►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
« Ce rost au numerele de bloc în componența unei adrese?
Câteva articole interesante de citit astăzi – 10 decembrie 2017 »
9 Dec 2017 ·
AUTO ·
Renault a arătat o mașină Symbioz funcțională și înțeleg că jurnaliștii pot conduce acest prototip. Symbioz este o mașină autonomă, electrică și gândită pentru călătorii diferite de cele din prezent, fiind un prim exemplu despre cum vede Renault evoluția automobilelor în viitor.
Ca aspect, este un fel de VelSatis cu idei de design de la noile Megane. Arată futurist, iar fotografiile oficiale Renault o înfățișează în decoruri clasice în care pare ușor nepotrivită, dar ne vom obișnuit cu asta.
Tehnologia ei este interesantă.
Autonomie nivel 4. Cândva au fost definite niște standarde pentru mașini autonome, iar ca idee actualele Tesla și modele precum BMW seria 7 sunt de nivel 2, iar noul Audi A8 este prima mașină de serie cu autonomie de nivel 3, adică face singură multe lucruri și nu cere șoferului să țină mâinile pe volan și să fie pregătit oricând să intervină. Voi detalia acestea într-un alt articol, e interesant subiectul.
Nivelul 4 înseamnă că șoferul poate face orice în timp ce mașina conduce singură, fiind doar necesară prezența lui în autovehicul ca, în caz că mașina nu se descurcă, să preia controlul. Exemple ar fi o parcare dificilă sau situații speciale pe drum.
Și cum într-o mașină de nivel 4 poți face orice, Symbioz propune un sistem sonor de calitate foarte bună, ca să te simți ca la un concert, dar la o adică poți dormi, poți urmări filme, poți juca macao. Ca idee, nivelul maxim este 5, iar acolo prezența unui șofer nu este necesară, practic vorbim de mașini-robot. BMW a anunțat recent planurile de a atinge nivelul 5 în 2021.
Electrică. Are două motoare, câte unul pentru fiecare roată spate, dar tracțiune integrală. 482 CP în mod normal cu un vârf de 670 CP, cuplu 660 Nm. Bateriile se încarcă 80% în mai puțin de jumătate de oră.
Călătorie. Șoferului nu-i mai este cerut să monitorizeze mașina, așa că poate face orice. Are la dispoziție un sistem sonor de calitate. Are un plafon panoramic de dimensiuni mari. Consola centrală a dispărut, iar ventilația a fost regândită pentru a elibera spațiu mult pentru picioare, ca să te poți întinde. Scaunele se pot mișca într-o poziție în care poți trage un pui de somn, ca niște banchete, sau cotierele pot dispărea și scaunele din față se rotesc ușor unul spre altul pentru a facilita o conversație cu pasagerul.
Ca dovadă a nivelului 4 de autonomie, volanul și ecranul din bord se pot retrage 12 cm spre bord pentru a oferi și mai mult spațiu. Au mare încredere în tehnologiile de condus autonom dacă-ți iau și volanul din față.
Cam spre asta ne îndreptăm în domeniul auto sau cel puțin spre asta se îndreaptă țările civilizate, că e totuși nevoie de marcaje rutiere bine făcute și de ceva civilizație în trafic pentru funcționarea acestor mașini. Mă bucur să văd că există soluțiile necesare pentru a recâștiga timpul petrecut la volan pentru noi, pentru a face alte lucruri. La o oră de condus pe zi se adună 15 zile (de 24 de ore, nu de muncă) pe an de stat și privit traficul și semnele rutiere. Să recâștigi acest timp este extraordinar.
« Ce rost au numerele de bloc în componența unei adrese?
Câteva articole interesante de citit astăzi – 10 decembrie 2017 »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
09/12/2017 la 11:06 AM
Eu aveam in 1994 un cal la bunici care mergea singur de la camp acasa cu caruta. Doar îi dadeam comanda acasã si se ducea singur. 100% autonom. Nu e glumã.
RIP Tarzan.
Cezar(Citează)
09/12/2017 la 11:36 AM
F.
tiberiu(Citează)
09/12/2017 la 3:53 PM
Imi povestea un amic cum, in copilarie la bunici, mai pleca cu caruta prin sat. De cate ori trecea pe strada carciumii unde se imbata deobicei bunica-su, calul tragea acolo de buna voie :)))
Lucian(Citează)
09/12/2017 la 12:30 PM
Am eu o problema sau nu functioneaza plugin-ul pentru poze? Nu le pot mari.
Dorin(Citează)
09/12/2017 la 12:39 PM
SI daca dai click si ti mouse-ul deasupra o iau la fuga in lateral.
Ciprian(Citează)
09/12/2017 la 6:07 PM
Da, am observat si eu asta. De ieri e problema.
GabrielG(Citează)
09/12/2017 la 12:40 PM
Referitor la masini autonome aici este un preview dintr-un documentar interesant :)
http://channel.nationalgeographic.com/years-of-living-dangerously/videos/autonomous-ride/
Ciprian(Citează)
09/12/2017 la 3:46 PM
Veind din domeniu, mi se pare putin gresita ideea de masina autonoma. Mereu am vazut orasul ca pe o retea, in care un computer central controleaza traficul (semaforul) si masinile autonome. Cand intri in masina, ea se coneactaza la retea, ii spui unde vrei sa ajungi, iar computerul masinii impreuna cu cel al orasului te duc unde au nevoie in cel mai scurt timp posibil. Adica, autonomia asta e degeaba fara o sincronizare cu celelalte masini si semafoare. Stiu ca lumea se teme sa nu o ia raznarazna computerul central si sa se apuce sa omoare cetatenii acelui oras, dar daca e programat sa faca un singur lucru, nu cred ca se apuca sa faca si altceva.
Eu(Citează)
09/12/2017 la 5:30 PM
Ezact! Ce atata autonomie. Lasa ca te duce masina si orasul unde AU ele nevoie, nu ?
Asta-i viitorul oricum.
Stiu ca nu asta ai intentionat sa spui, dar suna putin a parapraxis :).
catalinx(Citează)
09/12/2017 la 5:38 PM
Da asai, trebuie redefinita siI infrastructura nu doar masina. Nu e ok sa te bazezi doar pe niste dungi albe pe asfalt, semne rutiere din tabla, samd
Cata(Citează)
09/12/2017 la 10:05 PM
Treziti-va, oameni buni!
Bb(Citează)
10/12/2017 la 4:15 PM
Am senzatia ca va face senzatie ca si Velsatis_ul :))
kllaus(Citează)