►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Țin minte lansarea primei generații X3, cândva în 2003, moment când autovehiculul părea un SUV de dimensiuni reduse. Mulți ani mai târziu, noua generație BMW X3 mi s-a părut un SUV atât de mare și performant și bine dotat, încât X5 parcă rămâne doar pentru cei ce vor să impresioneze cu o mașină mare de dragul de a fi mare, iar cu viitorul model X7 cine știe ce planuri au.
Cum ar fi, X3-ul actual pare genul de mașină care oferă tot ce-ai putea avea nevoie de la un model premium.
Dacă ați citit articolele mele despre BMW seria 7 sau despre seria 5, știți la ce să vă așteptați și la X3. BMW are o strategie de trickle down pentru tehnologie dinspre modelele de top spre segmentele inferioare, deși nu cred că e vorba de un trickle, ci de o cascadă, probabil vreo 80% din ce găsești pe modelele de top poți avea și pe X3. Asta îmi place la BMW, la ei practic alegi forma și dimensiunea mașinii, dar dotările posibile sunt în mare aceleași.
Îmi place și nivelul de particularizare a software-ului, indiferent de componenta despre care discutăm. Cei de la BMW sunt printre puținii producători care s-au gândit că, dacă toate sistemele mașinii sunt oricum controlate din calculatoare, atunci ar putea să te lase să configurezi cât mai multe opțiuni. De exemplu, la X3 poți alege de câte ori să clipocească luminile de semnalizare la o apăsare scurtă de manetă, pe când la alte mașini ai setarea default de 3.
Mi-a plăcut în mod special și că au dus la alt nivel configurarea sistemelor de climatizare, încălzire în scaune și în volan. X3 te lasă nu doar să le programezi pornirea la anumite ore, ca să găsești mașina răcorită atunci când te urci în ea dimineață, dar și să reglezi scenarii de genul “încălzește scaunele dacă temperatura exterioară este mai mică de 5 grade”.
Instalația de aer condiționat cu ionizare și arome integrate este prezentă pe X3, la fel și configurarea luminii interioare în diverse nuanțe, gesturile din deget în aer pentru a regla volumul sistemului audio sau a tăia muzica. Sistemul de control este același, cu rotița iDrive din care poți mișca meniurile ecranului color de mari dimensiuni din centrul bordului, dar și cu suprafață tactilă în partea de sus a aceleiași rotițe pentru a desena pe ea, cu degetul, litere atunci când vrei să scrii un mesaj. Sistemul de control vocal este și el destul de complex, recunoscând mult mai bine diverse cuvinte, știind mai multe sinonime pentru diverse acțiuni.
Ecranul central este și el configurabil, fiind bazat pe un sistem de box-uri, iar modul split screen parcă arată și mai bine. Mașina permite și screen mirroring direct de pe un telefon mobil după împerecherea rapidă a acestuia prin NFC, dar din păcate nu și în mers, așa că nu vă gândiți că puteți afișa Waze în acest mod în timp ce mașina rulează; se dezactivează automat ca metodă de siguranță.
Am apreciat în continuare atenția la detalii, precum posibilitatea de a regla ce anume este afișat în ceasurile electronice din bord și stilul diferit al acestora în funcție de modul de rulare a mașinii. Modul Confort are ceasuri albastre, liniștite, modul Sport le transformă în unele roșii, cu accent pe turometru și treapta de viteză actuală.
O mare parte din tehnologie este legată de restul sistemelor mașinii, desigur. O cameră video recunoaște semnele privind limitările de viteză și interdicția de a depăși, o mulțime de alte radare, senzori ultrasonici și camere video identifică potențiale pericole nu doar în trafic, ci și pe lângă, avertizându-te privind pietoni sau trafic perpendicular.
Cu acestea la bord, sisteme autonome de condus sunt practic ceva banal. Mașina are o autonomie level 2, așa cum este ea socotită de cei care se ocupă cu astfel de lucruri, adică adaptează automat distanța față de vehiculul din față și cotește automat în curbe ușoare, precum cele de pe autostradă. Level 2 – adică face asta pentru scurt timp, cerându-ți să ții mâna pe volan (are detector pentru asta) ca să se asigure că ești totuși atent la ce se întâmplă. Chiar și așa, sistemul este foarte plăcut la drumuri lungi, unde poți fi foarte relaxat pe autostradă în timp ce mașina practic se conduce singură.
Noul X3 vine și cu parbriz și ferestre din sticlă ce îmbunătățește izolarea fonică, faruri și stopuri LED, sistem de închidere automată a grilei frontale în funcție de viteză și nevoia de răcire, iar forma mașinii asigură un coeficient de rezistență de doar 0,29, probabil o premieră pentru SUV-uri. Ieși din mașină și se aprinde și un covor de lumină, proiectat din oglinzile laterale, care iluminează terenul în jurul SUV-ului pentru câteva secunde.
N-am terminat. Pe lângă coeficientul Cd de 0,29, BMW a micșorat greutatea totală la aproximativ 1,8 tone și a asigurat mașinii o distribuție 50–50% a greutății pe cele două punți, ceea ce o face foarte bine echilibrată în deplasările inclusiv pe teren accidentat. Sistemul de ultimă generația xDrive se descurcă bine acolo, zic cei de la BMW.
Motoarele sunt de 2 litri și 3 litri diesel, 190 și 258 CP, cupluri de 400 și respectiv 680 Nm, sistem TwinPower Turbo cu turbocompresor cu geometrie variabilă. Un model X3 M40i pe benzină este de asemenea disponibil, cu tot cu aspect special în interior și exterior pentru a sugera caracterul mult mai sportiv, iar motorul său de 3 litri pe benzină dezvoltă 360 de cai-putere; 0-100 km/h în 4,8 secunde cu acest motor. În decembrie 2017, BMW a anunțat că două noi motoare pe benzină vor fi disponibile pentru X3, introducând modelele xDrive20i și xDrive30i în gamă, cu puteri similare celor diesel.
Până și amortizoarele pot fi controlate electronic pentru a se adapta la situația de pe drum. Ce nu are mașina față de X5? Posibilitatea de a fi dotată cu suspensie pneumatică, dar în rest cred că v-am făcut o idee că X3, deși un SUV din gama compactă, are de toate la bord.
Noul X3 este pe gustul meu, cu o parte frontală mult mai impunătoare, impresie generată în primul rând de forma ceva mai sportivă a capotei și de supradimensionarea farurilor și a grilei în raport cu alte mașini. Au schimbat total și zona proiectoarelor, care are acum un aspect mai complex.
Mașina arată bine din toate părțile, zic eu. Din lateral îmi place cum au scos în relief conturul roților pe aripi, iar în spate stopurile LED ies mult mai bine în evidență. Simetria celor două țevi de eșapament contribuie la aspect. Oglinzile laterale cu semnalizatoare orizontale, lungi cât întreaga lor suprafață, arată de asemenea bine.
Modelul condus de mine avea plafon panoramic din sticlă, cu partea din față retractabilă.
