►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
7 May 2018 ·
GÂNDURI ·
Acum vreun an eram cu mama în Cora, și, ca de obicei, stăteam la o coadă lungă la una dintre puținele case de marcat deschise. Lângă noi era o casă de marcat pentru familii (sau chiar pentru mame cu copil, e posibil să fie numite), unde nu era nici o persoană și casiera stătea degeaba în timp ce clienții erau nevoiți să se înghesuie la casele normale.
Și, în glumă, i-am spus casierei că sunt cu mama și deci suntem mamă și copil, chiar dacă am 34 de ani. Putem veni la casa ei? Nu, a fost răspunsul sec! Dar totuși, de ce nu? Că suntem mamă și copil, iar semnele de pe casă nu impun anumite limite de vârstă pentru asta. Nu se poate, mi-a zis iar casiera pe un ton care practic adăuga “și nu mă mai deranja cu prostiile astea”.
N-am insistat. Am înțeles spiritul în care a fost făcută acea casă specială, chiar dacă nu era transpus bine în semne și afișe. Nu ne era adresată nouă.
Cred că cei de la Hollywood Multiplex probabil stau și acum uluiți la birou, uitându-se în gol și apoi unul la altul, întrebându-se ceva de genul “ce naiba are lumea cu noi și de ce?”.
Dacă nu știți scandalul, unei mame cu doi copii i-a fost refuzată achiziția unui pachet family pentru că acesta este gândit pentru doi adulți și copii. Și de aici un întreg scandal pe Internet despre cum H.M. redefinește familia și nu acceptă posibilitatea ca o familie să fie constituită dintr-o mamă singură și copiii ei.
Mi se pare, încă o dată, un exemplu perfect al modului în care lucrurile se amplifică în cascadă pe Internet, un mediu în care este foarte ușor să fii indignat fără a gândi prea mult. Poate că este și o dovadă a faptului că viața este atât de bună încât astfel de treburi câștigă toată atenția și energia și nervii unor oameni.
Să fim serioși. Ăia au făcut niște pachete (bune ca preț) pornind de la felul în care arată 99% dintre clienții lor, adică părinți cu copii. Sigur că pot fi și alte combinații, inclusiv mame singure, tați singuri, doi adulți și trei copii șamd. Ba chiar doi adulți pot alcătui o familie și fără să aibă copii, asta nu înseamnă că H.M. le transmite că de fapt nu sunt o familie. Ba chiar pachetul spune doar “doi adulți” – pot merge doi colegi de muncă împreună cu copilul unui vecin de bloc și tot s-ar califica aici.
Eu nu cred că H.M. a vrut să redefinească familia. H.M. este un cinematograf. Grijile lor sunt să fie popcornul cald și sucul rece, iar casiera cinematografului nu-i judecător care decide definiția familiei. Dacă cineva a văzut discriminarea în afacerea asta mă întreb de ce nu vede discriminarea bazată pe vârstă în faptul că pensionarii beneficiază de tarif mai bun sau discriminare pentru familiile cu 3 copii, care nu beneficiază de o ofertă.
Poate ar trebui cu toții ca de acum, când vedem o ofertă specială pentru care nu ne calificăm din diverse motive, să urlăm cu toții discriminare. E ofertă la sticlă de whisky și 4 energizante? De ce nu și la vodcă și energizante? Păi ce, ești discriminat pentru că tu bei vodcă!? E happy hour până la 16? Adică sunt discriminat pentru că eu muncesc până la ora 17!?
Dacă vreți să vă indignați pe oameni care vor să definească familia, vedeți că sunt unii care vor să scrie în Constituție că anumiți oameni trebuie să aibă mai puține drepturi decât alții în fața legii din simplul motiv că au alte preferințele sexuale în dormitor. Peste câteva luni va fi chiar un referendum pe această temă, nu doar discuții pe Facebook.
Încep să mă întreb tot mai serios dacă Internetul are un rol bun sau unul rău în viața noastră. Adică are rol bun, dar de la o vreme partea negativă începe să fie tot mai semnificativă atunci când vezi cum le consumă oamenilor timpul și atenția cu non-probleme.
Cât despre Hollywood Multiplex și toate cinematografele din România, eu sper să desființeze toate pachetele family, să elimine reducerile pentru pensionari, pentru copii, pentru ore, pentru orice. N-ar mai exista riscul ca cineva să se simtă discriminat, nu?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
73 comentarii
07/05/2018 la 11:26 AM
Oamenii indignati ca pachetul se numeste Family sunt motivul pentru care Orange nu mai are abonamente Pantera 10.
Altfel, Mutiplexul isi dorea de fapt pachet pentru 2 posesori de salariu care sa cumpere floricele si sucuri pentru copii.
nashu_mare(Citează)
07/05/2018 la 11:38 AM
@Nw-Totuși, cam trasă de coadă “discriminarea” din discuție. Nu trebuie să dirijezi discuția rezultată din nerozia unui casier care verifică prea riguros cu concluzia drepturilor tututor în fața legii, respectiv discriminarea.
