►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
Telefonul va deveni principalul mijloc de interacțiune cu banca, se spune de ceva vreme în toată lumea. Eu sunt de acord, ba chiar fac asta cu telefonul meu din motive similare cu ale cumpărăturilor online: e mai simplu și mult mai rapid decât un drum la sediu sau un apel la call-center, iar aplicațiile de Mobile Banking devin periodic mai complexe, cu tot mai multe funcții și servicii integrate.
UniCredit a lansat de curând o versiune îmbunătățită a aplicației lor de Mobile Banking, modificările principale fiind următoarele:
De restul opțiunilor, precum consultare sold, plată facturi, văzut harta cu ATM-uri șamd nu mai zic, că fac partea din “generația întâi” de aplicații mobile. Eu folosesc trei aplicații mobile de la trei bănci diferite și țin minte când aceste deja clasice opțiuni erau puse la dispoziția clientului, darămite acum cu tot ce-a venit nou. Au trecut mai toate însă printr-un redesign ce le face mai rapid accesibile și mai bine organizate în meniuri, după cum puteți vedea în tutorialele de pe YouTube.
Aplicația este gratuită și mai vine cu încă două avantaje la bord.
Primul că în perioada 4 decembrie 2017 – 4 martie 2018 se derulează o campanie promoțională în care cei ce activează aplicația intră în tragerea la sorți din săptămâna respectivă pentru o tabletă iPad Air (regulament PDF). Cei ce fac și o tranzacție din aplicație au o șansă în plus de câștig.
Al doilea avantaj constă în câteva beneficii pentru clienții digitali: cei cu cont GeniusCont pot face un schimb valutar pe zi chiar la cursul BNR, în limita a 1000 de euro, adică un fel de happy hour pentru schimb valutar. Apoi, pentru depozitele deschise prin Mobile și Online Banking dobânda este un pic mai mare.
Aplicația este foarte bine securizată, spun cei de la bancă, atât prin criptarea comunicației cât și prin măsuri suplimentare precum acoperirea ecranului atunci când rulează în background pentru a nu putea fi capturat. UniCredit spune că nu a înregistrat nici o fraudă prin aplicația Mobile Banking. Îi cred, aplicația nu m-a lăsat să fac screenshoturi nici în modul demo, a trebuit să fotografiez ecranul pentru cele de mai jos:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
18/12/2017 la 2:09 PM
O revolutionat mobile banking-ul.
alex(Citează)
18/12/2017 la 4:00 PM
Așa cum și trebuie, în preajma zilei de 17 decembrie :P
nwradu(Citează)
18/12/2017 la 6:02 PM
Eram ironic. ING are functiile astea de cel putin un an (bine, cand nu se joaca cei de la it la servere).
alex(Citează)
18/12/2017 la 2:23 PM
incearca cu HiSuite sa faci screenshot (prin desktop)
D4n(Citează)
18/12/2017 la 4:01 PM
Nu știam de el, dar îl voi folosi dacă va apărea vreodată nevoia.
nwradu(Citează)
18/12/2017 la 2:46 PM
Iar la Libra Bank e in continuare un wrapper web care ignora 2FA.
Andrei(Citează)
18/12/2017 la 4:06 PM
Dupa ce mi s-a emis un card nou, care nu mai avea “Tiriac” pe el, am uitat sa verific numarul maxim de tranzactii pe zi.
Asa ca am ramas intr-o zi in Auchan cu un cos plin de cumparaturi pe care nu l-am putut cumpara ca dadea eroare la card. Mai aveam unul, dar din diverse motive nu mergea (BT – a trebuit resetat si incercat iar la un ATM – ceva de genul asta, dar asta e alta poveste), iar bancomatul era destul de departe, nu imi tinea nimeni locul la casa, asa ca am lasat cosul acolo si am sunat la call center. Dupa vreo 30 de minute am reusit sa dau de cineva care sa imi mareasca acel numar. In acest timp, desi doamna de la casa a zis ca o sa imi iau cosul la fel cum l-am lasat, bineinteles ca a fost golit si produsele puse inapoi pe rafturi. Sfinti.
Seara le-am dat o sugestie pe adresa de mail dedicata a celor de la Unicredit, le-am zis ca recent au avut un update in care poti sa faci blocare/deblocare a cardului direct din aplicatie, dar ar fi utila si modificarea numarului de tranzactii permise pe zi, sa nu mai am problema asta.
Dupa scurta vreme am vazut ca a aparut un update, care continea si acest lucru. Yey! :)
rdb(Citează)
18/12/2017 la 5:06 PM
Unicredit BANK te taxează dacă scoți bani de la ATM-ul Unicredit, deși ai cont deschis la ei.