Cum spuneam, drag coefficient de 0,29. Garda la sol este de 204 mm, unghiurile de atac/rampă/degajare sunt de 25,7/19,4/22,6 grade. Lungimea de 4,7 metri îmi dă per total impresia de mașină mare, genul care te face să te întrebi de ce segmentul se numește “compact”. Lungimea sa este un pic mai mare decât a unui Skoda Kodiaq sau Audi Q5, de exemplu.
În interior am găsit design-ul BMW al generației curente de automobile. Bordul este un ecran color cu diagonala de 12 inchi și rezoluție foarte bună, unde ceasurile pot fi configurate în diverse detalii. Pe parbriz se proiectează un HUD vizibil șoferului.
Volanul multifuncțional are 11 butoane și două comutatoare up-down pe el și îmi place soluția cu acestea, software-ul fiind suficient de deștept încât din felul în care le apeși să-și dea seama dacă vrei să crești viteza pilotului automat cu câte 1 km sau mai mult.
Consola centrală are design-ul clasic al generației curente, cum ziceam. Ecran mare, color, tactil, sub el gurile de ventilație (și buton de configurare a opțiunilor de asistență și siguranță plasat între ele), apoi sistemul audio și cel de climatizare. Afișaje discrete, de culoare albă, și butoane plăcute la atingere sunt peste tot în acestea.
Climatizarea este cu trei zone, două în față și una în spate. Pasagerii spate au guri de ventilație și butoane pentru a configura ce-și doresc acolo.
Între scaune se află maneta schimbătorului, butoane de configurare a modului de rulare (Confort, Eco Pro și Sport pe varianta condusă de mine (plus Adaptive), există și Sport+ pe cele cu motoare de 3 litri), plus rotița iDrive. O cotieră de mari dimensiuni se află între scaune, spații de depozitare în diverse locuri.
Scaunele sunt foarte confortabile, iar cele față au șezut extensibil, chiar dacă manual, ca la săraci, nu motorizat. Asta e, suporți și așa ceva. Pasagerii din spate au mult loc la dispoziție. Portbagajul este încăpător pentru bagajele a două persoane, suficient pentru 4 dacă nu pleacă în jurul lumii.
X3 ar putea fi folosit însă ca obiect de studiu pentru ce înseamnă calitatea în domeniul interiorului auto. Totul arată perfect, toate îmbinările sunt excelent executate, toate materialele spun “calitate”, întreg aspectul arată bine gândit și rafinat până ce s-a ajuns la rețeta perfectă. Trebuie să-l vedeți și pipăiți în realitate ca să înțelegeți ce spun, că așa din fotografii pare doar o îmbinare de piele, plastic și lemn, dar când intră și celelalte simțuri în acțiune veți simți ideea de lux pe care o transmite mașina.
Și apropo, din imagini puteți vedea că design-ul este destul de complex, o combinație de materiale deschise și închise la culoare, plus ceva lemn în anumite zone. Faptul că le-au îmbinat pe toate într-o soluție unitară mi se pare o reușită în sine.
Sunt și elemente care nu mi-au plăcut. De exemplu, sub consola centrală este o zonă de încărcare wireless a telefonului, dar e cam mică zona și n-aș plăti 400+ euro pentru această extra-opțiune.
Am condus câteva BMW-uri până acum și mereu a fost o experiență plăcută, dar X3 este cea mai plăcută de până acum. Explicația este simplă: la toate sistemele și tehnologiile BMW, la izolarea fonică excelentă și stabilitatea bună a mașinii și felul în care răspund direcția și motorul la comenzile tale s-a adăugat faptul că este un SUV, iar mie îmi plac SUV-urile.
Eu am condus modelul xDrive20d, cu motor diesel tip I4 de 190 CP și 400 Nm cuplu. Mașina răspunde foarte bine la accelerație, în special pe modul Sport când sistemul turbo este probabil mereu în stand-by, iar cuplul oferă o accelerație bună în toate condițiile, indiferent că vorbim de plecat de pe loc sau de accelerat de la 100 la 150 km/h.
Mașina este și foarte bine insonorizată, fiind foarte silențioasă inclusiv la viteze de autostradă. Plăcerea cea mai mare a fost să o conduc pe astfel de drumuri lungi și drepte, unde sistemele de asistență detectează benzile, țin distanța față de mașina din față și chiar cotesc ușor volanul pe curbele autostrăzii.
Mi-a plăcut și un alt aspect. Să zicem că ai viteza setată la 130 km/h și ajungi din urmă o altă mașină ce merge cu 100 km/h. Radarele o detectează și X3-ul încetinește singur până la 100 km/h, păstrând distanța aleasă de tine din vreo 3-4 trepte de reglaj a pilotului automat. Semnalizezi stânga, treci pe banda cealaltă, radarul detectează drum liber și duce din nou viteza la 130 km/h. Eh, în timp ce multe mașini accelerează ca din tun într-o astfel de situație, de parcă vor să te ducă înapoi la 130 km/h în timp record, BMW-ul are o curbă ceva mai lină pentru această procedură, una care oferă confort mult mai bun pasagerilor. E unul dintre acele aspecte ce se reglează prin teste atunci când ești interesat, ca producător, de cele mai mici detalii.
Este și primul BMW căruia nu îi pot reproșa nimic legat de poziția în scaun. La altele mi s-a părut că țin cotul stâng prea sus dacă-l pun la baza ferestrei sau prea jos dacă-l pun pe cotiera portierei. La X3 n-am mai avut această problemă.
Am apreciat și asistența la parcare sau strecurat prin spații înguste. Senzorii detectează automat aceste situații, camerele laterale se activează arătându-ți zona, imaginea “din satelit” este de mare ajutor șamd. Imaginea se poate roti, ca în realitate augmentată, prin gesturi făcute cu pumnul strâns al mâinii.
Singurul lucru are mi-a lipsit a fost integrarea Android Auto. BMW are o integrare doar pentru Siri, care poate accepta comenzi vocale prin interfața mașinii, dar atât. Dacă vrei Android Auto sau Apple CarPlay, nu merg – BMW vrea să folosești hărțile și serviciile lor.
CE E BINE |
CE E RĂU |
|
|
BMW X3 este genul de SUV care oferă tot ce-și poate dori un doritor de SUV premium. Nu pot să-mi închipui de ce ai vrea un X5 când X3 oferă tot ce trebuie, poate cu excepția nevoii de mai mult spațiu sau de motoare și mai puternice.
Preț: xDrive20i începe de la 47.800 € cu TVA. Varianta condusă de mine costa 75.363 € cu TVA, diferența fiind făcută de dotările suplimentare, precum 1.537 € trapa panoramică, 1.117 € sistemul audio Harman Kardon, 1.035 € controlul dinamic al amortizoarelor, peste 2.000 € pentru pachetul Innovation, care include HUD, asistentul de fază lungă și toate sistemele Driving Assistant de camere video pentru avertizare la coliziune, detecție de pietoni șamd. În total sunt vreo 25 de extraopțiuni.
