►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Ce părere aveți de o serie de review-uri la carduri de memorie, considerând că le-aș putea obține de la producători sau magazine? Ar fi interesante astfel de review-uri?
Ideea este următoarea. Cândva, în joacă, am testat majoritatea cardurilor mele de memorie, iar rezultatele au fost foarte variate și surprinzătoare. Majoritatea producătorilor scrie pe ele o singură viteză, de obicei cea de citire, dar și cea de scriere este importantă. De exemplu un card pe care scrie mare 90 MB/s poate scrie de fapt cu 45 MB/s, iar cumpărătorul nu știe asta decât dacă citește un review în prealabil.
Apoi, producătorii au o grămadă de game de carduri. SanDisk, de exemplu, are Ultra, Extreme, Extreme Pro șamd. Specificațiile lor sunt uneori incerte. Merită banii modelul mai scump? Site-ul unui magazin nu te va lămuri niciodată în privința acestui lucru.
Din testele mele rapide, am observat că vitezele de transfer sunt practic multipli de 11 sau 12 MB/s. De exemplu un SanDisk Ultra avea citire și respectiv scriere 45 cu 11 MB/s. SanDisk Class 4 (nu scria altceva pe el) avea 45 cu 21 MB/s, iar un alt SanDisk Ultra avea 45 cu 45 MB/s. Oficial, pe toate scrie “speeds up to 45 MB/s!”
Apoi, testele sunt destul de rapide. Review-ul unui SSD ia cam 2 zile de muncă, din care una o reprezintă testele, jumătate de zi mutarea datelor în tabelurile mele Excel și realizarea graficelor și jumătate de zi scrierea articolului efectiv.
Cardurile de memorie, însă, sunt mult mai simple și nu trebuie studiat comportamentul la accesare aleatoare, nici QD-uri variabile sau multithreading. Chiar și folosind doar CrystalDiskMark vom afla rapid care este performanța maximă a cardului. Fiabilitatea sa nu are rost să o testăm – testele ar dura zile întregi, iar rezultatele pe un singur card oricum nu mi s-ar părea relevante. Ar trebui testate 100 la fel înainte de a trage o concluzie privind rezistența lor în timp.
Prin urmare, cardurile de memorie ar fi mult mai simplu de testat.
Problema este că nu văd o recompensă pentru acest efort. Nu cred că astfel de articole sunt foarte căutate. Cât de des cumpărați un card SD sau microSD, o dată la doi ani? Valoarea lor este mică, din afiliere n-ar ieși mulți bani, probabil 2-3 lei per card (și asta depinzând de cine le dă la test, că dacă mi le dă magazinul SuperCARD nu mi se pare normal să pun linkuri spre eMAG). Routerele generează sume mai mari, sper că SSD-urile vor face la fel în curând, la telefoane și alte produse testez doar variantele de top pentru că-mi place să văd cu ce tehnologie vin, dar cardurile sunt banale și neprofitabile.
Credeți că ar avea rost efortul, indiferent cât este el?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
50 comentarii
08/03/2018 la 3:28 PM
Nu.. pierdere de timp.
Cristi(Citează)
08/03/2018 la 3:30 PM
Nope.
Ionut(Citează)
08/03/2018 la 3:33 PM
Nu
Javert(Citează)
08/03/2018 la 3:39 PM
Nu
Alexey(Citează)
08/03/2018 la 3:41 PM
Din punctul meu de vedere, as vrea sa inteleg in primul rand cine este publicul tinta:
1. Cei ce folosesc aceste carduri pentru telefoane mobile, tablete sau camere auto de exemplu.
2. Cei care le folosesc la modul profesional, pentru fotografie, videografie etc.
3. Alte categorio care nu imi vin in minte.
In primul caz e simplu. Pe ei nu prea ii va interesa mult viteza si de regula cumpara ceva ce e mai ieftin si cu capacitate mica/mare dupa caz, dar “budget”. Eu la telefon (S7 Edge) am un card Samsung UHS de 64GB (mai scump) si iti pot spune ca in benchmark prin card reader sunt diferente foarte mici fata de ADATA (am unul de 32gb) care e mult mai ieftin. Pretul in schimb (Pentru 64GB e destul de diferit)
In a doua categorie, sunt persoanele cu adevarat interesate de viteza.
– Cu ce viteza scrie efectiv cardul
– Pot sa trag de exemplu 4K cu 100MBPS pe el?
