un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Am zburat cu noul avion al TAROM

6 Jul 2018  ·

TURISM  ·

37 comentarii

Am zburat recent cu unul dintre noile Boeing 737-800NG recent intrate în flota TAROM, mai exact cu YR-BGL.

Avionul arată foarte bine în interior. Zone business este organizată cu 2+2 fotolii per rând și pare confortabilă. Scaunele sunt albastru închis, în timp ce zona Economy are scaune vișiniu închis, confortabile și ele. Aeronava are 5 ani, dar arată impecabil.


Spațiul de depozitare a bagajelor de cabină este cel specific aeronavelor NG, adică ușile se închid în sus, sistem ce permite plasarea unor bagaje cu câțiva centimetri mai lungi decât pe aeronavele vechi. Mi-a plăcut și iluminarea interioară cu LED-uri, reglabilă ca intensitate, și faptul că avionul pare mai bine antifonat. Față de aeronavele vechi din flota TAROM, diferența de confort este foarte mare, iar zborul mult mai plăcut.

După cum mă așteptam, sistemul de entertainment nu este funcțional și nici nu cred că va fi vreodată. TAROM nu zboară pe rute medii sau lungi, iar investiția în filme, seriale și muzică nu ar fi justificată. Problema este alta: nici portul USB și nici priza fiecărui scaun nu sunt alimentate, ceea ce este mai mare păcatul, că pasagerii ar fi putut să-și încarce telefoanele la acel port USB și să folosească un laptop pe priză. Mi-ar plăcea ca TAROM să corecteze această problemă pe viitor.


Cursa a fost de la Cluj la București, scurtă de vreo 40 de minute. Am primit un sandviș cu cașcaval și șuncă, bun la gust, și băuturi (ce includeau bere, dar nu am văzut și vin în cărucior, poate l-au scos pe această cursă).

asus s5507

    37 comentarii

  1. poate nu au dat drumul la entertainment pt o cursa asa scurta, nici la lungcuriere nu e disponibil chiar in momentul decolarii.

    tarom are deja niste titluri pe care le folosesc in airwifi ala, deci mare smecherie n-ar fi sa-ti dea un film si pe astea.

      (Citează)

  2. Ai idee cum pot afla ce tip de avion zboara pe o anumita ruta?

      (Citează)

    • Pe siteuri gen Skyscanner iti zice si tipul avionului impreuna cu diverse alte detalii ce tin de confort.

      Daca nu, iei indicativul aeronavei si il dau pe google si iti arata si istoric si model.

      Sau evident, traditionalul Flighradar 24 dar pentru varsta avionului trebuie sa ai cont platit.

        (Citează)

    • Te uiți pe flightradar24 la numărul cursei și vezi cu ce s-a zburat înainte pe acolo. TAROM rulează destul de mult avioanele, de exemplu spre Cluj am zburat cu ATR-42 și m-am întors cu 738NG.

      Cu câteva ore înainte de zbor poți afla, însă, cu ce vei zbura.

        (Citează)

  3. Iulian:
    Pe siteuri gen Skyscanner iti zice si tipul avionului impreuna cu diverse alte detalii ce tin de confort.

    Daca nu, iei indicativul aeronavei si il dau pe google si iti arata si istoric si model.

    Sau evident, traditionalul Flighradar 24 dar pentru varsta avionului trebuie sa ai cont platit.

    Multumesc, gasisem 2 tipuri pe Flightradar24 dar m-am uitat mai bine si am gasit pe rezervare :) Este un AIRBUS A318.

      (Citează)

  4. Eu am venit de la Munchen pe asa ceva. Nici acolo nu au dat drumul la nimic, desi cursa a fost mai lunga. Si eu am sperat ca macar vor alimenta USB-ul dar probabil le e frica sa cumva sa consume prea mult. Cum zicea si Radu, nu ma astept sa dea vreodata drumul la sistemul ala desi mi-ar fi placut sa ii dea drumul fie si sa imi arate harta si datele zborului de exemplu, sau o camera din fata cabinei, gigele din-astea. Filme si entertainment ar fi prea mult in Romania, sa investesti in asa ceva presupune bani, iar la noi banii nu se investesc, se fura.
    Iar AirFi am avut pe cursa de dus, e o gluma proasta. Nu cred ca au 10 item-uri la fiecare categorie, fie el film, muzica, reviste samd. E o glumita facuta romaneste, cu interfata pe masura, pentru care probabil s-au sifonat o gramada de bani.

      (Citează)

    • La AirFi sunt mișto revistele pe care le poți citi. Filmele nu mi-au mers niciodată.

