►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Nu înțeleg de ce atâta lume este oripilată de decuparea ecranului în partea de sus (notch, cum se zice în engleză), precum au iPhone X și alte modele de pe piață. Eu, când am văzut prima oară un astfel de telefon, mi-am spus “ok, acum are ecranul o decupare” și am trecut mai departe. Ba chiar mi se pare un avantaj, că nu se mai pierde spațiu din zona utilă a ecranului.
Istoric vorbind, primul telefon cu așa ceva a fost Essential Phone, nu iPhone X. iPhone X a fost al doilea. De atunci au mai apărut Huawei P20 și P20 Pro și P20 Lite, Asus Zenfone 5z, Oppo F7, Vivo V9 și alte câteva. Trendul cu siguranță va continua, OnePlus 6 a fost anunțat cu același design.
Cum spuneam, nu înțeleg problema, mai ales pe Android unde în acea zonă se află bara permanentă de notificări. Mă uit la telefonul meu actual și văd că centrul respectivei zone de sus stă nefolosit – în dreapta se află ceasul și bateria, în stânga notificările, dar pixelii din centru stau de pomană. Deasupra ecranului povestea se repetă în oglindă: pe centru am difuzorul și camera pentru selfie-uri, dar de-o parte și de alta a acestora spațiul este irosit.
Cineva a inventat o metodă de a lungi ecranul în acel spațiu nefolosit? Super, vreau și eu! Pe Android cele două elemente (difuzor-cameră și notificări-ceas) se îmbină ca yin și yang în această soluție. Ba mai mult, spațiul acela devine unul utilitar, pentru iconițe de notificări, iar partea de interes a ecranului, cea rezervată navigației sau muzicii sau cui vreți voi, începe imediat sub decuparea respectivă.
Apoi să privim inginerește lucrurile.
De ce nu poate dispărea acea zonă și ecranul nu poate fi dus complet până sus? Pentru că ai nevoie de difuzor și de camera frontală, plus câțiva senzori suplimentari pe acolo. iPhone X are o mulțime de senzori, inclusiv un iluminator IR și un proiector de puncte pentru Face ID. Nu aveau cum să le mute.
Chiar și într-o soluție simplă, difuzorul ocupă un anumit volum, că așa sunt difuzoarele, iar camera frontală are o anumită adâncime. Singurii care au încercat să facă ceva diferit sunt cei de la Xiaomi pe gama Mi Mix: au mutat camera frontală în partea de jos, în colț, iar difuzorul pe laterala superioară. Mie nu-mi place soluția asta deoarece ai mereu mâna peste cameră, iar difuzorul devine unul anemic.
Dacă vă uitați pe dezasamblarea unui iPhone X (pasul 16) și chiar și a unui Samsung S9, puteți vedea ce modul mare se află în acea zonă. N-ar putea fi mutat în altă parte, e prea voluminos.
Cred că mulți se tem că zona aceea este utilizată și pentru redarea filmelor sau a jocurilor, dar nu este. Filmele sunt 16:9, dar ecranele full front de obicei 18:9, adică rămâne oricum spațiu neutilizat la stânga și la dreapta filmului. Majoritatea telefoanelor cu decupare nu afișează ceva în acea zonă în aplicațiile full-screen.
De ce nu se aplică aceeași soluție și în partea de jos a telefonului sau de ce nu se duce ecranul chiar până în buză acolo? Din aceleași motive legate de prezența alor componente. Telefonul meu are jos un port USB-C, un difuzor puternic și un jack audio. Toate sunt voluminoase, în special jack-ul audio în care trebuie să intre o mufă de 3,5 mm diametru și 10 mm lungime sau cât o avea. Toate aceste piese, plus ecranul, trebuie prinse de șasiul telefonului, de “carcasă”. Protecția IP68 înseamnă garnituri suplimentare sau lipici mai gros.
Poate că soluții constructive pentru a prelungi ecranul până în buza de jos ar putea fi găsite, dar dacă adaugă 150 de euro prețului final sau fac dispozitivul mai fragil, mai sunt justificate?