– Cum e transferul prin USB3.0/2.0 sau CardReader Intern (Laptop)
– Cam cate fotografii incap in medie pe X GB (Exemplu, la 24MP in medie, poti trage 1000 Cadre Raw) Exemplu fictiv.
– Eventual teste pe o camera foto sau video.
Eu cam asa as aborda problema. Eventual, cum era categoria cu “Cele mai bune Routere” am putea avea si “Cele mai bune carduri” care sa includa toate testele facute de tine.
Sper ca te ajuta in vreun fel aceasta idee.
Mihai(Citează)
08/03/2018 la 4:12 PM
La momentul lansarii lui Samsung S6, de acum cativa ani, ei justificau lipsa cardului de memorie prin viteza acestuia. In ciuda aparentelor, viteza cardului in telefon afecteaza si viteza telefonului in sine, atunci cand accesezi cardul. Eu as zice ca au sens testele pentru ambele tipuri de carduri. Macar pentru educarea pietei care, in general, se uita la clasa cardului si atat si nu intelege de ce un card e mai scump decat celalalt, in cadrul aceleiasi clase.
Bipbip(Citează)
08/03/2018 la 3:42 PM
Asta e un articol la care vei obtine mai multe comentarii decat de la orice alt articol despre carduri de memorie.
Deci nu.
nashu_mare(Citează)
08/03/2018 la 3:57 PM
Nu.
Am un stick de memorie mare. Nu m-a interesat viteza lui exacta, sunt multumit.
Fa reviewuri la produse scumpe, care sunt o investitie, unde caut pareri inainte.
mac gregor(Citează)
08/03/2018 la 4:06 PM
Nu. Totusi nu sunt publicul tau tinta, nu ma intereseaza nici reviewurile la routere/ssd.
Singurul articol pe care il recitesc din cand in cand e cel cu cheescake, ca uit sa bag reteta lui James in bookmarks.
user(Citează)
08/03/2018 la 4:14 PM
Eu am zis și la review-ul pt cardul de memorie Sony, 99% din SD-uri sunt bune pentru 99% din utilizări, deci nu văd oportune review-urile astea.
Motanes(Citează)
08/03/2018 la 4:20 PM
Nu!
Cristi(Citează)
08/03/2018 la 4:41 PM
Da, intotdeauna am fost dezamagit ca nu exista astfel de review-uri comparative
Andrei Grigoras(Citează)
08/03/2018 la 4:43 PM
Nu
Tano(Citează)
08/03/2018 la 4:50 PM
Nu.
Alioja(Citează)
08/03/2018 la 4:54 PM
Nu. Eu nu le citesc nici pe cele despre routere si SSD-uri, ca nu cumpar asa ceva in fiecare zi si, cum tehnologia evolueaza, nu ma documentez acum pentru ceva ce o sa cumpar peste doi ani.
ipo(Citează)
08/03/2018 la 5:22 PM
Din punctul meu de vedere cred ca ar fi foarte utile pentru ca vitezele reale sunt departe de cele marketizate , inclusiv pe carduri de buna calitate. De exemplu ultimele doua carduri cumparate au fost Toshiba Exceria 64GB (pentru ca era UHS3) si am pus-o pe tableta (LINX 8) , iar celalalt Sandisk Ultra A1 32GB pentru Wii (ca vreau sa-l modez) . Sunt dezamagit de Sandisk … se laudau cu viteze de pana la 100 , care in realitate nu ajung la 50. Deci … fail … la fel de scump precum celelalte.
Liviu(Citează)
08/03/2018 la 5:24 PM
Nope…
Mai bine articole despre altceva.
benea(Citează)
08/03/2018 la 5:39 PM
Nu, Radu. Pentru mine ar fi exact ca cele cu review la routere, nefolositoare.
Bogdan(Citează)
08/03/2018 la 6:01 PM
Nope. Ar fi de interes mai mult pentru profesionisti in audio video, dar aia deja ar sti ce trebuie sa ia, probabil.
Pentru noi astialalti nu e de interes si pt ca pretentiile sunt mici si pt ca pretul unui card e mic.
Robo(Citează)
08/03/2018 la 6:04 PM
Nu,piata e f rapida, cei care ar fi cu adevarat interesati de asa ceva si ar cumpara high end sunt o nisa, ai pierde prea mult timp (degeaba)
Silvanus(Citează)
08/03/2018 la 6:05 PM
Da atata timp cat nu investesti bani in ele.
