ! Prietenii tai (daca ai) sunt in alta parte.
Adio!
Mihai(Citează)
17/08/2018 la 6:19 PM
Fix ce ti-ai scos tu din grala de programe ne interesa, cat despre faza ca iti iei informatiile de la fata locului e clar o minciuna pe care si copiii mici o inteleg, ca doar nu esti omniprezent.
Referitor la “prietene” era cu ghilimelele de rigoare atat timp cat tu m-ai facut specimen.
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 6:10 PM
Radule doo probleme:
1. unde a disparut bifa de salveaza date?
2. cum ma dezabonez de la comentarii?
animaloo(Citează)
17/08/2018 la 6:57 PM
Aici e lista armamentului folosit https://www.g4media.ro/parchetul-general-a-publicat-lista-munitiei-folosita-de-jandarmerie-pe-10-august-cartuse-grenade-de-mana-si-pulverizatoare-cu-efect-iritant-lacrimogen-211-plangeri-penale-si-92-de-persoane-audiate.html
As zice ca ce am văzut aruncat deasupra mulțimii este cartuș calibru 40 mm pentru armă lansator cu efect iritant lacrimogen-încărcătură cu efecte multiple iritant lacrimogene CS (fumigen, acustic, luminos, de consternare, de iluminare, cinetic, de antrenament).
“cinetic”, ca de aia au făcut vânătăi și cu efect de iluminare, ca de aia au fost mulți cu hainele și pielea arse. Toate astea documentate cu poze și certificate medico-legale.
Lăsau un fum lacrimogen rozaliu, spre de deosebire de cel din butelii. Vajaiau și explodau deasupra fix ca artificiile de revelion.
nashu_mare(Citează)
17/08/2018 la 7:07 PM
Revin la filmuletul tau, unde este fumul rozaliu si lumina cartusului? Nu cred ca alea se trag asupra multimii indiferet de situatie, stim cum i-a spulberat genunchiul protestatarului in 2012, deci te pot nenorocii pe viata.
Marius M(Citează)
17/08/2018 la 8:30 PM
Este un proiectil, e rapid, nu are cum apărea într-un time-lapse. Explozia apărea numai sus, așa că mi se pare normal sa nu apară în filmulețe, ca nu filmează nimeni cerul în mod special. Fumul sau roșiatic apare însă în multe poze deasupra mulțimii. Se deosebește de cel lăptos al buteliilor (are și alta aroma).
Nu am văzut sa fi fost trase direct în mulțime, orizontal, deși am văzut o rana destul de adâncă într-un picior și oameni la salvările smurd cu hainele arse (pe Facebook). De altfel, de la mine nu s-au văzut nici bătăile cu ultrașii, ca erau departe și nu a existat interacțiune. S-au tras în aer la 45 de grade, fix ca artificiile de Revelion deasupra mulțimii. Le-am văzut pe lumina, deci înainte de momentul cu luminile care a fost pe la ora 9, la crepuscul. Prietenei despre care spuneam ca a depus plângere i-au căzut resturi în cap după ce a explodat asa ceva deasupra ei. Era în grosul mulțimii, nu în marginea unde au fost bătăile.
nashu_mare(Citează)
17/08/2018 la 11:22 PM
Un filmuleț cu ceva explozie în mulțime (și alte violențe) : https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=235672157138952&id=206631943533712
nashu_mare(Citează)
18/08/2018 la 5:09 PM
Degeaba. O sa vina Marius M sa ne explice ca daca nu e filmata la 60 de cadre pe secunda nu poate sa distinga clar ca e o grenada aruncata in mijlocul multimii pasnice.
A cerut “Daca se aruncau grenade in mijlocul multimii se facea gaura in centrul ei”, timelapseul de la PressOne fix asta arata dar el nu, acuma nu vad pentru ca sunt cadrele luate prea rar si nu se intelege.
Inca o filmare in plus:
https://www.youtube.com/watch?v=qCoiiEK1JvM
Omu o sa continue sa urle “fake news” cu toate dovezile in fata. Ma intreb oare, atunci cand primesti instiintare sa platesti impozite si ai hartia negru pe alb de la ANAF, oare si acolo le zici alora de la FISC “Sunteti fake news!” ?
Tudor(Citează)
18/08/2018 la 9:47 PM
Eu nu inteleg de ce nu ignorati voi complet personajul asta.
Cu prostii nu te pui ptr ca au creierul odihnit, iar daca mai lucreaza pe un salariu dolofan la buget fara sa faca nimic (asa cum cred eu, poate ma insel), atunci chiar este foarte odihnit.
Doru(Citează)