Mai multe detalii găsiți pe site-ul oficial bmw.ro și vă sfătuiesc să accesați catalogul pentru și mai multe opțiuni și informații despre sisteme.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
88 comentarii
27/02/2018 la 6:57 AM
ce înseamnă “cu TVA”? +TVA? sau “are TVA inclus”?
de ce ai menționa faza cu TVA? cumpără urdăreanu pe firmă după ce vede aici?
vali(Citează)
27/02/2018 la 8:49 AM
TVA inclus inseamana de regula ” cu TVA”. Pentru un cumparator care o doreste pentru el…. pe persoana fizica… e important pretul cu TVA.
Pentru ceilalti – probabil ca nu e important…
geretus(Citează)
27/02/2018 la 11:15 AM
pentru ca la BAVARIA totul este +TVA. orice kkt cumperi de la ei iti spun pretul fara TVA. Probabil ca se adreseaza doar companiilor nu muritorilor de rand care au indraznit sa cumpere un BMW pe persoana fizica…
revenim la subiect, 73.000 EUR pentru un X3 este extraordinar de mult. Inseamna ca un x5 si x6 bat lejer spre 100k
sam(Citează)
27/02/2018 la 10:38 PM
Și mai mult. Dar da, cam orice X5, Cayenne, Range Rover și altele de asemenea tip vezi pe stradă cam 100.000 costă, ba chiar există modele și la 120k, și la 160k.
Oficial X5 începe pe la 63k. Joacă-te cu configuratorul și vezi la cât ajunge cu niște dotări rezonabile dorite de tine. Sau fă asta cu X3. https://www.bmw.ro/ro/ssl/configurator.html#/F15X/esl/
nwradu(Citează)
27/02/2018 la 4:16 PM
Vali, context: toaaaaate ad-urile pe care le-am vazut online +offline la masini premium, inclusiv bmw, incearca sa minimizeze impactul pretului si ti-l prezinta sub forma X + TVA, adica pretul fara TVA, adica cu niste zeci de procente mai ieftin decat pretul final/real. Doar daca o iei pe firma te intereseaza varianta fara TVA, dar daca o iei pe persoana fizica, pretul e ala pe care l-a pus Radu, nu vad care ar fi problema. Da, putea sa zica TVA inclus, desi mie si cu TVA mi se pare ca implica includerea TVA-ului, insa cred ca din motivul de mai sus e esential sa zica de TVA, pt ca lumea compara sau trebuie sa poata compara usor cu ce vede in alte locuri.
Lasand la o parte ca trebuie sa fii pesedist cu suficiente case ca sa dai 75k euro pe o masina in loc de inca o casa:)
Ionut Oprea(Citează)
27/02/2018 la 7:08 PM
am avut o revizie la un brand similar si cand am predat masina era afisata pe biroul consilierului de service lista cu clientii din ziua aceea. din vreo 10 masini a mea era singura pe PF.
dragos(Citează)
27/02/2018 la 10:17 PM
Da, la alte articole am pus prețul fără explicații și toți mă întrebau dacă include sau nu TVA. Cu altă ocazie am pus prețurile fără TVA, că alea figurau în broșură, și toți au zis că le sunt inutile, trebuie cele cu TVA. Așa că am început să precizez.
nwradu(Citează)
27/02/2018 la 10:18 PM
Peste o anumită valoare, cam acesta e raportul între PJ și PF. Și la Ford Mondeo îmi spunea cineva recent că s-au vândut de 5 ori mai multe pe firmă.
nwradu(Citează)
27/02/2018 la 10:40 PM
Trebuie sa ai o doza mare de inconstienta sa dai 73.000 pe o astfel de masina!! Masina de 2 litri si 190 cp!! Dumnezeule mare!! Suflata cu aur daca era si nu merita!
Adi(Citează)
27/02/2018 la 7:02 AM
Review cuprinzător, poze ca să te poți holba la interior și să nu mai plângi că nu-ți arată reviewer-ul torpedoul. Nu am găsit în text detalii despre consum, dar am văzut o poză cu un 8.8 în medie. Dacă aveai și video de 10-15 minute (mai lung decât carbuyer/carwow și mai scurt decât Thomas de la Autogefuhl) îl scoteai din afaceri pe Buhnici. Dar este timp, nu mă grăbesc, concurența e bună.
Acum despre mașină, cred că și eu m-aș putea obișnui cu așa ceva, chit că nu-mi plac SUV-urile. Aș fi curios dacă lumea ar alege tot XC60 înaintea acestuia.
GuestStar(Citează)
27/02/2018 la 8:37 AM
Ori iei o mașină de 75k euro ori te interesează consumul. Nu ambele.
Teniescu(Citează)
27/02/2018 la 10:46 AM
Teniescu, conceptia asta ca daca iti iei o masina de 75k euro ti se rupe de consum e o conceptie idioata complet. Sunt 75k euro, nu 750k euro sau 7M.
Pana la urma indiferent cat dai pe o masina cu care sa mergi daily…consumul e un factor pe care doar un cretin nu il ia in seama.
John(Citează)
27/02/2018 la 11:37 AM
da, da, clar te intereseaza daca consuma cu 2 litri in plus fata de o skoda, ca asta inseamna o cheltuiala enorma de vreo 300 de euro pe an, si nu-i de colo sa cheltuiesti in plus 0.4% din pretul masinii pe an!
Conteaza!
de aia ar fi interesant de stiut si daca poti pune GPL pe el.
Robo(Citează)
27/02/2018 la 11:42 AM
https://lajumate.ro/mercedes-glk-280-3i-v6-gpl-2009-7227361.html
vali(Citează)
27/02/2018 la 12:51 PM
Robo, e bine să pui și pe hârtie ca să fii mai sigur pe opiniile tale. La 2 litri diferență de combustibil, e valabil ce spui tu cu 300 de euro diferență doar dacă mergi aproximativ 14.000 km pe an. Dacă mergi 40.000 kilometri pe an situația devine mai complicată. Adică 900 de euro diferență… ouch. Nu știu de unde îți vin ție banii să nu îți pese de așa diferență, doar pentru că ai vrut o mașină mai bună de banii câștigați de tine, cu tehnologie, cu dotări. Ceea ce denotă ori că ai bani de nu îți prea pasă, ori ai dacie și visezi că dacă ai avea BMW nu ți-ar păsa de consum.
Dar da, înțeleg și ce spune Vali cu gpl-ul, nici chiar așa…
mircea 2(Citează)
27/02/2018 la 1:39 PM
15K de km pe an este media pentru un om care foloseste masina personala in mod obisnuit. Eu, care nu merg cu ea la munca, nu fac nici 10.
Nu sunt multi aia care fac 40 de mii mergand la munca, la cumparaturi si in concedii.
Cu siguranta nu in Romania. Poate in afara, daca faci 50 km pe zi la munca pt ca ai autostrada. Dar daca ai de dat 75 de mii pe o masina cu care mergi la munca, chiar si 1000 de euro in plus pe an este tot nimic, asa ca tot ridicol este sa te preocupe acei 2-3 litri in plus.
