►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Marele miting al PSD a venit și a trecut și acum, două zile mai târziu, cui îi mai pasă că a fost?
Mie mi s-a părut că am avut atitudinea potrivită pentru acest miting, în sensul că nu mi-a păsat de el. Fiecare tabără politică are voie, în democrație, să facă ce mitinguri vrea; fiecare tabără politică își motivează participanții la miting după chipul și asemănarea lor, ca să zic așa. În concluzie, eu sâmbătă am mâncat midii și am băut vin, ba chiar și șampanie, la un soi de festival de vin și street food foarte plăcut de la Hotel Caro.
În drumul spre casă am văzut mulți alți bucureșteni neinteresați de miting. La Herăstrău era în continuare coadă la închirierea de biciclete, la Ciorbărie pe Dorobanți era plin, pe Magheru se plimbau mulți agale, în Centrul Vechi era plin de petrecăreți.
Am văzut însă foarte mulți oameni care au perceput totul ca pe o competiție pentru cine organizează cel mai reușit miting. “Noi am știut să aprindem lanternele”. “Noi am strâns gunoiul la plecare”. “Noi am ieșit pe viscol, voi pe vremea asta plăcută”.
Chiar nu contează toate acestea. Știam deja că în România există câteva milioane de oameni ce votează cu PSD, iar acum i-am văzut pe o parte dintre ei, frumos îmbrăcați la alb, mărșăluind la ordin. Ați aflat ceva nou?
Reamintesc ce-am zis acum o săptămână: bătălia adevărată se dă pentru convingerea celor indeciși (sau a celor care uzual nu votează) să iasă la urne la următoarele alegeri și să scăpăm de tot de PSD și ALDE și alți lingăi de-ai lor. Mitingurile PSD, cu oricâți oameni ar mărșălui acolo aclamându-l pe Dragnea, nu vor convinge niciodată alți oameni că partidul acesta este soluția pentru România; bula lor este deja la întinderea maximă pentru că restul oamenilor înțeleg că nu poți fi abuzat de justiție dacă nu furi, că țara ar merge mai bine fără corupție, că bunăstarea fiecărui om este legată de mersul economiei, competență administrativă, debirocratizare șamd.
Mitingurile PSD vor fi mereu o apă de ploaie, indiferent de amploarea lor. Ce, credeți că Dragnea și-a simțit poziția mai bine întărită după acest miting? V-am mai spus, și Ceaușescu a adus zeci de ani oameni care să-l aplaude; știm cu toții cum a sfârșit.
Mitingurile anti-PSD pot determina, însă, schimbări. Nu musai în administrație, că celor de la putere nu le pasă, poate să ardă totul, dar în mintea celor din jur pentru alegerile următoare. Repet, asta este miza cea mai importantă. Și problema nu este cum s-au numărat participanții PSD și cât de strâns a fost cadrul, ci mai degrabă că la cel mai recent miting anti-PSD a fost foarte puțină lume.
În rest, sper să rămână pe vecie acest clip cu un domn care spune că “Domnul Dragnea e din popor, chiar dacă a furat în tinerețe, că toți am furat, și eu am furat să știți, am furat găini, porumb… “. De asta foarte mulți votează cu PSD: furtul nu-i deranjează, vor și ei să fure, doar că nu au avut ocazia.
Și două zile mai târziu, clipul acesta făcut de PSD București în care au trucat imaginile pentru a părea că publicul o huiduie chiar pe Simona Halep pe stadion, nu pe Firea:
Ultimul este via Petreanu și, dacă vă îndoiați că mai există vreo limită… nu mai există.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
31 comentarii
13/06/2018 la 7:22 AM
Am senzația că istoria se repetă.
Kllaus(Citează)
13/06/2018 la 12:37 PM
Exact! Asa au castigat comunistii alegerile, tot cu oameni saracii (inclusiv cu duhul) preponderent din mediul rural. La fel dreapta dormea increzatoarea ca “Marele miting: a fost, s-a dus, n-a schimbat nimic”.
