►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
« Știri despre tehnologie – 2 mai 2018
Mă bucur că Dacia va face încă un SUV, dacă zvonurile sunt adevărate »
Este ceva mai românesc decât imaginea unui BMW de Brăila, cu volan pe dreapta, parcat în apa mării pentru că șoferul a vrut să-și facă un selfie acolo? Eu zic că nu. Sper că cineva reține toate aceste manifestări într-un album sau pentru un muzeu care, peste o sută de ani, sigur va avea succes la public.
Poate nu publicul român, că e posibil să fim la fel și atunci, dar publicul din alte țări probabil îl va aprecia. “Uite, mă, ăștia și-ar fi suit mașinile și în dormitor dacă ar fi putut!” sau “ăștia ascultau muzică pe speakerul telefonului în tramvai”. “Ce neam ciudat trăia cândva în Carpați!”
Update: înțeleg că a fost amendat cu 10.000 de lei. La astfel de știri mi-ar plăcea să văd și continuarea după ceva vreme. A și plătit amenda? Mai sunt știri din acelea cu “7 mașini au fost lovite, dar șoferii aveau asigurare”. OK, aș vrea să văd după un timp dacă asigurarea le-a dat și banii.
« Știri despre tehnologie – 2 mai 2018
Mă bucur că Dacia va face încă un SUV, dacă zvonurile sunt adevărate »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
43 comentarii
02/05/2018 la 11:31 AM
Eh, hai, ca nu doar la noi se intampla sa ramana masini blocate pe plaja.
nashu_mare(Citează)
02/05/2018 la 2:17 PM
Da, se mai intimpla si prin Rusia.
Emil C(Citează)
02/05/2018 la 2:21 PM
Nu zic sa cauti pe net, e suficient sa citesti comentariile de aici si vei vedea exemple din Marea Britanie si SUA. Se intampla cam peste tot unde sunt masini si mare.
nashu_mare(Citează)
02/05/2018 la 11:31 AM
Eu, ca trecator, n-as depune niciun pic de efort ca sa il ajut pe ala sa iasa de acolo.
Andrei(Citează)
02/05/2018 la 11:41 AM
le-o fi promis cate o ciunga sau o plimbare cu masina :) ca altfel nu-mi explic demonstratia asta de bunavointa.
Maria(Citează)
02/05/2018 la 11:45 AM
Deci, daca vezi gunoaie in apa. nu le scoti tu pentru ca nu tu le-ai pus acolo?
nashu_mare(Citează)
02/05/2018 la 11:47 AM
la asta ma gandeam si eu – mai trist decat faptul ca exista giboni care se baga cu masina pe plaja mi se pare faptul ca exista trecatori dispusi sa-i ajute sa o scoata.
ca ma indoiesc ca toti aia erau prietenii lui.
daca au facut-o pentru bani, e si mai trist – arata ca suntem dispusi sa ne bagam picioarele in orice pentru bani, adica nu conteaza ca vine unul care isi bate joc de orice regula, inclusiv de alea de bun simt, daca ne iese si noua de o citirica e ok.
Robo(Citează)
02/05/2018 la 12:07 PM
Da….. nu te-ai fi bagat….. dar nici nu ai fi aparut pe sticla in prime taime. Ce nu fac unii ……
Florin C.(Citează)
02/05/2018 la 11:47 AM
Minoritar bronzat.
alex(Citează)
02/05/2018 la 11:50 AM
a, bineinteles ca sunam la 112, anuntam in caz ca nu a facut-o el deja, sa trimita pompierii sau cine o fi ca sa il scoata, ocazie cu care va trebui sa plateasca si tractarea pe langa amenda.
dar cum naiba sa il ajut eu cu mana mea?!
Robo(Citează)
02/05/2018 la 11:56 AM
Eu nu pot sa inteleg de ce legea permite inmatricularea masinilor cu volan pe dreapta. Acele masini nu sunt facute pentru regulile de circulatie din tara asta, ar trebui interzise.
Andrei(Citează)
02/05/2018 la 12:24 PM
Suntem în UE și de acolo vine treaba.
nwradu(Citează)
02/05/2018 la 6:15 PM
Nu de acolo vine, ci de la lene legislativă. Oamenii sunt mai ocupaţi legi mai “importante”.
În alte ţări EU nu este posibilă înmatricularea lor.