Chiar așa, pornind de la unicitatea nașterii pe bază de piz.. mă (și nimic altceva, de mii de ani) , pe când puneți de un protest, ceva petiție, că și bărbații au dreptul sa nască ?
O zi Europeană victorioasă!
theSame(Citează)
07/05/2018 la 1:16 PM
Ce aveti toti cu saracul casier, geez. Poate omul nici nu putea scoate pretul ala decat daca tiparea 2 bilete adult + 1/2 bilete copii, e un soft in spate pana la urma, daca ofertele sunt cele puse de radu in articol, cum putea decide casierul cati bani sa-i ia femeii pe bilet? :))))
alexEAT(Citează)
07/05/2018 la 1:20 PM
Lăsăm software-ul la o parte și vorbim doar de presupusa atitudine a casierului.
nwradu(Citează)
07/05/2018 la 1:43 PM
Monty Python au abordat foarte amuzant lupta pentru dreptul barbatului de a naste in Life of Brian ( https://www.youtube.com/watch?v=R79yYo2aOZs )
Dragos(Citează)
07/05/2018 la 11:40 AM
Din câte am înțeles totul a pornit de la faptul ca o angajata i-a spus ca o familie normala este formata din 2 părinti, de aici indignarea cea mare, probabil angajata HM va fi prima la votul pentru definirea familiei.
Eu consider ca acest scandal are un rol in a înțelege rolul referendumului si ce înseamna definirea familiei in constituție.
Companiile din România si mai ales firmele de publicitate ar trebui sa fie mai atente la astfel de subiecte care pot fi considerate ofensatoare.
vlad(Citează)
07/05/2018 la 11:46 AM
Niște panseluțe… aia vroia reducere pentru UN adult cu 2 copii, că ea e tot familie, iar cînd n-a primit-o, și-a amintit de coaliția pentru familie și de dracnea și de tot și a umflat ea pe feisbuc problema, că ce retrograzi românii și mai ales pesedeul.
Angajata aia i-a explicat femeii regula companiei la care lucrează, dar aia a înțeles complet altceva, ca și matale, @vlad.
Emil C(Citează)
07/05/2018 la 1:02 PM
Angajatul respectiv nu e vreun specialist în comunicare. Sigur că putea explica mai bine pachetul, dar cred că înțelegem spiritul ofertei și nu pare descriminatoriu.
nwradu(Citează)
07/05/2018 la 11:41 AM
pai problema nu e ca au denumit pachetul ala family ci ca casierele i-au spus femeii ca ea + 2 copii nu e familie
[citat]Doamnă, nu înțelegeți că nu există familii cu un singur adult? Familia are doi adulți și unul sau doi copii…sau, în cazuri mai rare, mai mult de doi…. [citat]
acum, sunt niste chestii dubioase in povestea femeii, asa ca nu m-as arunca sa dau verdicte, dar daca ce s-a scris mai sus e adevarat, e o problema (de comunicare a angajatilor, mai precis, ca daca esti casiera la cinema treaba ta nu e sa explici clientilor ce este si ce nu este familie)
in rest, faptul ca te intrebi de ce nu strigam “discriminare” cand e vorba de reducerile pt pensionari, arata, cu parere de rau iti spun, ca nu stii ce este discriminarea si cum functioneaza.
si asta e de fapt o problema mai urgenta decat aceea ca exista discriminare cu ghiotura la noi: faptul ca cei mai multi nici nu stiu ca discrimineaza pentru ca nu stiu ce inseamna asta.
mai pun o data definitia:
[citat]
discriminarea este o acțiune care presupune un tratatement diferit, nedrept față de persoane din cauza apartenenței lor la un anumit grup social. Exista mai multe forme de comportamente discriminatorii, dar toate au comunt faptul ca implica o anumită formă de excludere sau de respingere.[citat]
deci, ca sa ai discriminare trebuie sa ai:
– tratament nedrept
– aplicat cuiva pentru simplul motiv ca face parte dintr-un anumit grup social.
deci, in cazul reducerilor pentru pensionari, chiar daca vrei sa fii foarte amuzant si sa spui ca e nedrept ca tu sa platesti mai mult doar pentru ca nu esti pensionar, nu e indeplinita conditia de grup social, ca nu exista o categorie sociala numita “non-pensionari”
poti sa zici ca e o forma de discriminare pozitiva acolo, dar de fapt cu totii stim ca e o forma de protectie sociala cand reducerea e acordata de stat si de o strategie de marketing cand e acordata de un privat (pe ideeea ca decat sa nu-i vand nimic pensionarului, mai bine ii vand la un pret mai mic, avand in vedere faptul ca pensionarii au venituri mai mici)
Robo(Citează)
07/05/2018 la 1:00 PM
Pe asta cu pensionarii eu o văd ca un fel de ajutor de stat. Cu alte cuvinte toți suntem tratați normal, pensionarii au și un bonus.
