►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Lipsa de autostrăzi a României se vede în diverse privințe. Nu lipsește doar o rețea de amploare de astfel de șosele, ci și cultura de a conduce pe cele puține pe care le avem.
Pe mine mă enervează impresia multor șoferi că pe autostradă nu se pune frână. Sunt mulți cei care, conducând pe banda 1 și ajungând din urmă un autovehicul mai lent, schimbă pe banda 2 indiferent că pe acolo vine o mașină mult mai rapid. Normal este să dai prioritate, chiar dacă asta presupune să frânezi un pic până ai loc să schimbi banda.
“Eu când vreau să schimb banda, schimb banda” pare a fi moto-ul multora. E un obicei luat din traficul de oraș, uitând că acolo viteza este de 50 km/h (și media de 19 km/h, în București), iuțeli la care este ușor să calci un pic frâna.
În clipul de mai jos, eu încetinesc de la 140 la 100 km/h doar pentru că Touareg-ul din imagine trăiește cu idee că este dreptul lui să schimbe banda oricând vreau, iar cei ce vin din spate trebuie să frâneze.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
55 comentarii
07/05/2018 la 2:49 PM
I-ai dat si flashuri? :)
Pyro(Citează)
07/05/2018 la 2:59 PM
….si nu te-ai bagat in fata lui si ai pus frana? :)
cartus(Citează)
07/05/2018 la 2:53 PM
Eu am patit-o destul de urat la fel, pe A1. Problema a fost ca s-a intamplat fix pe un pod cu denivelari si srpriza, la vitezele alea nu prea mai tine frana daca roata nu are contact perfect cu asfaltul.
add(Citează)
07/05/2018 la 2:53 PM
Sa vezi cum e cand iti face un tir asta si el e cu 80 nu cu 100… Si bonus mai ai si un pro…tamp… baiat in spate care da flash-uri ca are impresia ca si-a cumparat banda cand a luat rovigneta..
SYAOnline(Citează)
07/05/2018 la 3:41 PM
Chiar ieri am patit o faza de genul, doar ca nu era un tir, era un sofer absoult idiot. Omuletu’ s-a trezit sa depaseasca la urcarea pe un pod si a uitat sa accelereze. A ramas in paralel cu masina de pe B1 la 80 km/h…
Repetati dupa mine: CAND DEPASESC ACCELEREZ !!!
Ciprian 2(Citează)
07/05/2018 la 2:54 PM
Creste consumul dacă tot frânezi-accelerezi :))
Lucian(Citează)
07/05/2018 la 2:57 PM
Macar el avea Tuareg. Sa vezi aceeasi faza cu un Logan prima generatie care se crede zmeu
Alex Sendroni(Citează)
08/05/2018 la 7:31 AM
Aha. Un Tuareg la 100 km/h e mai puțin deranjant decât un Logan la 100 km/h.
?
Motanes(Citează)
07/05/2018 la 3:09 PM
Inteleg ca erai in Germania, pe Autobahn cu zona fara limitare de viteza. Da, mi se pare ca taranul cu gip a fost un nesimtit, sau, poate, nu a vazut ca vine unul cu viteza ilegala din B2.
ipo(Citează)
07/05/2018 la 3:25 PM
Și mori mai puțin dacă îi tai fața unuia care merge peste limita de viteză și dă peste tine sau tot la fel ca atunci când ar merge cu 129?
Să comparăm puțin “ilegalitățile”. Care e amenda pentru +12 km/h și care e pentru neacordarea de prioritate etc?
Teniescu(Citează)
07/05/2018 la 3:26 PM
Pe tine nu te intereseaza ce fac altii – in speta cu ce viteza merge cel de pe banda 1.
Pe tine ar trebui sa te intereseze ca tu sa respecti legea: te asiguri, pui semnal si faci depasirea cand poti fara sa incomodezi pe altii.
