►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
19 Mar 2018 ·
GÂNDURI ·
Acum câteva zile, Comisia Europeană a trimis Ministerului Transportului o scrisoare în care cere clarificări privind traseul ales pentru magistrala de metrou M6, cea spre Otopeni, și privind costurile estimate ale proiectului. În practică, scrisoarea este o critică ascunsă pentru un proiect prost-gândit.
Chestia asta mă umple de bucurie pentru că îmi semnalează că în februarie 2014, când am scris prima oară că traseul magistralei M6 este ilogic și greșit, nu mă înșelam. Nu trebuie să fii strateg al transporturilor pentru a-ți da seama de acest lucru, ci bun simț și logică sunt suficiente. Am mai scris același lucru și în 2016, când a apărut din nou subiectul în discuție.
Pe scurt, problemele sunt următoarele:
Guvernul nostru are alte planuri, mai complicate.
Comisia Europeană se mai întreabă, pe bună dreptate, de ce vrem tunel subteran de la marginea orașului și până la aeroport. Din moment ce magistrala va fi construită prin câmp, cu expropieri minime, de ce nu facem un tren de suprafață, la jumătate din cost? Nu știm, dar intuim răspunsul și acesta ar fi legat de dorința de a fura bani prin proiecte megalomanice. Uitați aici un articol mai detaliat.
Mă aștept ca primarul să concluzioneze acum că străinii sau măcar Soroș nu doresc ca bucureștenii să circule în cel mai scurt timp cu metroul spre Otopeni, dar până va face asta, eu mă bucur că ceea ce-am intuit privind o hartă este văzut ca o problemă și de oameni mult mai pricepuți.
Nu vă mirați, însă. Metrorex este condus de incompetenți care probabil nu s-au urcat într-un vagon de ani de zile. Prin comparație, englezii au realizat o linie de 120 de km pe sub Londra în doar 3 ani, iar deciziile se fac după analize serioase de trafic.
Pentru posteritate, iată traseul căii ferate existente, cu roșu, și cel al metroului M6:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
22 comentarii
19/03/2018 la 11:49 AM
Vor sa piarda finantarea si sa faca din banul public :) Stim cu totii de ce. Asa au batut pasul pe loc si cu pasajul de la Piata Sudului. Au pierdut finantarea UE si apoi l-au facut cum stiu ei mai bine
George(Citează)
19/03/2018 la 11:52 AM
cum ar fi sa faca o ditamai parcarea la capatul lu A3 si statie acolo in continuarea lu’ Pipera. Mindfuck.
add(Citează)
19/03/2018 la 12:17 PM
Cum, voi nu mergeti deja cu metroul din Bragadiru la aeroport ?
http://www.ziuaveche.ro/wp-content/uploads/2018/01/harta-metrou-Bucuresti-2018.jpg
Ciprian(Citează)
19/03/2018 la 12:19 PM
Comentariile anterioare la articolul pe aceeași tema rămân la fel de valabile și azi.
În plus, mie îmi place linia erectă traseului mov.
theSame(Citează)
19/03/2018 la 12:20 PM
Ar putea face la Aviatorilor spre Arcul de Triumf magistrala de legatura si sa mearga drept inainte spre aeroport. Prin Pipera nu cred ca e o idee buna ca e oricum super aglomerata magistrala aia. Chiar daca tot ea va fi folosita pentru a ajunge la Otopeni, macar nu mergi cu puhoiul :)
sind(Citează)
19/03/2018 la 12:53 PM
De la Aviatorilor aș susține și eu, da.
nwradu(Citează)
19/03/2018 la 3:35 PM
pai si ce, la aviatorilor nu e la fel de aglomerata?
add(Citează)
19/03/2018 la 12:37 PM
As zice ca pentru urmatoarele alegeri o sa deseze M2 – Pipera – Comuna Pipera – Tunari – Aeroport
ttavi(Citează)
19/03/2018 la 12:59 PM
1. Linia de tren aia nu e folosibilă așa cum ar trebui pentru că nu e gata reabilitarea trecerii denivelate din Mogoșoaia. Din păcate…
2. Bifurcația de la Aviatorilor nu-i chiar fezabilă, că nu cred că e loc de așa ceva acolo și, bonus, trebuie să treacă și pe sub ceva gârlă. Continuarea spre Pipera, da… aia ar fi ceva.
Ideea e că la stația 1 Mai e lăsat loc pentru continuare traseu subteran așa cum e propus de Metrorex. Parcă e imediat după faimoasa subtraversare a apeductului din zonă, deci e rezolvată o mare problemă.
Referitor la traseul ales – îmi face părerea că ar trebui să avem o linie directă metrou-gară (principală). Nu cred că Victoriei sau oricare altă stație ar putea prelua încă un asemenea flux semnificativ de călători ce vor vrea să schimbe metroul.
În fine, să vedem noi licitația adjudecată și trecută de toate contestațiile, proiectul întocmit și acceptat de beneficiar, exproprierile făcute, autorizația de construire emisă și primele TBM-uri asamblate în subteran și gata să ”muște„ din subsolul patriei…
George(Citează)
19/03/2018 la 1:12 PM
Nici in cele mai optimiste scenarii nu exista o incarcare suficienta pentru o linie de metrou spre aeroport, cel mult ar putea fi un flux de calatori acceptabil pana la complex Baneasa.
In schimb altfel sta problema pentru continuarea M5 spre Pantelimon unde nu numai ca exista cerere dar s-ar rezolva si corespondenta chinuita de la Eroilor si Unirii. Apoi ar fi M7 Rahova – Colentina sau prelungirea M4 in sud. Toate astea sunt mult mai urgente decat M6.
