►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Din motive ce fac parte dintr-o strategie cel puțin dubioasă, la o primă vedere, Ziarul Financiar promovează pe site-ul său și articole de pe alte site-uri din grupul editorial (bănuiesc), precum:
Asta pe lângă unele ce ar avea o oarece justificare, precum Mediafax, Go4IT și, cu mega-multă indulgență, Rock-on.ro.
Screenshot-urile de mai jos sunt toate de astăzi, pe la ora 10:
Mi s-a spus de câteva ori că astfel de titluri sunt doar pentru cross-linking, uneori nefiind titlurile reale din site-ul destinație. Cum ar fi, ți se zice cu seninătate “ah, alea sunt doar pentru clickbait”.
OK, dar ce nevoie este de ele? Cititorii Ziarului Financiar sunt, în teorie, oameni interesați de economie, finanțe, bănci, acțiuni, investiții, știri despre companii, legi și schimbări în acest domeniu. De ce ochii lor trebuie să facă slalom printre Jugaru Shukaru și Flory din Vaslui pentru a le găsi?
Am avut discuția asta legată de clickbait, cross-linking și diluarea materialului interesant cu cineva de la o altă publicație asemănătoare. Îmi spunea că știe că nu-i un lucru bun, dar conducerea preferă să raporteze 300.000 de vizitatori aduși prin orice metodă posibilă decât 30.000 care intră exclusiv pentru știri economice.
Am întrebat și pe la diverse companii unde ar prefera să bage publicitate. La 30.000 care intră interesați de economice, desigur, nu la nimereală. Pentru “la grămadă” sunt alte site-uri. Dar n-ai cu cine să schimbi sistemul, că banii se cer după ce te lauzi cu afișări, restul nefiind ușor măsurabile sau fiind ignorate. Nu știu cât cere ZF pe un articol publicitar, dar un rate card din T1 2016 vorbește de 8500 lei fără TVA pentru un advertorial, alt ratecard de chiar mai mulți bani.
Revenind la ZF, o mare parte dintre articole sunt disponibile doar abonaților plătitori. Am vrut să pun în știrile zilei un interviu cu șeful evoMAG, dar era blocat. Mie mi s-ar părea normal ca analize proprii sau știri în exclusivitate să fie sub paywall, nu interviuri (care uneori se fac la inițiativa și cu taxarea intervievatului) și, cum am văzut de câteva ori, comunicate de presă pe care le primesc și alții.
De ce să mă abonez la ediția premium? Pentru Flory din Vaslui? Ca să scap de Jugaru? Majoritatea oamenilor din companii cu care am vorbit despre sistemul de paywall mi-au confirmat, neoficial, că ei dau bani pe abonamente la ZF și multe alte publicații de acest gen doar ca să rămână prieteni cu ei. “Uite, vă susținem și noi”. N-au nevoie să citească rapid noile articole apărute deoarece în paralel plătesc și monitorizări de presă pentru a afla rapid ce se spune despre ei sau despre concurență în orice publicație sau televiziune din țară.
Și atunci să se mai mire cineva că prefer să pun linkuri către Profit.ro, care momentan are un site curat și modern și articole scrise doar pentru această zonă de interes? Poate că de multe ori nu dau primii știrea, dar acolo o văd cu ușurință, nu o caut printre mesaje despre Flory și Jugaru. Știu câțiva redactori de la ZF, toți oameni dedicați muncii lor, cunoscători ai domeniului în care activează șamd. Mă întreb dacă lor le convine că articolele proprii apar lângă un link spre Cocoștiri.ro.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
23 comentarii
09/02/2018 la 11:35 AM
In cartea mea universitara de marketing aveam la bibliografie un link din Libertatea. Iti dai seama cata importanta i-am dat materiei si Prof. dr-ului respectiv. Cat despre ZF, avand in vedere ca au continut premium nu ar trebui sa faca clickbait-uri si stiri la vrajeala. Nu poti sa te duci la cineva cu o analiza ZF cand ala vede numai porcarii pe non-premium pe site.
jder(Citează)
09/02/2018 la 11:56 AM
Si pe prosport.ro aceeasi treaba, din pacate.