Ala de pe banda 1 raspunde pentru faptele lui si tu pentru ale tale.
Dar, asa ne place noua romanilor sa ne scarpinam in… urechile altuia.
Daniel(Citează)
07/05/2018 la 4:28 PM
@daniel: ai dat concediu la al doilea neuron?
babaiete! pe drum te interesează tot ce mișcă , nu cine are dreptate sau care o fi raspunderea!
Când esti aruncat sub tir de un idiot gen cu tuaregul, mămica ta nu întreabă în ce deceniu va câștiga procesul!!!!
Lasă sfaturile de 2 bani și mai vezi niște yutube de la ruși…
theSame(Citează)
07/05/2018 la 5:41 PM
@Teniescu: eu nu vad niciun element periculos in afara de viteza excesiva in acest video. O frana de 12% din viteza initiala mi se pare o banalitate.
ipo(Citează)
07/05/2018 la 5:52 PM
@ipo: periculos e că sar alții în față, nu că mergi tare. Pentru că proștii pot fi proști și când ai viteza legală, ce te faci atunci? Poate sări în fața ta când cu 300m înainte ta sau cu 10m.
Ăla care a mers cu 50 la oră prin ceață pe autostradă n-a avut viteză mare și uite unde s-a ajuns.
Teniescu(Citează)
07/05/2018 la 3:27 PM
@ipo, sper ca stii ca tu ca conducator auto, nu esti politia ca sa dai amenzi in stanga si in dreapta, alora care merg cu 10 km mai mult decat viteza legala, nu?
ala negru(Citează)
07/05/2018 la 3:29 PM
Ti-au cazut coaile de grija ca el avea fix 1 km in limita de contraventie? Probabil politistului nici macar nu ii pasa.
alxzen(Citează)
07/05/2018 la 5:59 PM
E un ţăran prost la faza asta. 142 km/h în bord înseamnă de fapt maxim 135 în realitate. Deci încă bine de tot sub limita de viteză.
Dar asta NU e problema, e ok, frânezi. Problema e distanţa. Degeaba trebuie să frânezi 5% din viteză, dacă se bagă în faţa ta când sunteţi la 10 metri unu de altul. Ce mai poţi să faci realist vorbind?
manu144x(Citează)
07/05/2018 la 6:04 PM
da nu avea 142 in bord, are 142 pe camera, adica viteza reala.
in bord avea probabil spre 150
Robo(Citează)
07/05/2018 la 3:38 PM
Dezastru ce e pe autostrăzi la noi.
Ori se culcă pe banda 2 cu 90-100 la oră, ori îți sare în față tot cu 90-100.
Am pățit sa să merg în spatele unora zeci de minute și nu dădeau deloc semnal la schimbarea benzilor. Oameni cu familie, copil etc în mașină. Îi omoară careva pe idioți și nici nu o să știe cu ce au greșit …
Teniescu(Citează)
07/05/2018 la 3:42 PM
Mie mi se par simpatici aia care se baga pe B2 si abia dupa 1-2 secunde incep sa accelereze. Parca ar bifa o lista. Fraier pe B2? check; schimb banda repede – check; indreptat volanul – check; identificat pedala de acceleratie – check; apasat pedala de acceleratie usoooor – check.
Giani Mucea(Citează)
07/05/2018 la 3:55 PM
Aia care merg pe banda 1 in paralel cu banda de accelerare de la intrarile pe autostrada ar merita castrati.
alunelu(Citează)
07/05/2018 la 3:55 PM
cred ca era mai safe sa cresti de la 140 la 180 si sa treci prin dreapta.
la ce incadrare pt depasire a facut.. era oricum timp destul :)
john2381(Citează)
07/05/2018 la 4:15 PM
Sper ca glumesti.
