►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Acum ceva vreme eram la volan, mă îndreptam spre casă și trebuia să cumpăr o cutie de smântână. Atât, doar o smântână. În rest aveam de toate pentru ce voiam să gătim.
Probabil ați mai fost în această situație care este tare nefericită ca raport efort versus câștig. Nu voiam să caut parcare cine știe cât timp pentru a intra într-un magazin de pe traseu, iar odată ajuns acasă înseamnă alte 10 minute de la locul meu de parcare și până la cel mai apropiat Mega Image, cu tot cu stat la coadă și cu drum prin frig până acolo.
Cu această ocazie mi-am dat seama că avem nevoie de un fel de supermarket drive-through, așa cum avem pentru comenzi rapide la McDonald’s, KFC și, de ceva vreme la capătul cartierului Militari, Starbucks. Genul de drive-through unde să intri cu mașina, să oprești la o fereastră și să-i spui omului de acolo “dă-mi două beri, un lapte și un sol de prosop de hârtie”. Sau “dă-mi o smântână și atât”. Apoi să mergi la următoarea fereastră și să primești produsul direct în mașină.
Aș plăti un pic mai mult pentru așa ceva și nici n-aș comenta dacă ar fi disponibilă o singură marcă. Dacă vreau smântână marca Vaca Fericită de 325 grame cu 32% grăsime, parchez și mă duc la magazin; dacă nu am chef de asta, iau ce găsesc la drive-through.
Am stat un pic pe gânduri și mi se pare că șansa cea mai mare să implementeze așa ceva o are Lidl. Ei au deja magazine cu produse de bază, una sau două mărci, în diverse zone ale orașului și țării. Mai mult, acele magazine au parcare proprie ce ar putea fi ușor modificată pentru un traseu drive-through, spre deosebire de exemplu de Mega Image, Penny sau Profi, pe care de multe ori îi găsești integrați în câte un bloc.
Așa că lansez această provocare către Lidl. Dau personal o bere Mort Subite primului director general care spune “hai să facem ce zice ăla, că pare o idee bună”.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
54 comentarii
21/02/2018 la 11:48 AM
Deci ajungi până la Lidl, dar în loc să parchezi vrei să dai o tură de maşină şi să te servească cineva?
Lene level: 100!
hoinaru(Citează)
21/02/2018 la 12:12 PM
La fel au spus contemporanii și la primul drive-thru presupun. De banii mei da, să am și varianta asta, să am de ales. Și da, societatea occidentală e bazată pe lene, uită-te în magazinele lor, găsești piure de cartofi la mâncăruri semipreparate. De ce ai cumpăra așa ceva? Acolo lene…
Radu, nu ai cu livrare acasă? sau costă livratul cât nu face…
Cât despre posibilitatea ca Lidl să facă așa ceva… mici șanse. Nu cred că au libertatea unei asemenea decizii, apoi ei folosesc angajații în mod eficient pe mai multe posturi, nu ar putea sa acopere cu aceeași angajați deservirea drive-thru.
mircea 2(Citează)
21/02/2018 la 12:18 PM
Radu argumenta mai sus că nu vrea să caute parcare 10 minute sau să meargă 15 minute de la locul lui de parcare până la un Mega Image.
În rest, da, şi eu mi-aş dori aşa ceva, mai ales noaptea. Dar n-o văd întâmplându-se cu Lidl.
hoinaru(Citează)
21/02/2018 la 11:57 AM
Te poti duce la magazinul mic de langa bloc.
Okochea(Citează)
21/02/2018 la 12:02 PM
cel pe care l-a falimentat cumparand cu cardul de la mega image? o sa plangeti dupa buticurile mici de cartier
ionut(Citează)
21/02/2018 la 12:31 PM
Exact!
Bafta la shopping pentru o bere sau o pâine prin raioane.
Alex nicolita(Citează)
21/02/2018 la 10:44 PM
Da, eu sunt absolut dezolat de dispariția buricurilor de cartier.
mihai(Citează)
22/02/2018 la 12:12 AM
+1000 la ce au zis baietii de mai sus.