Cine nu cunoaste istoria risca sa o repete.
Mihai Dobre(Citează)
13/06/2018 la 7:58 AM
Mmm nu stiu daca n-a schimbat nimic mitingul.
Mie de exemplu a inceput sa-mi fie un pic teama cand l-am auzit pe dragnea cum o sa curete ei tara de (mizeria) sobolani.
Si apoi la tv amenintandu-i pe procurori etc
Dupa cum bine spui la finalul articolului, nu mai exista nici o limita… asa ca n-ar fi exclus sa inceapa o vanatoare de “sobolani” in curand.
Robo(Citează)
13/06/2018 la 8:22 AM
Ma gandesc cu groaza cum o sa arate urmatoarea campanie electorala.
Probabil o sa iasa un filmulet cu Iohanis dand mana cu Hitler si Stalin. S-au facand sex cu Merkel.
O sa fie trist.
Ion Marius(Citează)
13/06/2018 la 9:28 AM
“Ceaușescu a adus zeci de ani oameni care să-l aplaude; știm cu toții cum a sfârșit.”
aha, deci atat de simplu? fara servicii secrete implicate, fara alte detalii?
daca acum suna aberatie cu soros, atunci pe ceasca asa de simplu l-ai rezolvat?
john(Citează)
13/06/2018 la 9:29 AM
Obiectiv vorbind mitingul mi s-a parut facut de si pentru persoane cu IQ redus.
Intrebari stupide, “Ati fost adusi cu forta?”, “Nuu”, o poveste rasuflata cu mostenirea fostei “securitati” copiata parca din Zig Zag-ul lui Cristoiu de prin anii ’90.
Si m-am uitat cu atentie, n-am vazut o fața inteligenta la participanti, insa (no ofense) multi retardati. Din pacate si astia au drept de vot..
JeanValjean(Citează)
13/06/2018 la 10:09 AM
nu stiu daca esti atat de naiv sau te-a cumparat dragnea.
dar serios.. sa ignori un adversar redutabil.. e o greseala majora.
poate ti se pare tie ca mitingul a trecut fara efecte (si poate nu au fost efecte asurpa ta), dar mitingul a fost de succes pentru psd.
daca tu iti adormi bula indemnandu-i sa ignore adversarul.. cine te astepti sa concureze cu psd?
dragnea nu a facut mitingul pentru tine,
l-a facut sa vada pe ce trupe se poate baza + sa negocieze ce ii lipseste..
l-a facut sa reasigure trupele ca lucrurile sunt in ordine (deci sa impiedice dezertari)..
l-a facut sa poata combate (in special in exterior) imaginea cum ca poporul e impotriva lor..
etc..
pentru toate motivele de mai sus.. mitingul a fost un succes.
intrebarea e: ce faci pentru a contribui la succesul bulei tale?
john2381(Citează)
13/06/2018 la 10:18 AM
“The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing. ”
Edmund Burke
sebid2k3(Citează)
13/06/2018 la 10:23 AM
N-ai ce face, pur si simplu sunt prea multi in tabara cealalta si energia consumata e prea mare pentru a avea beneficii macar pe termen mediu.
PSD va influenta societatea si in urmatorii 20 de ani.
Giani Mucea(Citează)
13/06/2018 la 10:28 AM
Da, e foarte dubios articolul sincer, eu am o singura intrebare la afirmatia ta “Marele miting: a fost, s-a dus, n-a schimbat nimic” din banii cui a fost platita organizarea aceasta: motorina, mancare, pancarte, apa etc… Suma vehiculata sare lejer de 1 milion de euro.
Macar pentru atat trebuia oamenilor sa le pese.
