►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Faptul că Podul Constanța stă să cadă nu mai surprinde pe nimeni, diverse instituții trag de ani de zile semnale de alarmă privind starea proastă a acestuia. În fiecare zi trec zeci de mii de mașini pe sub acesta și zeci de trenuri pe deasupra, ecuația perfectă pentru o tragedie.
De ce nu se reabilitează? Pentru că podul aparține CFR-ului și deci Ministerului Transporturilor, iar calea de rulare de sub acesta aparține Primăriei București. Cele două instituții ba nu au bani, ba dau vina una pe alta pentru împiedicarea reabilitărilor. CFR, de exemplu, spune că nu a primit autorizație de construcție de la PMB, care întâi vrea să studieze mărirea numărului de benzi pe sub pod. Citiți aici și aici dacă vreți să vedeți incompetența la lucru.
Cum vă spuneam și în articolul despre Centrul Vechi, când astfel de construcții vor cădea natural sau de la un cutremur, autoritățile noastre vor da vina una pe alta, iar vinovați nu vor fi găsiți niciodată pentru neglijența de a lua măsuri la timp.
Totuși, nu înțeleg o chestie. Dacă podul este așa un pericol, de ce nu fac zona de sub el una în care mașinile nu au voie să oprească, pe principiul “nu blocați intersecția”? Adică în trafic aglomerat, în loc să oprești sub pod și să stai acolo, gândindu-te dacă nu cumva cade atunci pe tine, oprești cu 10 metri înainte, pornești de pe loc când poți trece pe sub el fără oprire.
N-are vreo lungime impresionantă, vorbim de vreo 20 de metri cu totul, n-ar fi o măsură care să strice traficul prea tare. Sigur că vor fi mârlani care să depășească pe cei opriți și să oprească sub pod, dar ce contează? Viața lor, riscul lor. Important este ca marcaje și panouri să avertizeze șoferii de pe acolo să nu oprească sub pod, că-i pericol de cădere.
Poți face treaba asta și cu semafoare automate, la o adică, și detecția cozii de mașini.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
17 comentarii
24/04/2018 la 7:29 AM
“semafoare automate” și “detecția cozii”… pe podul care stă să se dărâme.
Am râs bine.
Când o fi să se reabiliteze, probabil că va dura cel puțin cinci ani.
Adrian(Citează)
24/04/2018 la 8:26 AM
Mă întreb dacă a funcționat vreodată faimosul sistem de management al traficului – partea adaptivă.
Camere sunt peste tot, chiar și pe Giurgiului: https://photos.app.goo.gl/HMtYtPZIvKFvpX1o1
Pentru cei care nu sunt familiarizați cu domeniul, e un sistem inovator de montare – camera cu suport se atârnă de fir.
Adrian(Citează)
24/04/2018 la 4:42 PM
Eu pe Sos Iancului mor de nervi cand e semaforul rosu 1 minut si nu e nimeni care ca treaca. Pentru masini se putea pune senzor iar pentru pietoni buton. Ma refer la cele 3 semafoare care opresc circulatia pentru strazile adiacente. Tramvaiul face 2 km in 15 min, fara gluma.
eddie(Citează)
24/04/2018 la 7:41 AM
Dacă e pericol de cădere se impune interzicerea circulației , nu a opririi sub pod. Părerea mea.
Și aici e cheia problemei. Că se caută acceptul și managementul situației, nici măcar nu se pleacă de la tratarea problemei corect. Dacă, în urma unei evaluări, traficul pe sub și, eventual, pe deasupra ar fi închis brusc, impactul ar putea fi măsurat realist și probabil că s-ar găsi și fonduri și implicare în rezolvarea problemei. Da’ așa, las’ că-și riscă proștii viața și pare că totul e ok , business as usual.
Catalinx(Citează)
24/04/2018 la 9:51 AM
Corect. Daca structura nu e sigura, trebuie inchis imediat. Si avand in vedere modul in care arata, evaluarea aia trebuia facuta acum ceva vreme.
Intr-un loc normal, niste sefi erau concediati pana acum.