Giani Mucea(Citează)
07/05/2018 la 7:25 PM
Las-o mai usor cu sarcasmul ca iti sar “soferii” in cap
Adrian(Citează)
07/05/2018 la 4:09 PM
Eu vreau doar sa comentez situatia de pe facebook si sa zic ca Vali Petcu este un arogant nesimtit si atotstiutor. Iar dupa ce i-ai dat captura de ecran nici macar nu si-a cerut scuze.
Corny(Citează)
07/05/2018 la 4:34 PM
Iar venea lansat din spate și trebuia să te dai la o parte pentru că avea prioritate specială?
theSame(Citează)
07/05/2018 la 5:59 PM
nenea Radu, stiu ca s-a mai zis, dar totusi:
daca tu aveai viteza reala pe GPS de 142 km/h, asta inseamna ca pe bord aveai probabil 150 kmph.
ai incalcat legea, cum ar veni, ceea ce hai sa zicem ca nu ar fi mare branza, dar devine ipocrizie atunci cand reprosezi altora comportamentul iresponsabil in trafic.
zoso face chestia asta in mod obisnuit – pune clipuri cu cat de aiurea conduc altii in timp ce el conduce ca un animal si nu pare sa sesiseze problema.
din cate vad tuaregul nici macar nu a semnalizat, ceea ce intr-adevar mi se pare foarte grav dar na, e bine ca atunci cand aratam cu degetul sa ne asiguram ca noi suntem curati.
Robo(Citează)
07/05/2018 la 8:18 PM
Ia uite, sunt de acord cu Robo pe un subiect. Deși aș elabora despre verificarea metrologica a camerei și gps-ului.
Btw, cand unul mă ia cu co@ie nu e cenzurat, când raspund eu….
ipo(Citează)
07/05/2018 la 8:53 PM
Văd că nimeni nu a sesizat, dar Radu mergea mult prea tare pentru Gip Busolă ăla care e aerodinamic ca o cărămidă :) plus că la viteza aia consumul e cam mare.
Emil C(Citează)
07/05/2018 la 6:37 PM
wow….depaseai viteza cu 3km (de vreme ce intre 130 si 139 nu exista nici un fel de vina, se pune ca e legal) deci esti clar mai ilegal decat ala care schimba banda fara sa semnalizeze si sa dea prioritate.
Bah nene…de unde dracu le scoateti ma??
animaloo(Citează)
07/05/2018 la 6:48 PM
numeri si tu cum numara femeile partenerii sexuali: lu’ ala doar i-am supt-o, ala nu a bagat-o toata etc etc asa ca nu au fost 30 ci doar 20.
sunteti foarte smecheri voi, dar fizica ne spune ca energia cinetica creste cu patratul vitezei, nu cu viteza
de exemplu, din acest grafic aflam ca la 100 kmph franezi in 98 de metri, iar la 110 kmph franezi in 113 metri
https://www.qld.gov.au/transport/safety/road-safety/driving-safely/stopping-distances
deci pentru o crestere de doar 10% a vitezei, distanta de franare creste cu 15%.
este posibil ca daca Radu merge cu 130 kmph pe bord sau chiar 130 km reali pe gps sa nu mai fi fost nevoie sa franeze, deci nu ar mai fi existat nici un articol in care aratam cu degetul pe altii.
Robo(Citează)
07/05/2018 la 7:56 PM
Animaloo. Gresesti . Nu se pune ca e legal. Nu exista sactiune contraventionala / amenda prevazute pentru depasirea cu mai putin de 10 km/h a vitezei legale.
Dar daca se intampla un “eveniment rutier”, va conta la stabilirea vinovatei.
Iar depasirea se calculeaza de la 130, nu de la 140. Cand iti iei amenda te incadrezi la clasa de depasire “intre 10 si 20 km/h”, sau ceva.
Deci, Radule, dumneata esti un contravenient autodeclarat. Nu ca mi-ar pasa cu ce viteza circuli pe autostrada, dupa parerea mea – am mai zis-o, limita de 130km/h e mult prea mica, pentru sectoarele de autostrada care nu se interesecteaza cu intrari/iesiri.
In ceea ce-l priveste pe domnu’ care nu stie frana, depasirea e reglementata de Art. 45 / 46 din codul rutier (OUG 195/2002) . Articolul 45 litera (2) spune ca :
Tu nu ai initiat o manevra de depasire ca nu erai in spatele lui, erai pe o alta banda, implicit nu semnalizai. Apropo, de ce nu erai pe B1? Putem sa vedem intr-un film mai lung de cat timp rulai acolo ?
Practic, daca erai pe B1 si semnalizai ca depasesti, legal nu avea voie sa ti se bage in fata.
In art. 45 eu nu vad nimic care sa il puna in ilegalitate pe distinsul domn’ cu Touareg.
Art 46 zice ca obligatiile participantilor la depasire sunt reglementate de regulament.
Regulamentul de pe DRPCIV zice asa:
Din ce vad a semnalizat depasirea.
(2) Intenţia conducătorilor de autovehicule şi tramvaie de a schimba direcţia de mers, de a ieşi dintr-un rând de vehicule staţionate ori de a intra într-un asemenea rând, de a trece pe o altă bandă de circulaţie sau de a vira spre dreapta ori spre stânga sau a celor care urmează să efectueze întoarcere, depăşire ori oprire se semnalizează prin punerea în funcţiune a luminilor indicatoare de direcţie cu cel puţin 50 m în localităţi şi 100 m în afara localităţilor înainte de începerea efectuării manevrelor.
Nu stiu daca a semnalizat cu 100m inainte, ca nu stiu cu ce viteza mergea si nici cat timp a semnalizat ca rulezi filmul pe repede si se vede cam prost, dar parca mi se pare ca cu o secunda inainte sa iasa de pe banda. Daca e asa, atunci l-ai prins in ilegalitate, ca sub 140km/h ( viteza ta), intr-o secunda nu face nici 50m, daramite 100.
In rest in SUBSECTIUNEA 3: Depasirea
Art. 118
se mai zice:
Nimic despre faptul ca nu ar trebui tu sa franezi ca aia e banda ta. Din pacate. Stiu, e enervant, dar legal.
In cazul de fata avem un sofer care circula cu viteza peste limita legala si altul care semnalizeaza prea din scurt, premizele unui accident de circulatie.
Daca e sa fim sinceri, nu cred ca ai fost in vreun pericol, ai avut destul timp sa reduci viteza, dar se putea intampla daca nu erai maxim atent sa-l impingi un pic.
Tu mergeai la politie si te plangeai ca s-a bagat in fata, el iti spunea ca a semnaizat si ca ai avut destul timp.
Daca prezentai clipul, cred ca trebuia sa scoti cumva din inregistrare viteza cu care conduceai.
Pe scurt, cam bulangiu, ca s-a bagat si c-a facut-o din scurt, dar daca ar fi semnalizat si din timp ( vreo 2-3 secunde asa) n-aveai ce sa-i zici, strada e best effort, nu-ti garanteaza nimeni ca te poti deplasa cu viteza cu care vrei tu pe ea. Daca nu-ti convine, dai flashuri, lol :).
catalinx(Citează)
07/05/2018 la 9:34 PM
Da, sosea cu SLA ai doar daca esti in politica.
Giani Mucea(Citează)
07/05/2018 la 7:22 PM
Si daca avea 129km/h cu ce era diferita situatia? Sau tu cand conduci esti un fel de mini-radar mobil si estimezi exact viteza celorlalti? Eram sigur, cand am citit ca a specificat si viteza, ca va aparea vreun cunoscator sa se lege de asta. Daca scria ca mergea cu 100 si celalalt cu 80 erati toti fericiti?
Adrian(Citează)
07/05/2018 la 7:52 PM
Ai venit tare si probabil cel mai probabil cel cu tuaregu nu te-a vazut ( de aia nici nu a dat semnal). Eu cind vin tare bag si un claxon cand sunt situatii de genu.