Catalin(Citează)
09/02/2018 la 7:00 PM
Ziarul Financiar
Şeful evoMAG.ro: Priorităţile noastre pe 2018 sunt lansarea platformei marketplace şi orientarea spre mobil
Autor: Adrian Seceleanu 08.02.2018
Ponderea achiziţiilor de pe mobil va ajunge şi la 70% pe unele segmente, spune Mihai Pătraşcu.
Compania Evolution Prest Systems, care administrează evoMAG.ro, unul dintre cei mai mari zece retaileri online electro-IT din România, cu afaceri de 85 mil. lei în 2016 (19 mil. euro), îşi va concentra eforturile în acest an pe lansarea platformei marketplace – prin intermediul căreia şi alte firme îşi pot vinde produsele pe site, dar şi pe îmbunătăţirea variantei de mobil a magazinului şi a serviciilor de livrare.
„Priorităţile evoMAG pentru 2018 vizează implementarea marketplace-ului, în primul trimestru al anului, îmbunătăţirea serviciilor, dar şi orientarea către zona de mobile”, a declarat pentru ZF Mihai Pătraşcu, CEO şi acţionar majoritar al companiei. „Răspunsul meu ia în calcul trei mari tendinţe anul acesta. Prima: marketplace-ul este noul online, aş putea spune. Aşa că în 2018 vom vedea mai multe proiecte de acest gen. A doua tendinţă: mobilul este rege, ponderea lui va ajunge la 70% pentru nişele de impuls (flori, cadouri, ceasuri) şi la 50-60% la produsele de IT&C. Şi, de asemenea, vom avea o predictibilitate mai mare în ceea ce priveşte livrarea pentru clienţi, aceştia cumpărând mai des şi mai mult online, date fiind uşurinţa şi obişnuinţa în folosirea platformelor online.”
Şi cel.ro, al doilea magazin online IT&C de pe piaţa locală, şi-a lansat recent platforma marketplace, unde are în prezent circa 50 de clienţi, cu ambiţia de a ajunge la 1.000 până la finele anului. Cea mai avansată platformă de tip marketplace de pe piaţă este cea a eMAG, liderul pieţei locale de retail online, care are câteva mii de comercianţi înscrişi în platformă, care generează un procent semnificativ din comenzi. eMAG a ajuns la aceste rezultate în condiţiile în care a lansat platforma marketplace în anul 2011.
evoMAG.ro se va concentra în acest an şi îmbunătăţirea serviciilor de livrare şi personalizarea ofertelor. „O altă prioritate este livrarea mai rapidă a produselor. Venind în sprijinul nevoii clienţilor de rapiditate în livrare, evoMAG este singurul magazin online din România care oferă livrarea produselor într-o oră de la plasarea comenzii. Totodată, personalizarea ofertelor către clienţii finali este o altă prioritate care ar trebui luată în calcul de toţi retailerii în perioadă următoare”, a spus Pătraşcu. El a adăugat că, pe lângă retaileri, toţi jucătorii din piaţă ar trebui să impulsioneze plăţile cu cardul. „La nivelul industriei, toţi cei implicaţi ar trebui să încurajeze plata cu cardul, astfel încât tot procesul acesta de achiziţie de produse prin internet să fie mult mai uşor, iar administrarea cash-ului din companie să fie cât mai redusă. Tot în ideea unui acces mai uşor la produsele pe care le doresc clienţii şi a unei experienţe plăcute de shopping, ar trebui luat în calcul şi accesul mai facil la finanţare pentru clienţii finali. Argumentul este că tot mai mulţi clienţi accesează sistemul de achiziţie în rate pentru produsele pe care şi le doresc.”
Compania Evolution Prest Systems a raportat pentru 2016 o cifră de afaceri netă de 84,6 milioane de lei (circa 18,8 milioane de euro), cu 10% mai mare faţă de 2015, potrivit datelor înregistrate pe site-ul Ministerului de Finanţe. Profitul net a înregistrat o creştere anuală de aproape 75%, ajungând astfel la circa 770.000 lei (172.000 euro) în 2016.
Un pachet de 10% din acţiunile retailerului este deţinut de compania de distribuţie IT&C Mida Soft Business, care este activă şi pe segmentul furnizării de servicii de IT.
Mihai Pătraşcu, despre:
♦ bugetul de investiţii – Nu avem stabilită o sumă limită pentru investiţii anul acesta. În prezent pot spune că mare parte din investiţii vor merge către realizarea şi dezvoltarea marketplace-ului, către diminuarea timpului de livrare a produselor şi îmbunătăţirea experienţei de utilizare a site-ului evoMAG.
♦ cele mai mari riscuri pentru business în acest an – Competitivitatea pe marja de profit şi creşterea preţurilor din cauza devalorizării leului în raport cu dolarul şi cu euro.
♦ segmentele de business care pot genera cele mai mari creşteri ale veniturilor / profitului – După cum spuneam, consider că marketplace-ul este acea zonă care poate genera creşteri ale veniturilor. De asemenea, cumpărăturile făcute direct de pe telefonul mobil reprezintă un alt segment care va cunoaşte anul acesta o dezvoltare semnificativă.
♦ impactul “revoluţiei fiscale” – Până în prezent nu au fost revizuite planurile companiei din pricina schimbărilor fiscale. Ne dorim însă un climat de predictibilitate şi stabilitate, astfel încât să înregistrăm o dezvoltare pe termen lung, să putem construi pe termen lung şi să putem investi în consecinţă.
Mihai Dobre(Citează)
09/02/2018 la 12:01 PM
e naspa rau cu nisele, pe eu vremuri (cam 6-8 ani) aveam un blog auto care avea cam 2500 unici/zi, timp pe site de vreo 3-4 minute si bounce rate-ul de 30-40% depinde de luna. Mereu mi se spunea cand voiam sa fac bani din advertoriale si alte cele ca e cam mic traficul, is altii care au 4000 si cer mai putin.
Astia aialalti puneau poze cu gagici, psotii zilnice etc iar eu aveam un blog unde intrau doar oamenii interesati de masini. CSF, ncsf.
Andrei Monenciu(Citează)
09/02/2018 la 12:11 PM
habar n-am despre subiectul articolului, dar flory din vaslui e foarte tare, nu vorbi despre ea ca si cum ar fi gunoi, ca e much more than meets the untrained eye acolo.
nu urmaresc constant, dar din ce am vazut, e vorba de umor de cea mai buna calitate, de critica sociala fina plus acting desavarsit (iar gagica e foarte misto, chir ca e mascata)
nu stiu cine e in spatele acestui personaj, dar daca stau sa ma gandesc mai bine, la cat de bune sunt textele si la cat de buna filmarea, nu m-ar mira sa fie sustinuta sau chiar detinuta de un trust de media….
…ceea ce ar explica de ce apare pe ZF, gen.
Robo(Citează)
09/02/2018 la 12:20 PM
Ok, Radu, mi-a luat 5 minute sa gasesc informatia ca Flory din Vaslui e detinuta de Mediafax si ca textele ii sunt scrise de Tetelu.
Ce sa vezi, ZF si Mediafax apartin ambele de Mediapro.
Facem si noi un pic de research inainte de a scrie? Numazic.
Robo(Citează)
09/02/2018 la 5:36 PM
Din punctul meu de vedere, dacă e Mediapro am încheiat tot. Nu mă interesează nici protv, nici nimic legat de ei.
Emil C(Citează)
10/02/2018 la 10:02 AM
Media Pro nu mai are treabă cu ProTV. Sârbu a vândut doar televiziunile. De-aia sunt ZF si Mediafax in groapă.
hoinaru(Citează)
11/02/2018 la 8:13 PM
Mulțumim, Captain Obvious, dar toate site-urile respective sunt ale Mediafax sau partenerilor lor. Credeam că e clar asta. Credeai că pun linkuri către niște site-uri ce le-au plăcut lor?
nwradu(Citează)
09/02/2018 la 12:23 PM
Din cauza astfel de linkuri am refuzat sa intru pe Ziarul Financiar deși mult timp se afla in lista de site-uri pe care le vizitam zilnic, la fel si ziarul Gândul sau Adevarul, le-am înlocuit cu digi24, newsro.