Discriminarea mi se pare că este în situația inversa. Cu toții suntem tratați egal, mai puțin un grup social care este tratat mai prost și căruia nu-i este permis accesul la nivelul “normal”.
nwradu(Citează)
07/05/2018 la 11:44 AM
Problema aia cu HM e ca angajatul care a refuzat sa vanda biletele s-a comportat oarecum ca un bou. Putea sa spuna ca sistemul nu accepta un singur adult pentru acest fel de pachet si nu poate sa o ajute pe doamna monoparentala.
Si da, ma simt discriminat de reducerile de orice fel pentru orice varietate de categorii exclusiv cei care chiar muncesc. La pensie o sa fiu magar si o sa ma folosesc de orice reducere din asta doar pentru ca nu am avut parte in cei 50 de ani de munca. (aparent o sa fim generatia care iese la pensie pe la 75 de ani).
jules(Citează)
07/05/2018 la 12:33 PM
Dar aia de ce a cerut un pachet la care nu se califica din start? Ca pachetele Family sa fie rentabile pentru ea trebuie sa existe si categoria un adult + 2 copii = xx lei, ceea ce inseamna ca ea s-a asezat la coada cu ideea ca e discriminata si ca trebuie sa-i faca si ei pachet Family promotional.
Marius M(Citează)
07/05/2018 la 1:04 PM
Me too.
nwradu(Citează)
07/05/2018 la 11:45 AM
Trebuiau sa-i spuna simplu pachet 2+2, fara referinte sensibile precum “familie”, ca-s oameni afectati emotional de impactul cuvantului si se simt lezati de lipsurile / handicapurile personale.
Astfel, daca duduia comenta, puteau s-o intrebe simplu: “Stii, fa, ari’metica? 1+2 hai, jet d-aici, ca nu suntem casa de intrajutorare! Si nici nu ne plac mamele singure, cersetoare de atentie, sau de oferte. ”
Ca de aia tre’ sa fie familiile biparentale, daca faci sex cat trebuie n-ai nici timp, nici dispozitie show-uri de gen. Si poate-ti imprumuta sotul 7 lei sa-ti ajunga de dus copiii la film, sau macar nu ti-i mai fura din geanta, daca-l iei si pe el ?.
Glumesc, desigur, pachetele sunt denumite bine asa :). Familiile monoparentale sunt familii incomplete sau despartite. Intrebati si “coalitia”, daca nu ma credeti
??.
catalinx(Citează)
07/05/2018 la 1:04 PM
Așa este, dar nu cred că se gândea cineva că se va ajunge aici. Cum ziceam, HM se gândește la popcorn și suc, nu la exprimări moderne.
nwradu(Citează)
07/05/2018 la 11:52 AM
nu ar fi fost mai bine daca aia de la casierie ar fi vorbit numai in ungureste? nu se mai ajungea aici…
Giovani(Citează)
07/05/2018 la 11:54 AM
N-am CORA in Sibiu, nu stiu cum e, dar in Carrefour au casa speciala pentru familie, decorata ca in Alba ca Zapada etc., dar unde nu sunt standurile alea cu dulciuri, tocmai pentru ca unii parinti vor sa evite scandalul pe care l-ar putea face copiii in preajma lor cand parintii ar refuza sa le cumpere. N-am avut probleme cand m-am pus la casa aia si am platit, chiar daca eram fara copii.
Referitor la HW, doamna respectiva nu a putut CUMPARA un pachet din ala. Una e sa cumperi, altceva sa intri in sala. Unde scrie ca eu, barbat singur, nu pot cumpara un pachet din ala? Poate copiii si nevasta sunt la KFC pana incepe filmul, poate fac colectie de bilete, poate ma taie ceva la baie si nu mai e hartie igienica.
Inteleg ca un adult nu poate intra cu bilet de copil, e normal. Un copil cu bilet de adult poate intra? Sunt convins ca da. Asa ca e bullshit toata chestia cu 2+1 se poate cu bilet 2+1, dar 1+2 cu bilet 2+1 nu.
alunelu(Citează)
07/05/2018 la 1:13 PM
asta nu intelegi. Doamna nu avrut sa cumpere pachetul ala din oferta (2+1 sau 2+2). Doamna a vrut un pachet propriu care nu exista in oferta (1+2).
D4n(Citează)
07/05/2018 la 2:08 PM
Citez: “Ajunsă la casă, am cerut un Pachet Family”. Cum ai dedus tu ca a cerut 1+2? Eu inteleg ca a cerut 2+1.
alunelu(Citează)
07/05/2018 la 2:32 PM
@alunelu
Citeaza si mai departe.
” Că matematică simplă spune că: două bilete pentru copii și doar unul pentru un adult sunt mai ieftine decât două bilete pentru adulți și unul singur de copil…datorită prețului redus la biletele pentru copiii sub 12 ani.”
” Nu vă imaginați că economia halucinantă de care beneficiam la acest pachet, aproximativ 4 lei, este motivul.”