Aurelian(Citează)
07/05/2018 la 8:29 PM
Claxonul pe autostradă se aude doar când ești în fundul cuiva.
nwradu(Citează)
07/05/2018 la 8:22 PM
Eu pe limită de 130 conduc cu 130, sau îmi țin gura, cand bag 200.
S-au adunat toți deștepții de pe trafictube aici? Păi eu mă retrag, că n-am cu cine.
ipo(Citează)
07/05/2018 la 8:28 PM
Ma bucur să văd atâția șoferi care conduc ÎNTOTDEAUNA în limita legală, că bănuiesc că altfel nu ar avea sens comentariile de mai sus.
Totuși, indiferent că mergeam cu 130 sau cu incredibila viteză de 142 km/h, subiectul băgatului în fața fără a da prioritate rămâne. Nu faceți ca ăla. Trebuie dată prioritate și la schimbarea benzii.
nwradu(Citează)
07/05/2018 la 8:50 PM
Cred ca si nenea ala ar putea spune ca se bucura sa vada atatia soferi care NICIODATA nu se baga in fata altuia, obligandu-l sa franeze, nu? Oameni suntem, gresim si noi, dar uite ALA ce nasol a gresit fata de greseala mea micuta si nesemnificativa.
Ideea e ca ce ai facut tu e ilegal. Ce a facut ala, la fel, e ilegal (cred, cineva mai sus argumenta ca nu ar fi). Nici una din actiuni nu e scuzata de ilegalitatea celeilalte. Da, nu faceti ca ala dar nu faceti nici ca tine.
E ca si cand unul fura niste bani falsi si apoi se plange ca sunt falsi. plm.
Giani Mucea(Citează)
07/05/2018 la 8:54 PM
Ce imi place ca iar au aparut astia care au impresia ca daca ai semnalizat ai voie sa te bagi. GG!
mouse(Citează)
07/05/2018 la 9:20 PM
nwradule, amîndoi sînteți vinovați, așa că las-o moartă. Din filmare eu nu văd că s-a băgat așa puternic în fața ta, doar un pic. Dacă aveai viteza legală nici nu observai.
alias(Citează)
07/05/2018 la 10:15 PM
Corect, și disputa e închisă.
ipo(Citează)
07/05/2018 la 10:21 PM
Conform la video ai incetinit de la 140 la 120 si pentru asta ai avut in jur de 6 secunde (in conformitate cu semnalizarea aluia) posibil chiar mai mult, ceea ce e mai mult decat ok,
Acuma legal vorbind el mergea mai repede decat tirurile asa ca avea toate motivele sa le depaseasca. Timpul de reactie a fost ok, incadrarea ok, semnalizarea ok. Singurul care a incalcat legea ai fost tu ca aveai 142 la ora, pana la urma el tb sa estimeze o viteza maxima de 130km/h pentru cel din spate si a facut asta.
Ca o paranteza daca vine unul din spate cu 300km/h pe autostrata, nu ai cum sa ii estimezi distanta pentru ca in 3 sec e in spatele tau desi pare ca e la o distanta suficienta cand incepe manevra.
@restul: vedeti ca video ul e dat pe 4x si de aia vi se pare 3 secunde
nicolae(Citează)
07/05/2018 la 11:31 PM
Babaiete! dar tu ai avut vreodata al doilea neuron? Nu te intereseaza de incalcarile de lege pentru ca tu nu esti organ sa dai amenzi… sau poate esti. Te intereseaza de trafic, asta e clar. Dar deh, cum ziceam, ne scarpinam in urechile altora in loc sa ne vedem de ale noastre.
Daniel(Citează)
08/05/2018 la 6:51 AM
stiu ca la volan omul se transforma si se vede un fel de z(m)eu..