Dar na, ce mai este 1 milion de euro in ziua de azi, nu e ca si cand nu avem autostrazi, spitalele sunt la standarde nemaintalnite, scolile au toate dotari de ultima generatie si WC-uri in interior… oricum nu aveam ce sa facem cu milionu ala…
Ciprian 2(Citează)
13/06/2018 la 10:42 AM
Mi se pare prea mult un milion de euro, însă oricum suma a fost “crowd sourced”. O parte din bani au venit de la bugetele filialelor locale. O altă parte din sponsorizări mai mult sau mai puțin voite: presiuni pe companiile cu microbuze și autocare pentru transport, pe companiile cu depozite sau diverse producții pentru apă și mâncare, pe tipografii pentru pancarte, stickere și așa mai departe. Practic nu a venit la final factura și să trebuiască cineva să o plătească.
Flo(Citează)
13/06/2018 la 10:20 AM
Nu stiu de ce ai tu impresia ca aia indecisi sunt suficient de destepti incat sa vada adevarul prin rahatul emanat la mitingul respectiv. Nu doar tabara ta poate convinge indecisi iar Brexit si Trump ne invata ca oamenii chiar sunt atat de prosti.
Giani Mucea(Citează)
13/06/2018 la 11:22 AM
Da, asta e un alt mit al bulei anti-psd: acela ca daca prezenta la vot ar fi mai mare, rezultatele ar fi net in defavoarea PSD.
(Celalalt mit e ca votantii PSD sunt toti oligofreni.)
Aia care nu vin la vot sunt dezinteresati de vot, nu sunt anti-PSD.
Ei pot schimba rezultatul alegerilor doar daca cineva ii convinge sa voteze contra PSD, dar nu prin simplul fapt de a veni la vot.
E ca si cum cineva ar crede ca eu de exemplu voi deveni stelist (sau dinamovist etc) prin simplul fapt de a fi prezent la un meci, cand pe mine de fapt nu ma intereseaza fotbalul.
Robo(Citează)
13/06/2018 la 11:48 AM
Da, e riscant sa presupui ca toti votantii PSD sunt oligofreni. Cunosc personal votanti PSD tineri, inteligenti, cu argumente solide si cu care poti sa ai o conversatie.
Cred ca in ambele tabere sunt:
– idealisti;
– oportunisti carora nu le pasa de politica ci de beneficii personale;
– idioti care voteaza asa cum voteaza strict datorita bulei in care exista.
Distributia e clar diferita intre cele doua tabere si cred ca poate fi dedusa din participantii la miting-uri/proteste.
Giani Mucea(Citează)
13/06/2018 la 12:06 PM
Robo, statistica din ultimii 20 de ani spune că PSD are o masă de 3-4 mil de votanți convinși. A pierdut alegerile de fiecare dată când prezența la vot a fost ridicată.
La o prezență la vot la alegerile parlamentare de peste 45%, PSD + ALDE ar fi fost in opoziție.
Big T(Citează)
13/06/2018 la 1:02 PM
@BigT
Daca ai chef, cauta pe google dupa stringul “Mituri despre absenteismul la vot care trebuie demontate”, e un articol pe republica scris de Cucerai in dec 2017
Nu ma lasa sa pun linkuri, ca l-as fi dat direct
Din cate stiu eu, psd a pierdut doar in 1996. Inainte de asta a castigat si cu prezenta la vot de 70%-80%.
Ideea de baza e ca un esantion de 40% cat este prezenta la vot ESTE relevant dpdv statistic pt intentia de vot. Si mai sunt si alte probleme, de ex. faptul ca nr de votanti de pe listele de vot este umflat, deci absenteismul de fapt nu e asa de mare (60%).
Citeste articolul ala daca te intereseaza problema.
Robo(Citează)
13/06/2018 la 2:09 PM
In plus, mai exista o problema de logica cu acesti absenti: daca sunt intr-adevar anti-PSD, care e totusi motivul pentru care NU merg la vot?