        (Citează)

    • implementarea e praf, de acord. dar ideea nu e rea.
      mie mi-a mers pe un zbor, doar ca nu facea full screen :)

        (Citează)

    • Eu am zburat spre Timisoara cu Tarom si am avut pe ecrane harta si afisa traseul avionului si altitudinea. Imi pare ca era un A318 care oricat de vechi ar fi fost scartaia mai putin decat ryan air 737-800 care parea nou dar scartaia ca un logan de taxi…pe langa asta aterizarea cu tarom a fost super usoara… la ryan era era sa ma arunce peste pasagerul de langa cand a dat cu utilajul de pamant (o fi vrut pilotul sa faca drifturi ca nu era deloc crosswind)

        (Citează)

    • Nu cred că o să vezi imagini de pe vreo cameră din fața cabinei pe un sistem de infotainment din avion. Am văzut un documentar despre prăbușirea unui avion difuzat de National Geographic mai demult unde spuneau că au fost asemenea camere la bordul aparatului. Anchetatorilor li s-a părut șocant că pasagerii au putut vedea cum avionul se prăbușește. Rezultatul a fost că pentru toate avioanele s-au scos camerele.

        (Citează)

    • Alx MAX: Nu cred că o să vezi imagini de pe vreo cameră din fața cabinei pe un sistem de infotainment din avion.

      Ba da, mulți arată imagini. Dacă zbori cu Turkish și A330 spre Istanbul, poți vedea Bucureștiul din avion pe cameră. Când am zburat eu, a trecut peste Piața Unirii și mi-am văzut inclusiv blocul în care locuiesc înainte de a intra avionul în nori.

        (Citează)

  5. Care noul avion TAROM, ca pare folosit? Se vede uzura scaunelor si a prizei dintre scaune. O fi Romania tara bananiera si pentru romani avionul asta pare ceva model nou, dar totusi… :)

      (Citează)

  6. nimic surprinzator:
    – prizele nu sunt alimentate e ca si la cfr, in aceasi era e si tarom.
    – displayul trebuie pornit, chiar daca ar fi atat de saraci sa puna doar un jpeg cu logo-ul tarom.
    tarom nu e chiar low cost ca si pret incat sa zica de chestii financiare sau altceva.

      (Citează)

    • De ce, n-am chef să-mi lumineze ecranul în față doar pentru un logo și nici măcar pentru hartă. Plus că doar uzează monitoarele alea de pomană.

      Apropo de hartă: poți prinde poziția pe Google Maps cu telefonul, că GPS-ul bate și în avion, dar ia poziție după câteva minute. Dacă ai harta zonei în cache, poți vedea cam pe unde ești.

        (Citează)

  7. De asta nu merg cu TAROM, ci cu WizzAir.
    Primesc cat platesc, similar cu politica TAROM.

      (Citează)

  8. Mi se pare o tîmpenie că sistemul de filme nu merge pt că cursa e scurtă
    pt Turkish Airines am avut filme pe ruta istanbul-bucurești care durează vreo oră.
    deci nu e o scuză.

      (Citează)

    • Sistemul de filme nu merge pentru că TAROM nu plătește taxele destul de mari pentru a oferi filme la bord, că doar nu le iau de pe torrenți.

      Faptul că rutele sunt scurte e altă treabă. Dacă zbori 2 ore, nu prea ai timp să vezi un film.

      Turkish e alt tip de companie, zboară și lung-curier, au cumpărat filme pentru întreaga companie, nu pentru București-Istanbul.

        (Citează)

  9. Acum 10-15 ani erai mare bo$$ să stai cu ecranul în față. Ăia mai săraci (pe distanțe scurte) aveau ecrane agățate în tavan. Între timp, tehnologia a mai evoluat (AirFi) și ecranul ăla mare încape într-un telefon (din nou AirFi). Văzut filme…jucat…citit și toate astea activând Wi-Fi-ul de la telefon;)

      (Citează)

  10. Alx MAX:
    Nu cred că o să vezi imagini de pe vreo cameră din fața cabinei pe un sistem de infotainment din avion. Am văzut un documentar despre prăbușirea unui avion difuzat de National Geographic mai demult unde spuneau că au fost asemenea camere la bordul aparatului. Anchetatorilor li s-a părut șocant că pasagerii au putut vedea cum avionul se prăbușește. Rezultatul a fost că pentru toate avioanele s-au scos camerele.

    Vorbești prostii, operatorii aerieni iau decizia să includă sau nu camere din exteriorul avionului în sistemul de IFE. Zboară cu LH, QR, AY și alții și ai să vezi că aberezi aiurea ?

