►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
TAROM a comandat 5 avioane Boeing 737 MAX 8 noi, direct de la constructorul american. Știrea apare pe site-ul TAROM și pe cel Boeing, comanda fiind dată în cadrul show-ului aviatic de la Farnborough. Avioanele vor fi livrate până în 2023.
Comanda este evaluată la 586 de milioane de dolari, dar pe prețul de listă. Este posibil ca Boeing să fi dat un discount, dar aceste lucruri nu se fac publice. Pe de altă parte, 5 avioane nu este o comandă mare, de fapt este cea mai mică primită de ei în cadrul show-ului aviatic. Jet Airways de exemplu, a cumpărat 75 de bucăți. Boeing are peste 4.600 de unități comandate de diverși clienți și doar 162 livrate până acum.
737 MAX este cea mai nouă generație a acestei serii de avioane. Primul zbor de test a fost în 2016, prima livrare către un client final în 2017. Se produc trei variante, MAX 7, MAX 8 și MAX 9, iar TAROM o cumpără pe cea din mijloc, probabil configurată pentru în jur de 160 de pasageri în două clase. Motoarele vor fi CFM Leap 1B, care sunt noi și eficiente.
Mă bucur să văd că TAROM investește în modernizarea flotei. Aceste avioane vor permite zboruri mai lungi, autonomia fiind de peste 6.000 km. TAROM a anunțat și achiziționarea unor servicii de mentenanță și upgrade pentru flota existentă.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
16 comentarii
17/07/2018 la 2:49 PM
Eu sper ca până în 2023 așa mai existe Tarom.
Adrian(Citează)
17/07/2018 la 2:53 PM
Tari astia de la Boeing, isi cumpara singuri avioanele. :) deci vezi ca ai o mica eroare in text, ai scris Boeing in loc de Tarom.
alex(Citează)
17/07/2018 la 3:29 PM
Dubios, ținând cont că TAROM e o companie mică din Europa, cu participare din partea statului român, nu din US sau restul lumii. Prin urmare două silabe trebuiau să le fie legate de limbă până acum. Air-Bus.
Catalinx(Citează)
17/07/2018 la 4:29 PM
Vezi tu, pilotii sunt licentiati probabil pe Boeing si de aici decizia, sau fiind vorba de statul roman, probabil comisionul de la Boeing a fost mai bun :)
L!nuX(Citează)
17/07/2018 la 4:53 PM
Lufthansa, Air France, KLM, Austrian si probabil si altii sunt companii in care statul respectiv are un numar mare de actiuni si au si avioane Boeing. Sunt 2 mari jucatori pe piata, si unii ceva mai mici dar care nu produc avioane mari. Nu e asa ciudat sa cumpere de la Boeing. Ciudat era daca dadeau comanda de Comac sau Sukhoi.
alex(Citează)
17/07/2018 la 5:43 PM
În acelaşi timp în SUA e plin de airbusuri.
Cred că americanii ţin tare ca să lase piaţa liberă, pentru că SUA e o piaţă mai mare decât europa, şi ultimul lucru care l-ar vrea airbus e să forţeze cumva firmele europene să cumpere doar airbus.
SUA e o piaţă mult mai mare şi nu cred că airbus ar risca faze de genul. Plus de asta, şi Boeing are furnizori europeni, motoarele Roll Royce, aşa cum şi Airbus are furnizori americani, motoarele americanilor de la GE.
Ţineţi minte avionul care a aterizat în râul Hudson acum ceva ani, era un airbus, şi era United Airlines, companie axată 90% pe zboruri interne în SUA.
manu144x(Citează)
18/07/2018 la 6:00 PM
Și mie mi-ar fi plăcut să ia Airbus, dar TAROM a fost mai apropiat de Boeing în ultima perioadă, iar la un moment dat e mai rentabil să iei avioane de la același producător de la care ai deja, că sunt mai eficiente mentenanța și certificările.
nwradu(Citează)
18/07/2018 la 6:41 PM
@L!nuX – misto, dar 1 ) nu cred ca pilotii iau decizia si au, sau aveau si piloti licentiati pe Airbus,
@Alex. Au asa-i, dar de exemplu Lufthansa nu stiu sa mai aiba B737 in flota lor. Au B747, 767, 777. Si e foarte posibil si probabil ca o companie mare sa ia avioane si de la concurenta mai ales cand are nevoie de mai multe decat poate produce o companie pe un interval de timp. Intamplator am aflat de ceva cazuri. Cred ca nu se pune problema comenzii Tarom.
@manu144x: Pai, piata trebuie sa fie libera, fara doar si poate. Dar tu ca companie cu actionarat de stat, la nivel individual cand iei o decizie de gen ar trebui sa iei in considerare si niste aspecte de genul asta.
Adica, ok, daca ai un avantaj vadit in Boeing de un fel, sau alt produs de pe o alta piata, ok, cumpara-l p-ala, dar altfel, mnu stiu, eu nu vad lucrurile asa cum sunt.
@nwradu: Sunt de acord, acum deja vor mai avea 5 bucati in plus, pot sa scape de Airbus-uri, da-i ciudat ca la un moment dat am crezut ca vor sa faca ce trebuie. Acum vad ca mai au 4 Airbusuri, iar pe langa asta paternul lor merge catre low cost. Daca macar s-ar declara low cost si ar actiona in consecinta pe toate planurile Ar avea sens si B737 si restul politicii lor si poate si-o sansa sa iasa din rahat.
catalinx(Citează)
17/07/2018 la 4:05 PM
Blue Air le-a luat-o inainte, au in pending 7 MAX-uri si si-au marit flota de NG-uri la 13. Totusi vorbim de un low cost care a reusit sa depaseasca Tarom… Nu mai vorbim de Wizz care are un fleet age de 4.8 ani.
Nila(Citează)
17/07/2018 la 4:15 PM
erata :)
6 MAX-uri comandate de Blueair si primele din Romania:
http://boeing.mediaroom.com/2017-06-20-Boeing-Blue-Air-Announce-Order-for-Six-737-MAXs
Nila(Citează)
17/07/2018 la 4:49 PM
Unde ai vazut informatia ca o sa fie livrate pana in 2023?
Alin(Citează)
17/07/2018 la 5:06 PM
era in comunicatul de presa
add(Citează)
17/07/2018 la 10:59 PM
Am văzut unul duminică pe Aeroportul Traian Vuia din Timișoara. Arăta bine, arăta a nou ;)
ionică(Citează)
18/07/2018 la 6:07 PM
Al cărei companii?
nwradu(Citează)
19/07/2018 la 1:10 PM
Punem pariu ca te cheama pe tine sa le testezi?
Kopa_Kopan(Citează)
29/07/2018 la 11:10 AM
Why is the LANDING GEAR TILTED?
https://www.youtube.com/watch?v=mqPMANOEG7Y
Mihai(Citează)