Pe mine pe langa viteze m-ar interesa cate date pot fi scrise pe ele pana mor. La fel si la SSD-uri.
Pt SSD-uri cred ca sunt 2-3 teste de genul vechi de 3 ani. Le-as scrie in engleza ( sau si in engleza ) .
dadada(Citează)
08/03/2018 la 6:12 PM
Nu.
Giovani(Citează)
08/03/2018 la 6:19 PM
Nu
Mishu(Citează)
08/03/2018 la 6:36 PM
Da, ar fi utile, in special pentru camere video. Cei care zic nu, probabil se gandesc doar la carduri pentru telefoane. E o nisa interesanta…
Mike(Citează)
08/03/2018 la 6:46 PM
Eu zic ca da, pot argumenta mai tarziu.
Geo(Citează)
08/03/2018 la 7:42 PM
Si la routere, ssd si card ar fi bine sa aflam cele mai bune la raportul calitate/pret. Ca daca vreau ceva foarte bun stiu singur sa-l cumpar pe cel mai scump.
Ionut(Citează)
08/03/2018 la 8:04 PM
Avand in vedere ca s-au tot îmbunătățit camerele pe telefoanele mobile in ultimii ani, mi-ar plăcea să vad o comparație între ele in diferite situații (low light, portret, sport, etc). si pe categorii (budget, mid, flagship). Ar merge și o serie de one vs another
The Gadgetist(Citează)
08/03/2018 la 8:12 PM
Nu.
Pentru carduri, Samsung, SanDisk.
sebid2k3(Citează)
08/03/2018 la 8:16 PM
Eu nu le-as face, dar daca vrea altul sa o faca, nu pot decat sa ii multumesc. Pt tine nu cred ca ar fi rentabile astfel de review-uri
ion(Citează)
08/03/2018 la 8:16 PM
Nu. Prefer sa se intoarca stirile zilnice din tehnologie.
alunelu(Citează)
08/03/2018 la 8:52 PM
Nu
Radu(Citează)
08/03/2018 la 9:18 PM
Eu zic ca oamenii care sunt interesati de astfel de detalii amanuntite despre carduri sunt o nisa foarte mica, si ca nu merita efortul.
Cred doar ca ai putea sa testezi mai multe si sa faci un top cu ele, intr-un singur articol, adica practic sa dai recomandari oamenilor si link-uri afiliate, fara sa intri in detalii minuscule despre fiecare card in multiple articole.
Alex(Citează)
08/03/2018 la 9:33 PM
Acum 5 ani cand Nikon vindea de rupea camere foto, ar fi fost util un test de carduri SD pentru ele. Acum ca totul se face pe telefonul mobil, utilitatea unui test de microSD-uri este redusa.
De ce are rezultate atat de variate Sandisk? Pentru ca pot sa dea peste un lot bun, sau peste unul care indeplineste cerintele de clasa la limita. Nu-si mai produc singuri memoria, controlul calitatii e pe garla pe undeva.
Pentru filmat 4K cu telefonul mobil iti trebuie un card mai curatel, in rest cam orice iei este bun pentru folosirea zilnica.
Bafta cu SSD-urile, vin vremuri interesante.
Gaelex(Citează)
08/03/2018 la 9:58 PM
What about… review-uri HDD portabile? ?
John(Citează)
09/03/2018 la 9:36 AM
Dar de ce, care ar fi scopul?
Mai exista o piata semnificativa pentru HDD-uri portabile ?
Andrei Grigoras(Citează)
09/03/2018 la 12:11 AM
Nu. Oamenii care isi iau device-uri ieftine nu pun pret pe performanta cardului, cei care isi iau device-uri scumpe probabil stiu deja ca trebuie sa isi cumpere carduri UHS
Bogdan Mihai(Citează)
09/03/2018 la 12:24 AM
Nu, mai bine investesti timpul in altceva. Eu de ex pentru gopro mi-am luat unul din cardurile recomandate, poate nu e cel mai bun dar isi face treaba perfect.