Cred că mai degrabă oamenii se sperie de o nouă formă cu care nu sunt obișnuiți, așa cum acum 10 ani se speriau de telefonul cu un singur buton. Culmea este că văd la fel de des și extrema cealaltă: de câte ori vine vorba de telefoanele Sony, mulți condamnă faptul că au niște margini superioare și inferioare mai mari decât fruntea lui Gorbaciov.
Trebuie găsită o dimensiune așa… să placă la toată lumea, dar lumea uită că telefoanele sunt niște unelte cu care să faci o fotografie, să dai un like unor pisici și să-i spui nevestei ce vei cumpăra în drum spre casă, nu bijuterii șlefuite de artizani. Cred că la noi s-a dus prea departe ideea că telefonul este un obiect de lux și prestanță.
Articol sponsorizat de producătorii de ecrane decupate. BTW, știați că termenul decupătură nu este în dicționar?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
60 comentarii
05/04/2018 la 7:14 AM
^Pentru că există decupaj /decupare și pentru că originea e din franțuzescul decoupage (cred) , domnu’ Pruteanu :).
Catalinx(Citează)
05/04/2018 la 7:18 AM
Sigur, tu nu ai o problema cu decuparea aia, tu ai o problemă cu cei care au o problemă cu decuparea aia. Poate nu stii dar foaaarte multi vad continut video pe telefon si ii deranjeaza decuparea aia. Astept televizoarele cu decupare. Ca sa fiu in ton cu raționamentul tau… In rest inca o discuție doar ca sa ne aflăm în treaba, ca te-au enervat unii ca nu le plac telefoanele alea. Chill out, man!
Iulian(Citează)
05/04/2018 la 8:49 AM
Dacă vrei să fii în ton cu raționamentul, poți să te uiți pe paragraful din articol unde explic că nu este o problemă pentru filme. Tu chiar crezi că cineva ar face un astfel de telefon și apoi ar afișa filmul decupat în acea margine?
nwradu(Citează)
05/04/2018 la 9:01 AM
Am mai zis-o, românii se uita la conținut 4:3 pe televizoare 16:9 lăbărțând imaginea pe tot ecranul, ca doar au dat banii pentru toată suprafața.
Nashu_mare(Citează)
05/04/2018 la 12:48 PM
Eu am o problema cu faptul ca Iulian are o problema cu faptul ca Radu are o problema cu cei care au o problema cu notch-ul.
Na, acum e mult mai bine, avem fiecare cate o problema.
Gogule, probleme ma?
Sorin(Citează)
05/04/2018 la 1:24 PM
Am și eu o problemă, cu cei care au probleme pe care nu le-ar mai avea dacă ar citi articolele la care comentează. Dar nu pun la suflet.
Motanes(Citează)
05/04/2018 la 7:21 AM
De unde si urarea traditionala : “decupaturi fericite ! ”
Andrei(Citează)
05/04/2018 la 8:49 AM
Credeam că e “pupături fericite”.
nwradu(Citează)
05/04/2018 la 7:29 AM
Mie mi-a plăcut foarte mult decuparea când am văzut un launcher care făcea bara de notificări neagră și egală cu înălțimea notch-ului. Așa da.
Altfel, mă lasă rece. Nu mi-aș lua un telefon și nici n-aș renunța să-mi iau din cauza notch-ului.
Adrian(Citează)
05/04/2018 la 8:53 AM
Cam așa zic și eu.
nwradu(Citează)
05/04/2018 la 7:43 AM
Foarte bun si rational articolul
Vio(Citează)
05/04/2018 la 8:54 AM
Așa sunt toate!
nwradu(Citează)
05/04/2018 la 7:45 AM
Notch = crestatura (google translate)
Vio(Citează)
05/04/2018 la 8:55 AM
Da, dar nu e cazul aici. Nu știu cine a folosit termenul notch pentru telefoane, dar nu are legătură cu crestăturile sau canalele de ghidaj pentru care e folosit termenul în mecanică/inginerie.
nwradu(Citează)
05/04/2018 la 7:58 AM
Te rog să îți desenezi cu markerul negru (vezi să nu fie permanent!) pe telefon / monitor sau să pui o mică hârtie cât un breton și mai discutăm.
Este o abominație, măcar colțurile rotunjite ale ecranelor își au un rost, dar bretonul e oribil. E spațiu mort.
sebid2k3(Citează)
05/04/2018 la 8:56 AM
E spațiu mort inclusiv acum. În schimb, primești ecran mai mare.
nwradu(Citează)
05/04/2018 la 11:15 AM
Nu e acelasi lucru! Spatiul din stanga si dreapta decupajului este spatiu SUPLIMENTAR, peste ecranul efectiv
Catalin Tanase(Citează)
05/04/2018 la 8:26 AM
Mi se pare absolut incredibil ce mofturi si fandoseli au ajuns sa aiba oamenii in ziua de azi. Pe mine ma surprinde ca cineva ar observa chestia aia, d’apoi sa se mai si vaite din cauza ei
hrf(Citează)
05/04/2018 la 10:01 AM
+1
Robo(Citează)
05/04/2018 la 8:45 AM
foarte multa lume se uita pe youtube, se uita la filme online etc. stii foarte bine ca acel rahat negru arata chiar ca un rahat negru si tu i-ai gasit justificare acum ca vezi doamne nu aveau unde pune senzorii…apoi ca nu deranjeaza deloc. te cam contrazici! Normal ca la un moment dat te obisnuiesti cu aia acolo, dar de ce sa faci un articol sa justifici acest compromis??
fur(Citează)
05/04/2018 la 8:58 AM
E sigur plătit de cineva!
Scrie în articol că filmele nu au legătură cu decuparea respectivă, nu se afișează acolo filme sau altă informație importantă din aplicații.
Apoi, pot fi adevărate ambele lucruri, anume să fie necesară decuparea pentru a pune undeva senzorii și să nu mă deranjeze că au recurs la această soluție în locul celei vechi, deci nu mă contrazic.
nwradu(Citează)
05/04/2018 la 12:01 PM
@Radu, te cam inseli.
Sunt decupate si filmele, astfel poti sa pierzi anumite detalii; nu foarte multe, dar totusi…
Uite aici: https://youtu.be/EhIQnW82URs?t=143
Andrei Grigoras(Citează)
05/04/2018 la 12:21 PM
In link, atunci cand apare decuparea in lateral, filmul e deja decupat sus si jos.
nashu_mare(Citează)
05/04/2018 la 8:54 AM
Pe mine nu mă deranjază. Că n-am. Ce mă deranjează e prețul telefoanelor cu breton.
Dacă bretonul face prețul, atunci – da, e nașpa :).
Catalinx(Citează)
05/04/2018 la 9:01 AM
Soluția constructivă e mai scumpă și apare pe telefoane de top întâi, așa cum s-a întâmplat cu ecranele full front sau senzorii de amprentă. În timp, se va duce în jos și spre gama medie.
Sau nu se va duce. Chiar nu-mi pasă, e ultimul lucru pe care l-aș lua în calcul la achiziția unui telefon.
nwradu(Citează)
05/04/2018 la 2:13 PM
Vorbind serios, am testat chestia asta pe iphone . Imi place. E frumos cu mai mult ecran in telefon mai mic.
Daca am o problema e cu dimensiunile care se tot schimba de la model la model. Ma obisnuiesc cu una si avrea sa o cam pastrez.
catalinx(Citează)
05/04/2018 la 8:57 AM
Geez, un articol de 767 cuvinte (fără titlu) despre o tâmpenie făcută de producătorii de telefoane mobile din dorința cretină de a copia tâmpeniile făcute de Apple.
Păi e simplu de ce e lumea ofticată, taie din toate pozele pe care le ai o bucată și vezi cum ți se par după. Mdap, nu pierzi foarte mult dar în mod sigur nici nu câștigi. Am putea vorbi și de eventualele editări foto și altele pe un ecran din care lipsește o bucată. Și mai e discuția cu bara de notificări care e astfel restrânsă. Da, o poți trage în jos să vezi toate notificările dar iarăși, introduci un inconvenient pentru prea puțin (4-5 mm de ecran în plus).
În mare, rezumând (ca să nu ajung să scriu și eu coișpe pagini), e copiata o chestie care arată ca naiba pe un ecran pătrat și creează probleme doar pentru a se putea lauda cu o diagonala cât mai mare raportată la dimensiunea telefonului.