george(Citează)
09/02/2018 la 12:32 PM
daca ai refuzat sa intri pe ZF din cauza acestor linkuri, cineva de la marketing-ul lui Media Pro ar trebui sa si-o ia in freza :))
vad ca si Ciobanii si Tetelejurnal si Flory din Vaslui sunt marci detinute de o companie (Comedis Mall) care e detinuta de iubita lui Adrian Sarbu
https://www.paginademedia.ro/2018/01/pregateste-adrian-sarbu-o-noua-platforma-marci-legate-de-gainusa-vacanta-mare-si-tetelu-inregistrate-la-osim-de-aceeasi-firma
Robo(Citează)
09/02/2018 la 2:48 PM
Dacă nu ar fi ZF, nu ai avea ce să citesti pe profit. ro, așa că ciocul mic. Spre exemplu, ce am scris eu astazi la 12:56 despre Food Machinery Corporation a apărut pe profit.ro la 13:14.
Roana Rotaru(Citează)
10/02/2018 la 9:13 AM
Super. Apreciem ca faci o treaba buna si te putem citi pe profit.ro unde e mai curat si mai prietenos. Spor la munca.
Cezar(Citează)
11/02/2018 la 8:12 PM
“Ciocul mic” =))
nwradu(Citează)
09/02/2018 la 4:21 PM
cred ca zf se duce tot mai departe de profilul unui ziar de afaceri ,nu il mai citesc asa cum nu mai citesc capital. nu voi platii niciodata pentru asa ceva
io(Citează)
09/02/2018 la 8:01 PM
Stiu ca Gazeta Wyborcza a dorit cu multi ani in urma sa intre in Romania si sa cumpere ZF sau ceva similar. Au renuntat cand au descoperit cat de multi citesc ziare de scandal si cat de putini cauta stiri economice, tehnice, etc.
KMean(Citează)
09/02/2018 la 9:14 PM
Auzi că ciocul mic. Asta da limbaj de ziar quality. Uite așa sper sa va duceți la vale, economiștii lui peste. Spor la numărat pamperși și corporatisti, trăiască press releasurile și google translate.
Liviu(Citează)
10/02/2018 la 9:29 AM
Eu sincer, ma mir ca inca sunt oameni care mai citesc presa economica de la noi.
Robo(Citează)
11/02/2018 la 8:10 PM
Ar fi bine dacă ar citi-o mai mulți. Ar mai învăța câte ceva despre codul fiscal, problemele companiilor, bugetul țării, unde merg banii șamd.
nwradu(Citează)
10/02/2018 la 2:51 PM
ciocu mic? serios? atat? asta poti tu dupa ce va critica pe buna dreptate autorul unui blog de buna calitate? puteai sa o iei ca pe un sfat, sa il rumegi in liniste (ca mesele pe care nu le sari niciodata cu siguranta) si sa inveti ceva, si din ce a scris radu si din comentarii.
nu e jenant sa vezi ca oamenii de calitate va ocolesc? tu ai vazut vreodata cat de penibili sunt cei de pe site urile anterior mentionate? ala e divertisment la voi? flory din vaslui? jugaru shukaru? flory ar avea dificultati sa se angajeze si la salon de masaj dar sa faca divertisment? iar jugaru? omul e one step away from taximetrist la pelicanu… nu pe bune, refuz sa cred ca nu vezi penibilul situatiei draga “ruana”…
alex(Citează)
11/02/2018 la 11:32 AM
Daca tot e blog de calitate, de ce nu ai un limbaj adecvat? Care este problema ta daca cineva nu este de acord cu ceva din articol? Macar hai sa scrie si noi corect ca sa nu devenim jenanti.
Mihai(Citează)
11/02/2018 la 11:37 AM
P.S: esti cumva de la profit.ro si nu iti convine realitatea?
Mihai(Citează)
12/02/2018 la 9:05 AM
Ea are limbaj de psd ista intre 2 varste (sau intre 2 masuri la pantaloni) si tot eu nu am limbaj neadecvat, prietene, eu ii raspund pe acelasi ton, atat.
Nu am nicio treaba cu profit punct nimic, nici macar nu ii citesc, eu il citesc pe Radu si sunt un mic antreprenor intr- un domeniu total diferit. M-a frapat pur si simplu stilul de mahala si ce a inteles ea din tot acel articol…
Iar cu scrisul corect…lasa-ma, te rog, e un argument omniprezent, de cele mai multe ori bazat pe o lipsa clara de argumente pe subiect.
alex(Citează)