“Eu tot ce vreau este ca pachetul destinat familiei de 3 să încludă și părinți singuri cu 2 copii. Nu pentru reducere ci pentru apartenență și acceptare.”
D4n(Citează)
07/05/2018 la 3:23 PM
@D4n: Ea spune ca Pachet Family 2+1 < 1 adult+2 copii < 2 adulti + 1 copil, nu ca a cerut Family 1+2. Adica e dispusa sa isi considere adult 1 copil pentru a fi inclus in pachetul 2+1. Nu vrea pachet nou. Cat timp un copil poate intra cu bilet de adult nu vad problema.
alunelu(Citează)
07/05/2018 la 12:05 PM
Era atat de simplu ca doamna sa o ia pe vecina-sa sau pe bunica si gata, erau o familie. Si nici dracu’ nu o intreba de sanatate, cel mai probabil. Daca atunci i se zicea ca nu sunt familie, putea sa sara de dos in sus.
Daca este specificat 2 adulti si 2 copii, atunci asa te duci in ‘echipa’.
dojo(Citează)
07/05/2018 la 5:31 PM
sau putea să spună că barbas-o e la baie :-)
Mihai(Citează)
07/05/2018 la 12:07 PM
Câți tâmpiți pe lumea asta care nu înțeleg că eu, o firma privată, am decis să numesc un pachet Family! Ca să beneficieze unii de el trebuie să fie 2 adulți + 1-2 copii. Nu 1 adult, ci 2. Și asta e tot. Dar tâmpiții trebuie să demonstreze că sunt tâmpiți și analfabeți pentru că nu știu să citească un text super simplu.
Avea dreptate Ricky Gervais: îndepărtați etichetele cu “Clorul nu se bea” și vedem în 2 ani ce se întâmplă. Și pe lângă eticheta cu clor mai sunt și altele de genul ăsta. O să crească IQ extraordinar de mult.
Remington Steele(Citează)
07/05/2018 la 1:05 PM
Nu are treabă cu statutul de privat sau nu. Discriminarea, dacă ar fi, se sancționează oriunde.
nwradu(Citează)
07/05/2018 la 12:17 PM
si daca a zis ca nu exista “family” cu un singur adult?
john2381(Citează)
07/05/2018 la 2:20 PM
da, ce, 2 adulti inseamna automat “family”?
Robo(Citează)
07/05/2018 la 2:22 PM
Si abonamentul pantera de la orange e doar pentru feline?
nashu_mare(Citează)
07/05/2018 la 2:38 PM
asta ce e, niste random stuff care ti-a venit in tastatura?
Robo(Citează)
07/05/2018 la 2:41 PM
Ala delfin este sigur doar pentru Remus Cernea.
nashu_mare(Citează)
07/05/2018 la 12:25 PM
mie mi se pare un caz simplu de:
1. analfabetism functional (sa nu intelegi un text pe care il citesti)
2. nesimtire (sa intelegi, dar sa nu iti pese pentru ca tu vrei altceva)
3. promovare (nimic nu atrage atentia in romania ca un scandal fara fond)
4. orice combinatie dintre cele de mai sus (asta fiind si varianta foarte probabila).
altfel, pachetul are un scop de marketing foarte bine definit: incearca sa il aduca in cinema si pe adultul care ar sta acasa la un film pentru copii (e suficient un adult pentru supravegherea a 2 copii la un film – si cum adultul vine pt copii, nu pentru film..).
john2381(Citează)
07/05/2018 la 12:31 PM
E foarte probabil si ca doi adulti cu unul sau doi copii la film sa cheltuie mai mult pe sucuri, bere si floricele decat un adult cu unul sau mai multi copii dupa el (sau sa dea bani pe chestii cu adaos comercial mai mare).
nashu_mare(Citează)
07/05/2018 la 12:40 PM
Asta vroiam sa zic si eu, parintii nu se inghesuie sa mearga la filme de copii, deobicei merge doar un parinte / bunic…
Banuiesc ca de asta era si limita de varsta de 12 ani pentru copii.
alex(Citează)
07/05/2018 la 12:41 PM
De dimineata tot vad peste tot despre acest caz. Mi se pare o mega prostie toata treaba asta. Fiind o companie privata fac ce oferta vrea muschiul meu, daca family pack in viziunea mea inseamna 2 adulti (deci adulti nu SOTI, nu UN BARBAT plus o FEMEIE, deci repet 2 adulti) plus 1 sau 2 minori, atunci oferta se adreseaza combinatiei respective. Nu te incadrezi pachetului respectiv, hai PA.