(pana la urma e perfect uman sa te crezi asa atunci cand ai abilitati – se mergi cu 150km/h – pe care nu le ai in mod normal)
dar situatii din astea se intampla cu tonele, iar cea din clip se incadreaza cel mult la categoria pana.
or sa se regleze de la sine pe masura ce lumea se obisnuieste cu autostrazile si cu viteza.
ex: acum 15-20 de ani, la orice iesire cu bicicleta in bucuresti treceam pe langa minim 2-3 incidente destul de periculoase.
in schimb, in cei mai recenti 5 ani de pedalat (tot in bucuresti) incidentele au fost aproape inexistente, ba chiar mi s-a facut loc sa inaintez in trafic sau mi s-a dat prioritate si cand nu aveam.
au mai ramas cativa incuiati care cred ca au o prioritate speciala de 4 roti si o exprima claxonand (desi am avut si un sezon intreg fara claxoane), dar chiar si asa.. doar latra (claxoneaza) fara sa muste (au ochii deschisi, deci sunt nepericulosi).
eu preferam un review la camera de bord (chiar sunt in cautarea uneia performante) in locul nimicului asta.
sau puteai sa faci un articol din ala frumos d’al tau cu multe grafice si bine structurat in care sa prezinti regulile de siguranta specifice sofatului pe autostrada, eventual exemplificand in cifre comparative diferite consecinte (distante de franare, timpi de reactie si echivalentul lor in distanta parcursa, etc).
stiu ca filmuletul asta are valoare afectiva pentru tine (e al tau, e cu masina noua, e ceva ce nu poti regiza foarte usor, etc)..
dar pentru mine (si probabil pentru multi altii) are valoare ce tinde spre zero.
my2cents.
u can use it if u want.
gata cu metaforele la ora asta.
succes!
john2381(Citează)
08/05/2018 la 8:18 AM
Robo e mai hater de fel, el nu a mers niciodata pe autostrada cu 14. El merge cu Golful ca batranicile la piata.
Vio(Citează)
08/05/2018 la 10:13 AM
“Pe mine mă enervează impresia multor șoferi că pe autostradă nu se pune frână…” @Radu, vad ca tu ai aceeasi problema, ce este asa mare scofala daca ai pus frana si ai asteptat sa faca touareg-ul depasirea. Bine, putea sa faca el asta, doar poate nu te-a vazut sau a estimat gresit viteza ta. Tot mai des vad oameni enervati de greseli mici din trafic, unele chiar nevinovate, nu mai zic de bucuresti unde trebuie sa fii pilot si sa stii traseul cu ochii inchisi. Tu vrei banda da sa mergi blana cu 140 si sa nu se bage nimeni in fata ta, ala vrea si el sa depaseasca niste tiruri fara sa te mai astepte pe tine.. O vina o poarta si infrastructura de la noi, toti suntem grabiti si nervosi pentru ca pierdem mult timp in trafic. Sa fi fost tu pe autostrada din Olanda unde ai camere care iti masoara timpul parcurs si iti calculeaza viteza, nu cred ca mai aveai problema asta.
Adrian(Citează)
08/05/2018 la 10:16 AM
hahaha, ai dreptate, nu am observat.
Radu e de fapt nemultumit ca a trebuit sa puna el frana in loc sa puna frana celalalt sofer :)))
Robo(Citează)
08/05/2018 la 11:38 AM
faza este tipica si am avut parte de ea peste tot in Europa. Este ceva de genul decat sa imi pierd eu avantul sa il piarda celalalt cu riscul de a se urca pe mine. Chestia asta tine de constiinta soferului si multi cred ca nu prea au.
paladine(Citează)
08/05/2018 la 1:11 PM
la cum ne-a obisnuit Radu cu postari gen flame, eu credeam ca la asta se refera, ca e ok sa pui frana cand iti sare altul in fata.
alalalt(Citează)
08/05/2018 la 3:32 PM
bre, freci pensula pe codu rutier si ratezi ideea ca in momentul in care schimbi banda trebuie sa te asiguri. Radu nu e in depasire, Radu merge pe banda a doua. Indiferent de cand, B2 vs B1 te intorci cand nu mergi mai tare decat aia pe B1. Nu e cazul aici.
