►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Îl ascultam pe Internet pe un neamt vorbind despre cum va lua trenul între Koln și Berlin. De ce nu merge cu mașina? Păi cu mașina se fac vreo 5 ore și 53 de minute, iar cu trenul doar 4 ore și 18 minute. În plus, în tren are Internet, scaun mai confortabil, nu conduce el și, vorba aia, poate mânca și o ciorbă dacă vrea.
Treaba asta mi s-a părut science-fiction. Aici în România niciodată trenurile nu au fost mai rapide decât mașina — și asta deși nu avem autostrăzi ca nemții, ci o rețea proastă de drumuri naționale. Internet în tren? SF-uri… Culmea e că nu vorbim de planeta Marte, ci de o țară aflată un pic mai la vest de noi.
V-am mai arăta trenul acela din Alsacia care nu promitea multe, dar mergea cu 200 km/h atât de lin de parcă plutea. Ce-au avut în plus străinii de-au făcut astfel de lucruri? 3 ouă? Nu, doar oameni care n-au acceptat mizerii și au vrut să muncească, nu să fure.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
42 comentarii
23/05/2018 la 6:55 AM
Au dreptate, lipsa infrastructurii pe cale ferata este mai dureroasa decat lipsa autostrazilor si franeaza mult dezvoltarea tarii, a marilor orase, dar si a restului tarii.
Cateva exemple:
– Cei care stau pe langa orasele mari, in loc sa vina in fiecare zi cu trenul la munca, sunt nevoiti sa stea cu orele la cozi in masini doar pentru a intra in oras.
– Legaturile intre orasele mari dureaza dublu sau triplu cu trenul decat cu masina. Conditiile sunt jalnice iar intarzierile din belsug.
– Transportul de marfa este si mai complicat. Timisoara/Arad-Constanta dureaza zile sau saptamani. Multi prefera sa transporte cu TIR-ul din cauza asta.
– Niciuna din companiile de cale ferata nu realizeaza cati bani ar face daca ar vinde un serviciu de transfer al masinii la granita. Te duci seara la gara, urci masina in vagon, te pui in vagonul de dormit, dimineata esti la granita, seara urmatoare in Austria/Germania/Franta.
Vlad(Citează)
23/05/2018 la 7:24 AM
Internet in tren am inteles ca exista cel putin in trenurile TFC.
Legat de lipsa infrastructurii nu am ce sa zic…
Fuzz(Citează)
23/05/2018 la 7:41 AM
Calea ferata a inceput in Romania cu un mare scandal de mita si delapidare pe vremea lui Carol I. De ce ar strica traditia?
Gaelex(Citează)
23/05/2018 la 7:44 AM
Exista trenurile de la Softrans care au conditii exact ca in afara tarii. Internet wi fi bun (am urmarit meciuri de fotbal pe stream live), automat de cafea si biblioteca de carti si reviste iar ca pret e mai ieftin decat CFRul
Mihai(Citează)
23/05/2018 la 7:51 AM
Exista Softrans, dar ai doua rute mari si late: Craiova-Bucuresti-Brasov si Craiova-Bucuresti-Constanta. Daca vrei sa mergi la Cluj ce faci? sau la Timisoara? sau la Iasi?
Iar Softrans sau orice alt operator tot pe sinele CFR Infrastructura de pe vremea bunicilor va merge si va trebui sa respecte limitarile de viteza impuse.
vio(Citează)
23/05/2018 la 8:02 AM
Ca timp Suceava-Iasi si Suceava-Bacau ies mai rapid cu trenul (IR aprox 30 min, R cam la fel cu masina).
Suceava-Bucuresti aprox la fel; in general functioneaza prizele din vagoane.
Sunt de aceeasi parere, la timp similar sau chiar 30-60min mai slab as alege trenul; oboseala mai mica si siguranta mai mare, iar la 1-2 pers e mai economic.
alexul(Citează)
23/05/2018 la 10:20 AM
Da, dar daca trebuie sa te si intorci, la 2 persoane te costa 400+ RON. Iesi mai ieftin la benzina :D
GabiD(Citează)
23/05/2018 la 1:31 PM
Cu trenul daca iei de pe o zi pe alta e 90 lei/pers, daca iei cu ~7 zile inainte e 82 lei/pers; cu masina benzina de aprox 160-170lei.