      (Citează)

  11. Eu am avut și am folosit airfi pe un Airbus Tarom și dus și întors la Bodrum.
    Văd pe-aici aceeași atitudine că Tarom e nasol, că la alții e mai bine… nu cred că vă mai faceți bine niciodată.
    Eu am preferat întotdeauna Tarom. Piloții sînt printre cei mai buni, au (ceva de) mîncare pe orice rută, etc. Am venit de la Lisabona (cu BlueAir sau Wizz), zbor de 4 ore jumate, în care nu ne-au dat nici măcar apă de băut.

      (Citează)

    • TAROM are multe avantaje, nu cred că contestă nimeni asta. Pe de altă parte, TAROM vinde bilete mai scumpe, însă în unele avioane scaunele nu se pot lăsa pe spate și zbori exact ca-n low cost.

      Blue și Wizz îți dau mâncare, dar contra-cost. Dacă ți-e foame și sete, dai câțiva euro, dacă nu, nu, dar măcar e alegerea ta, nu e direct inclus în prețul biletului.

        (Citează)

    • @Radu, ba da, majoritatea comentatorilor nu recunosc nici un merit al Tarom. E o atitudine care mie mi se pare extrem de ciudată.
      Eu pe Lisabona am plecat cu TAP și m-am întors cu Blue sau Wizz, pentru un city-break. TAP mi-au dat mîncare foarte bună, ceilalți nu mi-au dat nici apă, pe zbor de 4 ore jumate! Cum să faci o comparație?… Iar confortul (scaune apropiate etc) e clar mai prost la low-cost-urile astea.
      Cu Tarom am zburat la tarife comparabile cu ei, iar pînă acum n-am întîlnit avion în stare proastă… e drept, nu am zburat așa mult, se poate ca pe unele rute să aibă.

        (Citează)

    • Așa e la modă, să critici ce-i românesc.

        (Citează)

  12. nwradu:
    TAROM are multe avantaje, nu cred că contestă nimeni asta. Pe de altă parte, TAROM vinde bilete mai scumpe, însă în unele avioane scaunele nu se pot lăsa pe spate și zbori exact ca-n low cost.

    Blue și Wizz îți dau mâncare, dar contra-cost. Dacă ți-e foame și sete, dai câțiva euro, dacă nu, nu, dar măcar e alegerea ta, nu e direct inclus în prețul biletului.

    Din cate stiu TAROM e companie de linie, iar Blue si Wizz sunt lowcost. Am zburat cu o companie de linie si am primit ca mancare niste biscuti si suc/apa/bere/vin fata de tarom, care ofera sandwichuri si altele. Plus ca pilotii de la tarom mi se pare mai profi. Oricum depinde si de preferinte, dar mie mi se pare ciudat, cum compania merge pe pierderi, fara investitii prea mari (abia acum s-au apucat de modernizat flota) si avand ceva pasageri.

      (Citează)

  13. Prizele cred ca trebuiesc complet inlocuite, par mai mult genul US&Co.
    Cu 500€ cred ca le putea inlocui lejer un electrician iscusit.

      (Citează)

    • Nu, sunt genul în care intră și ștecher de-al nostru.

        (Citează)

    • Ai idee cam care-i procesul daca vrei sa faci o modificare in avion? Pai, pentru orice din avion trebuie documentatie si certificare, si alea costa. Ca nu te duci in dedeman si iei niste prize, apoi il chemi pe nea gica, ii dai si lui acolo ceva, cat sa-si scoata nevasta in oras, apoi te trezesti pe la 10000m ca iese fum dintre scaune.

        (Citează)

  14. Flota Tarom continua sa fie ciorba reincalzita cu aceste “noi” 738 de pe vremea cand MH era o companie de 5 stele.

      (Citează)

    • TAROM a luat decizia corectă luând în leasing operațional aeronave noi. Nu-și permit să comande unele la fabrică, nu au sute de milioane în cont.

        (Citează)

  15. Norwegian, Lufthansa au internet wireless în avion. Chiar și pe rute scurte. (București Frankfurt). La Tarom când?

      (Citează)

  16. TAROM a luat decizia corectă luând în leasing operațional aeronave noi.

    Decizia corecta era de leasing financiar.

      (Citează)

  17. Mihai:
    Norwegian, Lufthansa au internet wireless în avion. Chiar și pe rute scurte. (București Frankfurt). La Tarom când?

    Am platit la Lufthansa vreo 15euro pentru wifi la un zbor peste atlantic,dial up pe modem de 33.6 kb era mult peste wifi lor.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus