►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
25 Dec 2017 ·
GÂNDURI ·
Nu-mi face plăcere să scriu despre politică și justiție de Crăciun, în locul unui clip cu pisici (mâine!), dar foarte probabil la diversele petreceri cu familia vor apărea și discuții despre astfel de lucruri.
Din discuțiile mele cu diverși oameni de toate tipurile, apar des niște întrebări sau nelămuriri corecte, iar mai jos am făcut un fel de FAQ cu cele de care m-am lovit cel mai des.
Adică nu cumva protestează așa, din obișnuință sau alte motive? Ce, sunt toți experți în justiție de știu ei că modificările acestor legi sunt proaste?
Aici sunt multe răspunsuri.
Uneori un text este ușor de citit și înțeles, cum s-a întâmplat cu OUG 13 din iarna trecută.
Modificările din prezent, multe și mai de finețe, sunt mai greu de urmărit, dar site-uri precum portalul Mininsterului Justiției sau lege5.ro vă permit să comparați forma veche cu cea modificată și să aveți o imagine mai bună a schimbărilor.
Dar, de cele mai multe ori, protestatarii au încredere în ce zic experții despre modificările aduse, iar eu n-am văzut pe nimeni care să spună că sunt binevenite sau justificate. CSM a dat aviz negativ, magistrații protestează, ambasadele străine condamnă acțiunile (și fac asta după niște studii, nu din burtă), Geeks for Democracy face infografice explicative, Funky Citizens face fact checking,
În schimb, cei din PSD-ALDE n-au putut da nici un motiv bun pentru urgența modificării acestor legi. Într-un efort fără precedent în istoria modernă a României, comisiile și întreg Parlamentul au muncit în ritm alert pentru aceste modificări, neprezentând niciodată un motiv bun pentru această înverșunare.
Am auzit de câteva ori această întrebare pusă pe ideea că această modificare este evident una bună și deci poate și celelalte sunt.
Eu n-am auzit pe nimeni protestând împotriva acestei modificări; poate doar câțiva procurori, nu?
Mai mult, toți din jurul meu sunt pentru a crește răspunderea în privința acțiunilor luate, așa cum orice angajat, indiferent de domeniul de activitate, răspunde pentru ce face. Mai mult, modificarea se referă în principal la faptul că pot fi trași la răspundere magistrații care cu rea-intenție decid ceva în defavoarea suspectului, ceea ce evident că ar trebui pedepsit.
Mai exact, a pornit ca măsură împotriva acelor procurori care, deși nu aveau dovezi suficiente pentru a cerceta sau urmări penal pe cineva, o făceau oricum, producându-i prejudicii de imagine sau chiar mai rău, dacă era vorba de arest preventiv sau sechestru pe bunuri. Treaba asta este un abuz atât de mare încât e de mirare că nu fusese anterior astupată gaura din lege ce permitea o asemenea lejeritate în investigație.
Sunt și voci care spun că PSD încearcă, de fapt, să sperie procurorii că ar putea fi pedepsiți dacă nu au dovezi solide la dosar. O fi.
Mai sunt și alte măsuri ce țin de bucătăria internă a Justiției. Cum poți avansa, de câtă experiență ai nevoie pentru anumite funcții șamd sunt treburi organizatorice ale lor.
Repet, însă, ce-am zis mai sus. Eu n-am auzit pe nimeni protestând împotriva acestei măsuri, ci doar împotriva celorlalte zeci care schimbă în rău justiția din România. Țara noastră are o problemă serioasă cu corupția, legile ar trebui înăsprite, nu relaxate de parcă s-ar referi la fapte ce n-au mai fost zărite pe teritoriul țării noastre de zeci de ani.
Dacă procurorii sau judecătorii au o problemă cu această prevedere, sunt liberi să protesteze și ei. Fiecare cu ce-l doare, nu?
Poate, dar mai sunt minim 3 ani până atunci. În plus, să fim serioși, dacă vin alții la putere e mică șansa să anuleze niște modificări ce-i avantajează în primul rând pe ei și pe apropiații lor. Chiar dacă PSD-ALDE intră în opoziție la alegerile de peste 3 ani, s-ar putea ca la acest vot majoritatea parlamentară să voteze “nu”.
Apoi, în justiție se aplică principiul codului penal cel mai favorabil inculpatului. Între săvârșirea faptelor, descoperirea lor, anchetarea, instrumentarea și sentința definitivă trec de obicei foarte mulți ani, așa că o mulțime de dosare din prezent ar fi judecate până la final după legea nouă, chit că după un an sau după trei s-ar înăspri din nou.
