►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Fundația Vodafone crește finanțarea secției de nou-născuți de la Spitalul Constanța (p)
Sunt în continuare fascinat de câți bani fac tinerii prin streaming de jocuri »
25 Jun 2018 ·
AUTO, TEHNOLOGIE ·
Iată o știre interesantă despre cum diverse programe despre care n-a auzit nimeni ne controlează totuși viața.
Cei de la Accenture au făcut un software numit Partneo și l-au vândut către diverși producători auto. Software-ul analiza piesele auto și piața lor și propunea creșteri de preț pentru acele piese care arătau ca fiind scumpe (chiar dacă nu erau). Cu alte cuvinte, programul se prindea ce piese arătau ca fiind complexe sau scumpe și recomanda creșterea prețului lor, bazându-se pe faptul că un cumpărător nu se va simți furat în acele cazuri.
Mai mult, software-ul avea grijă să nu recomande scumpirea unor piese a căror preț era monitorizat de alții, de exemplu de către firmele de asigurări sau de vreun site pasionat de etrieri de frână. Într-o prezentare ținută unor clienți, Accenture spune că software-ul a generat o creștere medie cu 15% a prețurilor.
In one presentation to Mitsubishi, it suggested the Japanese carmaker lift the price of a silvery model badge from 14.42 euros to 87.49 euros, an increase of 507 percent. Mitsubishi declined to comment on whether it used the software or increased its prices.
Software-ul a fost vândut către Jaguar Land Rover, Renault, Peugeot și alții încă de dinainte de 2009. Sigur, asta e treaba celor de la Accenture, să dezvolte soluții de business intelligence pentru companii și să le mărească profitul, dar parcă îți vine să le mulțumesc așa… mai printre dinți.
O întrebare mai bună este în câte alte industrii se utilizează astfel de software. Totul se bazează pe psihologia clientului, pe studierea a cum consideră acesta că arată o piesă scumpă, ce valoare dă unei sigle lucioase șamd. Pare chiar amuzant că, în timp ce astfel de programe lucrează de mai bine de 20 de ani, în zilele noastre preocuparea principală abia a ajuns la cookie-uri de urmărire și reclame ce te urmăresc prin site-uri.
« Fundația Vodafone crește finanțarea secției de nou-născuți de la Spitalul Constanța (p)
Sunt în continuare fascinat de câți bani fac tinerii prin streaming de jocuri »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
27 comentarii
25/06/2018 la 7:40 AM
Ultima veriga din lantul trofic intotdeauna este mancata
TmBlog(Citează)
25/06/2018 la 8:24 AM
“Totul se bazează pe psihologia clientului”…a se citi “pe prostia”
Giovani(Citează)
25/06/2018 la 9:14 AM
În cazul ăsta nu știu dacă-i chiar așa. Când ți se strică o piesă la mașină, nu prea poți să n-o înlocuiești, sau să-i pui altceva, de la altă marcă.
Cred că putem vorbi de prostia clientului atunci când aruncă banii pe fițe, dar piesele auto sunt necesități. Aici e doar capitalism de junglă, pe spinarea omului de rând care n-are altă alternativă, decât să plătească.
Goe(Citează)
25/06/2018 la 9:54 AM
eu cand schimb o piesa (ceva de valoare, nu bucsele), studiez putin piata, imi pun si pun intrebari…de ce la marca agreata e de doua ori pretul fata de alte marci, citesc review-uri etc., nu ma duc cu cardul in dinti la primul magazin de piese.
Giovani(Citează)
25/06/2018 la 11:15 AM
@Giovani
dealerul are 2 avantaje:
– tu ai un timp limitat ca sa te documentezi
– el are mai multe cunostinte si stie de unde sa le ia.
mac gregor(Citează)
25/06/2018 la 11:49 AM
@Giovani si ce faci daca top 3 producatori folosesc softul si duc pretul la 500% si restul merg la 499% dupa ei ? Ca de ce nu.
user(Citează)
25/06/2018 la 12:06 PM
@user: nu merge asa. Restul merg la 499, in afara de unul care vrea sa vanda mai mult si scade pretul la 498. Asta ii forteaza pe ceilalti sa scada pretul la 497. Si asa mai departe.
Singura problema apare cand producatorii stau de vorba si se inteleg sa nu scada pretul sub un anumit nivel. Dar asta e price fixing si amenzile sunt dureroase rau.
Giani Mucea(Citează)
25/06/2018 la 9:12 AM
Deci nu cred! Asadar piata nu se regleaza singura prin cerere-oferta?! Nu, asa ceva e imposibil! Cum?! Preturile sunt crescute in mod artificial, pornind nu de la cheltuieli de productie, de R&D, ci pur si simplu de la perceptia clientilor vizavi de cat cred ei c-ar putea costa o anumita piesa? Dap, e clar,
zetu(Citează)
25/06/2018 la 9:20 AM
Nu vad de ce mecanismul cerere-oferta nu si-ar avea locul in situatia descrisa de tine.
Giani Mucea(Citează)
25/06/2018 la 9:28 AM
yea. am dat 50 de lei pe un capacel de roata (de plastic).
add(Citează)
25/06/2018 la 9:56 AM
de ce?
Giovani(Citează)
25/06/2018 la 1:29 PM
De plastic :)
Andrei Grigoras(Citează)
25/06/2018 la 9:43 AM
Nu e nici un fel de veste aici, nimic nou, asta e practic treaba departamentului de marketing inca de cand a aparut departamentul de marketing: pozitionare a brandului si a produselor.
Acest soft doar automatizeaza o activitate existenta, asta-i tot.
Se stie de cateva zeci de ani, de exemplu, ca un vin scump ti se pare mai bun daca stii cat ai platit pe el (adica intr-un test blind, in care nu stii ce vin bei, nu ai zice ca e mai bun ca unul ieftin).
Robo(Citează)
25/06/2018 la 2:06 PM
Pana mea, sunt de acord cu Robo.
nashu_mare(Citează)
25/06/2018 la 10:13 AM
E cateva sute de lei o pisata de sticla de telefon, de multe ori mai scumpa decat un parbriz auto. Ganditi-va numai logistic ce diferenta e intre ele.
Fac pariu ca firma asta e adanc bagata in industria pieselor de bicicleta, acest graal al bataii de joc.
Floo(Citează)
25/06/2018 la 10:16 AM
Piesele de bicicleta nu sunt chiar asa de scumpe. Cele high-end da, dar exista un motiv pentru pretul ala.
Giani Mucea(Citează)
25/06/2018 la 10:15 AM
m-as duce la un interviu la Accenture pe motiv ca am auzit ca scrieti software care face marsavii.
john(Citează)
25/06/2018 la 10:16 AM
daca esti un mitic fara scrupule si care ai fura si de la mata, mi se pare perfecta explicatia ta si cum ti se pare un lucru normal
john(Citează)
25/06/2018 la 10:19 AM
Nu prea intelegi cum functioneaza capitalismul.
Giani Mucea(Citează)
25/06/2018 la 10:29 AM
unde ai vazut tu ca am zis ca e un lucru normal, inteligentule?
unde m-ai vazut tu pe mine sa zic ca o piata libera este intotdeauna eficienta si echitabila?
Robo(Citează)
25/06/2018 la 11:24 AM
“O întrebare mai bună este în câte alte industrii se utilizează astfel de software”
Yield management s-a facut din primul moment cand au aparut sistemele computerizate.
Sunt sigur ca in toate verticalele de retail, acolo unde se face vanzare sistematica, top 10 jucatori dintr-o piata au sisteme foarte complexe de yield management.
Gandeste-te numai la booking.com, amazon, uber, la emag, kayak.com, momondo.com, etc
vladutz(Citează)
25/06/2018 la 11:38 AM
Sa luam un exemplu simplu:
– un arc spate de Renault costa 650-680 lei OEM original fucking Renault de la mama lui.
– orice alt producator de arcuri incepe de la 100 lei si ajunge la 350 lei cel mai scump.
Credeti ca ala original e facut cumva altfel, mai special?
Exemplu 2:
– fulie defazoare de Renault, aia cu variable valve timing la admisie, gasesc OEM Renault la vreo 450 lei.
– Cea mai ieftina era Valeo la vreo 350 lei, dar nu era disponibila, nici o alta marca nu avea disponibilitate, sau erau la pret dublu.
Vine piesa OEM, scrie pe ea Valeo.
finch(Citează)
25/06/2018 la 1:01 PM
La arcul de care zici, diferenta intre 100, 350 si respectiv 650 de lei mai mult ca sigur este in compozitia otelului din care e facut.
lrpxx(Citează)
25/06/2018 la 1:33 PM
Iar legat de piesele OEM, intotdeuna sunt facute de un producator dintre cei care exista pe piata (in cazul tau fiind Valeo).
Dar se presupune ca renault a cerut o calitate mai buna a pieselor si face un quality-check superior.
Ce nu trece de verificarile lor se vand ca piese aftermarket direct sub sigla Valeo.
Andrei Grigoras(Citează)
25/06/2018 la 2:14 PM
Renault e poate cea mai a dracu companie de pe piata cand vine vorba de auditul furnizorului (ma refer la cele uzuale, de masa, nu avioane lux). Masinile care lucreaza pentru piese Renault sunt supuse unor revizii si verificari mai dese decat in cazul masinilor care lucreaza pentru alti producatori. Si vorbim de masini care pot lucra in aceeasi hala de productie a lu’ Valeo, Continental, Delphi etc, la 10 metri una de alta. Cand scapa de auditul Renault si trece pe “aftermarket”, producatorul respectiv de subansamble trece la planul de mentenanta implicit (de obicei, verificari anuale).
In particular, Valeo are fabrici unde face piese OEM si fabrici unde face aftermarket. Se vede diferenta intre linii de la distanta. :)
nashu_mare(Citează)
25/06/2018 la 1:50 PM
Ha ha, nu. Poate ca e o diferenta in compozitia otelului, dar nu e chiar asa de mare.
Giani Mucea(Citează)
25/06/2018 la 4:08 PM
Capacel de bara pentru carligul de tractare Honda Civic: intre 170 si 256 RON cu livrare in 7 zile lucratoare din Japonia. Cam asa merge treaba, traiasca dezmembrarile si cei 40 de lei cheltuiti.
ipo(Citează)