La intors aceleasi costuri :)
Oricum e o aventura drumul cu masina incercand sa ramai in viata, in ultima vreme n-am mai reusit sa il fac sub 6 ore s-a aglomerat ingrozitor.
alexul(Citează)
23/05/2018 la 8:13 AM
Ți-aș sugera sa te uiți intre Koln și aeroportul din Frankfurt. 200 km, o ora și 6 min. Ge-ni-al. Nici un stress cu parcarea la aeroport plus lucrurile de care pomeneai tu.
Zodrac(Citează)
23/05/2018 la 8:21 AM
S-au început lucrările la tronsonul de cale ferată cuprins între (aproximativ) Arad și Simeria cu termen de finalizare 2020 sau 2021. S-ar putea să ajungi cu trenul mai repede de la graniță la Sibiu, de exemplu, decât cu mașina.
AndreiK(Citează)
23/05/2018 la 11:33 AM
Cu tot cu schimbarea locomotivei, din electrica in diesel, la Vintu de Jos?
alunelu(Citează)
23/05/2018 la 8:44 AM
Asta in conditiile in care nemtii nu au cele mai rapide trenuri din UE.
Tin minte si acum cand am mers intre Bologna si Florenta cu un tren ce ajungea si la 300km/h, eram curios care este senzatia la acea viteza… dar trenul a mers 99% din timp in tunel, inafara de 2 poduri nu am putut vedea “decorul”. Aveam impresia ca stau pe loc. Si aici vorbim de italieni, care au avut si ei scandaluri de coruptie, care nu sunt cei mai muncitori, etc… dar au o infrastructura (auto, feroviara, aero si probabil navala) la zeci de ani distanta.
alex(Citează)
23/05/2018 la 8:46 AM
intrebarea e ce tampit ar prefera masina celorlalte mijloace de deplasare mult mai relaxante si nepoluante, intr-o tara civilizata?
Giovani(Citează)
23/05/2018 la 8:51 AM
Cei care se relaxeaza conducand in zone civilizate (nu in jungla de aici)?
Stefan(Citează)
23/05/2018 la 6:13 PM
Unora le și place să conducă. De altfel nici nu văd de ce trenul ar fi mai relaxant.
Mihai_the_original(Citează)
23/05/2018 la 9:17 AM
București – Valea Prahovei de sărbători. Cum e mai rapid?
Nashu_mare(Citează)
23/05/2018 la 9:47 AM
am fost eu la Sinaia cu ai mei cu trenul, ma uitam pe geam si erau kilometri intregi de masini care mergeau ca melcul.
apoi am ajuns in Sinaia si am carat la bagajele alea pana la hotel de mi-a iesit sufletul (era prea aproape pt taxi), apoi in zilele cat am stat acolo nu puteam sa fac nici 2 pasi fara taxi, ca transport in comun nu exista.
ce vreau sa zic e ca de lipsa infrastructurii nu ai cum sa scapi.
Robo(Citează)
23/05/2018 la 9:59 AM
Pe jos. :)
Teniescu(Citează)
23/05/2018 la 10:14 AM
e greu pe jos cu 2 copii mici cand trebuie sa faci 1-2 kilometri dus si 1-2 kilometri intors pana la un restaurant, de 2 ori pe zi.
apoi, copiii dorm la pranz, deci oriunde m-as duce, trebuie sa ma si intorc, se merge incet, trebuie carut, carat in brate pe ala mai mare de la un punct incole etc etc
nu suntem genul care sa mergem la munte si sa stam la hotel/ piscina, mai bine stau acasa gratis decat asa.
Robo(Citează)
23/05/2018 la 11:11 AM
Pe jos
Jenel(Citează)
23/05/2018 la 10:00 PM
Pe jos
ipo(Citează)
23/05/2018 la 9:58 AM
De asta nu îi înțeleg pe unii (chiar jurnaliști) care zic că SRI și alte servicii nu ar trebui să se implice în cazurile de corupție.