Dupa mine, tre’ sa fii tampit ca sa nu te duci la vot, desi intelegi cat de toxic e PSD-ul. Dar cele 2 se exclud una pe alta: daca esti tampit, nu intelegi, iar daca intelegi, nu poti fii tampit.
Singura concluzie logica e ca cei care absenteaza de la vot NU sunt anti-PSD. Cel mai probabil, daca votul ar fi obligatoriu, optiunile lor ar fi similare cu optiunile celor care deja voteaza.
Robo(Citează)
13/06/2018 la 3:34 PM
Meh, Cucerai…
Mie
Toate sondajele sunt ponderate de factori dedusi din experienta anterioara a voturilor precedente. Nu e ca si cum se dau cifrele sondajului numai in functie de raspunsurile la interviu, matematic. Atunci ar fi fost simplu, daca intrebi 100 de romani si 43 voteaza cu PSD-ul, 15 cu USR etc, la sfarsit publici ca 43% din voturi se duc la PSD, 15% la USR etc. Astea sunt insa corectate, tinand seama de istoric, “spirala tacerii” si alte chestii dragi sociologilor.
Daca in toate voturile anterioare, PSD-ul (si alte partide) si-a dus oamenii la vot mai mult sau mai putin cu japca (sau, ma rog, prin metode care tin proponderent de organizatiile din teritoriu), rezulta ca acei factori sunt valabili doar pentru voturile in care alegatorii merg la vot prin acele metode. Cand alegatorii merg la vot mânați de alte dorințe, exista sanse reale sa fie altfel.
nashu_mare(Citează)
13/06/2018 la 3:57 PM
nu stiu care e problema cu Cucerai, eu am dat articolul pt ca acolo sunt niste argumente care pe mine ma conving, dar discutia e bineinteles deschisa, deci daca aveti contra-argumente, shoot.
mie mi se pare ca ideea ca absentii ar vota in proportie majoritara cu altcineva decat PSD nu e bazata pe absolut nimic in afara de wishfull thinking.
de ce acesti oameni nu vin la vot daca sunt anti-PSD? votul e singura lor sansa de a scapa de PSD in mode legal si totusi o ignora cu buna-stiinta? care e explicatia totusi? ce e in capul lor?
(exista un anumit efect al mecanismului de re-distribuire a voturilor care este intr-adevar impotriva PSD cu cat prezenta e mai mare, dar e mic ca amploare)
Robo(Citează)
13/06/2018 la 6:18 PM
“Adică, cu o anumită marjă de eroare, dacă s-ar prezenta la vot 100% din electorat, rezultatul nu ar fi semnificativ diferit de cel obținut printr-o prezență la vot de 30-40%. Dacă nu mă credeți, întrebați orice sociolog.”
Păi, tot în urma citirii celor scrise de un sociolog am menționat cele de mai sus.
Caută pe google: “sociollogica dupa alegeri” primul rezultat.
Are multe articole în care explică ce se întâmplă la nivel social în România. Articolul respectiv e un fel de ‘concluzie’.
Big T(Citează)
13/06/2018 la 6:26 PM
:)))
hai bre ca citim aceleasi lucruri :))
eu am citit articolul lui mateescu inca din 2016
din el am inteles ca, din cauza mecanismului de redistribuire, e posibil ca PSD-ul sa ia un hit cu cat creste prezenta la vot
dar, daca te uiti in tabelul lui, scenariul de prezenta se opreste la 46%
mateescu face insa prezumtia ca toti indecisii NU voteaza cu PSD.
e ok s-o faca, atat timp cat se opreste la 46% -da, poti sa zici ca PSD isi scoate oricum tot electoratul din casa, deci ce vine peste e NON-PSD, atat timp cat mai vine un 5% acolo.
dar nu mai e ok s-o faca si sunt sigur ca nu ar face-o daca s-ar uita la o prezenta de 70%-80%, pentru ca ar trebui sa argumenteze de ce presupune ca restul de 30%-40% nu ar vota cu PSD – adica tocmai problema noastra.