Faza e ca multi oameni au adunate frustrari si se intampla ca faze de genul asta sa fie declansatoare pentru un scandal! Tipa si-a facut un pic (mai mult) de trafic pe blog, dar ar trebui sa fie constienta ca subiectul familiei este unul sensibil in perioada asta in care traim, plus ca saraca angajata de la cinema nu are nici o vina, vorba ta nu e judecator e un simplu comerciant, rolul lui este de a te servi, incasa, dat rest si atat, nu de a defini familia din Romania. Din punctul meu de vedere trebuie sa fii efectiv CRETIN sa faci scandal in fata unui om care nu are nici o treaba cu problema ta. Vrei sa te certi, fa scandal la oamenii care au factor de decizie. Eu cred ca daca mama aceea venea cu o prietena cu siguranta ii trecea la family pack, dar daca se intampla asta, sarea familia traditionala si BOR-ul in capul companiei si tot asa.
Parerea mea este ca acea mama a facut exces de zel, nu stiu cata atentie si-a dorit dar clar nu credea ca se va ajunge atat de departe. Faza este ca uneori dincolo de problemele personale mai trebuie sa mai gandim logic.
APropo, follow me on instagram :)) https://www.instagram.com/ebogdan85/
eBogdan(Citează)
07/05/2018 la 12:54 PM
Nu are legatura cu subiectul, dar “fiind o companie privata”, nu faci chiar ce oferta vrea muschiul tau.
Ia zi, te enerveaza povestile cu magazinele din secuime care nu vor sa te serveasca daca ceri ceva in romaneste?
Daca da, de ce te enerveaza? Ca doar sunt companii private care fac ce oferta doresc muschii lor, respectiv au oferta doar pentru cei care li se adreseaza in ungureste.
Robo(Citează)
07/05/2018 la 12:56 PM
Pachetul este și pentru 2 adulți + 1 copil, și nu mi se pare mare nerezonabil că cineva a întrebat dacă se aplică și pe varianta 1 adult + 2 copii. Angajații HM s-au purtat urât. Din păcate comunicatul lor nu pare să spună nimic de chestia asta. Și pentru că la noi încă sunt tot felul de prejudecăți privind familiile non-traditionale, este și discriminare: nu neapărat faptul că o anumită promoție nu se aplică, ci prin comportamentul angajaților.
Și aici e și o chestie de customer service pentru companiile românești. Când te trezești cu o situație din asta angajații trebuie să știe cum să se comporte, și poate aibă flexibilitate în a oferi ceva gen un voucher.
Em(Citează)
07/05/2018 la 12:59 PM
Clar exista o greseala de conceptie a planului de reduceri, ori ai lucruri clare pentru toate cazurile, nu-l mai faci deloc. De exemplu, “pentru fiecare copil suplimentar fata de cei 2 se aduga suma X”.
Si da este gresit ca nu s-au gandit si la familiile monoparentale. Aceste familli au sensibilitati speciale din cauza evenimentului care care i-a despartit (divort, deces, plecat la munca) si ar trebui protejate. Dovada ca mama unei familii monoparentale a declansat scandalul si nu o famile cu 3,4 copii.
JeanValjean(Citează)
07/05/2018 la 1:20 PM
“Aceste familli au sensibilitati speciale din cauza evenimentului care care i-a despartit (divort, deces, plecat la munca) si ar trebui protejate”
Ma doare fix in cot. Nu e treaba mea sa le protejez nici cum si nici al comerciantilor. Altfel hai sa obligam pe toata lumea sa le faca reduceri celor ajunsi in situatia asta. Ai ramas de curand cu 3 copii pe cap si trebuie sa inchiriezi un apartament? 30% reducere de la proprietarul apartamentului. Si daca nu vrea il obligam. Al dracu de burghez.
D4n(Citează)
07/05/2018 la 6:10 PM
@D4n Atunci iti doresc sa treci prin ce trec ei, sa vezi daca tot in cot te doare.
Nu era vorba de reduceri suplimentare, ci de reducere oferita oricarei familii. Adica unui copil care-i murise tatal nu-i dai reducere, pentru ca imbecilul care a facut campania asta de marketing nu s-a gandit la situatia asta, iar vaca de la casa in loc sa ceara lamuriri superiorilor s-a apucat sa spuna ca aia nu-i familie completa.
JeanValjean(Citează)
07/05/2018 la 1:14 PM
GGWP nwradu, bun articol legat de subiect, o femeie care probabil se simte bine ca a scris o mizerie despre care vorbeste lumea.
alexEAT(Citează)
07/05/2018 la 1:35 PM
Femeile se comporta asemenea unor copii. Daca le oferi prea multa atentie ti se urca in cap. O sa tot avem astfel de subiecte derizorii.
gigi(Citează)
07/05/2018 la 1:26 PM
H. M. astia demonstreaza ce serviciu de rahat ofera si ce angajati mizerabili, spalati pe creier. Regula zice ca…ceva, da casierita putea sa gandeasca si sa zica “sigur, poftim biletele…”avea ocazia sa nu o dea in pastai
Cata(Citează)
07/05/2018 la 1:44 PM
Tara asta pute de cata intolerantata poate sa existe in ea.
Singura speranta e sa protestezi _de_fiecare_data_.