Păi câte o combinație cu linia ferată, cu autostrăzile, spitale etc ne țin pe loc, opresc dezvoltarea, impact economic mare, pun în pericol vieți etc așa că nu văd de ce nu ar trebui să se implice cât mai multe servicii ca să oprească corupția.
În rest, nu am prins decât vreo 250 km/h în Germania, dar cică aia ar fi fost o linie mai lentă, dar Munchen – Frankfurt în sub 4 ore fără pic de stres.
Teniescu(Citează)
23/05/2018 la 10:09 AM
Acolo oamenii puși in funcții de conducere chiar își fac treaba, in fiecare an exista fond de investiții, la noi se repara doar când se strica in rest combinații si smecherii.
Mihai Necolaiciuc, fostul director general al CFR, a fost condamnat la 8 ani închisoare pentru fraude de aproximativ 56,7 milioane de euro.
Via Wikipedia: A cumpărat un sac de ciment cu 3,6 milioane lei vechi, față de prețul mediu de 150.000 de lei, un metru pătrat de mochetă sintetică a costat peste 6 milioane de lei, în timp ce în magazin acesta se vindea cu până la 800.000 de lei. A sprijinit firmele Servtrans și Carpat Cargo care au căpușat CFR, semnând contracte prin care le-a permis accesul la infrastructura CFR și le-a permis achiziționarea de logistică necesară desfășurării obiectului principal de activitate al acestor firme. A fost arestat în anul 2007 când locuia în SUA la West Palm Beach și era proprietarul a trei apartamente (amplasate în zone exclusiviste), evaluate la circa 1,2 milioane de dolari. – Asta este un exemplu de Șef CFR prins, cine știe câți sub el sau ca el au produs pagube asemănătoare. De asta nu avem infrastructura si spitale pentru ca celor de la conducere le convine așa, este mai ușor de furat bani tot făcând studii de fezabilitate și analize costisitoare.
george(Citează)
23/05/2018 la 7:32 PM
Dacă nu era ăla se găseau 1000 alţii care să facă la fel. Întrebarea e de ce se comportă românii așa: repede tun cât mai mare, după mine potopul. Nimic constructiv, nimic de durată, zero colaborare și respect pentru ceilalţi. Totul pentru mine. Poate o fi de la comunism dar Caragiale descria aceleași apucături.
nea_caisă(Citează)
23/05/2018 la 10:10 AM
In Germania trenurile ICE circula si cu 300kmh. CEl mai mult am mers cu 295, afiseasa pe ecranele din vagoane. Dar si pretu biletelor e mare, gen Ulm- Brussel (660km) 160 euro doar dus. Avionu poate fi mai ieftin. Cred ca Franta sta mai bine la viteza.
Cata(Citează)
23/05/2018 la 11:38 AM
Si totusi Spania e tara europeana cu cea mai mare infrastructura de cale ferata de viteza mare. Iar 300km/h e limita de viteza pe multe tronsoane.
Radu incearca sa mergi in Predeal sambata si sa te intoarci duminica seara si vezi ca ai sanse sa faci cu CFR-ul mult mai putin decat cu masina.
cineva(Citează)
23/05/2018 la 10:20 AM
Orientativ, niste destinatii unde trenul face mai putin decat cu masina (comparam mere cu mere, 50km/h in localitate)
Bucuresti – Constanta
Bucuresti – Craiova
Bucuresti – Brasov
Bucuresti – Suceava
Arad – Timisoara
Si da, exista multe trenuri cu WiFi si Aer Conditionat
ttavi(Citează)
23/05/2018 la 10:26 AM
tu ai muncit mult in viata asta.
florin(Citează)
23/05/2018 la 10:50 AM
Daca vrei sa faci o naveta serioasa faci un program cu trenuri odata la 1:30 – 2 ore in timpul zilei, ca sa convingi cat mai multi ca sa mearga cu trenul.
Nici asta nu avem.