Boris(Citează)
21/02/2018 la 12:01 PM
hai sa-ti spun ceva…eu pentru o smantana si atat ma duc pe jos vreo 3 km pana la Lidl…de placere.
Giovani(Citează)
21/02/2018 la 12:21 PM
Nea Giovani…pai de plăcere am văzut ca ai mers pina in Ialomița. Hai….la mulți ani! ?
Valentin(Citează)
21/02/2018 la 12:09 PM
Sunt sigur ca introducerea masinii si mai adanc in viata oamenilor nu va duce decat la lucruri bune.
Giani Mucea(Citează)
21/02/2018 la 12:21 PM
2-3 angajati, salarii, chirii, utilitati, bani bagati in stocuri cu rotatie teoretic rapida si perisabilitate si mai de rapida, pentru a acomoda nevoi pana la urma punctuale de consum si teoretic un bon in medie de valoare nu foarte mare.
Produse de baza egal preturi mici si nici adaosuri aferente prea comfortabile, ca marcile private au tuns piata asta. Clar ca Lidl s-ar putea pozitiona decent, la chestiile de baza au preturi pana la o treime mai jos decat restul, si la un astfel de concept ar putea tine preturi mai jos cu 10-15%, sa isi amortizeze mai fain.
Plus placerea de shopping a romanului. A vazut cineva vreo femeie sa cumpere un singur produs dintr-un magazin? Sau maxim 5 produse?
AlBundy(Citează)
21/02/2018 la 12:39 PM
situatia descrisa e o problema reala, dar solutia nu e drive through.
in oras ideea e descurajezi folosirea masinii, nu sa incurajezi oamenii sa foloseasca masina si mai mult.
stii cum era vorba aia “romanul e atat de puturos incat si pana la colt sa ia o paine se duce cu masina” – well, exact asta propui tu: sa ne ducem cu masina pentru o paine.
iti garantez ca daca ar exista asa ceva, ai pierde mult mai mult decat alea 10 minute cat iti ia sa mergi pe jos pana la mega.
chiar si daca nu ar fi problema cu incurajarea traficului, solutia e un pic absurda si din pct de vedere al clientului (de ce sa conduc prin oras pt o paine si sa risc sa stau in trafic cine stie cat) si din punct de vedere al comerciantului (de ce sa mai angajez niste oameni sa vanda cate 1 smantana cand acelasi om la o casa normala vinde de 10 ori mai mult in acelasi timp?)
Robo(Citează)
21/02/2018 la 2:16 PM
Eu propun să nu mai fie mașini lăsate pe avarie cât timp te duci după o smântână.
Oamenii folosesc mașina oricum, că de asta sunt în ea. Eu propun scurtarea timpului în trafic prin posibilitatea de a cumpăra direct ce au nevoie.
nwradu(Citează)
21/02/2018 la 2:52 PM
Pai solutia propusa nu era sa lasi masina pe avarie ci sa mergi perpedes pana la smantana aia. Piciorul frumos and all that..
Giani Mucea(Citează)
21/02/2018 la 12:57 PM
Ce te- a oprit sa intri in Lidl, parchezi, cumperi si pleci mai departe. Eu cand am de luat doar un produs din Lidl termin mai rapid decat la Mc la drive.
alex(Citează)
21/02/2018 la 2:15 PM
@alex: durează prea mult timp. Dacă ar avea case automate, poate.
nwradu(Citează)
21/02/2018 la 5:09 PM
Sincer cred ca ar dura mai mult timp pana comanzi la intrare > platesti > iei de la ultimul geam ce ai comandat.
Tu te-ai gandit la o smantana, un singur produs…ar putea fi introdusa o limita de 10 de ex, dar timpul de “procesare” ar fi mai mare. Gandeste ca la McDonalds daca ai 2-3 masini in fata care cumpara mai mult de 1 meniu big mac sau ceva clasic stai intre 5 si 10 minute. La o varietate mai mare de produse gandeste ca timpul ar fi si mai mare.