Circulaţia în schimb da, corect, şi aici şi eu sunt de-acord, suntem în UE la fel şi UK şi Irlanda, e normal să poată circula liber în tot UE.
Dar nu înmatriculate cu numere locale, aia e altceva, e complicitate la noi şi la Bulgari.
manu144x(Citează)
02/05/2018 la 12:21 PM
Trebuie sa observam si ca altruismul este o mare lipsa in cultura romanului. Ala nu merita sa fie ajutat, e drept, dar faptul de a-l ajuta inseamna ceva pentru persoana care ajuta, nu pentru ala. Noi romanii avem o perceptie gresita despre asta. Basca, se pare ca unii considera ca ar fi fost mai ok sa arunce si cu un bolovan in masina aluia, ca doar, n-asa, trebuie sa fim la fel de ghiolbani, sa nu ne ia lumea de fraieri.
In alta ordine de idei, exista “ghiolbanisme” cu mare ștaif si la case mai mari, dar aia le zic arta :)). Unu’ si-a agatat Zonda in sufragerie. Barosan dă barosan. :D
https://www.motor1.com/news/240624/pagani-zonda-revolucion-wall-art/
cata_nv(Citează)
02/05/2018 la 12:36 PM
i-adevarat ca avem o perceptie gresita despre ce inseamna altruismul: il practicam atunci cand nu e cazul si nu-l practicam atunci cand e cazul.
de exemplu, daca nu il ajuta nici un trecator, stirea putea sa fie
“un idiot a intrat cu masina in mare; a platit 3000 de euro amenda si 3000 de euro tractare, iar masina s-a defectat din cauza apei si acum va ajunge la fier vechi”
in cazul asta, urmatorul cretin caruia i-ar fi trecut prin cap sa intre cu masina pe plaja poate s-ar fi gandit de 2 ori inainte.
in schimb, in stire se vede clar la tv ca oricat de magar ai fi, tot te ajuta “altruistii” de pe plaja.
Robo(Citează)
02/05/2018 la 12:45 PM
Tot mai bine e sa discriminam ca ala sigur e cocalar. Si să vină alții să il ajute! Că e datoria lor. Ce daca intre timp pompierii ar putea interveni la un incendiu?
In principiu, scopul legii este ala de a nu se polua plajele, nu ca exista cineva care vrea sa nu se simta cocalarii bine. Să stai pasiv sau sa comentezi de pe margine ca ăla e prost si nesimtit, in loc sa ajuti, este o atitudine la fel de nesimtita si de cocalara. Dar asta e fauna cu bășini superioare de Vama Veche.
nashu_mare(Citează)
02/05/2018 la 1:22 PM
Daca vrei sa te contrazici cu mine trebuie sa fii mai bine pregatit, ca ce ai scris mai sus e vraiste.
1. Eu nu am facut nici o remarca legata de cat de cocalar sau tigan era ala. Eu am spus ca e magar (pt ca tre sa fii un mare magar sa faci asta) si ca e idiot (pt ca tre sa fii idiot sa ramai cu masina in apa, daca tot ai intrat cu ea pe plaja)
2. Habar nu am daca pompierii ar trebui sa vina la o chestie din asta, am zis si eu primul lucru care mi-a venit in minte. Mai probabil e ca sunt tractoare pe-acolo care curata plajele.
In cazul in care ar trebui sa vina pompierii, probabilitatea sa se intample un incendiu fix cat sunt ei pe plaja e foarte mica si oricum, presupun ca este mai mult de 1 masina de pompieri pe-acolo. Iar daca nu, argumentul e absurd oricum ai da-o, ca se poate intampla sa izbucneasca un incendiu mai mare/mai periculos in timp ce pompierii sting un incendiu mai mic/mai putin periculos. Sau ma rog, in timp ce pompierii dau jos o pisica din copac de exemplu.
3. Poluarea, cat o fi fost, se intamplase deja si urma sa fie oricun inlaturata, asa nu era nici o urgenta sa se elibereze plaja cat mai repede.
4. Nu frecventez vama veche.
Robo(Citează)
02/05/2018 la 2:05 PM
1) magar, cocalar, idoit sau tigan – > toate sunt insulte.
2) corect, spui primul lucru care iti trece prin minte.