Avem in schimb ministru al transporturilor, care isi papa salariul in asa tacere, ca nici pesedistii nu stiu cum il cheama.
mac gregor(Citează)
23/05/2018 la 11:27 AM
Stockholm:
– cu trenul faci 20 min pana la aeroport, sunt vreo 40km. merge cu pana la 200 km/h. biletul costa insa ~120 ron doar dus. nu e vreo reducere semnificativa la dus-intors, este insa daca iei bilet de grup (3+ persoane)
– cu masina faci minim 40 min pe acelasi traseu.
paul(Citează)
23/05/2018 la 5:16 PM
Oslo: Din gara centrala pana la aeroport sunt 60 de km. Face 20 de minute. 90 de lei.
zidanne(Citează)
23/05/2018 la 11:32 AM
Bucuresti-Mamaia (terasele din centru): 2 ore juma cu masina. Am noroc ca stau in Titan si ies repede in A2. Plecat la 8 din casa, la 11 asteptam deja pizza pe terasa. Mancat, plimbat, baut iar un suc. La 5 am luat-o spre casa. La 8 eram in pat. Costuri: 26 lei taxa pod+150 motorina. 2 persoane.
Cat m-ar fi costat trenul si cat timp mi-ar fi luat din Bucuresti pana in Mamaia? Trezit, mers la gara, luat bilet, ajuns in Constanta, luat ceva din Constanta pana in Mamaia…..si apoi aceiasi pasi la intoarcere. A fost careva sa-mi spuna ce costuri sint si cat dureaza?
Jenel(Citează)
23/05/2018 la 7:23 PM
Asigurare, depreciere, reparaţii, impozit? Mere cu portocale….
nea_caisă(Citează)
23/05/2018 la 12:05 PM
Amsterdam → Paris:
Cu trenul 3 ore și 18 minute. Cu mașina cam 6 ore.
VOC(Citează)
23/05/2018 la 2:35 PM
A, și prețurile sunt comparabile cu avionul, deci nu e de făcut naveta. Dar e mai confortabil și mai rapid decât avionul, pentru că nu te mai plimbi pe la aeroport.
VOC(Citează)
23/05/2018 la 1:35 PM
La fel am reactionat si eu cand am mers din Madrid in Barcelona. Cu trenul poti face 3 ore si 9 minute, iar cu masina cam 7ore. Si aici vorbim de peste 620 km, iar diferenta e de jumatate din timp.
Si pretul e pe masura, 80-100 euro.
Eduard(Citează)
23/05/2018 la 2:26 PM
“Aici în România niciodată trenurile nu au fost mai rapide decât mașina — și asta deși nu avem autostrăzi ca nemții, ci o rețea proastă de drumuri naționale.”
Intamplator sunt navetist Ploiesti-Bucuresti si sa stii ca exista trenuri ce fac 45 min Ploiesti Sud- Bucuresti Nord. Acum, daca ai calcula fix momentul in care a plecat trenul si ajunge in Gara de Nord, probabil ca, fix din gara in gara cu masina faci mai mult pana la Gara de Nord.
Acum nu ca vreau sa te contrazic ci, tocmai, sa subliniez ca stam prost la ambele infrastructuri.
Pretul biletului la tren este insa mai mic si, probabil ca daca ai avea 2 pasageri de tren care s-ar suci si ar merge amandoi cu masina, pretul ar fi echivalent. Probabil…
Penescu Sebastian(Citează)
23/05/2018 la 2:38 PM
Am lucrat o scurtă perioadă între Orăștie și Alba, iar tot tronsonul nou include electrificare.
Raul(Citează)
23/05/2018 la 4:47 PM
chestia asta cu a investi milioane pt a avea internet în tren sau în autobuz cum zice Firea mi se pare risipă. Orice om are acum plan de date la telefon, la preturi derizorii.
alias(Citează)
23/05/2018 la 5:56 PM
Orice om i-ar conveni sa stea gratis pe net decat sa dea de la el din buzunar :). Asa e romaneste…
zetanu(Citează)
23/05/2018 la 8:49 PM
+++
Esti primul care gandeste corect . Toata lumea lumea face calculul la combustibil de parca te urci pe o canistra de benzina si mergi pe ea.
Doru(Citează)
26/05/2018 la 10:41 AM
Ia zi-ne ce merge bine in țara asta, de a rămas CFR ultima…
Maritza(Citează)