Sunt sigur ca daca era profitabil / sustenabil vedeam deja in USA implementat sistemul. Gandeste ca la ei inclusiv restaurante care nu sunt parte a marilor lanturi au drive trough. In Romania (si Europa) nu am vazut decat McDonalds si KFC, inteleg ca este si un Starbucks.
alex(Citează)
21/02/2018 la 1:03 PM
sau ai putea sa parchezi ilegal vizavi de mega si in 5 minute sa iesi :D
animaloo(Citează)
21/02/2018 la 1:05 PM
pai daca se fac drive-through-uri peste tot, in 50 de ani nu vom mai avea iarna datorita incalzirii globale (masini care polueaza, get it?), iar aceste magazine vor fi sortite pieirii pentru ca toti vor merge pe jos.
GabrielG(Citează)
21/02/2018 la 2:24 PM
Cred că poluez mai mult invartindu-ma după parcare.
nwradu(Citează)
21/02/2018 la 1:20 PM
Hai sa facem ce zice ala!
Director General LIDL(Citează)
21/02/2018 la 6:25 PM
desi nu pare o idee buna :))
john2381(Citează)
21/02/2018 la 1:21 PM
Ideea mi se pare buna. Si cred ca si alte lanturi de magazine mari (care au parcare) pot face asta.
Ai aplicatie, faci comanda treci si o iei (1-5-x produse).
Andrei(Citează)
21/02/2018 la 1:26 PM
Dai comanda online la mega, iti rezerva produsele in dulapul ala de la intrare, parchezi 5 min, te duci iei produsele, pleci acasa.
Cosmin(Citează)
21/02/2018 la 1:54 PM
La o smântână în drum spre casă? Nu cred că sunt așa rapizi. De asemenea, au cam scos dulapurile acelea.
nwradu(Citează)
21/02/2018 la 1:48 PM
Eu dacă aș gândi ca un director de marleting, aș prefera ca omul să intre fizic în magazin și chiar să fie nevoit să se învârtă printrr rafturi puțin după smântâna aia, foarte probabil să mai facă și alte cumpărături.
ipo(Citează)
21/02/2018 la 1:53 PM
Ce zici, de când McDonald’s a lansat drive through le-au scăzut sau le-au crescut vânzările? Ia în considerare că acum fac drive-through la aproape toate locațiile unde se poate.
nwradu(Citează)
21/02/2018 la 2:04 PM
Sau gândește-te de ce toate hipermarketurile deschid platforme online de comandă.
nwradu(Citează)
21/02/2018 la 3:22 PM
Nu e acelasi lucru, citeste despre modul de organizare la raft, despre cum supermarketurile cum schimba periodic aranjarea pe raioane, acolo intri sa iei smantana si te intorci si cu o sticla de vin si doua cutii de prezervative cumparate la impuls de la casa. La mec te duci hotarat sa iei un double cheese, eventual te pacaleste casierul ca e oferta pe meniul extralarge de Big Tasty si ca au o placinta, noua, dar cam aia e.
o sa-l intreb pe directorul de la Lidl ce parere are si sa-ti dea poate o soulutie/explicatie.
ipo(Citează)
21/02/2018 la 4:09 PM
Ce ti-ar mai placea tie sa opresti Compasu si te uiti de sus la vanzatorii aia cu minimul pe economie, in timp ce scoti pe geam mana cu ultimul tip de smartwatch si ghiul cu rubin si le intinzi o hartie de 200 de lei, spunandu-le: “Pustiule, da-mi si mie o galetusa de smantana, din aia bio premium.”
Giovani(Citează)
21/02/2018 la 2:12 PM
Cred ca glumesti. Sunt sigur ca magazinele mari or sa faca drive thrugh ca sa ia Radu smantana :).