Ar parea ca e doar o neintelegere despre cum pot fi utilizate niste bilete de grup (numite “family”) Iar rezolvarea ar fi fost foarte simpla: Pana la 4 pesoane, intre care cel mult doi adulti poti intra pe baza unui bilet de grup numit: “family”. In fond putea spune ca sotul e prezent dara poarta azi costumul invizibil. Orice incercare de a limita in vreun fel ideea de grup e este din start discriminatorie si trebuie tratata ca atare. Doi colegi de scoala cu mamele lor isi vor lua un singur pachet familial. Bineinteles vanzotorul poate retrage orferta, insa o va retrage pentru toata lumea.
Problema e ca intoleranta e atat de adanc inradacinata, incat a devenit o norma: Esti diferit -> Esti exlcus.
Ce e surprinzator e ca proprietarul si comentatorii de pe blogul asta, care ar trebui sa fie “premium”, au o atitudine rezervata sau chiar intoleranta.
Din nou, Tara asta pute de cata intolerantata poate sa existe in ea.
tudor(Citează)
07/05/2018 la 1:50 PM
Stii ce ar fi si mai bine? Sa nu mai ploua. Mie nu imi place cand ploua. Si ma ai gandesc la alte situatii ipotetice care ar fi mai bune dar nu au legatura cu situatia de fata decat in mintea mea. Sau a ta.
nashu_mare(Citează)
07/05/2018 la 2:01 PM
da, de exemplu cand te duci la cinema cu copiii si ti se spune ca voi nu sunteti “o familie” pentru ca lipseste barbatul de langa tine.
din articol reiese altceva decat ai scris mai sus, dar in fine.
Partea cu adevarat “amuzanta” e ca daca se ducea cu un vecin sau cu un coleg sau cu baiatul care livreaza pizza sau cu un fuck-buddy, primea pachetul “Family” fara nici o problema, no questions asked. Desi, evident, nu erau o familie.
De asta episodul e complet revoltator (in caz ca s-a intamplat cum zice ea, repet, sunt niste chestii dubioase acolo – si nu, nu e vorba de faptul ca pare ca a cautat sa faca un pic de valuri, asta e irelevant chiar si daca e adevarat)
Robo(Citează)
07/05/2018 la 2:14 PM
@Radu: (scuze de dublu post) Situatia nu-i asemanarare cu casa prioritare de la supermarchet destinata mamelor cu copii, Tu cu mama ta erai acolo ca mama si fiu si nu ca mama si _copil_.
Familia cu 3 copii beneficiaza de aceeasi oferta doi adulti si doi copii, si mai cumpara un bilet suplimentar pentru al treilea. E simplu, trebuie sa apelezi la logica ( ca tot spui ca esti o persoana logica) si la bun simt.
Despre demersul coalitiei pentru familie discriminarea de acolo n-are nimic de-a face cu “preferințele sexuale în dormitor”. O familie legal intemeiata intemeiata intre doua persoane n-are nici o legatura cu preferintele sexuale. Insa are legatura cu puterea de reprezentare, de mostenire si cu regimul de taxare.
Daca ai folosit in comun banii cu alta persoana timp de zeci de ani, trecand prin perioade in care una din cele doua persoane nu a putut munci si deci castiga bani, te astepti ca fondul de pensii sa fie impartit si el in comun. Si nu e absolut nimic sexual aici. Si te astepti ca acea pesoana sa te reprezinte cand Alhzaimer devine o povara.
tudor(Citează)
07/05/2018 la 2:32 PM
De ce te faci ca ploua? Ca nu ploua deloc.
Ia zi, ca est nas-mare daca-mi iau bilet pana la Busteni ma tii cu forta-n tren sa nu cobor la Ploiesti? Ca pana acolo am bilet valabil si usile se deschid in statie.
tudor(Citează)
07/05/2018 la 2:46 PM
In situatia descrisa de tine, ai putea cobori, pentru ca iti permite SNCFR si deci biletul este de asa natura. Dar daca ai lua, spre exemplu, cursa TAROM Munchen-Bucuresti, cu escala la Sibiu (e sambata dimineata), ai fi tinut cu forta in avion in Sibiu, chiar daca tu ai vrea sa cobori acolo, pentru ca TAROM nu permite modificarea traseului (fara suprataxa). Si are si motive logice, comerciale si de securitate sa o faca.
nashu_mare(Citează)
07/05/2018 la 2:41 PM
Tocmai realizez ca intamplarea asta banal de simpla, e un simptom nu doar petnru intoleranta larg raspnadinta (asta e regula, nu-ti convine cara-te de aici), ci si pentru borocratia incomesurabila. La ce poti sa te astepti la un ghiseru la fisc cand o firma privata impune niste reguli unde pentru care e bine sa stai certificatul de casatorie in poseta?