Robo(Citează)
13/06/2018 la 10:41 AM
Ce nasol a picat Halep la mijloc…
eBogdan(Citează)
13/06/2018 la 10:45 AM
Mitingul a avut un rol clar: a fost facut ca sa fie. Va fi pretextul perfect cand vor da OUG de modificare a Codului Penal, inainte de 21 iunie, data termenului in procesul lui Dragnea. “Lumea nu mai suporta teroarea, a fost nevoie sa intervenim ca sa evitam o tragedie”.
alunelu(Citează)
13/06/2018 la 8:04 PM
Dacă un tânăr inteligent poate purta o discuție “cu argumente solide” (din punctul tău de vedere) pro-dragnea, ești slab rău la dezbateri.
Archer(Citează)
13/06/2018 la 8:13 PM
Vorbesti de parca printre pensionarii aia pe care-i tot infieram atata ca voteaza PSD nu s-ar gasi si parintii bulei anti-PSD.
Or fi oligofreni, ce sa zic, ca-s batrani.
Dar partenerul de la o firma de avocatura din Bucuresti pe care il cunosc eu si care considera ca procurorii au prea multa putere si ca binomul trebuie pus in cap de catre PSD – ala tot oligofren o fi?
Robo(Citează)
13/06/2018 la 11:09 PM
Probabil ca sunt slab rau la dezbateri, cine stie. Dar nu sunt chiar atat de prost sa nu inteleg ca dezbati ce zice adversarul, nu ce iti imaginezi tu ca zice adversarul. In ideea asta, arata-mi te rog unde am scris ca a discutat cineva cu argumente solide “pro-dragnea”.
Giani Mucea(Citează)
14/06/2018 la 2:21 AM
Omule, ai scris “votanți PSD”. Acum, ori sunt ei complet retarzi și au senzația că “votează omul” și nu partidul, ori tu nu ești un geniu și nu le pui o întrebare simplă gen “coa’, tu realizezi că susții – direct/indirect – niște infractori (unii condamnați, unii încă nu)?” Adică nu-mi pot imagina o discuție cu cineva pro-psd care să nu aducă în discuție din primul minut un ponta, un bombonel, un dragnea, the fucking PM sau Iordache. Iar justificări de genul “lasă că și ăilalți au furat” nu sunt “argumente solide”. Serios, fă un rezumat al unei discuții de-asta cu argumente solide la finalul căreia i-ai dat dreptate omului, sunt realmente curios.
Archer(Citează)
14/06/2018 la 10:29 AM
Iti mai spun inca o data, pentru ultima data: argumenteaza strict impotriva a ce am scris; daca ai neclaritati intreaba; dar in orice caz nu incerca sa umpli golurile cu imaginatia ta. Asta daca tot consideri ca poti sa dai sfaturi cu privire la dezbateri.
Idealistii pro-PSD sustin politica declarata a partidului, de protectie sociala. Argumentele lor, pe care eu le consider solide, sunt in directia aia. Existenta infractorilor in PSD nu anuleaza argumentele lor, reprezinta doar un argument opus care contribuie la formarea unei pareri. In plus, nu am spus niciodata ca le-am dat dreptate ci doar ca am putut avea o conversatie normala, logica. Mai logica decat asta pe care o am cu tine.
Giani Mucea(Citează)
14/06/2018 la 1:46 PM
Lol. Și la întrebarea “de unde au bani de protecții sociale fără să îngroape țara în datorii?” cum au răspuns logic și argumentat?
Archer(Citează)
14/06/2018 la 2:20 PM
Cum de unde? Din pixȘ https://www.facebook.com/liviuiolu/videos/10155946202202599/
alunelu(Citează)
14/06/2018 la 4:59 PM
@Radu , sa mergem sa votam ca sa scapam de ei. De acord.
Dar cu cine? Nu prea vad nici unii capabili. Si atunci ce sa fac?
Marian B(Citează)