Stai in tineretului ai cel putin 3 megaimage si cateva magazine de bloc la maxim 5 minute de mers pe jos. Fi atent, te duci acasa, parchezi masina, te duci pe jos 5 minute la mega image, shopandgo daca vrei unu mai mic si iti rezolvi problema.
Ne place sa ne complicam aiurea in Romania, comoditatea la ea acasa, am uitat sa mergem pe jos.
L!nuX(Citează)
21/02/2018 la 3:40 PM
si a luat masina si vrea sa o foloseasca.
nu vad bine Bucurestiul
florin(Citează)
21/02/2018 la 2:12 PM
Din ce știu eu există așa ceva(Drive Thru) la Mega Image-ul din Prelungirea Ghencea.
Link: https://www.mega-image.ro/storedetails?query=Prelungirea%20Ghencea&facets=&storeName=350
Mr.David(Citează)
21/02/2018 la 2:30 PM
Era o farmacie drive through pe la bulevardul Beijing. Au închis drive through-ul după ceva timp, ny știu de ce. Mașini sunt non stop acolo, deci probabil sunt și alte raționamente.
Flo(Citează)
21/02/2018 la 3:09 PM
da o idee buna pentru consumatori, o idee proasta pentru hypermarket… daca hypermarketul face asa ceva scad vanzarile, una e sa intri in magazin sa te uiti prin toate rafturile, vezi ceva la “promotie” cumperi smantana mai de calitate, iei ceva dulce si tot asa. ca ideea sa fie pusa in practica trebuie vazut raportul celor care pleaca cu gandul de a cumpara un singur produs si in final ajung sa cumpere mai mult, cat cheltuiesc aceste persoane? ca la final pretul pentru una bucata smantana sa ajunga la pretul pentru mai multe produse cumparate in asa fel incat hypermarketul sa aiba profit.
se pune problema angajatilor de ce sa platesc doua persoane cu 20de mil pentru un drive-thru cand pot sa le dau aceasi bani ca sa ii sclavesc in magazin mare mai mult de munca etc…
cine imi plateste taxa de raft?? eu ca hypermarket castig enorm din chestia asta!! cum mai iau banii de la producatori in functie de cat de bine sunt aplasate produsele.
cine imi transporta produsele la drive-thru
daca in magazinul meu se face o coada de asteptare la casa de 15-20 de minute data viitoare clientul o sa cumpere mai mult pentru saptamana urmatoare ca sa nu stea la coada.
nu am studii necesare ca sa sustina ceea ce am scris mai sus dar ca eu sa am profit la drive-thru trebuie sa vand o smantana de 2 lei cu 20… si nu o sa cumpere nimeni asa ca prefer sa vand tot in hypermarket unde reusesc sa agat clientul cu “oferte” bune.
George(Citează)
24/02/2018 la 12:36 PM
Nu scad vânzările, ci cresc. Crezi că în cazul meu, după ce am parcat și m-am dus pe jos după o smântână, acum cumpărat și 30 de alte produse? Nu, doar o smântână.
Din același motiv hipermarketurile investesc în comerț online. Nu scad vânzările, ci deschid noi canale.
nwradu(Citează)
21/02/2018 la 3:46 PM
Solutia sunt micile magazine de cartier, te dai jos din masina dar mergi putin si nu este aglomerat. Am procedat de multe ori asa ca sa evit supermarketul.
Nu merge la nivel mare cu propui, a incercat Patriciu cu magazinele Mic si a esuat.
JeanValjean(Citează)
21/02/2018 la 4:47 PM
Da,da…la lidl sigur se poate face :)) Pai aia au 2 case deschise cand sunt cate 10-15 oameni la coada si te milogesti de ei sa mai deschida una… Eu urasc lidl inca de pe vremea cand era Plus. Am un lidl fix peste drum(pe langa un Mega si 3 profi pe o distanta de 600m) insa prefer sa merg la magazinul de cartier numit “Marius” pentru cine stie zona Baicului-PTM unde au de toate, la pret rezonabil si pe langa asta si servire rapida. Daca vreau sa cumpar mai mult merg in unul din cele doua kaufland-uri(Mega Mall sau Veranda) sau cele doua carrefour(mega mall sau veranda).
