►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
6 Dec 2017 ·
Am fost ieri la conferința de lansare a Tribunei Consumatorilor, tribunaconsumatorilor.ro, o platformă online care dorește să informeze cititorii despre drepturile consumatorilor prin materiale text și video realizate de ei și de diverși parteneri.
Proiectul aparÈ›ine AsociaÈ›iei “Sută la sută românesc” È™i este susÈ›inut de ANPC (ProtecÈ›ia Consumatorilor), MasterCard ARMO (asociaÈ›ia magazinelor online), CSALB (Centrul de SoluÈ›ionare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar), IBR (Institutul Bancar Român), Ministerul Agriculturii È™i alte asemenea organizaÈ›ii private È™i de stat. OrganizaÈ›iile acestea nu au contribuit musai cu fonduri pentru a susÈ›ine funcÈ›ionarea proiectului, ci cu materiale informative.
Momentan sunt patru mari arii acoperite: Tehnologie, Bani, Casă și Familie, Auto și Călătorii. Am umblat prin ele și iată câteva exemple de materiale ce pot fi utile pentru a educa publicul:
Cum ar fi, lucruri bune de È™tiut, fiind în mod evident o nevoie de educaÈ›ie în domeniu. Momentan răspunsul la astfel de întrebări poate fi găsit pe tot felul de bloguri sau forumuri, dar multe nu reprezintă o părere avizată, nici măcar una corectă. Dacă nu mă credeÈ›i, căutaÈ›i “codul rutier” pe Internet: sunt zeci de site-uri, unele optimizate SEO, ce-l redau online alături de reclame, dar aproape toate prezintă versiuni vechi, neactualizate, fără să precizeze clar ce variantă prezintă.
Altfel spus, Tribuna Consumatorilor este un început bun, mai ales cu sprijinul unor organizații oficiale și a diverșilor experți în domeniu ce au realizat acele materiale. Sper să văd site-ul dezvoltându-se atât prin noi parteneri (de exemplu mi-ar plăcea o secțiune medicală care să explice de ce e bine să vezi întâi un medic în loc să te tratezi singur sau să arate cum poți avea asigurare medicală de călătorie în mod gratuit direct de la Casa de Asigurări de Sănătate, câtă vreme ai cotizat periodic) și prin noi subiecte, poate printr-un sistem gen Reddit unde lumea să propună ce-ar vrea să vadă abordat și numărul de voturi să prioritizeze implementarea lor.
Cum ar fi, Tribuna Consumatorilor încearcă să fie un fel de Consumer Reports românesc, chiar dacă momentan majoritatea articolelor sunt scrise într-un limbaj cam prea generalist, fără exemple concrete și fără tratarea situațiilor particulare care, de multe ori, generează discuții. Exemplu concret: ai drept de retur în 14 zile la o comandă online chiar dacă apoi ai ridicat tu din magazin produsul, pentru că în majoritatea cazurilor contractul se consideră încheiat la distanță în momentul primirii confirmării de comandă. Aha, dar dacă magazinul precizează în ToS că contractul se consideră încheiat la emiterea facturii fiscale, ceea ce, dacă se face cu tine în magazin la ridicarea produsului, înseamnă că n-a mai fost la distanță? Chiar am discutat zilele trecute situația aceasta cu un cititor și concluzia a fost că rămâne să vedem ce-i răspunde ANPC la sesizarea depusă, pentru noi ordonanța 34 fiind confuză în această privință.
Alt exemplu concret: citiți articolul lor despre cele două tipuri de garanții și apoi articolul meu despre garanții și spuneți-mi din care ați înțeles mai bine despre ce e vorba.
OK, deci să zicem că-i un început bun și proiectul trebuie continuat și crescut.
Sunt însă curios în viitor cum vor aborda anumite subiecte, ceea ce va determina direct și succesul și utilitatea unui astfel de site:
Asta rămâne de văzut.
O altă chestie pe care nu o înÈ›eleg este prezenÈ›a unor articole precum “cum alegem un smartphone pentru fotografii” sau “cum să alegem sistemul audio potrivit” sau “cum să alegem televizorul în funcÈ›ie de dimensiunea livingului”. E un site despre drepturile consumatorilor sau un concurent pentru Cavaleria? Pentru că, dacă semnele de pe haine sunt un fel de È™tiință exactă, cum alegem sistemul audio potrivit e o discuÈ›ie subiectivă.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
9 comentarii
06/12/2017 la 11:37 AM
mie personal mi se pare mult prea complicat site-ul. am stat 2 minute pe el, prea multe categorii, meniu pe tot ecranul, fuck it. macar indexare in google sa aiba, ca de pe el nu vad cum ai putea ajunge usor la informatia cautata.
matthers(Citează)
06/12/2017 la 12:39 PM
De acord. Si ce mare e scrisul! Ma dor ochii dupa doua minute.
Coco(Citează)
06/12/2017 la 2:00 PM
Ții apăsat CTRL și dai de rotiță de scroll de la mouse. Eu am diverse zoom-uri pentru diverse site-uri, că unele au textul prea mic.
nwradu(Citează)
06/12/2017 la 11:57 AM
@matthers subscriu, daca pana si tag-ul title este lipsit de continut, cam greu cu indexatul…
google85(Citează)
06/12/2017 la 12:28 PM
Dragut ca design, putin cam complicat de navigat prin el ca si structura. Insa, nu prea conteaza atunci cand chiar esti interesat si stii ca acest site te poate ajuta sa-ti rezolvi o problema! :)
PTC(Citează)
06/12/2017 la 12:37 PM
E de bine, e de rau?
Crde ca nu va suscita interes atat de mare, incat sa fie viabil.
Maku(Citează)
06/12/2017 la 3:16 PM
Ooops, eroare: http://joxi.ru/l2ZK58OI8GZogA …poate vad si ei
Alex(Citează)
06/12/2017 la 4:30 PM
“Cum să nu mai primeÈ™ti SMS-uri publicitare.” – asta mi-e de folos. As fi interesat daca exista si o solutie sa scap de spam-ul (zilnic) cu pliante din cutia postala (https://www.youtube.com/watch?v=On3cQ0sPvSY).
gigi(Citează)