Singurul vinovat in cazul de fata e VW-ul.
animaloo(Citează)
08/05/2018 la 5:47 PM
Nu, in cazul de fata nu e nimeni vinovat pentru ca nu s-a intamplat nimic. Avand in vedere ca nu s-a intamplat nimic, inseamna ca VW-ul s-a asigurat inainte sa schimbe banda.
Giani Mucea(Citează)
08/05/2018 la 6:01 PM
Se cam duce pentru 1.4 :P
zetanu(Citează)
08/05/2018 la 6:25 PM
animaloo – Trebuie sa te asiguri si sa dai prioritate, desigur.
Da’ pana unde merge prioritatea aia? Ca eu din ce stiu prioritatea e definita pentru a nu risca sa ajungi sa ocupi acelasi spatiu cu doua masini, aia-i nasol, nu-i o chestiune de orgoliu – “eu trec primul” ca eram aici inaintea ta.
Nu-s politist si poate nu am interpretarea corecta, ( daca-i asa, imi asum imprecizia in apreciere) da’ mie treaba asta nu mi se pare chiar o problema de prioritate. Omul a avut destul spatiu si timp sa se incadreze pe B2, iar Radu se apropia de un vehicul care circula mai lent decat el pe banda 2. Cam asa vad eu lucrurile.
Altfel, Radu putea fi chiar si inca 500m – 1km mai in spate si ar putea avea pretentia ca “bai, prioritatea, gradele, n-ai vazut ca eram acolo, ce dracu ?”.
Problema pe care o vad eu e cum am spus, ca a semnalizat prea din scurt. Si ar mai fi ca a trecut pe banda a doua cam degraba, in spatele aluia cu masina alba “sa nu piarda randul” , sau ceva. Mai avea loc in fata destul, dar asta-i un obicei prost general.
Dar la fel e si impresia de prioritate. Un exemplu concret ar fi prioritatea intr-o intersectie Tu vii din stanga cu prioritate iar eu fac dreapta. Daca iti intru in fata e neacordare de prioritate. Daca fac dreapta iar pe urma pentru ca am virat merg mai incet decat tine, iar tu ma lovesti din spate pentru “aveai prioritate”, iar contactul se intampla nu in intersectie ci pe drumul pe care am intrat deja, incearca sa te plangi la politie de prioritate sa vedem cum iese.
Cumva toate partile implicate intr-o sicana de genul asta uita ca masina e dotata cu frana, volan si sofer – nu e tren automat pe sine – iar prioritatea nu inseamna ca tu nu mai incetinesti vreodata pe autostrada cat timp de afli pe banda 2, sau in alta conjunctura.
Inteleg problema de prioritate atunci cand ti se baga in fata si te pune in dificultate, nu altfel.
catalinx(Citează)
10/05/2018 la 12:43 PM
@catalinix – cu cel mai bun comment de pana acum de obicie nu sunt de acord cu ideile lui (de pe blogul lui zoso de obicei), dar acum e chiar pertinent
in primul moment cand am vazut clipul am zis cam asa, uite ca radu a pedalat, s-a bagat unu in fata si … nu i-a fost rusine sa franeze. dar problema lui nu era ca a franat el, ci ca n-a franat celalalt si asa ajungem la caracteristica clasica a romanului “am o capra” dar parca deja a scris pe tema asta, la ceilalti vedem greseli, la noi nu le vedem
ps. ala care s-a bagat in fata clar a gresit, la fel a gresit si radu care si-a cumparat banda 2 doar pt. el, la fel a gresit radu cu viteza – dar deja e buzunarul lui
dudu(Citează)