Alex(Citează)
21/02/2018 la 6:06 PM
Eu smantana prefer sa o cumpar din piata, de la bucurestenii cu accent ardelenesc.
gigi(Citează)
24/02/2018 la 12:35 PM
Eu nu, nu am încredere în igiena lor.
nwradu(Citează)
21/02/2018 la 6:29 PM
nu crezi ca solutia mai simpla e sa reintroduca si sa respecte casele alea pentru max 5 produse?
in felul asta nu stai la coada pentru smantana aia.
in rest.. timpii consumati sunt echivalenti
john2381(Citează)
21/02/2018 la 6:31 PM
bine, mai e si solutia amazon: intri, iei smantana si iesi. cardul se subtiaza singur in process
john2381(Citează)
24/02/2018 la 12:35 PM
Problema mea e cu parcarea, nu cu statul la coadă. Acela nu m-a deranjat.
nwradu(Citează)
25/02/2018 la 4:45 PM
atunci poate solutia e un set de 5-10 locuri de parcare rezervate chiar langa intrarea in supermarket, locuri in care sa poti parca pentru cel mult 10min, eventual cu plata sumplimentara.
si eu sunt inginer, dar uneori am impresia ca “inginerii astia” sunt prea blocati pe tehnologie / o anume tehnologie si uita care e scopul final.
john2381(Citează)
21/02/2018 la 6:58 PM
Soluţia ar fi maşinile care merg fără benzină sau motorină , ci cele care merg cu antimaterie pentru că îţi trebuie o cantitate foarte mică gii.
Xmen Wolverine(Citează)
22/02/2018 la 10:15 AM
Eu as zice ca asa ceva s-ar implementa mai ușor în benzinării, care au în majoritate și program non-stop. De altfel parca unii au deja ceva parteneriat cu un supermarket.
disable(Citează)
24/02/2018 la 12:22 PM
Da, dar nu au produse alimentare, ci doar băutură și dulciuri. Și la benzinărie nu e problemă, acolo găsești mereu loc de parcare.
nwradu(Citează)
22/02/2018 la 8:16 PM
E un concept vechi asta cu supermarketul unde intri cu masina. Ideea e sa scurtezi timpul si pasii la orice. A fost aplicat cu succes de Hornbach, dar acolo treaba sta un pic altfel. In fond conceptul de drive are multe variante. Exista inclusiv livrare in masina, asta fiind un parteneriat cu Volvo si cativa retaileri.
Radu are optiuni si in Romania: sa comande online si sa ii livreze acasa sau sa ia de la drive.
KMean(Citează)
22/02/2018 la 9:54 PM
Asta e un caz clasic unde bicicleta este cea mai buna varianta. Dar in Bucuresti doar hipsterii merg cu bicicleta prin oras.
Daca asta e mentalitatea in Bucuresti, sa mergi cu masina pentru o smantana, o sa se aglomereze si mai mult. Oh wait…
clawbc(Citează)
24/02/2018 la 12:24 PM
Pentru discuția asta se presupunea că ești deja în mașină din alte motive, nu ca să mergi până la o smântână.
nwradu(Citează)
22/02/2018 la 10:01 PM
Imi place mult ideea ta, Radu. Votati Radu! :)
Anda(Citează)
24/02/2018 la 12:22 PM
Mi se pare că unii nu au înțeles scenariul despre care vorbim. Ești deja în mașină. Ai ca opțiune să cumperi direct din ea sau să cauți parcare sau să oprești aiurea undeva, cazuri în care încurci și poluezi mai mult decât la un drive-through.
nwradu(Citează)
25/02/2018 la 4:39 PM
poti sa faci un calcul ingineresc cu ce presupune facilitatea asta de drive-in la supermarket si care ar trebui sa fie volumul de vanzari / adaosul extra la pret pentru un break-even?
john2381(Citează)