Robo(Citează)
27/02/2018 la 1:52 PM
ce sa vezi, chiar si in Germania media pe an este undeva la 15 mii de kilometri
http://www.diw.de/sixcms/detail.php?id=diw_01.c.450146.de
Robo(Citează)
27/02/2018 la 5:29 PM
UK: 12.600 km pe an
https://www.thinkmoney.co.uk/news-advice/what-is-the-average-miles-driven-per-year-in-the-uk-0-8581-0.htm
USA: 19200 km pe an!!!
https://www.immihelp.com/newcomer/used-car-buying-tips.html
deci nici macar in america nu se merge mai mult de 20 de mii pe an, ceea ce sincer e o surpriza pentru mine
Robo(Citează)
27/02/2018 la 5:30 PM
alte tari
UK: 12.600 km pe an
USA: 19200 km pe an!!!
deci nici macar in america nu se merge mai mult de 20 de mii pe an, ceea ce sincer e o surpriza pentru mine
nu pun linkuri ca intra in moderare, se poate verifica pe ggl
Robo(Citează)
27/02/2018 la 10:21 PM
Habar n-am cât e consumul. Am preferat să accelerez mai tare mașina și să mă bucur de ea, n-am mers normal ca să văd cât ar consuma.
Părerea mea este că poți lua valoarea de pe site și să adaugi 2 litri și aia e :P
nwradu(Citează)
27/02/2018 la 8:25 AM
Comparativ cu XC 60 care ti-a placut mai mult ? Ma refer mai ales la tinuta de drum pe diverse suprafete.Volvo avand si suspensie pneumatica fata de control electronic al amortizoarelor la BMW X3.Ai putea face chiar un mic test comparativ fiind din aceeasi clasa cu GLC,Q5,X3.
Andrei(Citează)
27/02/2018 la 10:28 PM
Greu de comparat.
La Volvo mi-au plăcut suspensia și farurile adaptive. La BMW mi-a plăcut configurabilitatea și interfața.
Mi-e greu să zic unde mi-a plăcut mai mult aspectul. Mașinile sunt diferite, dar arată bine amândouă. Probabil că dacă ar fi să cumpăr una, m-aș gândi și le-aș analiza mai atent, dar așa, din amintiri, e greu de zis. Deja la nivelul acesta intervine și pasiunea pentru o marcă sau, din contră, dorința de a fi diferit de mulțimea ce alege trioul german Audi-BMW-Mercedes.
nwradu(Citează)
27/02/2018 la 9:30 AM
Poate vrei sa poluezi cat mai putin?
In aceeasi idee, persoanele ce dau 90000 pe o Tesla, nu ii dau pentru ca e mai ieftin costul curentului electric.
Exista o frumusete in eficienta motorului.
AlexO(Citează)
27/02/2018 la 9:45 AM
asa, si consumul ce treaba are? :)
ia 10-12 in bucuresti, 7 pe-afara, daca nu faci concurs.
add(Citează)
27/02/2018 la 10:29 PM
Mi se pare normal să te intereseze și consumul, dar nu cred că mai este un criteriu atât de important.
nwradu(Citează)
27/02/2018 la 9:34 AM
Pe tine poate nu te interesează. Pe mine da. Nu am 75k de euro dar și dacă i-aș avea, aș fi totuși un pic atent și aș alege cea mai bună tehnologie. Pentru că pot și-mi dă mâna. Și pentru că nu-s făcut să risipesc 10 litri de pipi de dinozaur când pot risipi 6 și eventual și cu mai puține noxe.
A, că 99% din cei care-și iau mașini de gen nu-i interesează consum, emisii etc e altceva. E problema lor.
GuestStar(Citează)
27/02/2018 la 9:52 AM
Pe tine da, dar în același timp nu ai 75 de mii pt mașină. Ți-am zis că e ori una ori alta. Discutăm când chiar ești în situația de a alege, nu teorii despre cum o să fim oameni buni când câștigăm la loto.
Teniescu(Citează)
27/02/2018 la 9:39 AM
chiar arată bine, dar e bmw…bleaahhhhhh :)))
bughy(Citează)
27/02/2018 la 9:45 AM
Cu putin noroc prindeai testul pe cod portocaliu de viscol, ca s-o vedem la treaba prin zapada. :P
motanes(Citează)
27/02/2018 la 10:30 PM
Nu chiar, am testat-o în decembrie :D
nwradu(Citează)
27/02/2018 la 9:54 AM
E același lucru ca și cu alesul telefonului. Am testat telefon de 2000 de lei și i-am făcut retur și am luat unul de 900 care-mi satisface nevoile și nu am nevoie de mai mult. Puteam să-l țin liniștit pe ăla de 2000 că-mi permiteam. Unii definim necesitatea în moduri diferite. Același lucru și cu mașinile.
GuestStar(Citează)
27/02/2018 la 10:00 AM
Optiunile nu sunt “in mare aceleasi” pe toate modelele. Poti spune ca sunt aceleasi la seria 3/4 cu X3/4 dar de exemplu la un seria 5/X5 ai multe chestii in plus de adaugat, iar la seria 7 nu mai vorbim…
Modul de condus ECO Pro iti face ceasurile si bordul albastru, nu modul Confort :)
In rest, da, e un SUV foarte reusit si placut de condus.
AdrianG(Citează)
27/02/2018 la 10:33 PM
Sigur, dar nu mega-cruciale. Adică și mie mi-ar plăcea o mașină cu TOATE dotările, dar nu e posibil.
Singura chestie care chiar mi-ar fi plăcut pe X3 este camera în infraroșu, care e utilă noaptea sau pe ceață pentru cei ce merg mult în astfel de situații. Nu știu, poate e prin opționale.
nwradu(Citează)
27/02/2018 la 10:11 AM
Eu am! Ce legatura are costul masinii cu eficienta dorita de cumparator?
Vreau sa cumpar o masina cu un impact al mediului cat mai mic!
In mod ideal nu ascumpara nici una, dar drumu-i lung omatu-i mare.
Ps: am x1, deci x3 ar putea fi un upgrade evident
AlexO(Citează)
27/02/2018 la 10:26 AM
daca ai x1 (probabil 18d), mai pune cate un punct in plus la consum si ala e.
add(Citează)
27/02/2018 la 11:16 AM
Să înțeleg că ai un X1 hibrid?
Teniescu(Citează)
27/02/2018 la 11:44 AM
mama ce tari sunt astia pe care-i intereseaza consumul pe considerente de poluare – sunt mult mai tari decat aia care-s preocupati de cheltuieli.
deci vreau o masina de minim 200 de cai putere, dar sunt foarte preocupat de impactul asupra mediului.
si nu, nu mi-a trecut prin cap sa iau o masina de 100 de cai putere, eu vreau neaparat o masina luxoasa de minim 200, 300 daca se poate, dar sa nu poluez!
e treaba producatorilor sa faca o astfel de masina, eu nu sunt dispus sa renunt sa ma dau mare pe strada, ba vreau sa ma pot da mare si pe internet ca sunt preocupat de mediu & shit.
Robo(Citează)
27/02/2018 la 1:00 PM
Singura problema pe care am avut-o a fost cu comentariul ca daca ai bani de x3 nu te mai poate interesa cat de eficienta e masina.