Practic, o modificare chiar și de o zi a legilor justiției va produce efecte vreo 10 ani de zile, zic eu.
Și, desigur, întrebarea cu care puteți încuia pe oricine: “ok, eu ți-am zis de ce nu sunt de acord cu modificarea legilor, acum spune-mi tu de ce vrei să fie modificate”.
Ba au: nu modificați legile justiției. Nu există o cale de mijloc în această privință. Nu există ceva de negociat, nu există un compromis de genul “ok, vă lăsăm să furați, dar doar puțin!”. Nu se poate accepta un amendament care să spună “ok, micșorăm pedepsele pentru corupție, dar nu așa mult cum vrea PSD-ul”. Furtul tot furt este, indiferent de valoare, iar un judecător stabilește oricum pedeapsa în funcție de astfel de lucruri.
Nu-i ca la protestele unde salariații cer 10% mărire de salarii și în final se negociază și acceptă un 6%. Aici e cu totul sau nimic.
Sper să nu aveți nevoie de ghidul de mai sus, ci să petreceți liniștiți și voioși. Sărbători fericite!
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
55 comentarii
25/12/2017 la 8:14 AM
Nu asta e intrebarea cheie, ci urmatoarea: de ce asociatia Sanchi Citizens, ambasadele occidentale , CSM si prietenii nu au protestat de nici un fel cand Bãsescu si prietenii au violat Codul Muncii si ani de zile au supus la perversiuni prelungite tot ceea ce insemna angajat in Romania? Nu cumva toata propaganda asta este cea mai clara expresie a statului paralel? De ce membrii USR precum si celelalte forte din spatele statului paralel nu sunt in stare sa accepte nici chiar la un an diferenta rezultatul alegerilor din 2016 si doresc sa schimbe acest rezultat cu unul impus de ei?
Hai ca au iesit trei intrebari.
Ion P(Citează)
25/12/2017 la 8:56 AM
http://bit.ly/2kTWfNR
Nici de Crăciun nu va opriți?
Pluto(Citează)
25/12/2017 la 9:20 AM
Eu vreau să întreb doar atât: unde-s miile alea de km de autostradă?
Aurel(Citează)
25/12/2017 la 9:21 AM
Vezi ca n-ai bifat tot scoringul de partid.
Ce Dzeu, sunt trei mari si late: Soros, Basescu si statul paralel. Daca nici pe astea nu le tinem minte…
Craciun fericit!
Morrissey(Citează)
25/12/2017 la 9:26 AM
Ioane P,
La multi ani si tie, si lui Mircea B si lui Mihai G!
E bine totusi ca nu ai intrebat si de flota sau de implicarea lui Soros, e un progres.
Deci, care spunerai ca e raspunsul tau pentru oportunitatea modificarii legilor astora?
petrescs(Citează)
25/12/2017 la 9:53 AM
Când am citit prima dată am zis ca e troll. Am recitit, omul e clar în lumea Antena 3, unde Băsescu ar putea fi acuzat și de încălzirea globală.
Apropo, ce încearcă nenea: https://ro.wikipedia.org/wiki/Red_herring . Același răspuns vor avea probabil 95% din fanii Antena 3. Nu știu dacă le zice Gâdea în emisiune, dar orice se întâmplă, schimbă subiectul pe Basescu/șoros/ambasade, nu vor răspunde în veci la întrebări. Au fost antrenați bine.
Big T(Citează)
25/12/2017 la 10:11 AM
Boss, cand mariti salariile medicilor la 3500 euro?
mac gregor(Citează)
25/12/2017 la 1:16 PM
Faza cu statul paralel cred că există, peste tot există. Se numeşte sistemul de pile şi relaţii trans-partinic în care scopul e să se producă bani mulţi şi pe cât posibil în linişte.
E hilar să vezi PSD că se plâng de aşa ceva, probabil cumva, au fost sau au început să fie excluşi din acest stat paralel, şi acum fac pe sfinţişorii.
Şi sistemul juridic din românia e o glumă proastă, pe vremea dinainte de DNA ce păzeau? Uitaţi-vă la filmul De ce eu, despre procurorul panait, fiind orădean, ştiu ce făcea PSD pe-aici în acei ani, practic procurorilor li s-au dat tot ce au dorit, doar să lase în pace clasa politică.
Aşa au ajuns la mega-pensiile şi super-imunitatăţile de care se bucură azi. Bine-nţeles, ca orice gaşcă mafiotă, li s-a urcat la cap şi acum că procurorii au îndrăznit să rupă pactul şi să se lege de clasa politică, acum clasa politică vrea să le arată cine-i şeful.