3) poluarea nu se rezuma la calcatul cu rotile pe plaja. Sau zici ca lichide petroliere: benzina, uleiuri etc care se scurg dintr-o epava nu reprezinta poluare? Sau multitudinea de de fiare, plastice, cioburi care ar putea fi desprinse de valuri ulterior sunt chestii bio? Până una-alta, cu ajutorul unora dintre trecatori, masina a plecat de acolo sub actiunea motorului propriu, deci a fost redus la minim efectul nociv.
4) si? Nu am zis ca ai fost acolo ci ca ai aceeasi atitudine ca si spectatorii/fauna locala.
nashu_mare(Citează)
02/05/2018 la 2:19 PM
1. sunt insulte, dar doar unele sunt discriminatorii – te las pe tine sa ghicesti care.
oricum, e super amuzant ca pe blogul asta am ajuns sa fiu eu cel acuzat in comentarii de discriminare :))
2. pentru ca de obicei primul lucru care imi trece prin minte e si cel corect, am o rata de succes foarte buna – desi recunosc ca nu e 100%
3. intai, nu e sigur ca oamenii l-au scos mai repede decat l-ar fi scos un utilaj.
in al doilea rand, chiar daca ar fi stat in apa mai mult sa astepte utilajul, in nici un caz nu ar fi stat suficient de mult incat sa vorbim de uleiuri sau de plastice in apa – asta se intampla in zile/saptamani
4. pai se pare ca spectatorii/fauna locala au avut exact atitudinea opusa celei pe care o am eu, ca eu nu l-as fi ajutat.
sau tu ai vazut alte imagini?!
Robo(Citează)
02/05/2018 la 2:36 PM
1. Toate sunt discriminatorii. Mai ales cand zici ca nu vrei sa ajuti pe cineva sau sa salvezi planeta avand ca motiv “ăla e din ăia, și anume [insulta]”. Aici nici macar nu s-a rezumat totul la “ăla e un pavian cu mantie”
Da, e ironic ca nu stii ce inseamna discriminare si crezi ca se refera doar la LGBT, femei, copii, rase, etnii.
2. LOL
3. Oamenii erau acolo. L-au scos (unii dintre ei) sau cel putin au oprit avansarea masinii mai mult spre mare.
4. Au fost mai multe relatari de la fata locului. In marea majoritate, spectatorii aveau atitudinea “lasa-l ca e [insulta], sa mearga in Mamaia”. Se vede si in filmulete ca l-au ajutat doar cativa, statiunea fiind de altfel plina. Restul au stat pe margine, au comentat si au filmat. In final, probabil asta e raspunsul intrebarii din titlul articolului. Asta e “mai românesc” decât o mașină pe plajă.
nashu_mare(Citează)
02/05/2018 la 3:20 PM
1. fratica, nici la piata sambata dimineata nu gasesti atata varzuca cata e in capul tau.
“discriminarea este o acțiune care presupune un tratament diferit, nedrept față de persoane din cauza apartenenței lor la un anumit grup social”
(nu dau link ca iar imi intra comentariul in moderare si ma irita chestia asta, dar treaba importanta de retinut e ca e vorba de apartenenta individului la un grup, fie ca e vorba de rasa, sex, orientare, religie etc)
deci: daca spui sau gandesti ca ala s-a comportat asa pentru ca e tigan, e discriminare, ca presupui ca toti tiganii se comporta automat intr-un anume fel.
daca insa spui ca e magar sau idiot, e doar o judecata, si nu e discriminatorie, pentru ca la fel ai spune despre orice individ in situatia lui, indiferent daca e tigan sau urmas de dac neaos, alb sau negru, barbat sau femeie samd
apoi, motivul pentru care nu l-as fi ajutat nu e ca sa il pedepsesc, ci ca sa nu perpetuez ideea ca cineva tot te scoate din rahat, indiferent ce magarii faci.
te scoate cine trebuie sa te scoata (primaria, administratorul plajei, pompierii, habar nu am cine exact), si dupa aia bineinteles platesti deplasarea si iti asumi orice alte consecinte legale.