AlexO(Citează)
27/02/2018 la 10:35 PM
Eu am eliminat din start posibilitatea de a cumpăra o mașină diesel pentru că nu-mi place cât poluează. Nu m-a interesat ce altceva oferă.
M-am uitat pe înmatriculări, sunt singurul care a cumpărat Compass pe benzină în ultimele luni. Asta e.
nwradu(Citează)
27/02/2018 la 11:33 AM
Mult prea scump. La 35 000 iei un crossover asiatic full option, cu garantie de 5 ani, sau chiar 7, in unele cazuri (Kia). Renumita fiabilitate germana, in schimb, e garantata doar pentru 3 ani (BMW) sau 2 ani (VW). Penibil.
Sol(Citează)
27/02/2018 la 11:52 AM
Și cum tot la români ajungi cu garanția aia o să pățești cum a pățit Toyota mea:
12 ani garanție la tablă dar dacă a lucrat ceva reprezentanță la ea îți scoate din garanția de 12 partea aia și rămâi cu 3-6 luni garanție pentru lucrare.
Ei lucrează, ei scot din garanție. :)
12 ani pe hârtie și practic până te refuză pe motiv că au lucrat ei acolo :)
Teniescu(Citează)
27/02/2018 la 8:21 PM
Interiorul la Kia e o gluma. Nu se compara cu interiorul unui BMW sau Mercedes sau Volvo ( mai upmarket totusi, nu seria 1 ) nici la pastele cailor.
Paul(Citează)
27/02/2018 la 10:39 PM
Nici nu vor să se compare, sunt clase diferite.
nwradu(Citează)
27/02/2018 la 12:20 PM
Asa-i romanul, vorba cantecului. Dar macar acolo ai temei legal sa te duci mai sus. Toyota Romania, International, sau clasicul ANPC. Asta daca nu cumva, la fine print, cazul tau e mentionat la excluziuni.
Sol(Citează)
27/02/2018 la 10:39 PM
Depinde, poate a luat-o pe firmă, caz în care ANPC ridică din umeri.
nwradu(Citează)
27/02/2018 la 12:30 PM
“Mașina răspunde foarte bine la accelerație, în special pe modul Sport când sistemul turbo este probabil mereu în stand-by, ”
da bravo.
alalalt(Citează)
27/02/2018 la 12:38 PM
Dar pentru review-ul la Jeep-ul tau ce trebuie sa facem? Punem de-o cheta?
Sau l-ai returnat la emag in termenul de 30 zile? :))
Corny(Citează)
27/02/2018 la 9:21 PM
Mai durează, nici fotografii nu i-am făcut.
nwradu(Citează)
27/02/2018 la 2:19 PM
Cam de la ce suma incolo nu te mai intereseaza consumul? 30 000 ? 50 000?
Dar daca ai un leasing si platesti cam 1000 de euro pe luna, nici acolo nu conteaza ?
C(Citează)
27/02/2018 la 2:52 PM
Pe mine personal? Nu mă interesează niciodată pentru că nu dețin rachete de mii de CP. Nu am diesel, am sub 2L, plătesc după cum conduc. Dau cu 180, mă opresc la benzinărie și la intrare și la ieșire de pe autostradă, merg decent, mă opresc doar la intrare.
Dacă ai 75k de dat pe o mașină nu o iei pe una care îți ia 100€ / săptămână pt benzină în loc de aia care te costă 180€, pentru că ai alte “priorități”, altfel erai cu Polo sau Smart.
Și dacă 80€ / săptămână în plus te sărăcesc însemnă că mașina aia e prea scumpă pt tine.
Teniescu(Citează)
27/02/2018 la 3:55 PM
Cam uratel exteriorul, iar suporturile alea de pahare in fata schimbatorului sunt dezastru pe cale sa te loveasca.
Pretul e un pic mare, o cunoastinta si-a luat cu 72K un Q5 AWD de 3.0 diesel cat se poate de dotat, cu incalzire auziliara si pachet nordic, plus toate gizmos electronice, care pe mine ma lasa recel.
ipo(Citează)
27/02/2018 la 5:05 PM
eu sunt zgarcit (vorba aia, mi-am pus gpl pe forester sa moare toti cei care nu isi permit un forester de ciuda) dar cand vad discutiile astea…
ai 75k de dat pe o masina. Te uiti la 1000E/an banii in plus de benzina. Asta in conditiile in care faci 50k/an, o distanta enorma, care nu se justifica daca nu faci bani in timpu ala.
Chestia asta are doua posibile cauze.
1. Hagi Tudose. Imposibil. Nu aveai masina atat de scumpa.
2. Discutii de saraci care nu reusesc sa inteleaga ce inseamna 75k si nu reusesc sa inteleaga ce insemna procentual.
Altfel, romanu o stie pe aia simpla. Nu poti si cu doamna penis in fund si cu sufletul in rai. Nu poti vorbi de SUV+190cp+consum. Este impotriva logicii.
Vrei consum bun: mai putini cai, motorina, berlina
vrei mediu: mai putini cai, benzina, berlina
–in ambele cazuri renunti la cai
vrei putere si mediu si consum: electrica
–in cazu asta renunti la numarul de km facuti pe zi :)
animaloo(Citează)
27/02/2018 la 5:08 PM
puțini cumpără mașini peste 30K cu banul jos. majoritatea fac leasing pe firmă. de aia 75.000€ “nu au reprezentare reală”, pe când 100€ în plus la benzină pe lună au. de aia și vezi puține benzinare pe străzi, majoritatea preferă mașini “bune la consum”.
vali(Citează)
27/02/2018 la 5:25 PM
si zici ca la un leasing pentru o masina de 75k se simt 80e/luna? Asta in conditiile in care, dupa cum ziceam, 80e pe luna inseamna bani de mers foarte mult cu masina.
plm. la banii aia risti sa dai mai mult de 80E/luna numa din schimbul valutar
animaloo(Citează)
27/02/2018 la 5:38 PM
la 75 de mii de euro, luata pe 5 ani chiar si pe firma, rata tot depaseste 1000 de euro.
daca faci in jur de 1200 de km pe luna si masina consuma 2-3 litri in plus, platesti in plus 30-40 de euro de euro
tre sa fii dement sa ai rata de peste 1000 de euro si sa te mai uiti la banii astia, mai ales pe firma.
explicatia pentru aia care nu-si permit e ca intr-adevar nu au reprezentarea a ce inseamna 75 de mii.
iar aia care au masina asta nu se uita pur si simplu la acest consum in plus.