De ce-ar trebui oamenii sa gandeasca, sa recurga la logica, atunci cand e simplu sa citesti dn script “N-ai dosar cu sina! Urmatorul!” Tara asta e facuta din oameni ca astia.
tudor(Citează)
07/05/2018 la 2:49 PM
Da, are logica ce spui, pentru ca i s-a cerut cuiva certificatul de casatorie la ghiseu la film. Si… cum e vremea in Narnia?
nashu_mare(Citează)
07/05/2018 la 3:14 PM
@nasu_mare
multumesc.
Iar la cinema interzicerea intrarii unui adult cu 2 copii pe bilet de 2 adulti si 2 copii tine de logica sau e securitate?
tudor(Citează)
07/05/2018 la 3:25 PM
Iar inventezi situatii. Doamna voia sa intre pe bilet de 3, adica de doi adulti si 1 copil, nu pe promotia 2+2. Si, da, comercial, pachetul de reducere are logica atunci cand sunt doi adulti, nu cand este un adult insotit de mai multi copii. Este o promotie nu un ajutor social.
Raluca Zdrobiş May 6, 2018 at 1:46 pm
Eu tot ce vreau este ca pachetul destinat familiei de 3 să încludă și părinți singuri cu 2 copii. Nu pentru reducere ci pentru apartenență și acceptare.
nashu_mare(Citează)
07/05/2018 la 4:53 PM
O idioată care iată, găsește destui ca ea care-i dau dreptate.
Panseluțe…
Emil C(Citează)
07/05/2018 la 3:25 PM
Furtuna in pahar de apa.
E vorba de un business privat, care face ce oferte vrea pe propriile reguli. Stiti cum nu se primesc unii oameni in cluburi din Tara tuturor posibilitatilor pentru ca asa vrea bouncer-ul? Uite asa se poate si in Romania. In spiritul tolerantei, s-ar putea sa fie OK ca in anumite alte business-uri particulare sa nu se serveasca mancare halal. Sau cusher. Sau vegana. Sau sa nu se primeasca femei gravide, ori cu copii mici.
ipo(Citează)
07/05/2018 la 3:52 PM
da, sau sa nu te serveasca daca nu ii ceri in ungureste.
e perfect normal, business privat, reguli private.
iar situatia in care un comerciant nu are in oferta un produs (ex. mancare halal) este fix similara cu situatia in care are acel produs in oferta, dar il ofera doar celor care au (sau n-au) basca.
foarte logic ce spui, ar trebui sa te apuci de sah sau ceva :)
Robo(Citează)
07/05/2018 la 4:10 PM
@Robo: cocoș, ai normă la comentarii stupide? Mă gândeam că ești troll, dar nu pare să te ajute scăfârlia. Recitește ce am scris, sau rămâi la table. Poartă în casă :*
ipo(Citează)
07/05/2018 la 4:38 PM
Am recitit, ai scris numai tampenii.
Pentru ca habar nu ai ce e aia discriminare.
Vezi ca am explicat intr-un comentariu mai sus – cu placere.
Robo(Citează)
07/05/2018 la 3:47 PM
Sa inteleg ca biletul de copii e mai scump ca biltul de adult?
Ca atfel, ce incerca doamna mi se pae in regula…
tudor(Citează)
07/05/2018 la 4:08 PM
Dar tu de unde stii ca sunt acoperite costurile de operare cu banii de intrare? Daca citesti articolele din domeniu, o sa afli ca, de fapt, costurile de operare ale cinematografului sunt acoperite de consumul de floricele si bauturi si de reclamele de la inceput (mai mult de 50% din venit – google business model of a movie theater”. Biletele acopera doar licentele pentru filme. De aia este logic ca la cinematografele sa atraga prin promotii cumparaturi de bauturi si floricele si publicul comercial.
Altfel, respectiva promotie este valabila doar pentru copii sub 12 ani si adulti, deci are ca target in principal filme cu rating AP-12, ca in rest copiii sub 12 ani nu au dreptul sa intre. Filmele AP-12 prezinta un interes mic pentru adulti, deci logic rularea lor este putin profitabila. Tot din acest motiv aberatia ta cu necesitatea prezentarii certificatului de casatorie este… o aberatie. Dupa cum s-a vazut din experienta atator spectatori, nu intereseaza pe nimeni daca esti casatorit sau nu, daca sunt de fapt doi adulti de sexe diferite sau varste apropiate. Interesul este sa fie cat mai multe persoane cu un venit pe care sa fie dispuse sa il cheltuie acolo (sau in alta parte ulterior).
Sau tu ai vrea ca, ulterior, ca sa fim siguri ca sunt doar familii si nu tot felul de combinatii de vecini, sa se permita accesul pe promotia asta doar pe baza de prezentare a certificatelor de nastere ale celor doi copii?
nashu_mare(Citează)
07/05/2018 la 7:07 PM
Judecând după comentarii marea majoritate s-ar fi comportat la fel ca casiera: leneș, dezinteresat și agresiv. Dar când li se întâmplă lor o absurditate de genul ăsta sar de cur în sus.