2. lol la lolul tau
3. esti naiv daca ai impresia ca aia care l-au scos au facut-o ca sa nu polueze marea sau ceva de genul asta.
cine l-a scos benevol (ca e posibil sa ii fi si platit pe unii), l-a scos dintr-un soi de “solidaritate de smechereala” – adica nu a avut o problema cu ce a facut, l-au vazut ca pe un tovaras care a facut ceva ce ar fi facut si ei, numai ca a avut ghinion, deci trebuie ajutat
4. maybe, nu stiu ca nu m-am uitat.
ce stiu e ca in general la orice intamplare, numarul celor care stau si se uita este semnificativ mai mare decat numarul celor care fac ceva, chiar si cand e viata cuiva in joc – darmite intr-o situatie lipsita de pericol cum a fost asta.
se numeste “bystander effect”, e o chestie interesanta, look it up
si oricum, chiar nu poti sa-i invinovatesti pe aia care au zis “bine a patit”
Robo(Citează)
02/05/2018 la 12:42 PM
Nu e man, trebuie sa fii altruist cu astia care isi bat p00la de reguli si de bun simt. L-as fi lasat acolo 1000 de ani, sa il ajute Poseidon (poate e mai altruist)
GabrielG(Citează)
02/05/2018 la 12:43 PM
O masina parcata in mare nu e ceva romanesc, sau traditional romanesc. Vad o generatie de podibonzi si de falsi afectati de civilizatie.
Google beach driving.
Problema romaneasca care a determinat legea impotriva accesului cu masina pe plaja e modul in care intelege romanul sa vina cu rabla lui la malul marii, acolo unde e cat mai multa lume si sa-si bage picioarele in orice urma de respect pentru ceilalti. Nu stiu daca e cazul aici, ca nu-i foarte clar daca ala o arde sofer printre prosoape si sezlonguri sau e la o margine.
catalinx(Citează)
02/05/2018 la 12:48 PM
Scopul e preventia poluarii plajelor, ca nu se face diferenta intre statiuni si plaje neamenajate.
nashu_mare(Citează)
02/05/2018 la 1:56 PM
am dat goole la beach driving, uite ce am gasit in primele rezultate.
[citat]
Driving is not permitted on most beaches in Florida. But in Daytona Beach and other communities in Volusia County, it’s a tradition so ingrained that nobody would even talk about banning vehicles on the beach. It was a taboo subject. The thing that brought it up was protecting sea turtles.
[citat]
sau
[citat]
Driving on beaches is aesthetically displeasing and dangerous for beach strollers as well as damaging to the ecosystem. There is increasing evidence that large-scale prohibition of driving brings back the beach fauna and flora in a dramatic way. In 2001 South Africa prohibited all beach driving and recovery of birds was immediate and dramatic.
[citat]
ce dracu ma, uneori ma intreb daca voi ganditi inainte sa scrieti sau se misca mainile singure pe tastatura.
nu e suficient ca ne contrazicem pe chestii clare gen “trebuia sau nu ajutat ala”, acum am ajuns sa fie nevoie sa argumentam de ce pe litoralul romanesc e bine sa existe interdictia de a intra cu autovehicule pe plaja – auzi, e semn de “generatie de podibonzi si de falsi afectati de civilizatie”.
pfff.
Robo(Citează)
02/05/2018 la 6:53 PM
@Robo: Cu ce e diferit litoralul romanesc de zonele din afara soselelor unde se face off-road? Sa zicem zonele de verdeata unde se merge “la gratar” la munte ?
In afara de ca-i vorba de apa vs. verdeata vs. drum forestier sau ce mai e, sau scoici, pesti si testoase vs. iepuri, cartite si arici.
Eu nu zic ca nu trebuie protejata natura – aka rezervatii – apropo, stii ca daca intru cu masina pe plaja la Corbu, in rezervatie naturala, e amenda mai mica? Pentru ca amenda aia mare e doar pentru plajele turistice, scrie clar in lege. Animalele, eh.
Si nu zic nici ca nu trebuie protejati turstii care fac plaja, doar n-o sa le calci cu masina pe prosoape.
Daca legea prevede interdictia de accede cu masina pe plaja in locul ala foarte bine, amenda.
Ma leg doar de aversiunea generala impotriva accesului cu masina pe plaja.
Si vaaai, cine-a mai vazut asa ceva. Huoo poluarii Dupa care : *isi porneste cazanul diesel euro 2 si pleaca acasa*
catalinx(Citează)
02/05/2018 la 7:00 PM
@nasu_mare: Ba se face. OUG nr 19/2006 se refera la plajele turistice.