Robo(Citează)
27/02/2018 la 5:41 PM
una e să spui contabilei “maricica, plătește leasingul la mașină” și alta e să faci săptămânalul plinul la forester, că îți consumă 20 în oraș :)
2.000€ pe lună rata nu îi pipăi tu, direct, se întâmplă o magie între firma ta și firma de leasing, pe când ăia 300 lei săptămânal îi dai din buzunarul tău (mă rog, îi decontezi pe firmă după aia). nu sunt mulți, dar la un moment dat devine obositor. dacă ar fi să te duci să plătești tu cash 2.000€ pe lună la firma de leasing, nu ți-ai mai lua x3, ți-ai lua tiguan, că e la fel, tot nemțească, tot diesel, tot doi litri, trage la fel.
vali(Citează)
27/02/2018 la 5:44 PM
și ca să îmi susțin spusele:
bmw x3 benzină: 3 bucăți
bmw x3 motorină: 314 bucăți. :)
vali(Citează)
27/02/2018 la 5:49 PM
@Vali: asta cu firma cu etc cu greu se încadrează la “îți permiți mașina”. E doar un mic artificiu ca să cumperi chestiile pe care nu ți le permiți. Ăștia intră la categoria ălora care se uită la consum, nu la ăia care își permit mașina aia.
Teniescu(Citează)
27/02/2018 la 5:57 PM
ce-i drept e ca lumea in romania isi ia BMW mai mult ca sa ia fata “dusmanilor” decat din alte motive, chiar si daca-l iau pe firma.
ideea e sustinuta si faptul ca romania este tara in care 9 din 10 bmw-uri sunt cu x-drive, ceva nemaivazut pe alte piete (pe ideea “mi-am luam bemve full”
or, e probabil ca cei care si-l iau din motivul asta sa nu si-l permita de fapt si de aia iau dizel
pe de alta parte, romanul are oricum o fascinatie aberanta cu “dizel”, deci poate ca faptul ca exista mai multe pe dizel e explicat de preferinta asta care se vede si alte marci, indiferent de pret
Robo(Citează)
27/02/2018 la 10:43 PM
Majoritatea mașinilor premium se vând către PJ, iar firmele preferă diesel, mi-au zis de-a lungul timpului diverși producători/vânzători. Nu știu dacă mai e justificată acum această preferință către diesel, dar obiceiurile mor greu.
nwradu(Citează)
27/02/2018 la 6:09 PM
Am reținut treaba cu media, nu cred că e relevantă în discuția noastră, nu cred că își ia cineva mașină de 75k doar pentru a se plimba la piață și să se laude la vecini. Eu știu câți fac eu și 40K nu îmi ajung. Faza e că nu îmi permit mașina de 75K, recunosc, dar am simțit pe pielea mea creșterea veniturilor și a prețului mașinii avută în propietate, și consumul ramâne o parte importantă și deloc de neglijat dacă ții la banii tăi. Ia-o altfel: pune prețul mașinii la un loc cu prețul carburantului pentru să zicem 5 ani. Ce preferi: să dai 75k+13k pe o mașină bună care îți place, sau să iei de la mașină și să muți 5K la combustibil? Da, nu pare mult 5k atunci când dai deja 75k, eu îți spun ca e irelevant doar dacă nu îți pasă de bani. În rest discuția e aceeși și dacă înjumătățim cifrele (mașină de 37k+13k sau +18k).
(Nu mai amintesc că acestea sunt cifrele ideale, consumul de mers afară, dacă mai realizăm și cât consumă în oraș, cifrele sar mult de ce discutăm aici. Asta e faza, că nu mulți pun pe hârtie să realizeze cât dăm pe carburant, dincolo de prețul mașinii. Ce să mai spun de mulți de aici care văd că pun de 300 de lei combustibil și le ajunge o lună…)
mircea 2(Citează)
27/02/2018 la 6:56 PM
@mircea2
La o masina de 75k, casco si rca si reviziile probabil ajung la 4-5000 pe an
5000 e mult doar cand nu-ti permiti 75k pe o masina
Robo(Citează)
27/02/2018 la 10:44 PM
Eu am dat CASCO 700 la o mașină de 28.000 de euro, deci dacă tu zici că 4-5000 de euro sunt casco și revizii, nu cred că e o cifră realistă.
nwradu(Citează)
27/02/2018 la 6:23 PM
Nu inteleg de ce tot insisti cu asta. Banii astia poate ii simte un patron de magazin de bloc. Ori ai un card de benzina platit lunar, adica inca o factura in contabilitate, ori direct de pe cardul de firma unde iti vireaza contabila lunar “n” mii de lei. In cele doua cazuri nu o sa simti nimic.
Vunju(Citează)
27/02/2018 la 8:37 PM
Cât și @Robo:
Prețul incepe de pe la 38k. Nu cumpără toți X3 “full piele” .
Dacă iei o rablă de 40-45k cu avans sau buy-back in valoare de 20-25%, ai rata de vreo 550-580 de euro pe lună dacă o iei pe 5 ani, sau 480-500 dacă o iei pe 7 ani.
80 de euro pe lună fac mai mult decât 10% , nu e o suma neobservabilă decât dacă nu cumva nu îți place aritmetica sau nu îți faci prea multe planuri in viață.
Și nu, clienții de X3 nu sunt atât de bogătani pe cât vreți voi să pară. Bogătanii își permit Bentley sau Lamborghini Urus. Nu am văzut multi posesori de BMW X să plătească țigările cu hârtii de 500 de lei și să nu mai ceara rest. De la nivelul ăla in sus nu te mai interesează costurile. Asta e o mașină de om de “middle class” , Nici măcar de din aia cu “New Money”. La nivelul ăsta te uiți încă la bani și faci comparații.
Dar problema e pusă greșit. De permis 80 de euro pe lună în plus pe benzină își permite posesorul de mașină că asta nouă, ce dracu’ își permite un fumător să ardă banii ăștia pe țigări și poate câștigă salariul minim pe economie.
Problema e pe ce-i dai. Dacă ești fan BMW nu contează asta.
Dacă îți place viteză, forță-forță, plătești pentru asta. Dacă sunt banii firmei, iar tu ești un directoraș pe acolo, iar merge, dă-i dracu’, mai tăiem din profit.
Dar dacă tot ce vrei e un SUV si din diferite motive iei X3 in calcul că e in zona ta de preț, dar nu ești fan și nici foarte strict cu performanțele motrice, te uiți și compari .
Că nu, motoarele lor nu sunt supersport, să aduceți asta că argument.
Eu îmi permit o mașină din asta. Nu numai că o pot lua cash că economiile să zicem că nu-s un indicator elocvent , dar dacă plătesc leasingul din munca mea pe o zi două din lună ( da, și la aia de 75k) înseamnă că mi-o permit, nu?
Și mă și uit așa cu un ochi, deși nu cred că am să dau vreodată atâția bani ( vorbesc de 40-45k, necum 75) pe o rablă care nu e electrică.
Și e mișto mașina și e interesant că X3-ul ăsta a ajuns mai mare decât primul X5, ăla din anii 90. Nu aș zice nu, dar o compar cu alte mașini din zona asta de buget și iau în considerare criterii gen consum, spațiu, fiabilitate, etc.
Și îmi permit, evident, 80 de euro în plus pe lună, dar nu sunt fan BMW, nici mașina nu intră la vreo categorie selectă – “pentru cunoscători” :wink wink , “dacă nu-ți place e pentru că nu ești tu potrivit pentru mașina asta” și alte harneli de săraci. Prin urmare, dacă există altă opțiune mai bună/ economică/ care mi se vinde cumva mai bine, am să o aleg pe aia. Faptul că scrie BMW pe capotă nu e de ajuns să dau bani cu ochii închiși, deși recunosc și apreciez calitatea mașinilor lor.
