►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
5 Jul 2018 ·
AUTO ·
Audi e-tron se apropie de lansarea sa oficială din 2019, iar în prezent 50 de mașini pot fi deja precomandate din România contra unei taxe de 1.000 de euro. Cu ocazia aceasta am aflat și mai multe detalii despre mașină, iar Audi a făcut publice fotografii cu interiorul său.
Mi se pare interesant de observat că, într-un domeniu în care Tesla a făcut primii pași importanți, se vede acum că și constructorii tradiționali și-au revenit din amorțeală și, folosindu-și resursele financiare considerabile, trag tare pentru a recupera terenul. Am tot văzut declarații despre cum fiecare producător va avea în gamă multiple vehicule electrice până în 2020 sau 2025, dar acum încep să se vadă clar și rezultatele promisiunilor.
Jaguar I-Pace se va lansa în perioada următoare în România. Audi e-tron apare în 2019. Ambele sunt mașini scumpe, cu prețuri de peste 80.000 de euro, concurând pe segmentul Tesla Model X.
Audi e-tron este o mașină mare, cu o lungime totală de 4,88 metri, dar destul de joasă, cu o înălțime totală de 1,54 metri. Am văzut-o la Salonul Auto și mi-a adus aminte de Audi Allroad, deși dimensiunile curente o plasează între Q5 și Q7. Forma i-a ajutat pe cei de la Audi să obțină un coeficient aerodinamic de 0,25, foarte bun în special pentru o mașină electrică, unde astfel de lucruri sunt și mai importante.
Exteriorul are un aspect clasic Audi, cu grila frontală supradimensionată. Stopurile sunt unite, același design ca și la anunțatul Audi Q8. Interesantă este lipsa oglinzilor laterale (probabil extraopțiune, totuși), care nu dispar complet (mă așteptam să fie o cameră integrată în caroserie), ci arată ca un “ghidon” ciudat în care se află acele camere, imaginile fiind afișate în interior pe ecrane de 7 inchi integrate în portiere. Mă face curios să văd cât de vizibil este cel din portiera șoferului, care pare a fi într-o poziție cam ciudată.
Farurile sunt o combinație de LED și OLED, cu posibilitatea ajustării intensității lor și obținerii de diverse jocuri de lumină. Asta cu ajustarea intensității mi se pare interesantă, practic ar putea dispărea cele două trepte de fază scurtă și lungă.
500 km autonomie, cuplu de 800 Nm, putere 430 CP cu overboost pentru scurt timp la 500 CP, accelerație de 4,6 secunde până la 100 km/h, cifre foarte bune pentru o mașină mare și luxoasă. Are și tracțiune integrală, desigur.
Interiorul oferă multe ecrane șoferului și pasagerilor. Pare destul de aglomerat din fotografiile oficiale, cu o consolă centrală ce integrează schimbătorul de moduri de rulare cu un soi de cotieră. Nemții nu se dezmint, le plac interioarele cu multe elemente. Sistemul audio pare de top: 16 difuzoare în total, mai multe decât într-o sală uzuală de cinematograf.
Sunt sigur că vom vedea destule modele pe străzile noastre, iar cele 50 alocate României pentru precomandă sigur își vor găsi cumpărători. Până apare e-tron, aștept să văd I-Pace pe străzi și tot mai multe alte electrice.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
19 comentarii
05/07/2018 la 12:54 PM
” se vede acum că și constructorii tradiționali și-au revenit din amorțeală” nu cred că erau amorțiți, însă presupun că nu au vrut să își pună clienții să fie beta-testeri precum Tesla. Audi/BMW/Mercedes se adresează altei tipologii de clienți.
Big T(Citează)
05/07/2018 la 12:59 PM
Beta testeri? Ce ii oprea sa faca teste interne cu automobile electrice?
GabrielG(Citează)
05/07/2018 la 2:13 PM
Nu erau amortiti, erau corporatii. Faceau ce faceau datorita aversiunii la risc.
Giani Mucea(Citează)
05/07/2018 la 2:20 PM
Cat costa sa il trec pe GPL? Intreb pentru un prieten.
alex(Citează)
06/07/2018 la 8:11 AM
E mai ieftină electricitatea decât GPL-ul, apropo.
nwradu(Citează)
05/07/2018 la 2:39 PM
La imaginile alea cu ecranele pe post de oglinda din portiera puteam sa fac eu un photoshop mai reusit. Si, eventual, sa retusez cumva butoanele alea de plastic luate parca de pe un VW Polo. Tot interiorul e de o tristete care te indeamna la spleen. De exterior nu comentez, e o tendinta in ultimii ani sa desenezi toate masinile din gama exact la fel. Masina asta e doar o demonstratie de tehnologie si nimic mai mult.
ipo(Citează)
05/07/2018 la 3:16 PM
audi isi ia teapa cu grila lor supradimensionata – la electrice e degeaba :))
dar vad ca tot pe a lor o tin….
john(Citează)
06/07/2018 la 8:12 AM
Da, dar nu mai trece aerul prin ea, este astupată. Cred că-și asumă un mic risc la aerodinamicitate, dar fac o mașină ușor de recunoscut ca fiind Audi, iar pentru ei asta e important.
nwradu(Citează)
05/07/2018 la 4:37 PM
„Asta cu ajustarea intensității mi se pare interesantă, practic ar putea dispărea cele două trepte de fază scurtă și lungă.”
audi are matrix de câțiva ani. și bmw și mercedes au tehnologii similare.
acum se vorbește de faruri laser
bughy(Citează)
06/07/2018 la 8:13 AM
OLED, nu doar faptul că sunt aranjate într-o matrice.
Laser sunt moft. Bat la 600 de metri, dar se aprind doar când vor ele și sunt utile pe 3 segmente de drum din România.
nwradu(Citează)
05/07/2018 la 6:12 PM
Radem, glumim, dar tot diesel-ul e viitorul..
zetanu(Citează)
05/07/2018 la 6:26 PM
Cele mai scula acu mi se par alea hibrid. Motor combustie+electric. Pret mai omenesc.
Astea full electric sint momentan niste mofturi foarte scumpe. La noi cu atat mai mult ca nu prea ai unde le baga in priza. Totusi nu m-ar deranja ca peste ani, tehnologia asta sa fie mai accesibila si sa vedem cat mai multe electrice.
Pana atunci dizălu sa traiasca.
Jenel(Citează)
06/07/2018 la 7:22 AM
In principiu nu iti iei electrica daca stai la bloc. Cel putin nu in primul val. Poate mai incolo peste 10 ani merge un second de pe autovit cu 300.000 km
John(Citează)
06/07/2018 la 8:12 AM
La noi în țară hibridele sunt mai potrivite, da, dacă nu stai la casă.
nwradu(Citează)
06/07/2018 la 12:30 AM
Hibridul este marketing. Wake up
Bughy(Citează)
06/07/2018 la 9:20 AM
Eu urmaresc destul de interesat piata asta, as vrea sa-mi iau o electrica pentru oras. De ce plm mi-as lua un suv care nu poa sa ajunga decat teoretic pana la mare sau la brasov, nu stiu.
E ok pentru bastanii care oricum mergeau cu un q7 la birou, dar pentru marea masa a oamenilor trebuie ceva ieftin si compact. Acolo se da batalia si acolo e challenge-ul.
Momentan situatia e trista, singurele acceptabile incep pe la 35k. Chiar si cu ticketul astora de 10k, tot e mult sa dai 25k pe o masina de oras, daca nu iti vin banii din cer. Mai asteptam.
add(Citează)
06/07/2018 la 11:19 AM
Cat prinde la orā? Cat merge cu un plin?
Cezar(Citează)
06/07/2018 la 11:23 AM
210 km/h maxim, zic ei.
nwradu(Citează)
06/07/2018 la 12:11 PM
Cum asa? La un hibrid ai consum mai mic in oras decat in afara. Cea mai buna afacere in prezent mi se pare Hyundai Ioniq.
Sol(Citează)