Avem nevoie de o solutie de transport si pentru aeroport dar acolo trebuie modificata linia ferata care momentan te lasa in camp si eventual integrata o gara moderna in viitorul Terminal 2.
Cristi(Citează)
19/03/2018 la 1:40 PM
Tren până la terminal ar fi bun, dar dacă ai de așteptat 1,5-2 ore până la următorul tren e cam degeaba.
VOC(Citează)
19/03/2018 la 1:16 PM
ai postat de la început. de la aviatorilor este cea mai bună soluție. această magistrală nu este rentabilă doar datorită traficului aeroport gară ci prin fluxul de oameni care merg la serviciu din zona de nord. iar aceștia nu lucrează la 1 mai sau gară.
bughy(Citează)
19/03/2018 la 2:06 PM
O bifurcatie la Aviatorilor ar veni la pachet cu scaderea frecventei spre Aurel Vlaicu/Pipera. Inca nu sunt sigur ca asta e solutia cea mai buna.
mouse(Citează)
19/03/2018 la 2:17 PM
Radu, M2 și în actuala formă va mai prinde flux de călători, birourile din zona Aurel Vlaicu încă nu sunt pline și se mai construiește.
Să mai adaugi o prelungire liniei respective ar sugruma de tot linia.
Poate că nu este cel mai fericit punct de pornire pentru M6 gara (dacă s-ar face linia de tren), dar un metrou care să circule pe la Romexpo/Casa Presei – Băneasa – Otopeni nu este o idee rea.
Poate dacă ar porni cumva din Victoriei – unde să se facă o nouă stație ar fi cea mai bună variantă.
În Copenhaga poți ajunge de la stația centrală la Aeroport cu 3 mijloace de transport – tren, metrou și autobuz.
În București avem un autobuz 783 care nu are nici frecvența și nici capacitatea necesară. Trenul e o glumă, metroul e prea departe ca orizont de timp.
Claudiu(Citează)
19/03/2018 la 4:33 PM
Plus ca in autobuzul 783 se urca tot felul de navetiști care locuiesc prin zona Băneasa, e plin de persoane care nu au bilet si ocupa loc degeaba.
Măcar in 783 ar trebui ca urcarea in bus sa se facă pe la șofer după ce arăți abonamentul/biletul.
george(Citează)
19/03/2018 la 3:38 PM
Podul ala de la mogosoaia dupa timpul de executie, sa cum se fac ei ca lucreaza, e un proiect mai complex ca tunelul Gotthard.
alxzen(Citează)
19/03/2018 la 4:29 PM
Nu vor sa înceapă de la Victoria sau Pipera/Aviatorilor pentru ca în zona stau smecherii de la Metrorex-Partide plus ceva terenuri militare, strategice și dacă se deschide șantier acolo sa vezi nebunie cu praf, trepidații, aglomerație, drumuri închise, cum a fost la eroilor sau prin Drumul Taberei, asa ca mințile luminate s-au uitat pe harta si au zis sa il facă de la 1 Mai, probabil un alt șmecher avea niște terenuri numai bune de vândut la un preț uriaș.
Londra are metrou din 1863 iar pana la 1880 se săpa la suprafață, se turna cofrajul apoi se acoperea, de asta unele magistrale nu sunt prea adânci. Ca idee, in 1863 Principatele Unite erau Unite doar de 4 ani, mulți români trăiau in bordeie de chirpici, e greu sa te compari cu cei din Vest când noi suntem de-abia la a 2-a generație de români cu WC în casă, gaz și apă curentă.
george(Citează)
19/03/2018 la 5:56 PM
“Comisia Europeană se mai întreabă, pe bună dreptate, de ce vrem tunel subteran de la marginea orașului și până la aeroport. Din moment ce magistrala va fi construită prin câmp, cu expropieri minime, de ce nu facem un tren de suprafață, la jumătate din cost?”
Eu unul sunt un susținător al ideii de metrou subteran până acolo, Bucureștiul pare să se dezvolte mult în nord drept urmare e posibil ca peste 50 de ani o linie subterană până la aeroport să fie o idee bună. Nu e musai ca magistrala să fie legată (fizic) direct cu Gara de Nord, se poate împărți o parte din traseu cu o altă magistrală (așa cum se întâmplă cu 1 și 3) și în felul ăsta să ai trenuri directe de la gară la aeroport.
ov1d1u(Citează)
19/03/2018 la 7:22 PM
Ca strainilor le sta in gat cand metroul/trenul trece printre blocuri pe pa etajele 6-10. Hai sa nu l mai facem ca poate peste 50 de ani vor fi zburatoare
Mario(Citează)
19/03/2018 la 7:17 PM
Invita-l din nou pe Doru Panaitescu sa comenteze, ca la articolul de acum 4 ani a fost primul.
Leo(Citează)
30/07/2018 la 1:20 PM
Bifurcația aia care o tot sugerezi de la M2 Aviatorilor e o altă magistrală. Practic vrei un M6 cu un alt traseu (legat de M2 și nu de M4).
Comisia Europeană e făcută din politicieni. Nu sunt prea diferiți de Ceaușescu deci fi atent pe cine consideri mai priceput.
Una din marile probleme cu construirea unei alte căi ferate e că trebuie să o legi de ceva (un tramvai, autobuz, metrou). Altă problemă e că în momentul în care anunți un astfel de proiect sar în aer prețurile (capitalismul ăsta). Economiile nu sunt atât de mari. Dacă Bucureștiul se mai și extinde spre nord atunci chiar ai o mare problemă cu prețurile.
Andy D(Citează)
18/06/2024 la 9:25 AM
“Uitați aici un articol mai detaliat.”
nu merge linkul, cel puțin la mine
Tano(Citează)