Prin urmare discuția despre consum are sens și doar dacă ești frustrat de sărăcie sau te-a lovit teancul de bani în cap ieri, iar azi arunci cu ei in lăutari e de înțeles să ai genul ăsta de raționament . Dacă îți iei mașină de 75 de mii nu te uiți la consum.
Pe principiul asta , dacă am casă de 80 de mii ar trebui să montez înapoi becurile incandescente și să las apa să curgă non-stop? Doar mi-am permis casa, nu ?
Catalinx(Citează)
27/02/2018 la 9:09 PM
Eu m-am plictisit de subiect, vreau doar sa zic atat: sa zicem ca ar scoate cineva o masina scumpa (sa zic peste 50k) cu motor 1.2 TSI si 100 de cai sau cati or fi.
Pariez ca toti aia care spuneti ca consumul de 2-3 litri in plus conteaza la gama asta de pret ati zice “pai pana mea, la banetul asta nici macar un motor calumea nu au pus pe ea”?
:-))
Robo(Citează)
27/02/2018 la 9:31 PM
@Robo -> Evident. Exista Duster de 100 de cai (cred), mai usor sensibil de 1.8 tone si tot nu e atractiv ca motorizare nici la banii aia.
E vorba de alternative.
Consumul meu mediu e pe la 9 -9 si ceva la o rabla de 2.3 tone, fabricata in 2009. A crescut c-am inceput sa cam apas pe ea. In perioada mea cea mai zgarcita eram sub 9.
Da’ nu are 100 de cai si 250 si vreo 450Nm. Nu pun mare pret pe cifrele astea, conteaza ca se misca nu ma dau jos s-o imping.
La fel e si cu X3 sau oricare din range-ul ei. Bai, consuma 8.8( sau cat o fi, ne uitam toti la un screenshot), dar ce-mi dai de banii aia ?
La un motor diesel de 2 litri si o masa sub 2 tone si o putere de 190 CP consumul asta e cam mult prea mare, daca chiar asta ar fi mediul. Ca daca te uiti pe site-ul producatorului (m-am uitat acum, de curiozitate, ca sa vad despre ce vorbim, totusi) consumul urban e trecut pe la 5.8 pentru 2.0 Diesel. Deci fie Radu a condus prin Bucuresti, fie a apasat-o “un pic”, fie aia de la BMW mint grav. Eu nu cred ca mint atat de grav, iar un consum de 6% fie si in regim mixt, nu neaparat urban e cu totul alta mancare de peste. Vorba aia, parca parca nu mai vreau motor de 3 litri. Nu?
Ce vreau sa spun e ca conteaza. Nu zice nimeni sa fim absurzi. Poti sa platesti mai mult dar sa ai pentru ce. Daca competitorii ofera motoare mai economice si relativ asemanatoare ca performanta, nu prea e ok sa cumperi o masina cu motor “de acum 10 ani”, nu? MAI ALES daca dai 75k pe ea.
catalinx(Citează)
27/02/2018 la 9:35 PM
Era mai simplu să ne arăți conturile, că prea ne-am învârtit pe lângă “pot, dar nu vreau”, “am, dar nu cumpăr”.
Totul a pornit de la mașină de 75k vs consum și tu ne zici că nu ai da nici 50k. Păi atunci nu e despre tine aici. :)
Teniescu(Citează)
27/02/2018 la 10:49 PM
Eu am condus-o apăsat și de obicei pe modul Sport, că e un BMW și e o plăcere să-l conduci. După vreo 2 luni probabil mai treci la modul confort sau eco sau nu mai vrei să o accelerezi așa. De asta nici n-am zis nimic de consum.
Oficial consumul mixt la ce-am condus eu este 5-5,4 litri/100. Hai mai pune 1-2 în plus, că știi cum sunt cifrele oficiale. tot mi se pare bine, că ai luat un BMW. Dacă 1-2 litri în plus la suta de km parcurși sunt o problemă (10 lei per suta de km, 100 de lei dacă faci o mie pe lună), poate din start trebuia să te orientezi spre altceva. Sau poate mai descoperi modul Eco Pro și chiar scoți 5 litri consum. În fond, în oraș nu ai multe motive să pleci ca racheta doar ca să oprești la următoarea intersecție.
nwradu(Citează)
27/02/2018 la 9:44 PM
@Teniescu: Ti-am explicat succint si subtil la capitolul case. Ca acolo am dat banii. Am casa, deci mi-o permit si totusi am becuri economice si nu las apa sa curga aiurea, nici geamurile deschise iarna, desi platesc pausal,
Pot sa iti arat contul daca lucrezi la ANAF si vii in inspectie. Nu am intrat in discutie ca sa mi-o masor cu cineva, ti-am explicat ca privesc lucrurile din perspectiva unuia care isi permite obiectul.
Nu as da, pentru ca masinile nu “ie viata mea”. Dar sunt in categoria oamenilor care-si cumpara genul asta de masini. Motiv pentru care am admis ca daca obiectul in sine reprezinta pasiunea cuiva poa’ sa castige chiar mai putini bani decat mine, ca poate trece peste cei 80 de euro pe luna in plus.
Dar de uitat te uiti la ei cand ii bagi in rezervor.
Pentru ce conteaza masina mea consuma mai mult, am zis mai sus. Si nu e un capat de tara. Pentru ca per total cu pretul de achizitie si celelalte, tot a fost o optiune atractiva.
catalinx(Citează)
27/02/2018 la 10:20 PM
Teniescu, tu ești? Să știm și noi, poate și tu ești tot..teoretician..
gabi(Citează)
28/02/2018 la 3:13 AM
Hai sa-ti raspund: daca-ti permiti o masina peste 50k NU te intereseaza consumul. Eu conduc una de 6.2L: V8 Supercharged cu 556 HP din 2013 si habar nu am cat bag in benzina. Oricum, nu cred ca ar fi relevant si pun doar benzina premium (91-93). Cand mi-am cumparat SUV-ul (masina de familie dupa ce a aparut copchilul) m-am uitat la confort si siguranta. Altfel mi-as fi luat Jeep Grand Cherokee Trackhawk. :)) Beat that!!!!! :D
P.S. Nu stau la bloc.
Diana(Citează)
28/02/2018 la 8:32 AM
Eu daca as conduce o masina cu motor de 6 litri mi-ar fi rusine sa spun asta public. E complet aberant si ridicol sa ai un asemenea motor la masina.
Robo(Citează)
28/02/2018 la 10:05 AM
Oh well, fiecare cu rușinea lui. :) Atâta timp cât se fac mașini cu motoare de 6 L, se vor găsi si cumpărători. Cerere si oferta.
In rest, chestie de gust si de posibilități. :)
Diana(Citează)
28/02/2018 la 10:13 AM
Nu ma intelege gresit, e clar ca fiecare face ce vrea cu banii lui, ce am spus este ca mi-ar fi rusine sa spun asta public.
