►► Black Friday: eMAG・Otter・MABO・Flip・Finestore・Best Value・Fashion Days・PC Garage・Dyson・evoMAG・Libris・F64・Photosetup・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・Digi・Sevensins ◄◄
« Știri despre tehnologie – 27 iulie 2018
Cele mai populare localuri pe Instagram în diverse orașe din țară »
27 Jul 2018 ·
Am fost zilele trecute la o conferință organizată de Fashion Days. Au introdus diverse servicii noi în ultima perioadă, dar fără să spună nimănui (decât celor care le observau prin site), dar acum le-au prezentat mai pe îndelete:
Au adăugat și cosmetice pe site, chiar dacă asta n-au zis. În aplicație nu par a fi, doar pe varianta web.
Mi-a plăcut că fac tot felul de analize a indicatorilor. De exemplu, fără să anunțe oficial serviciul, 5% din comenzile din iunie au fost livrate în showroom-uri, 9% în oficiile Poștei Române. Din comenzile prin curier, 60% au fost livrate în ziua următoare plasării lor, iar în București-Ilfov procentul este de 80%. Din livrările în slot orar ales de client, procentul de livrări corecte a urcat la 90%.
Am aflat și câteva probleme ale comerțului online cu fashion pe care eu nu mi le-aș fi imaginat. De exemplu, în comerțul online este mereu problema retururilor și cum dai cât mai rapid banii înpoi clienților, cu speranța că aceștia vor comanda altceva tot de la tine. Eu am întrebat de ce nu pun cabine de probă în showroom-urile eMAG. O singură cabină ar fi suficientă pentru a proba pe loc produsele comandate și să dai pe loc retur la ce nu-ți vine. Nu-i rea ideea, nu?
Eh, se pare că asta ar încuraja un comportament atipic, adică oamenii ar comanda 10-15 produse cu ideea că le vor proba pe toate și vor păstra poate 1-2, ce le vine mai bine. Ca magazin nu vrei asta, că apoi ai o mulțime de produse desigilate. La o primă vedere nu m-aș fi gândit la acest aspect.
O altă problemă în comerțul fashion este că profitabilitatea trebuie analizată la nivel de gamă de produse. Brandul X poate fi profitabil pe total, dar profitul să vină din hainele pentru bărbați, în timp ce cele pentru femei nu sunt profitabile. Sau poate că doar pantofii de femei nu sunt profitabili. O analiză cât mai adânc segmentată arată astfel de lucruri și poți lua măsuri.
Am văzut și statistici interesante. Traficul de pe mobile a ajuns la 65% din total:
Probabil vă gândiți că totuși comenzile se dau de pe PC-uri, când ai timp și butonezi mai ușor coșul de cumpărături. Nu, 72% din venituri apar din zona de mobil:
Încălțămintea și hainele de femei reprezintă 47% din vânzări (sau venituri? nu mai știu), cele pentru bărbați 26%, o creștere bună. Zona București-Ilfov aduce 46% din comenzi. Pe locul următor este Constanța cu 4%, deci puteți vedea ce pol puternic este capitala.
Iată brandurile din topul vânzărilor. Am vrut să întreb câte tricouri albe cu Levi’s scris pe ele s-au vândut, dar n-am mai apucat.
Sincer să fiu, mi-ar plăcea să văd și îmbunătățiri la site. Filtrarea este greoaie pentru că sunt zeci de opțiuni în fiecare filtru și cred că interfața de filtre cu opțiuni numeroase de pe eMAG ar fi binevenit. Mi-ar plăcea să văd și mai multe sfaturi de shopping pentru bărbați, niște articole care să-ți spună ce fel de haine se mai poartă acum și poate un sistem AI care să-ți recomande produse pe baza achizițiilor anterioare, de genul “ai luat sacoul acela albastru, uite trei cămăși cu care se potrivește bine”. Sunt multe de îmbunătățit și sper că știu și ei asta.
« Știri despre tehnologie – 27 iulie 2018
Cele mai populare localuri pe Instagram în diverse orașe din țară »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
4 comentarii
27/07/2018 la 1:40 PM
Pentru acel sistem de AI ai nevoie de niște băieți deștepți în spate care să știe și fashion și să poată genera algoritmi pe baza culorilor, nuanțelor, produselor și așa mai departe :)
Dus mai departe acest sistem poate deveni un consilier vestimentar. Sa iti livreze săptămâna propuneri de ținute de cumpărat sau de purtat (pe baza produselor achiziționate) și așa mai departe.
Asta e viitorul și eu de abia îl aștept!
Nestian(Citează)
27/07/2018 la 1:45 PM
72% din venituri apar din zona de mobil, asadar promovati FashionDays!
Madalin(Citează)
27/07/2018 la 2:23 PM
Nu se pune niciun formular de retur in colet.
IonutIFR(Citează)
27/07/2018 la 7:01 PM
Filtre ai mai multe pe ceasuri
zup(Citează)