Unicredit este cea mai proasta banca unde poți să-ți ții banii în România, ai taxa de administrare cont: ‘Account Maintenance Fee’ de 3 Ron pe luna iar ultima data când am scos 300 ron de la ATM-ul Unicredit am fost taxat cu 0,60 Ron – ‘Fee for ATM transaction’, suma nu e mare dar e de porc în condițiile în care multe bănci nu te taxează dacă scoți bani de la bancomatele altor bănci.
Degeaba se lauda cu GeniusCont dacă aceste avantaje nu sunt și pentru clienții mai vechi, eu având cont la ei de peste 10 ani.
Cred ca e timpul sa ma mut la ING.
george(Citează)
18/12/2017 la 8:21 PM
Vezi că majoritatea băncilor au trecut la sistemul în care nu te taxează la ATM dacă încasezi lunar salariul în acel cont (sau ai un rulaj), nu musai în orice condiții.
De ce nu faci upgrade la pachetul mai modern?
Ar trebui să le zici și lor că alte bănci elimină aceste taxe, că presiunea clienților contează mult.
nwradu(Citează)
18/12/2017 la 8:57 PM
Eu am o oferta foarte buna personalizata pentru compania de la care primesc salariu. Poate reușești cumva sa îți negociezi contractul, mai ales după ce ii ameninți ca pleci la concurenta… asta bineînțeles numai dacă te tine ceva legat de aceasta banca…ca și idee printre avantajele pe care le am ar fi zero comisioane pentru transferuri interbancare, zero comision pentru extrageri ATM de la orice banca inclusiv in străinătate, Overdraft cu robor + 1%, nu mai țin minte pentru depozit dar nu era rău nici acolo…ca și idee se poate dar cel mai simplu evident ca este negocierea de către o corporatie sau o firma care rulează sume mari de bani…
Acum ca sa nu creadă lumea ca laud Unicredit va dau 2 exemple de așa nu:
1. Am pierdut un card și am mers la banca ca sa cer altul:
Eu: Am pierdut card și am nevoie de altul
Banca: va costa 40 lei emiterea noului card
Eu: Ok. Vreau sa închid contul împreuna cu cardul. Cât costa?
Banca: Nimic
Eu: Vreau sa deschis un alt cont împreuna cu un alt card. Cât costa?
Banca: Nimic
In 3 minute(un telefon către un superior) am primit confirmare ca voi primi card fără nici un cost suplimentar.
2. Blocat 3D secure și sunat la banca pentru deblocare(asta după ce am fost in banca și mi s-a spus ca aceasta operațiune nu poate fi efectuata decât telefonic)
Banca: ca sa va spun parola și sa resetez contorul de logare trebuie sa va adresez 2 întrebări de securitate
Eu: Ok
Banca: CNP?
Eu: lol asta îl pote afla oricine…
Banca: răspunsul la întrebarea secrta?
Eu: nu știu despre așa ceva
Banca: este o mașina
Eu: (oare întrebarea o fi prima mea mașina…chiar nu îmi aminteam asta…) zic Dacia
Banca: nu e asta, e o marca japoneza
Eu: (pfff…nu am avut niciodată o mașina japoneza ce dracu o fi fost in capul meu când am setat asta) Honda
Banca: nu
Eu: Toyota
Banca: da
Eu: eiiiii(fericit dar in același timp gândiduma ce securitate misto are banca mea de încredere)
Evident ca mi-am primit parola…
Dan(Citează)
19/12/2017 la 12:02 AM
Una bucata din contract, de pe vremea cu Țiriac :”Clientul poate rambursa anticipat din credit, contra unui comision de 3%, dar nu mai puțin de 250euro”. În fapt, fraza citita corect era ca Comisionul era de minim 250 euro. Așa că mi-am refinanțat 10k de la Țiriac cu 10,3k la alta banca, după 19luni de plata și… cu rambursări anticipate, am reușit sa reduc cheltuielile cu creditul cu 4900euro. Era 2010.
theSame(Citează)
19/12/2017 la 9:36 AM
Anul trecut am inchis cardul de la ei. Urma sa imi expire si s-au gandit sa-mi trimita un card nou prin curier. Doar ca nu l-au trimis la adresa unde locuiesc, l-au trimis undeva prin Kiseleff ca asa figuram la ei in baza de date. Nu stiu de unde si pana unde adresa aia ca n-am locuit niciodata acolo.
Ionut(Citează)