Referitor la gusturi, asa e, gustul e suveran, dar asta nu inseamna ca nu exista bun gust si prost gust.
Si-n general, respectul se castiga, nu se cumpara.
Robo(Citează)
28/02/2018 la 10:45 AM
Corect. Dar consumul mediu, mai ales ala raportat. de obicei e unul in mod economic. Si e un indicator de eficienta al motorului.
De aia zic ca conteaza. Si eu pot sa-mi conduc masina si sa consum 15% consum la un plin. Cred. Nu am incercat sa conduc asa un rezervor intreg, dar cred ca pot, daca vreau, daca am nevoie.
Nu am nimic impotriva unei masini care consuma 8-10-25 de litri la suta de kilometri atunci cand te sui cu ambele picioare pe acceleratie, mai ales daca livreaza “de banii aia”.
Discutam doar de referinta. Iar discutia a avut sens pana cand m-am uitat la datele producatorului si pana ai explicat ce si cum.
catalinx(Citează)
28/02/2018 la 11:59 AM
Imi vine greu sa cred. Poate te gandesti la RCA. Daca nu, spune-mi si mie, te rog, unde ai gasit Casco asa ieftin. Eu platesc 2200 RON/an, la un Tucson care a costat 20000 EUR.
Sol(Citează)
28/02/2018 la 12:21 PM
Si eu la fel la octavia de 20k platesc 600 euro, adica 3%, dar am primit si oferte de 800-1000
Minim 3% la 75 de mii este aproape 2250 de euro.
La revizie doar schimb de ulei + maruntisuri am dat 900 de lei, deci 200 eur. Nu stiu cat e revizia la BMW, dar as zice ca e mai scumpa decat la skoda.
Sa mai zic de cauciucuri de iarna?
N-or fi 4-5 mii, dar 3000 de euro sunt sigur.
Robo(Citează)
28/02/2018 la 12:31 PM
Pardon, platesc 638 de euro, nu 600, am verificat polita.
Ziceti-mi si mie unde aveti voi Casco va rog.
Robo(Citează)
28/02/2018 la 2:51 PM
poate nu ii mai place
alalalt(Citează)
28/02/2018 la 6:22 PM
Vezi Robo, acum esti roman verde. :) Dacă nu știi tu, nu ai tu, nu ai văzut/gustat, e de prost gust sau nu se poate. :) Te-as invita sa dai o tura cu CTS-V-ul meu Si apoi sa-mi zici dacă mașina e de prost gust si preferi sa rămâi la 150-200HP, sau ai merge spre mai mulți HP si o mașina mai elegantă si mai dotata.
P.S. Soțul meu are tot un V, dar e manuala. L-am întrebat, si nici lui nu ii e rusine. :))
Diana(Citează)
28/02/2018 la 6:55 PM
Oh, banuiam ca e si americana. Bad taste level 1000%. Am inteles, accelereaza puternic, face zgomot si e mare. Ok.
Faptul ca sunt roman actioneaza invers decat crezi tu, ca noi romanii suntem in general mai impresionabili cand e vorba de bani.
Du-te tu cu masina asta oriunde in europa de vest si iti garantez ca nicaieri nu vei fi privita cu simpatie, ca sa folosesc un eufemism.
Robo(Citează)
28/02/2018 la 11:15 PM
Hahahahahha! Bun! :D Incet-incet vad ca automatele patrund si in Europa, asa ca probabil in curand va veti satura si de masini cu motor de motoreta. :)
P.S. Banuiesc ca esti doar rautacios si de fapt NU crezi tot ce zici. :))))
Diana(Citează)
28/02/2018 la 11:58 PM
Diana serios, hai sa nu mai continuam, te-am activat un pic dar sunt sigur ca esti o persoana ok daca facem abstractie de preferinta ta ridicola pentru masini americane cu motoare absurde chiar si pentru piata americana.
M-as aventura sa spun ca nimeni nu te invidiaza pentru masina asta nici macar in Romania, patria manelistilor.
Adica nici nu stiu ce e mai penibil: faptul ca poluezi cat 5-6 oameni normal si n-ai nici o problema sa vorbesti despre asta sau faptul ca ai platit taxe 30% (sau cat or fi) ca sa poti arde 30 de litri de benzina pe ora mergand bara la bara prin Bucuresti cu masina ta de 600 de cai.
Am pe strada un Ford Explorer si pana sa aud de existenta CTS-V-ului tau eram de parere ca aia e masina de neam prost prin excelenta alaturi de alte sinistrosenii gen Land Cruiser sau Q7, dar acum trebuie sa-mi reevaluez clasamentul.
Probabil SUV-ul tau e un Escalade cu jante aurite de 24 de inci.
Robo(Citează)
01/03/2018 la 12:23 AM
apropo, uite o masina americana comparabila ca pret dar mai performanta si incomparabil mai cool decat tractorul tau de 600 de cai:
Tesla.
Robo(Citează)
01/03/2018 la 5:21 AM
Robo, Discuția e din ce in ce mai amuzanta. Ți-am zis eu, esti exact roman verde. Am Intrat in discuție, pentru ca va întrebați dacă (retoric) cineva care-si permite o mașina mai scumpă, se uita la consum. Părerea ta despre alegerile mele chiar nu contează, No offence. Dar modul in care ți-o expui, spune multe despre omul din spatele tastaturii. Din păcate pentru tine, esti doar un Smarty-pants. :)
Let’s agree to disagree! :)
Diana(Citează)
01/03/2018 la 7:41 AM
Europenii au sa ia cu paine in continuare masini cu motoare din elastic de chiloti si de motoreta, pana cand vor trece pe electrice. Nu conteaza daca s-au saturat sau nu, motoarele mari sunt tratate prohibitiv, nu se mai revine la asta. Europenii sunt cu diesel power si incearca sa scape si de asta.
Iar automatele care capata piata pe aici sunt de fapt manuale robotizate. Ca astea merg la motoare mici si pentru ca, da, europenii sunt atat de penibili si nu vor sa faca un lucru ca lumea nici la 50 de ani dupa ce s-a facut in alte parti.
Dar nici nu-s asa de megalomani precum americanii sa vrea motoare de camion pe sedanuri. Am zis europenii, nu romanii. Romanii suntem in tocmai ca si americanii: motoare mari, masini imense (ne-am dori) – diferenta o face saracia si faptul ca majoritatea cumparam masini (SH) de pe piata din UE, altfel ai vedea pe aici numa’ motoare de la Hemi in sus.
Pentru ca ai intrebat, masina aia mie mi se pare de prost gust. Da, motorul si performanta – jos palaria. 100k dolari e un “pret bun” pentru ce promite masina aia, din specs. Dar altfel, de foarte prost gust, dar asta-i doar pentru ca in US oamenii au alte gusturi la masini. In general, proaste.
catalinx(Citează)
01/03/2018 la 8:17 AM
Ce sa vezi Diana, nu sunt singurul care crede ca tractorul tau de 600 de cai e de prost gust.
Surprises, eh?
Robo(Citează)