Practic asistăm la un caz classic de hoţii strigă hoţii în care amândoi au dreptate.
Din păcate, Antena3 şi celelalte arată doar argumentele clasei politice, care au dreptate, procurorii au mult prea multă putere de fapt. Şi e corect, asta ar trebui limitat un pic. Un orădean a stat ani buni în închisoare pentru o crimă pentru care nu a existat nici o dovadă, doar circumstanţială (victima era şofer de taxi şi suspectul a fost ultimul care a făcut cursă cu taxiul respectiv), şi azi a fost dovedit cu probe ca nevinovat. Nimeni n-a păţit nimic. Nici măcar mustrare scrisă. Păi aşa boierie să fii procuror.
Cazuri de genul ăsta te face să te treacă fiorii un pic, oricine te poate băga la răcoare în arest preventiv vreo 2-3 ani fără nici o dovadă?
Dar soluţia nu e nici retezarea totală care o vor psd-iştii, de vor să ne aducă înapoi în epoca năstase. Dar ei ştiu că există o problemă, şi profită de asta ca să împingă limita cât mai mult, ca să-şi rezolve şi problemele lor cu justiţia.
Şi de aici toate certurile în care fiecare e convins că are dreptate. Şi are dreptate. Să nu fim naivi, au fost şi câteva show-uri cu cătuşe, faptul că şi-o merită că-s nişte hoţi, e un argument emoţional.
Dacă vrem justiţie adevărată nu o putem face în stilul Lăpuşneanul, pe stilul mulţimii.
Aş vrea şi eu mâine să-i ia pe toţi, din parlament direct, verificat averi, orice e nejustificat cu câştigurile legale, confiscat. Dar realizez că asta nu e justiţie, e linşaj doar, şi în locul lor vor veni alţii mâine.
manu144x(Citează)
25/12/2017 la 5:46 PM
Mi se pare greșeala voastră că-i răspundeți. Citiți despre https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism
conștientizați că asta e o metodă de a distrage atenția de la discuție și nu acceptați să fiți duși în acea direcție.
nwradu(Citează)
25/12/2017 la 10:17 PM
Domnul Ion P deturnează discuția printr-o metoda clasica a postacilor. E păcat sa îl băgați în seama.
Marius M (primul)(Citează)
25/12/2017 la 9:23 AM
Din cate inteleg eu, problema cu raspunderea magistratilor e mai complicata. Ideea e ca justitia trebuie sa fie independenta, adica nesupusa politicului (separatia puterilor in stat).
Problema e ca se face o structura speciala de anchetat magistrati, desi pt nici o alta categorie profesionala nu exista asa ceva.
Magistratii raspund si ei in fata legilor ca toata lumea.
E ca si cum eu as face o greseala in munca mea si as fi raspunzator penal pt asta. Un magistrat poate si el sa greseasca, ce facem, il bagam la puscarie pt asta?
Mie mi se pare ca e aceeasi chestie ca si abuzul in serviciu: la politicieni se desfiinteaza, in schimb la magistrati se infiinteaza. Adica o incercare clara de intimidare a justitiei.
Robo(Citează)
25/12/2017 la 9:48 AM
Cred ca propunerea cu răspunderea magistraților in forma actuala este greșita. Tocmai din cauza faptului ca tot o comisie naționala va da un verdict și asta poate lasa loc de abuzuri. Cred ca o varianta mai corecta ar fi fost ca un magistrat sa fie sancționat, ca urmare a unei sentințe CEDO date împotriva unei decizii luate de o instanța naționala. Și astfel dacă a greșit, sa răspundă patrimonial magistratul sau cel mult in solidar cu statul.
Andrei(Citează)
25/12/2017 la 1:24 PM
Doamne fereste Robo cum sa bagi un magistrat in puscarie…. doar nimeni nu a auzit de magistrati care iau spaga nu? Nici un procuror nu ia spaga.
Cum ar fi sa raspunda un magistrat pt ceva ce face… inadmisibil
razvan(Citează)
25/12/2017 la 1:28 PM
Eu ziceam de greseli profesionale. Altfel, am spus deja ca magistratilor, la fel ca oricarui alt cetatean, li se aplica toate legile in vigoare. Spaga nu e o greseala, este o incalcare a legii (coruptie) si pt asta exista deja legi care se aplica tuturor.
Au fost multe cazuri de magistrati bagati in puscarie pentru spaga, deci se poate si acum, nu despre asta-i vorba.
Robo(Citează)
25/12/2017 la 1:29 PM
razvanel, nu despre asta e vorba. Dacă ia șpagă, răspunde în fața legii ca oricare altul. Problema este dacă folosește o probă falsă cu voință sau din prostie și un judecător dă o sentință negativă pentru suspect în baza acelei probe. Malpraxis practic. Cum răspunde? Nu zice nimeni că nu ar trebui să răspunda, dar se pune problema cum.
Big T(Citează)
25/12/2017 la 3:37 PM
Robo arata-mi un magistrat care face parnaie pt spaga. Nu prea poti pt ca nu exista, se protejeaza intre ei. La fel e si la medici se protejeaza intre ei cand e vb de malpraxis.
Big T acum e moda cu dosarele pe abuz in serviciu. De ce nu vezi magistrati cu astfel de dosare? Sau procurori?
razvan(Citează)
25/12/2017 la 4:56 PM
Anul ăsta e la modă și culoarea mov. Am fost ieri până la birou, nu am văzut pe nimeni în mov. E o conspirație! A vorbit portocaliul să-l acopere!
Nu înțeleg ce zici acolo. Vii cu chestii concrete, punctuale sau încerci să susții ceva ce nici tu nu înțelegi dar ești prea mândru să admiți că greșești total abordarea?
Sunt sigur că există cazuri de abuz la magistrați, 100%, însă întrebarea e: se întâmplă la scară largă? Adică un procent semnificativ fac asta? Sau doar 1-2 cazuri o dată la 2 ani.
Ca să facem o analogia cu doctorii dacă tot am început. Practic dacă un doctor din 100 face ceva greșit și moare un om, în loc să te întrebi de ce s-a întâmplat asta și cum putem îmbunătăți procesul ca acest lucru să se întâmple și mai rar, tu ii ameninți pe ceilalți 99 de doctori că dacă se mai întâmplă, îi tai și-i spânzuri. Ce o să facă ceilalți doctori în acest caz? Nu se va mai încumeta nimeni să trateze cazuri speciale sau delicate, face operații riscante, prescrie tratamente noi… din pricina faptului că știu că dacă se întâmplă ceva grav, vor fi consecințe. (e doar o situație ipotetică, cu date fictive și situații fictive, nu o lua ca atare)
E și cazul polițiștilor acum, auzi peste tot la știri că sunt loviți, bătuți, tăiați.. majoritatea refuză să își folosească arma, deoarece știu că vor fi suspendați pe durata investigației și vor avea de completat sute de hârtii și da zeci de declarații.
Observi acum problema de ce spunem că nu e deloc în regulă ca să ‘bagi frica’ în magistrați. Și cu legislație făcută de anumite grupuri cunoscute ca având probleme cu legea… deznodământul e clar.
Răspundere nu zice nimeni că nu ar trebui să fie, dar hai să facem lucrurile cum ar trebui, nu cum își doresc anumiți politicieni cu probleme.
Big T(Citează)
25/12/2017 la 5:50 PM
Sunt două lucruri diferite. Una este să răspundă pentru ce face, dacă o face cu rea-voință, și alta este cui anume este subordonat, ceea ce ține direct de separația puterilor.
Câtă vreme CSM va ancheta eventualele abuzuri, nu mă aștept la vreo mare curățenie acolo, dar așa este în fiecare breaslă (sau aproape).
Restul prevederilor, precum validarea numirilor și subordonarea la ministerul Justiției, sunt altă problemă, una mare.
nwradu(Citează)
25/12/2017 la 8:42 PM
Big T vb de dragul de a te auzi? Cum poate sa raspunda decat conform legii ca noi restul? Avem reglementari pentru absolut orice deci nu prea inteleg dilema ta. Daca iau spaga sa raspunda pt spaga, daca din rea vointa face diverse lucruri exista abuz in serviciu. Pentru necunoastere, pregatire proasta exista retrogradare, dat afara din magistratura.
Nu stiu daca ai observat dar sistemul romanesc este unul opresiv ( baga frica ), nu unul preventiv, educativ.
razvan(Citează)
25/12/2017 la 9:28 AM
Hehe!! E plin de șobolani PSD pe internet! Fiecare blog e urmărit, fiecare postare de pe facebook e deturnată!
Urmăresc de ceva vreme fenomenul!!
În primul rând, Radule, cred că ar trebui să ștergi primul comentariu pesedist! Știu, o să mă aburiți cu dreptul la libera exprimare. Total de acord! Dar ce fac postacii PSD acum este manipulare. De exemplu pe facebook toate comentariile postacilor sunt scrise de persoane fără foto cu el la profil! Vezi pisicuțe, norișori, etc.
În al doilea rând retorica de genul “și Băse a făcut” sau și “judecătorii trebuie să răspundă” e 100% manipularea PSD. La ultima chestie se bazează pe o percepție doarte simplă! Întotdeauna când se încheie un proces una sau mai milte persoane vor fi nemulțumite de decizia judecătorului. Ori ei exploatează fix chestia asta!
G(Citează)
25/12/2017 la 5:51 PM
E mai simplu să nu răspundă nimeni, după cum ziceam mai sus. E o metodă clasică de a distrage atenția prin comentarii exact ca cel despre care vorbim, nimic nou sub soare.
nwradu(Citează)
25/12/2017 la 9:48 AM
Craciun fericit si La Multi Ani tuturor, indiferent de opiniile politice de aici. :D .
Ion P(Citează)
25/12/2017 la 12:23 PM
Lasa boss, ne ai pierdut la statul paralel.
Alioja(Citează)
25/12/2017 la 9:55 AM
Pentru mine e mult mai simplu…cand ma asez la masa, tresar putin, ca si cum m-ar incomoda ceva la spate, dupa care scot Glock-ul 20 si il pun langa farfurie.
Giovani(Citează)
25/12/2017 la 9:59 AM
Stii ca negarea realitatii are un nume medical foarte urat, nu?
Ion P(Citează)
25/12/2017 la 10:12 AM
Dap. Sindromul Antena 3.
mac gregor(Citează)
25/12/2017 la 9:59 AM
O fotografie cat un roman
http://m.luju.ro/presa-franceza-desfiinteaza-dna-practici-demne-de-o-republica-bananiera-care-denota-grave-disfunctii-in-sistemul-roman-de-lupta-anticoruptie-in-inima-europei-acest-sistem-face-dezordine-liderii-politici-care-critica-dna-se-expun-riscului-unor-represalii-i
Crăciun fericit!
theSame(Citează)
25/12/2017 la 10:44 AM
theSame, sa te ajut putin – vezi ca luju.ro mai are un articol “bomba” publicat de neweurope.eu unde (sa vezi faza!) autorul “trage un semnal de alarma” asupra acelorasi practici DNA si aduce ca argumente (esti pregatit?) tot declaratiile dnei. Dana Girbovan, presedintele fantomaticei UNJR (dar considerata ca reprezentativa de dl. Iordache pentru a fi singura invitata a Komisiei sale) si aduce ca exemplu (asa-i ca nu aveai de unde sa stii?) tot exemplul bietului Puiu Popovici, pe nedrept condamnat de rrrraii de la DNA… Ca sa vezi, great minds think alike, doua publicatii online “de larga recunoastere internationala” acuza simultan practicile DNA?
Ma asteptam sincer ca Popoviciu sa-si fi permis la banii sai sa plateasca niste advertoriale in niste fituici mai de soi, dar probabil “Le Monde” nu se coboara la toti borfasii.
petrescs(Citează)
25/12/2017 la 5:54 PM
@theSame: astea sunt manipulări clasice, nici măcar unele reușite. “Presa franceză” e de fapt un site obscur în care poți plăti ce articol vrei tu, iar apoi îl faci celebru aici pentru că “e vocea străinilor”.
Manipulările mai bune se fac cu presa de calitate. Nu uita că au mai avut diverși politicieni consilieri ce urmau să le asigure câteva articole prin publicații de calitate.
În fond, dacă ești de acord cu articolul din Opinion Internationale, te-aș ruga să explici de ce.
nwradu(Citează)
25/12/2017 la 6:04 PM
Apropo, site-ul aparține unor invitați de casă la Antena 3. Ce te așteptai să zici?
nwradu(Citează)
25/12/2017 la 10:02 AM
@theSame, te rog frumos… esti platit de PSD si Antena 3.
Ion P(Citează)
25/12/2017 la 12:24 PM
Bai Ioane, ti-au dat mah macar juma’ de porc? Ca de Sarbatori ar trebui sa creasca tariful, sau cum e?
Alioja(Citează)
25/12/2017 la 10:28 AM
Au băieții ăștia o logică… te doare capul.
Ok, DNA e de căcăt, Băsescu e de căcat, Iohannis e de căcăt, Șoroș e de căcat, ONG-uri sunt de căcat, ambasadele sunt de căcat, … așa că e în regulă ca parlamentarii să modifice legislația astfel încât să le convină doar lor, așa că e ok ca ei să se comporte ca niște porci în parlament, așa că e ok ca să f*tă economia, așa că e ok ca să inaugureze de 2-3 ori același tronson de autostradă, așa că e ok ca să nu ai pastile în spitale, așa că e ok ca încă să se emigreze în masă etc.
Oricum.. eu zic că ne consumăm energia cu ei, câți sunt? 3-4 mil de adepți psd +antena3+romania tv ? Irelevant. Problema e cum îi convingem pe cei 8-10 milioane care nu se prezintă la vot că sunt părtași la problemă dacă nu se prezintă la vot și că există alternative la clasa politică actuală.
Pe sociollogica.blogspot.ro sunt destule explicații și demonstrații. Dacă se prezentau în toamnă >50% din cei cu drept de vot la urne, PSD era acum în opoziție.
Big T(Citează)
25/12/2017 la 11:58 AM
eu am un singur raspuns. ma ridic si plec. socrii nu ma discuta politica cand merg in vizita de vreo 8 ani, parintii de vreo 20.
user(Citează)
25/12/2017 la 6:03 PM
De obicei nu sunt paranoic, dar încep să fiu. Chiar să fie români care, din toată situația din România, să fi reținut doar punctul de vedere al Opinion Internationale așa cum a fost preluat de celebrul site luju.ro?
Luju.ro care, apropo, aparție lui Răzvan Savaliuc și Adinei Anghelescu, amândoi invitați uzuali la Antena 3.
nwradu(Citează)
25/12/2017 la 7:45 PM
Băi băieți, ce discuții de Crăciun sînt astea ?
dacă subiectul apare, simplu, se… schimbă ! nu discutăm politică la masa de Crăciun, și basta, uite, globul ăsta din brad e de anul ăsta sau de anul trecut, că nu-l recunosc ?
alias(Citează)
25/12/2017 la 8:59 PM
Ti-am dat un link, dar nu s-a aprobat.
Cauta pe google, se gaseste usor.
Big T a explicat f bine cu paralela cu medicii, nu mai am ce adauga.
Robo(Citează)
25/12/2017 la 9:35 PM
Comentariul este referitor la o foto care emana pozitivism.
theSame(Citează)
25/12/2017 la 11:58 PM
“Repet, însă, ce-am zis mai sus. Eu n-am auzit pe nimeni protestând împotriva acestei măsuri, ci doar împotriva celorlalte zeci care schimbă în rău justiția din România.”
Care sunt zecile de modificari in rau mai exact? Un articol, ceva… se poate? Am inteles ce spun expertii si ambasadele care ne vor independenta si binele, dar sa mergi pe premiza crede si nu cerceta parca nu era asa ok pe aici, iar legile justitiei nu sunt chiar chirurgie pe creier, le putem intelege si noi.
Semnat PSD, Ion Iliescu, ciuma rosie, etc…. intebarea mea este una simpla si legitima, deci astept un raspuns concret… daca exista unul.
Marius M(Citează)
26/12/2017 la 6:14 AM
Nu-mi plac nici pisicile și nici politicienii. :)
Văd ca s-a ajuns și in România, ca și in US, UK și alte părți ale lumii, sa fie necesar ca tinerii educați sa explice bătrânilor și tinerilor needucați de ce aleg prost in viața. Pentru ca ei sunt majoritatea și decid si pentru noi.
Nedrept, știu – poate nu ii lăsam in urma data viitoare, sau poate ii lăsam singuri. Mi se pare ca intram in “era tâmpiților”. Singurul refugiu al celor educați și tineri este cel financiar – așa ca va recomand călduros sa explorați crypto și sa zburați la propriu pe meleaguri mai istețe.
Andu(Citează)
26/12/2017 la 10:44 AM
Tinerii aia “needucati” nu pun botul la propaganda precum cei cu facultati si mastere. Ca sa te prinzi de toate vrajelile astea trebuie sa ai ceva experienta de viata, scoala vietii cum se zice, iar cei fara facultate sunt fortati ca sa se descurce in conditii mai grele si au parte de o maturizare mai rapida. Era o vorba, “cine nu are batran sa-si cumpere”, asta nu s-a demodat ci e si mai valabila. Dintre toti prietenii mei, doar cei cu facultate m-au invitat ca sa ies cu ei la proteste, evident habar nu aveau de ce protesteaza, doar ca au auzit pe facebook ca va fi rau de tot, exact cum citim si pe blog-ul acesta, insa nu se zice niciodata nimic concret pentru ca nu este nimic concret de spus.
Marius M(Citează)
26/12/2017 la 1:20 PM
Prostul daca nu-i fudul…
grigo(Citează)
26/12/2017 la 12:57 PM
definitia prostiei, mitocaniei, a smecherului descurcaret… senator te pune mama.
zippo(Citează)
26/12/2017 la 2:22 PM
Aș vrea să văd pe câți judecători a dat afară sau sancționat, CSM-eul , pentru procesele pierdute de România la CEDO
Asta apropo că nu trebuie.să se schimbe nimic in justitie
Mache(Citează)
26/12/2017 la 2:28 PM
Nu se schimbă nimic oricum la acest capitol.
nwradu(Citează)
26/12/2017 la 2:58 PM
Îs curios de unde tot apar. O fi apărut articolul tău pe vreun grup de susținători Antena 3… Sunt comentatori obișnuiți sau noi?
Big T(Citează)
26/12/2017 la 7:24 PM
Deci dacă un comentariu în care nu există cuvinte urîte stă în moderare (dar nu corespunde vederilor “progresiste”) și altul în care cineva e facut prost și mitocan apare… asta e chiar definiția “toleranței” acestei generații.
Emil C(Citează)
26/12/2017 la 8:25 PM
Las asta aici pentru cine mai zice că PSD-ul are doar intenții bune și vrea doar binele cetățeanului:
http://www.cdep.ro/proiecte/bp/2017/700/50/0/pl750.pdf
“1. Pedeapsa cu inchisoarea pana la 3 ani se executa la domiciliu.
2. Luarea de mita pentru altul nu mai este infractiune.
3. Darea de mita pentru altul nu mai este infractiune.
4. Traficul de influenta pentru altul nu mai este infractiune iar banii ori alte bunuri primite nu mai pot fi confiscate.
5. Cumpararea de influenta pentru altul nu mai este infractiune.
6. ABUZUL IN SERVICIU CU PAGUBA SUB 200.000 EURO NU MAI ESTE INFRACTIUNE.”
Credits to Vlad Voiculescu.
Big T(Citează)
26/12/2017 la 10:15 PM
“Cum o salveaza PSD pe criminala de la metrou” …. ” Inregistrarile de pe camerele stradale sau din institutii nu vor mai putea fi folosite ca probe”
Credits to Ioana Ene Dogioiu
“imposibilitatea arestării preventive, pe viitor, a autorilor infracțiunilor de război sau genocid, dacă respectivele fapte au fost comise fără violență(?!!)”
Credits to DNA
Hai ca sa nu mai punem toate balariile aici doar ca sa facem zgomot, tocmai de aceea am cerut articol de lege.
P.S. “Pedeapsa cu inchisoarea pana la 3 ani se executa la domiciliu.” este un semn ca ne apropiem de lumea civilizate unde asa ceva este in practica de multi ani, insa cum voi sunteti stalinisti vreti introducerea pedepsei capitale.
Marius M(Citează)
26/12/2017 la 11:41 PM
Big T tocmai ti-a oferit raspunsul la intrebarea ta: “Care sunt zecile de modificari in rau mai exact? Un articol, ceva… se poate? Am inteles ce spun expertii si ambasadele care ne vor independenta si binele, dar sa mergi pe premiza crede si nu cerceta parca nu era asa ok pe aici, iar legile justitiei nu sunt chiar chirurgie pe creier, le putem intelege si noi.”
Poti citi singur documentul oficial depus la camera deputatilor.
La fel puteai citi si amendamentele pentru legile justitiei, 2 neuroni un Google Search mai tarziu si gaseai documentul cu propunerile comisiei Iordache, fara interpretarile altora ca sa ti le faci singur.
Dar spre surprinderea nimanui, un troll/postac PSD nu este in stare sa faca nici macar acest lucru.
Nu numai ca nu esti in stare dar mai si continui sa fi obraznic la adresa celorlalti. E inadmisibil ca atunci cand negru pe alb deputatii din PSD vor sa-si albeasca toti coruptii tu vii si ceri…”lamuriri suplimentare”?
Ce faci tu e similar cu: “Ba, profu ne-a explicat prin 10 metode de ce 2 si cu 2 fac 4. Asta inseamnsa sa urmez dictonul crede si nu cerceta, tot nu m-am convins eu insumi ca asa sta treaba”.
I’m sorry, dar ai o problema grava in aceasta situatie si niciunul din cei care posteaza pe aceste comentarii te pot vindeca de aceasta boala.
Ce mi se pare fantastic este ipocrizia de care dai dovada. Iei de bune interpreratarile pe care A3/RTV/Luju si toate mizeriile PSD-iste le pun pe tava, dar la zeci de citari directe si argumente logice tu dai cu flit.
Nu nene, daca e cineva care sufera de problema: “dar sa mergi pe premiza crede si nu cerceta parca nu era asa ok” acela esti din nefericire tu si cu cat realizezi asta mai repede cu atat iti poti pune in functiune neuronii adormiti de catre presa PSD-ista sau recompensele primite pentru a comenta aici si a le spala mizeriile.
P.S. Arestul la domiciliu pentru un mare corupt = inchisoare in regim de VIP. Nu nene, ala de-a furat de-a spart de au ajuns oameni sa moara sau sa-si piarda locul de munca n-au ce cauta la regim VIP ci locul lor este cu toti ceilalti criminali de rand. Nu exista niciun soi de reeducare pentru un corupt care vede in puterea judecatoreasca ce l-a pedepsit pentru fraudele comise “statul paralel”. Pentru ca el nu difera deloc de cocalarul care scuipa pe politist pentru ca ii ia carnetul dupa ce a calcat linia continua.
Tudor(Citează)
27/12/2017 la 12:16 AM
@Tudor te rog nu mai polua cu texte inutile si lozinci, astept in continuare “zecile de modificari in rau”, care nu le-am primit. Tu consideri cele 6 puncte care amesteca si propuneri de lege ca fiind “zecile de modificari in rau”???? Ai deschis link-ul ala ca sa vezi ca sunt doar cateva modificari, de unde inteleg ca cel mai grav este introducerea executarii detentiei la domiciliu. Nu mai bine emigrezi tu intr-o tara unde puscaria este lagar direct, Corea de Nord cred ca e ok, pentru ca prin tarile civilizate se poarta detentia la domiciliu cu bratara si tu sigur nu vei fi multumit? Unde mai pui ca in viitor se vor mai imprumuta si alte practici din lumea civilizata, nu doar asta, asa ca nu mai sta aici, nu e pe gustul tau.
P.S. Asa bine documentat esti incat nu ai avut nimic de adaugat la lista lui Big T, stii doar sa injuri, tipic de hater USR-ist sau postac.
Marius M(Citează)
27/12/2017 la 2:17 AM
“te rog nu mai polua cu texte inutile si lozinci, astept in continuare “zecile de modificari in rau”, care nu le-am primit. Tu consideri cele 6 puncte care amesteca si propuneri de lege ca fiind “zecile de modificari in rau”????”
Mai citeste inca o data ce am scris, ma voi autoplagia:
“La fel puteai citi si amendamentele pentru legile justitiei, 2 neuroni un Google Search mai tarziu si gaseai documentul cu propunerile comisiei Iordache, fara interpretarile altora ca sa ti le faci singur.”
Ti se pune 2 cu 2 in fata, pasul urmator pe care trebuia sa-l faci era?
Sa cauti singur documentele cu propunerile legislative si rapoartele comisiei Iordache.
Un efort care evident si acum este mult prea mare pentru tine asa ca hai sa te ajut, hai sa te iau de manuta:
http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_com2015.lista?idc=221&an=2017
Din secunda asta orice argument de tipul: “Da nu mi s-au aratat zecile de modificari nasoale pe care doar ochii mei sa-i vada si nu analiza detaliata cu citari concludente ale altora” devine nul si intr-un final voi urma sfatul lui Radu sa nu iti mai hranesc acest whataboutism.
Spor la citit.
Dap, sigur, eu injur dupa ce ca tu ne-ai insultat pe toti cu aberatiile repetate in comentarii la mai multe articole postate de Radu in care ignorai argumente cat se poate de pertinente pentru ca fisa postului iti cere treaba aceasta.
Repet, e un moment in care efectiv nu se mai pot inghiti devierile si imbecilitatile pe care voi ca postaci si trolli le aruncati in discutie. Si in loc sa vedeti ca acolo e problema, voi va uitati doar la rezultatul final in care sunteti aratati cu degetul la cat de infecti sunteti:
“Aoleu mamii, m-a parat ca-s postac si troll dupa toate aberatiile pe care le-am pus pe tava! El e ala rau! Eu, ca am postat aberatii si am insultat direct persoane care au adus argumente clare si logice in discutie? Eu ca am ignorat orice argument logic dar am prezentat ca veridice dezinformarile unora de la TV? Nope, eu sunt 100% in regula!”
Tudor(Citează)
27/12/2017 la 9:33 AM
Mi-a intrat comentariul in moderare, sa vedem daca se aproba….. Concret astept in continuare modificarile in rau, sunt satul de gargara, vreau ceva concret, dar se pare ca cer prea mult.
Marius M(Citează)
27/12/2017 la 7:51 PM
E foarte clar, esti de la Sanchi Citizens.
Ion P(Citează)
28/12/2017 la 10:55 AM
Cu siguranta se mai pot adauga.
CarsOnTheWeb(Citează)