Radu(Citează)
05/04/2018 la 9:00 AM
Nu Apple a introdus treaba asta și nu ei au produs ecrane cu această formă. Acum că există, e normal să fie introduse de cât mai mulți pentru că se crește dimensiunea ecranului. E ca atunci când aveai buton Home și în altă parte senzor de amprentă, iar cineva a găsit o metodă de a le combina. La fel și aici, aveai spațiu mort pe ecran și spațiu mort pe carcasă și cineva a găsit cum să le elimine pe amândouă.
Analogia cu tăiatul din poze nu e bună. Nu tai din poză, tai un breton din rama inutilă de deasupra unei fotografii, presupunând că fiecare fotografie ar trebui musai imprimată cu 1 cm de spațiu alb deasupra.
nwradu(Citează)
05/04/2018 la 9:14 AM
Ha ha ha! Tocmai ce postam ca ma amuza cum unii cred ca bretonul e copiat de la Iphone :))
Intr-adevar, e logic sa spui ca portiunea cu bretonul este IN PLUS, pentru ca ecranele au alt raport de laturi, deci practic nu e un decupaj din ecran, e o aditie cu o forma atipica
Catalin Tanase(Citează)
05/04/2018 la 9:32 AM
Exact asta e ce deranjează, un artificiu inutil pus acolo DOAR ca să imite aifonul. Și să spui că nu Apple a început e doar o naivitate… ăla, Essential phone, practic nu există pe piață.
Ca și alte rahaturi puse prima oară pe aifon (sau scoase, vezi jack-ul audio). Nu cred că e nevoie să justifici tendința nativă a chinezului de a copia prin alte motive puerile.
Apropo, filmele de cinema (dacă cineva se uită la așa ceva pe telefon) au raportul mult peste 16:9, ceea ce sigur are probleme cu forma aia a ecranului.
Emil C(Citează)
05/04/2018 la 10:07 AM
Inutil? Inutil este spațiul pierdut fără.
nwradu(Citează)
05/04/2018 la 9:44 AM
E o diferență subtilă între “Apple au fost primii” și “au copiat de la Apple”. Au imitat un producător cunoscut atunci când au văzut că tâmpenia făcută de apple nu a afectat prea mult vânzările acestuia, nu un producător obscur.
Hai s-o vedem ca ceea ce este, un artificiu care îi ajută să raporteze o diagonală ușor mai mare, fără să aducă ceva util.
Radu(Citează)
05/04/2018 la 10:18 AM
Nu Apple face displayuri. Probabil producatorii de ecrane au descoperit tehnica, au investit in masini noi si acum inunda piata.
Ce ma deranjeaza e ca pentru un castig infiorator de mic, de cativa pixeli, se platesc bani in plus.
nashu_mare(Citează)
05/04/2018 la 9:10 AM
Nici mie nu imi place. Cand vad un astfel de ecran e ca si cum as avea un gainat pe parbriz :))
Dar sunt realist: stiu ca la un moment dat o sa am si eu unul cu breton si ca o sa ma obisnuiesc cu el.
In schimb ma amuza cand aud multe persoane spunand ca treaba asta e copiata de la Iphone :)
Catalin Tanase(Citează)
05/04/2018 la 9:28 AM
Chiar daca Essential Phone a lansat asta prima data, poti sa fii sigur ca majoritatea producatorilor de telefoane Android au introdus-o pentru ca a aparut la iPhone.
Giani Mucea(Citează)
05/04/2018 la 9:19 AM
Eu am telefon de 5.2 inch, format normal și iconițele din partea de sus îmi ajung până la mijlocul ecranului. Când mai am notificări de mail, mesaje, alarme, aproape mi se umple tot spațiul ăla. Nu toți au spațiu mort acolo. Și m-ar enerva teribil să ajung să am 2 rânduri de chestii doar pentru că nu încap pe un rând.
Și am avut și telefoane de 5.5 format normal și 5.7 în format 18:9. Se poate și fără chestia aia acolo și să arate bine/ai telefon cu ecran mare.
GuestStar(Citează)
05/04/2018 la 9:26 AM
Pune mâna pe un Xiaomi Mi Mix 2 și o să vezi ce inseamnă un telefon fara notch cu super display & diagonală ! Aia da soluție tehnologică, nu ce a făcut Apple și alții !
Andrei(Citează)
05/04/2018 la 10:08 AM
Citește articolul, mie mi se pare o soluție proastă.
nwradu(Citează)
05/04/2018 la 12:55 PM
mie imi plac mult oamenii care citesc articolul si comenteaza la el dupa ce au citit articolul :D
animaloo(Citează)
05/04/2018 la 9:37 AM
Pentru iPhone, notch-ul ala e un compromis. Oamenii au vrut ecran pana la margini si nu stiau ce sa faca cu camera asa ca au decupat zona aia. Asta e. Sunt sigur ca exista ingineri/designeri la Apple pe care notch-ul ala ii zgarie pe creier de fiecare data cand il vad, pentru ca reprezinta incapacitatea lor de a rezolva o problema tehnica.
Pentru clonele de Android, nu e un bug ci un feature. Sunt destul de sigur ca aia, cand au vazut iPhone-ul, s-au adunat intr-o sedinta si au zis “trebuie sa reproiectam telefonul in asa fel incat sa aiba si el un notch”. Scopul nu a fost sa maximizeze ecranul ci sa arate ca iPhone-ul. De-aia e de rahat.
Functional vorbind – am un Oneplus 5T. Ecranul e destul de mare. Are spatiu sus si jos dar este insesizabil. Poti sa il tii in mana lejer. Bara de notificari e aproape mereu plina. Nu vad necesitatea unui notch.
Giani Mucea(Citează)
05/04/2018 la 9:43 AM
First world problem.
alexcd(Citează)
05/04/2018 la 9:56 AM
Pentru lamurirea situatiei, cred ca ar fi nevoie de o completare articolului cu niste screenshot-uri. Un film/youtube fullscreen, bara de notificari cu notificari/fara, cu ele deschise, cu butoanele vizibile, aplicatii, poze, jocuri full screen, etc. Toate combinatiile posibile.
Daca in timp ce te uiti pe youtube/filme dispare ora si orice alte notificari este ok pentru mine…
Marius(Citează)
05/04/2018 la 10:51 AM
Eu în acel „breton” văd foarte multă tehnologie, cel puțin la iPhone X. Acuratețea FaceID-ului este impecabilă.
Bine, mai sunt copilași de 30 de ani care spun că nu se deblochează dacă îl ți la spate sau într-o parte dar îi anunț că se numește FaceID și nu HeadID. Spre deosebire de Samsung S9+ care merge doar când are chef.
Claudiu(Citează)
05/04/2018 la 10:57 AM
Eu sunt curios cu arata un print screen pe un telefon cu breton. Zona aia de sus apare cu negru pe print screen sau cum?
cris(Citează)
05/04/2018 la 12:17 PM
Iphone X
așa arată un print screen
https://imgur.com/a/0HYnF
Cosmin(Citează)
05/04/2018 la 11:21 AM
Bretonul nu a fost pus acolo, ci display-ul a “inundat” spatiul nefolosit din partea de sus (luati-o asa daca va e mai usor de inteles si de acceptat).. Nu se pierde nimic din ceea ce utilizatorul vede pentru ca aspectul display-ului s-a schimbat din 16:9 in 18:9 sau chiar 19:9 pentru ca un videoclip, de exemplu, sa nu fie obstructionat de acel breton.
Nici eu nu sunt fanul bretonului, dar inteleg ca e un pas intermediar catre display-urile bezel-less sau cum vreti voi sa ii spuneti. O adoptare interesanta mi s-a parut la Vivo Apex cu a sa camera motorizata, insa eu nu as face-o motorizata (ce faci daca se strica motorasul?), ci precum stylus-ul lui Note8, apesi pe el iese, apesi iar, il bagi la loc. Acum nu-mi furati ideea..
GabrielG(Citează)
05/04/2018 la 12:24 PM
Cosmin:
Iphone X
așa arată un print screen
https://imgur.com/a/0HYnF
ok, acum chiar o sa imi fure cineva ideea :))
GabrielG(Citează)
05/04/2018 la 12:56 PM
“Ce prostie la DELL, cum sa faca ei telefon de 5 inci (Streak, 2010), nu e practic, e prea mare, e urat”. 3-4 ani mai tarziu aveam deja telefoane de peste 6″ si acum dai cu tunul sa gasesti ceva de 5 sau mai mici cu specificatii decente. Schimbarea intotdeauna va crea rezistenta.