Art. 7. –
În vederea protecției turiștilor, pe plajele litoralului Mării Negre utilizate în scop turistic se interzic:
…
b) circulația sau staționarea vehiculelor, cu excepția celor care asigură intervenții operative și a utilajelor de întreținere a plajelor.
Art. 8
Constituie contravenție și se sancționează cu amendă cuprinsă între 10.000 lei (RON) și 20.000 lei (RON) săvârșirea de către persoane fizice sau juridice a următoarelor fapte:
….
k) circulația sau staționarea autovehiculelor pe plajă, cu excepția celor care asigură intervenții operative și a utilajelor de întreținere a plajelor;
E clar?
catalinx(Citează)
03/05/2018 la 5:22 PM
O faci să sune de parcă ar fi chiar ceva ok că unul a avut ideea să-și bage mașina în mare și mă indignez eu de pomană.
Dacă ar fi mers cu mașina prin parc, pe alei, ai fi zis “ce mare lucru? se întâmplă și la străini asta!” sau “băi, poate omora pe cineva”?
nwradu(Citează)
02/05/2018 la 12:43 PM
Bun exemplu, mai zi-ne!
GabrielG(Citează)
02/05/2018 la 1:21 PM
O, da! Asta a fost stirea de senzatie a zilei de ieri.
Desigur ca nu doar in Romania se intampla ci in toate tarile care au autoturisme si iesire la mare: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3579523/That-ll-engine-flooded-Three-cars-worth-total-91-000-swamped-tourists-caught-high-tide.html
gigi(Citează)
02/05/2018 la 3:26 PM
diferenta e ca in articolul dat de tine scrie ca nu numai ca nu era interzis sa intri cu masina acolo, dar una din victime spune ca era chiar parcare.
ar fi bine daca ai si citi sau intelege referintele pe care le pui.
#numazic
[citat]
She said she was angry that there were no visible warning signs, apart from those saying that the car park closes at 8pm […]
[citat]
Robo(Citează)
02/05/2018 la 3:39 PM
eventual sa ajutam si cate un baiat sa fure, nu?
animaloo(Citează)
02/05/2018 la 3:46 PM
Ar fi fost o comparatie relevanta daca ar fi venit cineva sa ii impinga masina spre plaja si spre apa.
nashu_mare(Citează)
02/05/2018 la 4:09 PM
In primul rand e vorba de prostie crasa aici pentru ca in mai toate cazurile s-au facut mediatizari si s-a lasat cu amenzi groase (gen aceasta de 10.000lei). Intotdeauna s-a gasit cel putin unul care sa filmeze cu telefonul si intotdeauna cei de la stiri au considerat ca astfel de lucruri merita date pe televizor.
Marius M(Citează)
02/05/2018 la 5:15 PM
Se putea sa nu fie un BMW? :)
Catalin Tanase(Citează)
02/05/2018 la 5:22 PM
Poate ai vrut sa spui “e cava mai marlanesc decat o masina parcata in mare?”
Daca ai spus “romanesc” te-ai inclus fara sa vrei si pe tine si nu e corect. E drept ca parte dintre romani sunt “marlani” insa n-ar trebui sa generalizezi.
JeanValjean(Citează)
02/05/2018 la 9:32 PM
Bine ca BMW-ul nu era de Bucuresti, ne facea tara de ras!
Madalin(Citează)
03/05/2018 la 5:19 PM
:)
nwradu(Citează)
02/05/2018 la 9:55 PM
Nu e clar deloc. Ia incearca să intri cu masina pe plajele din Rezervatia Biosfera Deltei Dunarii! Vezi ce se intampla!
nashu_mare(Citează)
03/05/2018 la 10:39 AM
DA ! …două mașini parcate în mare !
Două zeci de mașini parcate în mare…
Două zeci, două zeci !!!
Sorin(Citează)
03/05/2018 la 10:49 AM
O imagine reprezentativa pentru cei mai mult dintre blogeri: https://image.ibb.co/bXLyYn/mad_as_hell.jpg
gigi(Citează)
03/05/2018 la 10:51 AM
…si useri, in general.
gigi(Citează)
03/05/2018 la 5:20 PM
Păi de asta am făcut blogul, să discutăm una-alta. Ce-ai vrea să facă oamenii, să nu discute nimic, doar să acționeze? Suntem roboți?
nwradu(Citează)