►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Este ceva mai românesc decât o mașină parcată în mare?
Flanco a deschis un magazin tip outlet pentru produse desigilate (p) »
Mi se pare bun planul Dacia de a transforma modelul Lodgy într-un SUV, dacă zvonurile din ultima vreme se vor adeveri (și acum, după ce am zis chiar și eu că este un plan bun, sigur se va face!).
SUV-urile sunt în creștere mare pe piață și au mâncat destul de mult din cota de piață a monovolumelor. Dacă Duster este așa popular în toată lumea, atunci Dacia chiar trebuie să vină cât mai rapid cu noi SUV-uri construite pe tripletă de preț bun de achiziție – dotări suficiente – cost total de operare avantajos.
Duster este un SUV subcompact, deși printre cele mai mari din categoria sa. Viitorul SUV “Lodgy”, care poate se va numi Grand Duster, poate nu, ar trebui să fie un SUV compact, mai lung decât Duster, dar problema nu este doar de dimensiuni. Trecerea la altă clasă îi face pe clienți să se aștepte și la dotări mai bune, deci cei de la Dacia au de implementat mai multe tehnologii pe un viitor model, ceea ce va crește prețul.
Cei de la Auto Bild propun aspectul de mai jos, ceea ce n-ar arăta rău. Dacă vă uitați în clipul de pe site-ul lor, veți vedea și partea din spate, cu stopuri fragmentate între aripi și haion, dar m-ar mira ca Dacia să implementeze așa ceva, având în vedere că doar crește costurile. Cel mai probabil mașina va împrumuta multe piese de la Duster pentru a ține costurile sub control.
Platforma va fi cea a modelului Lodgy, iar zvonurile spun că nu va fi 4×4, ceea ce pare o decizie puțin spus dubioasă. Va fi prezentat în 2020, destul de târziu pe piață, dar să faci de la zero o mașină durează. Mai mult ca sigur nu va fi construit în România, ci în Maroc, unde se produc acum modelele Lodgy.
Mioveni-ul rămâne cu Logan, Sandero, Duster și variante de-ale lor, ca și până acum. Practic, Dacia va merge bine, dar țara noastră nu va beneficia foarte mult de noile modele pentru că de-a lungul timpului n-am știut să ne facem atractivi pentru extinderea fabricilor Dacia-Renault în România, așa că francezii au dezvoltat în Maroc o fabrică mai mare decât cea de la Mioveni.
« Este ceva mai românesc decât o mașină parcată în mare?
Flanco a deschis un magazin tip outlet pentru produse desigilate (p) »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
6 comentarii
02/05/2018 la 2:55 PM
Mai există și varianta producerii noului model la Mioveni și mutarea producției de Sandero la Mioveni. Poate și a Loganului și să rămână România doar cu Duster și noul model. Logica unei astfel de mutări stă în experiența fabricii de la Mioveni în integrarea de noi modele și calitatea asamblării care e superioară Marocului (număr de defecte pe mia de mașini).
Adrian Enache(Citează)
03/05/2018 la 5:15 PM
Dacă Lodgy se face acum în Maroc, înseamnă că cei de acolo au deja roboții și sculele necesare acelei platforme și lo(d)gic ar fi să continue tot acolo producția pe aceeași platformă.
Asta cu experiența și calitatea nu o cred. Industria auto are proceduri foarte bine puse la punct pentru transferul tehnologic, calitatea crește pe măsură ce se produc mașinile, iar experiența lucrătorului se dorește a fi îndepărtată din ecuație, că nu vrei să depinzi de asta. Există roboți, scule și proceduri clare, cred că oricare dintre noi ar putea asambla bine de tot o mașină.
nwradu(Citează)
02/05/2018 la 4:45 PM
#Adrian Enache:
scuza asta o prezentasera staful de la Mioveni la lansarea fabricii de acolo, cand spuneau ca nu o sa se produca mare lucru in Maroc pentru ca “experinta” si “calitate superioara”. Povestea cu Lodgy a venit apoi ca o experinta neplacuta.
zippo(Citează)
03/05/2018 la 9:11 AM
Nu cred ca o sa fie dacia.. citisem ca masinile noi, nu mai au VIN de dacia ci de Renault.
Alin(Citează)
03/05/2018 la 5:15 PM
Nu cred. Renault a investit mult în creșterea brandului Dacia în lume, nu are rost să renunțe acum la el.
nwradu(Citează)
04/05/2018 la 9:06 AM
Am mers un an de zile cu un Lodgy (fabricat 2015) si de 3 ani cu un Duster (fabricat 2014). Calitatea Lodgy mi s-a parut a fi peste a Dusterului. Plastic mai bun, masina mai inchegata, directie mai usoara, acceleratie mai buna (ambele acelasi motor 1.5 110 CP, dar cutii de viteze diferite).
vio(Citează)