Giani Mucea(Citează)
24/04/2018 la 10:01 AM
Există o expertiză făcută acum câțiva ani. Au cei de la USR pe undeva o postare cu toată situația și stadiul hârțoagelor.
Em(Citează)
24/04/2018 la 7:54 AM
stau in zona, dimineata la 8 sunt cozi impresionante atat pe sos chitilei cat si pe bucurestii noi cu cei care asteapta sa treaca pe sub pod. Pe cealalta “iesire” din zona, Jiului spre casa presei libere, idem, coada este respectabila.
Daca ar inchide pentru cativa ani podul constanta ( ca nu ma astept sa il faca in cateva luni ) ar fi absolut tragic, practic nu exista alta iesire din zona, ma rog, daca fac abstractie de centura ceea ce este un ocol monumental spre orice sau Ion Ionescu de la Brad via Damaroaia unde iar dai in aglomeratie, aici, aproape la orice ora.
cristi(Citează)
24/04/2018 la 8:08 AM
ar fi o solutie pentru masini…sa se puna 120 km/h limita minima de viteza pe sub pod.
Giovani(Citează)
24/04/2018 la 9:01 AM
Cand spui asta te gandesti la sinele de tramvai si gropile din pasaj, banuiesc :) Daca ai intra in pasaj cu 120km/h cred ca la capatul celalalt iti iese o roata – western style…
Cristian(Citează)
24/04/2018 la 8:56 AM
Ministerul Transporturilor/CFR este un dinozaur si un monument al incompetentei.
Hidrocentrala Racovita de pe Olt, inaugurata cu tam-tam de V. Ponta in aceeasi zi cu autostrada surpatoare – A1 intre Sibiu si Sebes -, adica cu 3 zile inainte de alegeri, sta nefolosita de ani de zile din cauza ca MT/CFR nu si-au facut partea de treaba sa refaca podurile de cale ferata din aval. Poduri care oricum sunt vechi si intr-o stare deplorabila.
http://www.mediafax.ro/economic/o-hidrocentrala-de-162-de-milioane-de-euro-este-nefunctionala-din-cauza-unor-poduri-cfr-foarte-vechi-nu-se-poate-da-drumul-la-hidrocentrala-pentru-ca-se-darama-podurile-16538710
alunelu(Citează)
24/04/2018 la 11:56 AM
nu inteleg, ce mare branza ar fi sa consolideze stalpii aia 3, daca la ei e problema?
Robo(Citează)
24/04/2018 la 2:52 PM
Pentru ca ar trebui demontate pilele care se reazama pe ele? Zic si eu…
nashu_mare(Citează)
24/04/2018 la 1:15 PM
Daca s-ar implementa ideea ta, Radu, oamenii normali la cap nu ar mai apuca sa treaca niciodata de pod, spatiul s-ar umple constant cu maimute venite din spate. Sa nu uitam ca vorbim de un volum mare de trafic in zona iar in Bucuresti, se stie, spatiul de siguranta de minim 5 metri intre 2 masini in miscare se umple in 2-3 secunde, e perceput ca o invitatie la depasire.
Morrissey(Citează)
24/04/2018 la 4:14 PM
amuzant e ca pe acolo nuexista un trotuar serios sa poti sa treci din bucurestii noi in astia vechi
animaloo(Citează)
24/04/2018 la 6:02 PM
Si dupa ce ca podul e la CFR si soseaua la Primaria Capitalei, colac peste pupaza – amaratele alea de trotuare de nici 1 m, sint la Primaria sector 1 (Digi 24)
Lucian(Citează)
24/04/2018 la 6:56 PM
Pă dasupra trenu’ , pă dădăsubt tramvaiu’. Ma mir cum plm n-a picat pana acu’ la cate vibratii il strabat.
Ala cand o pica, pică cu tot cu tren.
Jenel(Citează)
24/04/2018 la 10:40 PM
Podul ăla pare să fie un tăblier de fier sprijinit peste cele 2 margini de pământ. Deci acei stâlpi interiori deterioraţi nu sunt probabil de rezistenţă şi ne panicăm prea mult degeaba.
Andrei(Citează)