Mna, rezultatul a sute de ani de trăit sub papuc unde fiecare se descurcă cum poate, empatie zero.
nea_caisă(Citează)
07/05/2018 la 11:26 PM
@nashu_mare
Ca sa inchid totusi subiectul:
Nu-i treaba mea planul lor de business. Printre altele si pentru ca nu ma pricep. Adica suntem de acord ca ei pun ce bilete si preturi cred de cuviinta ca sa atraga ce clienti vor.
Cat despre situatia in sine, desi e diferita decat am crezut eu initial, in sensul in care un client profita (sau incearca sa profite) de o regula ( sau de lipsa ei), prestatorul de servicii trebuie sa-si asume pierderea. Nu e ca si cum ar abuza de ea (ca de exemplu cumparand bilete family ca sa le imparta trecatorilor “single”).
Problema cu adevarat serioasa a fost atitudinea vanzoatoarei ( fie ce e doar ea fie ca e ea, sefii si firma care-a instruit-o).
tudor(Citează)
08/05/2018 la 9:15 AM
“decat” imparte bilete de adulti copiilor..
:)))
john2381(Citează)
08/05/2018 la 6:59 AM
Hai ca au introdus pachetele family doar cu un adult…sa pupe in fund opinia publica retardata de pe net.
Propun sa mergem acum la HM doar sot si sotie si sa cerem pachet family, apoi sa facem scandal daca nu primi. Pai cum sa ne discrimineze daca nu avem copii?? Nu suntem tot familie? Daca mai inventam si o situatie medicala din care sa rezulte ca nu putem avea copii…deja e drama perfecta.
John(Citează)
08/05/2018 la 7:17 AM
Ofertele family sunt o discriminare clara si evidenta la adresa tuturor celor care inca nu si-au intemeiat o familie si nu au copii. De exemplu presedintele Iohannis nu poate sa isi ia pachet family la Multiplex.
Cum sa faci asa ceva, presedintele tarii nu isi poate lua pachet family!
Gaelex(Citează)
08/05/2018 la 9:12 AM
Te poate lua pe tine cu el. Nu cred ca ai mai mult de 12 ani dupa cum judeci.
alunelu(Citează)
09/05/2018 la 6:43 AM
Deci nu mai pot de ras :))
Gaelex(Citează)
08/05/2018 la 8:27 AM
Hollywood multiplex tocmai a anuntat ca lanseaza pachete inspirate de incident: pentru 1 parinte si 1 copil sau 2, pentru 2 parinti si un copil etc
Bravo Hollywood Multiplex.
Se pare ca ei au inteles ca totusi a fost o problema ce s-a intamplat si iata, au decis sa faca ceva in privinta asta.
Asa ca nu am de zis decat LOL.
Robo(Citează)
08/05/2018 la 8:51 AM
Dar au și pentru 2 părinți și 5 copii sau îi discriminează pe aceștia?!
nwradu(Citează)
08/05/2018 la 9:10 AM
Pare ca nu au asa ceva. Poti sa le semnalezi tu chestia asta, ca uite, dupa cum ne arata intamplarea asta, lucrurile bune se intampla daca fiecare dintre noi ia atitudine.
Si in alta ordine de idei, sa stii ca sa recunosti ca ai gresit nu e semn de slabiciune, ba dimpotriva.
Robo(Citează)
08/05/2018 la 9:18 AM
sau cineva le-a adunat si pregatit un grup tinta pe care pot sa il speculeze fara pic de efort :)
john2381(Citează)
08/05/2018 la 9:18 AM
Da, dar e tot pentru 2 copii sub 12 ani. Din ce preturi am vazut ieri pe net, si pana acum era mai ieftin sa iei bilet de adult + 2 bilete copii sub 12 ani decat un pachet family 2+1. Probabil, doamna nici acum nu se incadreaza, ca presupun ca unul dintre copii e mai mare de 12.
nashu_mare(Citează)
08/05/2018 la 9:34 AM
Mie mi se pare o idee tampita asta cu reducerile pt familie, eu cred ca daca vrei sa dai reduceri trebuie sa dai la grupuri in fct de nr. persoane, dar nu ma intereseaza pe mine strategiile de marketing ale cinematografelor. Poate fi si o miscare de PR, foarte bine, asta inseamna ca firmele au invatat sa fie atente la ce spun clientii lor.
Ce ma intereseaza si ma bucura e ca societatea devine din ce in ce mai atenta la chestiuni de discriminare si ca lucrurile se misca in directia buna.
Cred ca pot sa ma bucur si eu la asa o intamplare in conditiile in care CpF practic a monopolizat agenda publica in domeniul asta cu ura lor.
Robo(Citează)
08/05/2018 la 1:35 PM
Poate că firmele ar trebui să regândească pachetele Family sa nu condiționeze prezența a 2 adulți, de ce nu poate fi inclus doar un adult plus copii, vezi oferta http://www.unirea-shop.ro/produse/city-break/city-break-rusalii-in-familie-la-ia-i-2-nop-i-2-adul-i-aa-copil-cu-varsta-pana-la-aa2-ani-2
florin(Citează)