Apropo, eu vad LG V10, drept “taticul” notch-ului de azi. Atunci erau camerele in coltul din stanga sus si un asa-zis ecran secundar in continuare:
https://cnet2.cbsistatic.com/img/vzvtd1-CVzcM5K6lP2tgR66PHWs=/770×433/2015/10/01/ac41b28d-8e20-40bd-9833-4cd82035bf36/lg-v10-14.jpg
La fel a fost si V20.
alunelu(Citează)
05/04/2018 la 2:12 PM
Ala era ecran secundar acolo. E o diferenta.
GabrielG(Citează)
05/04/2018 la 2:16 PM
Inteleg unde bati cu diagonalele display-urilor, dar Dell Streak mai avea alti 5 inci de margini in jurul ecranului, ceea ce il faceau destul de mare pentru vremurile alea.
GabrielG(Citează)
05/04/2018 la 7:58 PM
Dell Streak (diagonala de 5): 152.9 x 79.1 x 10 mm
Motorola Moto M (diagonala de 5.5): 151.4 x 75.4 x 7.9 mm
Sony Xperia XA2 Ultra (6 inci): 163 x 80 x 9.5 mm
Vorbim, totusi, de 6, respectiv 8 ani diferenta intre ele, timp in care tehnologia a evoluat. Ideea e ca in mana se simt tot pe acolo. Ce voiam sa subliniez e ca ce odata era sursa de ironii si de critici a ajuns sa fie acceptat ca normal.
Referitor la V10: ecranul secundar era in continuarea celui principal, nu ai fi zis ca sunt separate, si nici nu le-ar fi facut daca tehnologia de atunci ar fi permis sau daca ar fi fost viabil dpdv economic.
alunelu(Citează)
05/04/2018 la 1:02 PM
Folosesc Essential Phone Inca din noiembrie și nu am fost deranjat nicio clipă că ecranul e decupat sa poată includă camera; e un telefon f elegant care in plus are noul android 8.1 și update.urile de securitate în fiecare lună.
Kllaus(Citează)
05/04/2018 la 3:14 PM
Nu mi se pare normal si natural sa musti asa din ecran, arata ciudat si e incomplet.
Gaelex(Citează)
05/04/2018 la 3:42 PM
Mie nu îmi place pentru că nu îmi place. Sue me! Mi se pare o soluție lipsită de eleganță pentru o problemă pe care au introdus-o în mod inutil.
Producătorii nu mai știu cum să se diferențieze unii de alții și în loc să inoveze vin cu tot felul de chițibușuri gen colțuri rotunjite, margini curbate ale ecranului (nu suport glare-ul), ecran până în margini (că cine are nevoie de spațiu pentru degete, bașca notch) șamd.
VOC(Citează)
05/04/2018 la 5:22 PM
” au mutat camera frontală în partea de jos, în colț, iar difuzorul pe laterala superioară. Mie nu-mi place soluția asta deoarece ai mereu mâna peste cameră, iar difuzorul devine unul anemic.”
Radu: Am mix 2 si trebuie sa dau volumul la jumate cand vorbesc la telefon pentru a pastra confidentialitatea convorbirii… despre ce anemie vorbim ?:))
Alex(Citează)
06/04/2018 la 8:21 PM
Ia de-aici!
http://gizmo.do/kn2P6Bk
:)
Adrian(Citează)
07/04/2018 la 9:34 PM
La mine spaţiul ăla nu e pierdut pentru că folosesc xposed şi gravitybox. Pot să pun diverse chestii de informare acolo. XDA are tutoriale.
moteky(Citează)
09/04/2018 la 10:53 AM
Bretonul ăla îți suge toată fericirea.
Phidas(Citează)
11/04/2018 la 5:30 PM
Eu cred ca Radu face articole de astea pentru flame.
Chiar nu cred ca e asa de naiv, ca sa nu zic prost.
alalalt(Citează)
13/04/2018 la 6:46 PM
pt ca strica simetria si multi au OCD
ahahaha(Citează)