La fel si pentru camera foto.
alex(Citează)
09/03/2018 la 2:41 AM
Nu, totuși nu.
cata(Citează)
09/03/2018 la 8:19 AM
Da, ar fi buna o comparatie a cardurilor de memorie, in ultima vreme au aparut multe laptopuri 2 in 1 sau slim cu doar 32/64 Gb stocare, insuficienta pantru Windows 10, deci un card sigur si cat mai rapid ar fi foarte util.
https://altex.ro/laptop-desktop-it/laptopuri/filtru/order/price/dir/asc/
JeanValjean(Citează)
09/03/2018 la 8:48 AM
Eu zic ca o lista cu ce carduri sunt recomandate pt diferite camere ar fi de mare ajutor. Mi-am luat de la Altex un go pro si tipul de acolo mi-a recomandat un card care nu este destul de rapid… Acum trebuie sa cumpar altul, iti multumesc anticipat daca o sa scrii un articol pe tema asta :))
Marius(Citează)
09/03/2018 la 9:22 AM
Pierdere de timp, aiurea, topic de clasa a 3-a “al meu e mai rapid” – deci nu!
K(Citează)
09/03/2018 la 9:26 AM
Nu, nu, nu :)
De 3 ori nu, mergi în etapa următoare, delete project :D
ionică(Citează)
09/03/2018 la 9:27 AM
Toti zic nu ….pana constata ca au nevoie si de niste teste.Eu zic ca ar fi interesant tocmai pentru ca nu face nimeni.
Andrei(Citează)
09/03/2018 la 10:41 AM
Da, pentru mine ar fi utile review-uri unde sa gasesc vitezele de scriere reale.
Petre(Citează)
09/03/2018 la 11:03 AM
eu am cumarat mereu (cand aveam nevoie de ceva cat de cat bun) carduri sau stickuri de la producatori cu nume care mentioneaza diferit viteza de citire de cea de scriere.
nu stiu daca functioneaza exact cum spun ei pentru ca nu am testat, dar au mers cel putin suficient de bine.
am si acum un stick hp de 16gb foarte vechi (dintr-un plastic care a rezistat mai bine decat parea – era format mic / slim, retractabil) care scrie / citeste uimitor de rapid (si atunci nu exista inca usb 3.0)
john2381(Citează)
09/03/2018 la 12:30 PM
Nu
Marko(Citează)
09/03/2018 la 12:40 PM
urmează review-uri de tastaturi de 50 lei.
vali(Citează)
09/03/2018 la 3:46 PM
Evident ca nu.
Plictisitoare si degeaba. Cei care vor si au nevoie de carduri de memorie pentru munca lor, stiu deja ce si cum.
Pentru cei care folosesc la un telefon sau o camera foto la nivel de user normal, chiar nu ii trebuie un card extrem de performant.
Deci nu.
Vlad(Citează)
10/03/2018 la 9:34 AM
Nu folosesc. Însă am pus un ssd pe laptopul meu vechi de 7 ani și parcă e nou.
Vasile(Citează)
10/03/2018 la 11:47 PM
As citi (si as folosi ca atare) astfel de articole!
Sunt unul dintre cei foarte multi care folosesc doar camera point-and-shot si o sapuniera subacvatica ca sa fac poze in vacanta, fara pretentii artistice. (multi n-ar recunoaste asta)…
Si sunt convins ca ce cumpar eu sunt carduri cu specificatii supra-dimesionate pentru ce-mi trebuie mie.. Cum nu stiu care sunt cardurile cele mai reliable (ca asta e ce ma itereseaza de fapt) , prefer sa le cumpar pe cele mai performante/scumpe dupa criteriul arbitrar mai scump si folosit mai departe de de parametrii limita inseamna mai reliabil.
La fel e si cu cardul de telefon ( pe ala il iau doar o data insa dupa acelasi criteriu arbitrar).
Profesionistii stiu ( ar trebui sa stie) ce cumpara dar blogul nu e pentru ei. Ei pot sa comenteze daca ceva foarte departe de adevar, ceea ce e iarasi un lucru util.
Deci:
Cum ar s-ar comporta un card scos din congelator si infipt intr-un card reader (ca sa nu-l pui direct in laptop), la scriere creiere masiva de video?
Dar la 70 de grade dupa ce l-ai uscat bine cu feonul?
Cum se comporta cardul la scriere/citire cand e 95% plin?
Din experianta de pana acum un singur SD card mi-a crapat (puteam sa citesc dar nu sa mai scriu) dupa o singura scriere, si de atunci evit brandul respectiv (desi sunt convins ca e doar o intamplare, deci numele nu are relevanta).
tudor(Citează)