un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestorePC GarageFlipSecomAltex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

BMW arată iX3 Concept, pe care va fi bazat un viitor SUV electric

25 Apr 2018  ·

AUTO  ·

6 comentarii

Concept pentru că este doar o demonstrație tehnologică, iar adevăratul BMW iX3, o mașină electrică bazată pe actualul X3 (citiți testdrive-ul meu), va fi lansat în 2020. De remarcat că ei nu-i spun SUV, ci SAV—sports activity vehicle—, dar să nu ne blocăm în acest detaliu.

Chiar și așa, iX3 Concept integrează un motor electric de 270 CP și baterii de 70 kWh ce-i asigură o autonomie de peste 400 km în noul ciclu de testare WLTP. Un nou sistem de încărcare permite conectarea la stații cu puteri de până la 150 kW, ceea ce va încărca mașina în 30 de minute. Până în 2020 se pot schimba însă multe și nu m-ar mira ca specificațiile finale să fie îmbunătățite față de acestea.

BMW a dat câteva detalii despre strategia lor pe termen mediu și lung privind mașinile electrice și hibride. Până în 2025 vor să aibă 25 astfel de modele, din care 12 pur electrice, iar planul este ca acestea să fie fabricate pe aceeași linie de producție ca și cele cu motor de combustie. Litera i va desemna modele electrice, astfel că viitorul iX3 va fi fabricat pe aceeași linie de asamblare ca și X3.

Presupunând că vor face un X5 electric, probabil se va nume iX5, iar un seria 5 electric poate că se va numi i5. Practic clientul va alege ce mașină vrea, apoi va alege ce propulsie dorește pentru ea (electrică, hibridă sau doar cu combustibil normal), apoi se va vorbi despre tipuri de motoare și puteri.

Spun îndrăzneț pentru că mi se pare riscant. Mașinile electrice derivate direct din unele clasice nu mi s-au părut niciodată foarte reușite, conversiile ridicând diverse probleme. O mașină normală pur și simplu are o mulțime de subsisteme ce nu sunt prezente pe una electrică (de exemplu, electricele au cutie de viteze cu o singură viteză), iar în schimb trebuie adăugate baterii și elemente de încărcare. Tesla S are succes și pentru că este proiectată de la zero ca o electrică, la fel și BMW i3, iar recent Jaguar I-Pace spunea cum a putut mări cabina pasagerilor deoarece capota a fost micșorată după ce n-a mai fost nevoie de atâta spațiu pentru motor; Golful electric sau Focusul electric, în schimb, nu par la fel de reușite.

BMW mizează însă pe ani de cercetare în domeniu înainte de a face acest pas spre electrificarea modelelor curente, așa că poate le iese. Un prim exemplu vom vedea în 2019, când va apărea Mini Electric, un model care cred că va avea mare succes pe piață deoarece combinația între design-ul Mini și factorul cool al mașinilor electrice nu poate fi neglijat. iX3 va fi lansat în 2020, iar în 2021 BMW va prezenta varianta finală a ceea ce acum numește i Next, un concept despre care în prezent nu dă multe detalii, dar va îmbina tehnologii moderne de condus autonom și propulsie electrică.

Întorcându-ne un pic la iX3 Concept, acesta arată ca mai jos, fiind expus la Salonul Auto de la Beijing. Din lateral și din spate arată asemănător cu X3-ul actual. Din față… nu sunt mare fan. Grila frontală, numită oficial “kidney” (rinichi), pare prea mare. Este închisă aerului, ca la majoritatea modelelor electrice, iar noua ei textură mi se pare că o face să arate dubios, zici că-i botul unui bursuc.

asus s5507

    6 comentarii

  1. Din fata zici ca-i o Kia ca si ei au ceva asemanator. Ajungem in cativa ani ca si la telefoane, toate arata la fel, ruleaza acelasi sistem de operare doar camera le mai diferentiaza.

      (Citează)

  2. Dă ce are capac pe aripa dreapta spate? Acolo se alimentează cu … țuică pentru șofer? Sau n-au mai fost bani pentru o aripă nouă la conceptul ăsta?

      (Citează)

  3. Ce sunt ochelarii aia de hipsteri în loc de grilă în fața?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus